Riposo

3811 3811 Amersfoort Nederland Kaart

Over het restaurant Riposo

Voor een lekker aperitiefje, zomaar een kopje koffie of hapje eten. Je bent welkom in hartje Amersfoort. Bij Riposo zorgen ze voor Italiaanse verwennerij. Alles vers en dat proef je. Kwaliteit is bij Riposo belangrijker dan kwantiteit. Wil je een avondje uit en daarbij ook nog eens een goede prijs-kwaliteitverhouding, dan ben je hier op het juiste adres.

Halve fles mineraalwater

Meer informatie over restaurant Riposo

Maandag en dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag

Gretha L.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2017
Lekker gegeten, uitgebreide keuze. De bediening was vriendelijk en klantgericht. Was jammer dat we zo lang moesten wachten op het gerecht terwijl het niet echt druk was. Verder aanrader om nog eens terug te gaan.
Gretha L.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2017
Fantastisch lekker gegeten; eenvoudig maar super lekker. Vriendelijke klantgerichte bediening. Een aanrader!
Jeanette S.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2017
Het was weer een feestje ????
Jan W.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2017
Voor dit lage bedrag super leuke invulling, heerlijk gegeten, heel aardige bediening
Stefan R.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2017
Italiaans eten zoals het moet zijn!
Wendy W.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2017
Personeel is vriendelijk! Gerechten erg smakelijk tegen zeer betaalbare prijs! Enige minpuntje, verzoek om bestek van eerste gang ook te gebruiken bij tweede gang, vond ik persoonlijk iets minder.
Cristel D.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2017
Heerlijk eten, verse producten, lekkere wijn, goede service en een geweldige prijs-kwaliteit verhouding. Zeker een aanrader om te gaan eten!
Marije B.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2017
Onvoorstelbaar dat je hier (goed) kunt eten voor zo weinig geld. Authentieke, huiselijke Italiaanse gerechten, vriendelijke bediening, prettige en informele sfeer. Zeker een aanrader!
Arjan M.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2017
Er zijn van die restaurantjes waarvan je denkt: "waarom is die niet bij ons in de plaats".
Een soort huiskamer restaurant op het grote plein (Hof) in Amersfoort. De bevestiging van de online reservering laat al zien dat er persoonlijke aandacht is voor de gast. Mark, de eigenaar, staat met veel plezier in de achter de bar de gerechten met zorg klaar te maken. Vleeswaren worden vers gesneden. De vriendelijke bediening legt uit dat er 1 menu (3 of 4 gangen) is. We starten met een overheerlijke pinot grigio en een mooi bord anti pasta. Omdat mijn partner geen varkensvlees mag wordt dit een heerlijke combinatie van vegetarische lekkernijen. Daarna volgt een uitstekende Vitello tonato met lekker knapperig brood, als hoofd een prima pasta met roomsaus en chorizo, waarbij voor mijn partner een vegetarische groentenpasta wordt gemaakt. Pasta zoals pasta hoort te smaken. Tot slot een keuze uit citroen- of perentaart of cassata ijs. samen met een echte italiaanse koffie maakt dat de avond compleet. Lekker op het terras in de zon, wat wil je nog meer. Als je dan uiteindelijk net iets meer dan € 50,00 moet afrekenen denk je zeker "waarom niet bij ons in...." Mark en team: we hebben geweldig genoten van jullie gastvrijheid!
Y.J.M. N.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2017
Voor weinig geld goed gegeten, vriendelijke bediening, leuke locatie
Monique H.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2017
Heel lekker geluncht. Je hebt zicht op het keukengedeelte dus je weet wat ze klaarmaken. Vriendelijke bediening. Een klein stukje Italië in het hart van Amersfoort. ❤
Martin R.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2017
Heerlijk restaurant een echte aanrader voor een heerlijk etentje met vrienden, bekende of samen met je partner. Volgens mij wel reserveren want het is erg druk.
Nel V.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2017
Buiten op het terras gezeten en gegeten. Voorgerecht was gelijk aan hapje wat we bij de borrel besteld hadden.

We namen het menu van de dag: voorgerecht bestaande uit antipasta, simpele pasta als hoofdgerecht en smakelijk taartje als nagerecht. Voor 12.75 geen slecht diner.

Goede wijnen en heel vriendelijke bediening.
Marij M.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2017
Gisteren een hapje gaan eten bij Riposo. Er was geen keuze in een menu, alleen een keuze 3- of 4-gangen.
Wij hebben gekozen voor de 3 gangen. Na erg lang wachten bordje meloen met parmaham gekregen. Altijd een lekkere combinatie, alleen dit was een beetje droog. Met wat meer olie was het lekkerder geweest. De pasta carbonara was geen pasta carbonara. Een berg pasta wat pikante worst erdoor, onderop het bord lag iets van saus en een beetje parmezaanse kaas boven op het gerecht. En het nagerecht de cake was lekker het ijs mwah.
€ 12,50 voor dit menu is niet veel, en je zit op een toplocatie maar ik zou als eigenaar toch proberen het eten én zo te maken zoals er wordt aangeboden én alles iets specialer te maken. Helemaal omdat er collega restaurants in overvloed zijn in het centrum van Amersfoort.
ChrisH .
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2017
Een heerlijke plek waar je voor een eerlijke prijs kunt eten! Het was heerlijk! Zo kun je tenminste eens wat vaker uit eten! Super aardige gastheer en gastvrouw!
Robert V.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2017
Geen moment spijt gehad om hier te gaan eten. Super lekker gegeten met z'n 2-tjes. Genoten van een lekker glaasje wijn, een heerlijk 4 gangen menu met vooraf een anti pasti, een voor gerecht, heerlijke pasta carbonara en een heerlijk toetje. Afgesloten met een espresso en een limoncello. Bediening was zeer goed en attent. Wij komen hier zeker nog eens terug. Bedankt voor de fijne avond.
Carin H.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2017
Hele leuke avond gehad bij Riposo. Een klein Italiaans restaurantje waar je eet wat de Italiaanse pot schaft. Klaargemaakt door Mark in zijn kleine open keukentje. Bij aankomst bestelde wij een witte wijn, Mark komt met 2 flessen naar je tafeltje toe en laat je een keuze maken uit 2 soorten, door ze allebei te laten proeven. Waarbij hij goede uitleg geeft over de wijnen. Helemaal geweldig. Vooraf een bordje anti-pasti wat er heel verzorgd uitzag, en wat uitstekend smaakte. Voor 12,50 bestel je een 3 gangen menu. Vooraf een lekkere Vitello Tonato, daarna een heerlijke pasta met een pittige romige saus en als dessert konden we kiezen uit citroentaart, perentaart, cassata ijsstaart of tiramisu. Geen traditionele tiramisu maar een hele frisse citroen variant. Citroentaart en tiramisu waren heerlijk. Liever geen vlees of vis, geen probleem dan maakt hij wat anders voor je klaar. Mark doet alles zelf, bediening, koken etc. Dat maakt het heel persoonlijk. Ik zeg doen als je in Amersfoort bent.
carl B.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2017
Schattig restaurant, geen menukaart. Alleen wijnkaart, waarvan niet alles voorradig was ...( vd 4 keuzes!). Gemeend warme bediening, smaakvol eten, echter moet je het treffen met het menu. Voor een gezin met kinderen kan je het geluk hebben ... of niet.
Prijzen liggen wel erg laag . Mag best hoger zijn voor het gebodene.
Teo V.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2017
Gewoon een keer doen; leuke tent!
Rinus V.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2017
Alles met veel smaak opgegeten, prima bediening en lekker rustig. Ik kan dit restaurant zeker aanbevelen.