Ripassa

Meer informatie over restaurant Ripassa

• Af te huren , Catering , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Louk D.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2016
Eigenlijk wilden we een pizza eten met de kleinkinderen, maar dat komt niet op de kaart voor. Behalve dan een eenvoudige marguerita kinderpizza. Die had een dikke laag pizzadeeg, maar wel knapperig en de pizza was goed van smaak. Wij bestelden een ravioli truffato. Mooi opgediend met een gepocheerd ei was die prima. Daarentegen was de porcini ravioli met staartstuk (vlees) een teleurstelling. Niet alleen waren enkele plakjes van het goed gebraden vlees taai, maar de inhoud van de mooie grote raviolo smaakte geheel niet naar porcini (eekhoorntjesbrood). Goed glas witte wijn uit Sicilië. Mooi opgediende en goede tiramisu als dessert. Bediening is wat traag maar heel vriendelijk. Het restaurant heeft duidelijk een upscale uitstraling en is zeer comfortabel. Prijzen zijn redelijk.
Pieter J. B.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Ripassa, lid van Accademia Italiana della Cucina en dan mag je een op en top Italiaans restaurant verwachten. Het is een zeker fraai eigentijds ingericht restaurant in een voormalige garage met terras en halfopen keuken aan een niet al te gezellige kleine galerij in Bilthoven, vlak bij het spoor. Gastvrije ontvangst.
Maar ... het restaurant blijkt weer zo’n ‘Hollandse’ Italiaan te zijn die geen keuze kan maken tussen de echt Italiaanse en de Franse keuken, want: waarom crème brûlée aanbieden? Doe dan panna cotta. Verder op de kaart een spies met Ierse rib-eye of een tournedos met truffelmayonaise, frietjes en – om het nog een beetje te redden – funghi trifolati? Ook de klassiek Italiaanse indeling van de menukaart ontbreekt (antipasti, primi, secondi, contorni en bijvoorbeeld dolci). Jammer, want door op die manier te denken, blijf je bij je mediterrane wortels. Als je die hebt ...
Eten was goed, niet bovengemiddeld en de hoge waardering hier op Iens geeft maar weer eens aan dat ‘de gemiddelde mens’ al snel tevreden is. Ik niet.
Eduard O.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Was hier al een lange tijd niet geweest. Opnieuw niet ontevreden. Gegeten met drie andere personen. De akoestiek is inmiddels wel beter. Was ook wel nodig in deze voormalige garagehal. Het decor is verder niet heel bijzonder. Kozen voor het menu met witte tonijn + gamba als voorgerecht en kalfslende + sukade als hoofdgerecht. De tonijn viel wat tegen, maar verder was het goed, ook het dessert. Mooie huiswijnen en ook verder fraaie wijnkaart. Bij het hoofdgerecht gekozen voor een onvolprezen Ripasso, altijd lekker.
Het was druk, dus de bediening reageerde wat traag en vergat e.e.a.. Maar vooruit, we waren in een goede stemming.
Hans D.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2016
Op een zonnige zondag Ripassa aangedaan. Het nieuwe terras had veel bezoekers getrokken, het was danook met ruim 80 gasten gezellig druk. De drukte bleek geen invloed te hebben op de gastvrije en kundige bediening. Met ons gezelschap hadden we gekozen voor een wandeling door het menu. We startten met de Vitello tonnato, vergezeld van de voortreffelijke Lagana, Zenato. Vervolgens Asperges `a la Flamde en Aspergesoep. Daarna de Pasta lunette al tartufo, nog steeds een echte topper bij Ripassa, waarbij de Epicuro Primitivo heerlijk combineert. Hierna een prima bereide kalfshaas en sukadelapje met pommes Dauphine en als afsluiter de huisgemaakte Tiramisu en ijs, echt tongstrelend. Tot slot een lekkere espresso, waarna we met een voldaan gevoel, deze avond konden afsluiten en met de trein veilig huiswaarts keerden.
Erwin_Abrahamse .
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
Gisteren de 50e verjaardag van mijn broer met een diner bij RIpassa gevierd. Waren met een grote groep, maar hebben daar niets van gemerkt. iedereen kreeg volledige aandacht waardoor dit uit eten gaan een memorabel feest werd. Sfeervolle zaak gerund door mensen die hun rol als gastheer/gastvrouw uiterst serieus nemen. De brigade tovert stilletjes uitzonderlijk smaakvolle gerechten op tafel. Hele goede basisïngredienten. Alles met precies de juiste cuisson. Heerlijke (biologische) wijn. Ik ben erg onder de indruk van de prestaties van het volledige team, zeker als je het (gunstige!) prijsniveau in ogenschouw neemt. Voor mijn broer een unieke, gezellige dag om met veel plezier en tevredenheid op terug te kijken. Echt een aanrader. Voor wie van zijn gasten, zichzelf én de Italiaanse keuken houdt, moet hier eens in zijn leven gegeten hebben.
R B.
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2016
Heerlijke gegeten gisteren. De Vitello Tonato was super. Werden er gastvrij ontvangen en bediend.
Goede produkt uitleg aan tafel. Heerlijke huiswijn. De expresso was goed op temperatuur. Een topzaak waar we zeker terugkomen. Aanrader voor een ieder.
BDJ89 .
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2016
Afgelopen weekend echt heerlijk gegeten bij Ripassa. Als vooraf hadden we de carpaccio welke goed geproportioneerd was enkel iets te koud was toen deze aan tafel kwam. Fijn was dat de carpaccio niet onder een berg sla lag, nadruk lag vooral op het vlees (wat ook zo hoort)
Als hoofd gekozen voor de Tournedos, welke perfect medium-rare gebakken was zoals besteld. Mijn tafelgenoten hadden gekozen voor de meer traditionele (italiaanse) gerechten waaronder de Vitello Tonato en Spaghetti Aglio welke ook zeer goed waren. Bedienend personeel is zeer vriendelijk en attent, (de jassen worden keurig aangenomen) en met wat extra hulp dat later op de avond erbij kwam verliep alles vlot.(stiekem was het nog best druk op de zondag) De uitstraling binnen is opzich prima (het is schoon en fris) enkel kon ik zelf niet bepalen waar ze naartoe willen kwa décor. De ene kant strak, modern met eyecatchers en de andere kant wat klassieker met italiaans muurdecoratie. Absoluut wel een plek om weer terug te komen als we weer in de buurt zijn!
L1N .
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2015
Heerlijk gegeten! Kunstwerkjes op het bord, mooie smaken en smaakcombinaties.. echt een aanrader. Wij hadden de vitello tonnato vooraf: neem die vooral! Het daggerecht (rib eye) was mals, en de ravioli was erg smakelijk. De Italiaanse roots van de gerechten zijn aanwezig, maar de kok heeft een verfijningsslag weten te maken. Kortom: een goed Italiaans restaurant met een extraatje.
Harriet H.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2015
Dit restaurant is gastvrij, heeft een heerlijke kaart en goede service. Het restaurant zat helemaal vol, doch door professionele bediening en keuken werden de gangen met goed tempo uitgeserveerd. Voorgerechten heilbot en melanzane waren smaakvol. Dat gold ook voor de tournedos en de dorade. Ruime portie vis. Daarnaast heerlijke wijnen waaronder een chardonnay (glas/fles) van Salentein.
We komen terug!
Ellen V.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2015
Afgelopen weekend weer eens bij Ripassa gegeten. De voorgerechten, carpaccio en bospaddestoelensoep, waren erg lekker. Datzelfde geldt voor de ravioli tartufo en de tournedos. Mijn toetje "Spaanse koffie" staat niet op de kaart, maar wordt wel geserveerd. Jammer dat de slagroom te koud was, zodat de koffie lauw werd. Er zijn ook gerechten naast de menukaart. Die worden je aan tafel verteld, maar dat komt bij mij nooit binnen. Misschien handiger om dat op een apart kaartje bij de menukaart te overhandigen.
Magda01 .
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
Op een drukke zaterdagavond hebben we hier met vrienden gegeten. Vriendelijk welkom in een smaakvol gerestylde zaak. De kaart is niet groot, maar gevarieerd Italiaans en aantrekkelijk. De uitvoering van de gerechten viel bij ons goed in dee smaak. Vooraf licht gerookte zalm in een gefrituurd jasje van zeewier, knapperig van buiten, zacht van binnen en zéér smaakvol. Als hoofdgerecht kiezen we hertenbiefstuk, prachtig mals en sappig, en truffelravioli met paddestoelen, romig en met een stevige truffelsmaak, heerlijk. Daar past de volle rode Ripassa ook heel goed bij. De wachttijd tussen de gangen is aan de ruime kant, de bediening blijft vriendelijk maar is een beetje krap bemeten voor deze drukke avond. Voornaamste minpunt is de onbarmhartige akoestiek. Doordat je elkaar niet kunt verstaan gaat iedereen steeds harder praten, met als gevolg nog meer lawaai. Wel bijzonder lekker gegeten, maar aan bijpraten zijn we niet helemaal toegekomen.
Hartelijk dank voor uw lovende woorden over de geserveerde gerechten. Wat betreft zijn de akoestiek hebben we al een deel van het restaurant met geluidsabsorberende platen ingericht waardoor de akoestiek in dat gedeelte enorm is verbeterd. We zijn nu bezig om het tweede gedeelte van het restaurant zodanig met deze platen in te richten dat het probleem daar ook opgelost zal zijn. Graag verneem ik nog van u waar u precies heeft gezeten zodat we aan die plek nog onze extra aandacht kunnen schenken. Vriendelijke groeten, Team Ripassa

Reactie van proever:

Dank voor uw snelle reactie. Wij zaten precies bij de overgang van het smalle gedeelte aan de voorkant en het brede gedeelte achter, bij een soort "helling". Succes met de verbeteringen!
Met vriendelijke groet,
Magdaleen Ridder
Hans D.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2015
Zoals altijd gastvrij ontvangen en naar onze tafel begeleid. Heerlijk zelf gebakken brood met een
goed gemaakte pesto en een prosecco was een prima start. Voorgerecht, een heerlijke eendenborst, mooi gefileerd en vervolgens een prima bereide ribeye, alles vergezeld van 2 mooie wijnen.
Bediening, zoals een goed restaurant betaamt en iets toevoegt aan de beleving van een zeer genoeglijke culinaire avond. Afgesloten met een voortreffelijk kopje espresso en een glas Ripassa, die thuisgekomen nog nagalmde.
Marije82 .
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2015
We aten met een groep van 17 mensen in het restaurant. De bediening is attent, vriendelijk, precies zoals je het graag wilt zo'n avond! De drie gangen waren tegelijk klaar voor de hele groep. En dan het eten zelf: heerlijk en het ziet er mooi uit!
R. R.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2015
Weer genoten van heerlijke gerechten. Mijn carpaccio was mooi opgemaakt en vooral heel goed van smaak. De truffel ravioli waren voortreffelijk ... wat een smaakexplosie! Ik heb genoten van een paar glazen goede huiswijn, een nero d'Avola; goede prijs kwaliteit. Zoals altijd, de bediening is attent en vakkundig en inrichting en sfeer blijven gezellig. Ik blijf hier terugkomen, voornamelijk omdat ik zeker ben dat ik een fijne avond kan doorbrengen, goed kan eten en in de watten gelegd wordt door het personeel.
N_pieters .
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2015
De service was erg goed, het ziet er heel leuk uit en het belangrijkste is dat het eten ook voortreffelijk was. Echt een aanrader!
Erik B.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2015
Heerlijk gegeten met vrouwlief, was een smaakfeestje, met als voorgerecht een salade met gamba's, San Daniëlle ham, saffraanmayonaise. Mijn vrouw, vitello tonato en carpaccio. Tussengerecht ravioli tartufo. Hoofdgerecht kalfsentrecote met zwarte knoflookjus, hazelnoot.
Een aanrader! Bedankt voor de gezellige avond in een sfeervolle ambiance. Een heerlijke afsluiter op het terras, met de fantastische wijnen is ook een aanrader. Thx, Erik
Klaas S.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2015
Als voorgerecht een heerlijk klaargemaakte vitello tonnato met stukken tonijn, als hoofdgerecht een verrukkelijke combinatie met rivierkreeftjes en als dessert een heerlijk Italiaans nagerecht met zomerfruit.
De bediening was uitstekend, bracht met liefde drankjes buiten in het avondzonnetje, de gérant was wat gereserveerd, wat ruimschoots door het enthousiasme van de jongere garde werd gecompenseerd. Van harte aanbevolen!!
MSteenbeek .
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2015
Wat een geweldig restaurant! Ontzettend lekker gegeten, vooral de ravioli tartufo is echt een aanrader. Mooie bijpassende wijnen bij elk gerecht en bediend door een enthousiaste jongedame, die alle tijd voor ons nam.
Ingridlb B.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2015
Mijn vriendin en ik zijn geen grote eters, dus bestelde we 1 voorgerecht om te delen (en uiteraard hoofdgerechten). In de keuken werd het voorgerecht meteen verdeeld over twee borden zodat we een half voorgerecht hadden, ieder op een eigen bord. Heerlijk zo'n attente bediening, daar word ik nou echt blij van.
Over de kwaliteit en de vriendelijkheid verder niets dan lof. Ripassa is mijn favoriete restaurant, mede omdat dit een van de weinige gelegenheden is waar je rustig en met voldoende ruimte om je heen een heerlijk ontspannen avond kunt hebben.
Rob D.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2015
de raviloli was wel de topper voor mij. dat gecombineerd met heerlijke wijn en een super setting.
genoten van een heerlijke avond op het terras in goed gezelschap met heerlijk bereid eten vergezeld door super wijnen. bedankt team ripassa voor deze avond!
wij komen zeker terug.