Meer informatie over restaurant Rilette

• Airconditioning , Terras
Jan C.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
het was niet slecht maar ook weer niet echt goed.....
Margot D.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2016
Eten was verrassend goed! Heerlijke zalmcarpaccio en risotto met zeevruchten.
Moesten wel een aantal keren vragen naar het menu en biologische wijn per glas werd geen nieuwe fles opengemaakt.
Een lastige zwerver zou door personeel de deur gewezen moeten worden!
Egbert A.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Al 18 jaar komen wij bij Rilette. En ieder keer een feestje! Heerlijke menu (Baskische mosselen, tournedos met bearnaise en chocotaartje), goede wijnen, attente bediening en perfecte tempo (voor de kids). Tot snel!
Hanneke W.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2016
Eenvoudig eetcafe, dat merk je aan de accuratesse van het bedienend personeel en aan de kwaliteit van een gebakken biefstukje. Personeel aardig maar vergeetachtig, biefstuk van matige kwaliteit. Jammer.
Huberke .
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2016
Voor het vieren van mijn 25 jarig jubileum bij m'n werkgever heb ik gekozen om te gaan eten bij Rilette. Enkele weken ervoor de afspraak en het eten besproken, we waren tenslotte met 27 mensen !! Bij aankomst om kwart over zeven, waren de tafels keurig ingedekt en konden bij een drankje de speciaal voor de gelegenheid gemaakte kaart eens rustig bekijken.
De eigenaars hadden zich precies aan de gemaakte afspraken gehouden !

Heerlijk menu met als keuze in de voorgerechten: Baskische mosselen,Witlofsoep met gedroogde ham of Carpaccio.
Hoofdgerecht de keuze uit Steak au poivre ,Duo van zalm en Victoriabaars met beurre blanc of Eeendeborst met appel/ Balsamicosaus.

De reactie van de collega's na het voorgerecht ! waren die van de overtreffende trap, ze vonden het geweldig , net als ik zelf. (Baskische mosselen !)
Alles liep heel soepel mede door de prima bediening !!
Met het hoofdgerecht werden de puntjes op de i gezet, zelf had ik een steak met heerlijke pepersaus, fluweel zacht van smaak en toch lekker pittig.

Bij het nagerecht, met als keuze Dame Noir, Crème Brulée of Annanas met vanille ijs en slagroom, begonnen we al lekker na te tafelen, iedereen schoof een plaatsje op of verruilde van tafel, wat voor de bediening geen probleem bleek te zijn.

Ik ben blij dat ik voor dit restaurant gekozen heb, afspraken nagekomen, bediening TOP en eten heerlijk !! waarvoor dank aan de koks !

Iedereen van Rilette bedankt voor de geweldige avond !

Bart T.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2015
Rilette werd ons aanbevolen door vrienden die er twee jaar eerder gegeten hadden. Het was meer dan de moeite waard!! Vanaf de Kerstmarkt op het Vrijthof, door de regen, richting Rilette gewandeld. Daar aangekomen, werden we vriendelijk begroet. Jassen werden opgehangen en al vrij snel werd ons gevraagd wat we wilden drinken. Lekkere wijn! Daarna voor- en hoofdgerecht besteld. We kozen de Chateau Briand als hoofdgerecht (voor 2 personen) en het advies was van het buitengewoon vriendelijke meisje in de bediening dat we dan beter het voorgerecht konden laten vervallen. Zo gezegd zo gedaan, een goed advies. Aan het eind van de avond - iedereen was al vertrokken - nog gezellig met de baas/eigenaar staan kletsen over van alles en nog wat. Kortom, een prima eetgelegenheid met echte Maastrichtse bourgondische gastvrijheid! Een absolute aanrader.
Tantejopie .
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2015
Geen succes! bij binnenkomst aan de bar duurde het al 10 min voordat we aangesproken werden, zelf een drankje moesten bestellen. Het was erg druk, dus vooruit. Aan de carpaccio en zalm (doordrenkt in olie) zat geen smaak. De chateau briand was veel te doorbakken en zag er niet smakelijk uit ook. Als klapper ook nog half rauw patat. Als dat al niet lukt, gaat het toch niet goed in de keuken. Misschien hadden wij pech, want zagen best leuke recensies staan, maar er zijn zoveel eettentjes in Maastricht dat ik nooit meer hier heen zou gaan.
Sarah T.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2015
Deze week heerlijk bij rilette gegeten! Wat een gezellig eetcafe met een ontspannen sfeer! Het voelt bijna alsof je thuis komt.. wij hebben de chateau briand gegeten en die was werkelijk voortreffelijk! De service was super vriendelijk en attent! Wij gaan hier zeker snel weer eten!
Flow_80 .
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2015
Nadat we al heel erg vaak aan dit restaurant voorbij waren gelopen, besloten we vorige week om hier eindelijk eens te dineren. Jammer, dat hadden we beter niet kunnen doen. De gerechten waren matig bereid en weinig creatief. De tonijnsteak was droog en werd geserveerd met smaakloze noedels en de opmaak van de salade deed denken aan de jaren 80. Al met al viel het ons nogal tegen, zeker vanwege de (hoge) prijzen die gehanteerd worden. De volgende keer wandelen we toch weer verder het Jekerkwartier in.....
Maritieme .
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2015
We waren gisteren bij restaurant Rilette!
daar hebben we een visschotel besteld geweldig!
Een grote schaal met verschillende soorten vis,schaal en schelpdieren!
perfect zeker een aanrader!
Marloes T.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2015
Laatst bij Rilette gaan eten. Helaas heeft dit eetcafe geen eetcafe prijzen. Het eten was op zich prima. De mosselen als voorgerecht zelfs heerlijk. De bruchetta met feta echter een enorme tegenvaller. Enorme stukken tomaat op stukjes brood met welgeteld 4 kleine stukjes feta. Hoofdgerecht was lekker maar niet bijzonder. Wat ons voornamelijk bij blijft van deze avond is het bedrag dat we uiteindelijk moesten betalen. Zelfs de (huis)wijn was prijzig!
Paul U.
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2015
Eindelijk een recensie schrijven over Rilette. Eindelijk, omdat Rilette bij ons een vaste waarde is waar de sfeer, het eten en de gezelligheid en hartelijkheid vanzelfsprekend is.

Eigenlijk is Rilette het betere eetcafé als het op de culinaire kwaliteiten aankomt, beter dan de collega ietsjes verderop in de straat.

Miel en zijn ploeg heten je van harte welkom.
Op de kaart heerlijke tapas als starter en lekkere pasta's, alles voor sympathieke prijzen.

Altijd volk bij Rilette, zeker op de dag dat ze een populaire dagschotel hebben.

Enfin, wij hebben deze keer de pasta's gelaten voor wat ze zijn en een heerlijke Château Briand besteld voor 2 personen. Gelukkig geserveerd op .... Een heerlijke pasta, zalig rose en mooi op smaak.

Voorafgegaan door een keur aan tapas, calamaris, olijfjes, allemaal even lekker.

Op zoek naar een gezellig en goed eetcafe?
Rilette is een aanrader in Maastricht.
Heleen L.
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2015
Een eetcafe waar een goede sfeer heerst. Heerlijk eten, een menuutje of gewoon lekker van de kaart. De pasta s zijn super, heerlijke voorgerechten overheerlijke frietjes. De chateaubriand is de topper! Gewoon goed en gezellig. Eindelijk eens een eetcafe zonder saté en hamburgers! Een aanrader. En dan natuurlijk niet de wijnen te vergeten. Goede mooie wijnkaart met betaalbare prijzen.
N. S.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2015
Mijn pasta met geitenkaas en spinazie was goed van smaak. Wel zou er voor mij verse pasta geserveerd mogen worden. Toch altijd lekkerder! Ik had een kleine portie met een kleine salade. Dat samen was voor mij een goede portie. Mijn tafelgenoot had een biefstuk pepersaus. Deze was uitstekend. Frietjes en salade smaakten goed. Ik had als nagerecht een crême brulée. Heerlijk! Ik hoop wel op iets meer vegetarische keuze op de kaart. (Nu één vega gerecht). Prima sfeer en inrichting, vooral erg aangename verlichting. Personeel is oprecht vriendelijk en alert! Wij komen hier zeker terug.
Erwin H.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2014
Heerlijk gegeten bij Rilette. Ik zie nogal verschillende recensies en ook bij ons duurde het hoofdgerecht superlang. Op een gegeven moment gevraagd of de frietjes eerder door konden komen en ook twee gratis wijntjes verzachtten het wachten. Uiteindelijk werd het wachten beloond; het was smullen en ik vond de bediening zeer vriendelijk en gastvrij; echt Limburgs!
Viviane S.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2014
Teleurstellend. Erg lang moeten wachten, érg lang. Vermoedelijk waren ze onderbezet maar dat werd niet gemeld... Bief verkoold, peperroomsaus was meer een peperroomSOEP. Geen aanrader. De wijn was wel lekker maar pittig geprijsd, en dat voor een 'eetcafé'.
Luckylion .
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2014
Helaas een zware tegenvaller. Gekozen voor een 3-gangen menu van EUR 29,95, wat op zich een nette prijs is. Voorgerecht "vitello tonnato" was erg matig. Kalfsvlees van standaard kwaliteit en de tonijn in de "tonnato" saus was volledig weggepureerd, wat jammer van de structuur is. Ook het hoofdgerecht, entrecote, voldeed niet aan de verwachting. Het vlees was door en door gegaard en de randen waren zelfs hard. De frietjes en salade waren oké, maar die konden de totaalbeleving niet goedmaken. Het nagerecht, ijs met ananas was lekker maar niet speciaal. De bediening was professioneel en kwam ongeïnteresseerd over. Kortom, voor dit geld heeft Maastricht veel betere restaurants te bieden waar prijs/kwaliteit veel beter in balans is.
Clemens123 .
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2014
Wat een geweldig restaurant! De bediening geeft je echt het gevoel dat je gast bent. Attent, vriendelijk, gevat zonder opdringerig te worden. Daar kunnen veel andere restaurants nog een voorbeeld aannemen. We kozen voor spaghetti met vongoles, kalfslever en dame blanche met advocaaat na. In een woord: lekker! Het zal je niet verbazen dat alle tafeltjes bezet waren. Vooraf reserveren is dus aan te raden.
Heleen L.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2014
Heerlijk gegeten met name de risotto met zeevruchten. Een tien voor de smaak echt gewoon heerlijk en puur zoals een risotto moet zijn......heerlijk.
Geweldige bediening, attent, vriendelijk en charmant.........
Voor on zeen aanrader voor iedereen...... Eerlijk, puur , lekker en gewoon gezellig........
Kom snel weer terug!!!!!!
Sjoske1 .
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2014
Gezellig eetcafe of eigenlijk meer dan een eetcafe. De ambiance is gezellig. Het eten was heerlijk we hadden o.a. gekozen voor een zeer goed gevulde tomaten soep en als hoofdgerecht heerlijke ouderwetse Hollandse kalfslever, een gerecht dat je helaas niet veel meer op menukaarten tegenkomt. Het enige minpuntje was de erg lange wachttijd tussen de gerechten door. Of dit nu kwam dat het erg druk was op deze 2e paasdag weten we niet. De bediening was overigens wel erg vriendelijk ondanks deze drukte.