Rijsel

Marcusstraat 52 1091TK Amsterdam Nederland Kaart
31-204632142

Over restaurant Rijsel

Ontspannen industrieel kippetje

Frans met Vlaanderens knipoog. Rijsel is de Vlaamse naam voor Lille. De Franse industriestad wordt niet meteen geassocieerd met hippe restaurants. Maar de insteek van Rijsel Rotisserie in Amsterdam is dan ook Frans-Vlaams dineren zonder opsmuk. Ontspannen eten in een creatieve jaren zestig setting. Probeer het beroemde kippetje eens.

Meer informatie over restaurant Rijsel

Maandag t/m Vrijdag vanaf 18:00
Zaterdag en Zondag Gesloten

• Af te huren
Duur
MvanLeyenhorst .
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2016
We zijn bij Rijsel terecht gekomen vanuit een artikel in het Volkskrant Magazine. Hier werd gesproken over “bistronomie”. Kwalitatief hoogwaardig voedsel (“gastronomie-kwaliteit”), in een informeel jasje. Het informele jasje klopt. En daar houd ik van. De sfeer is heerlijk rumourig, maar als je het goede tafeltje hebt (en dat hadden wij gelukkig), kun je nog prima wat privacy hebben (daar waar sommige anderen wel erg dicht op elkaar stonden geplaatst). De bediening is kundig en los maar beleefd. Niet stijf, wel correct attent.
Het eten is goed. De “paling in het groen”, een aantal stuks paling in een zee van watermunt, tuinkers en nog e.e.a., was lekker fris. De stukjes paling mochten van mij echter wel iets voller zijn, zowel van omvang als smaak. De cote de boeuf was eveneens goed. Mals en lekker vettig, met een mooie en vooral niet over-dominante bearnaisse-saus. En ook het nagerecht was goed. Lekker bonkige chocolade met een kers en een frisse kersensorbet. Niets mis mee. De begeleidende wijnen die werden geserveerd waren eveneens prima, hoewel sommige witte wijnen iets te hoog op temperatuur waren.

Rijsel is een heerlijke tent om lekker te eten en goede wijn te drinken. Het doet mij inderdaad denken aan een goede (tot zeer goede) bistro, in een erg gezellige omgeving. Ik kom hier dan ook zeker eens terug. Maar is het ook daadwerkelijk “gastronomie-kwaliteit”…. Nee, want hoewel alles goed en lekker was, halen ze dat bij lange na niet….
44694 K.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2016
Je eet echt heel lekker bij Rijsel. Mooie oesters, perfect gebraden cote de boeuf. Fraaie wijnkaart ook en perfect op temperatuur. Maar voor de minimalistische aankleding (lawaaiig!) en de op elkaar gepropte tafels is Rijsel wel behoorlijk aan de prijs. Piepkleine oestertjes voor €4,00 per stuk. Oef! Het zit elke elke avond vol dus de twijfels bij de prijs-kwaliteitverhouding zullen wel aan ons liggen. Maar volgens ons is iemand hier vooral bezig om snel rijk te worden.
Bas A.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2016
Vorige week voor de tweede keer mogen eten bij Rijsel, ik heb de smaak van de gerechten en de wijnen nog in mijn mond. Wat een feest is het om hen te mogen eten. Als je binnen komt krijg je gelijk het gevoel dat je in een goed restaurant bent. Gelijk een hand van 1 van de bedienden als je binnen komt, dan is het ijs gelijk al gebroken Top! De wijnkaart is zo gaaf dat je eigenlijk niet meer naar huis wil en de wijnen allemaal wil proeven en dan bedoel ik de lijst van boven naar beneden (en dan hebben we nog de achterkant).
Het eten is zo lekker dat je alleen maar meer wil.

Ik zeg, kom snel weer langs!!!!
Trouv .
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
Had graag een 8,5 gegeven voor het eten maar dat kan helaas niet op Iens. Hetzelfde geld voor het decor, het liefst een 7,5. De terrine van rog was voor mij een (geslaagd) experiment, nog nooit ergens gezien of gegeten. Deze was goed op smaak en totaal niet droog wat nog wel eens kan gebeuren met een terrine. Het type sla (krulsla als ik mij niet vergis) vond ik persoonlijk niet zo smaken bij de terrine, had liever veldsla erbij gegeten. Hoofdgerecht met zwezerik was smullen. De kaasjes waren ook geslaagd, mooie opbouw van smaken. Kom zeker terug!
Moeben .
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2016
Ronduit geweldig!Heerlijk eten, fantastische wijn en super lief personeel!Ik blijf fan van deze parel in Oost, dit was mn 4e bezoek en ben nog even enthousiast als "de eerste keer".
X-elf .
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2016
Heerlijk gegeten in een erg leuk restaurant. Leuk jong personeel wat verstand van zaken heeft, geen studentes met een bijbaantje. Ontvangst is vriendelijk en ongedwongen. Een prima wijnkaart, zo zie je ze niet veel meer. Ook de menukaart is verrassend met gerechten die je niet veel meer tegen komt. Het eten is heerlijk, hoofdgerecht voor 2 personen met een heerlijke fles Barolo er bij. Als er al iets is aan te merken dan is het de te sterke wijn geschonken bij de kabeljauw. De vis was al niet sterk van smaak en had nu geen kans meer tegenover de wijn. En dat is persoonlijke smaak, op de vis is qua bereiding niets aan te merken. Personeel denkt goed mee over de wijnen bij de gerechten en ze laten zien dat ze er kijk op hebben.
Heerlijke avond, heerlijk eten in een relaxte sfeer.
Tot een volgende keer
Eveline S.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2016
Ik heb hier eerder gegeten en eerder een recensie geschreven. In 2015 gaf ik het restaurant nog een 9. Omdat ik de kwaliteit dermate achteruit vond gegaan, besloten nu een jaar later nog een recensie te schrijven.
Bij binnenkomst op de afgesproken tijd moesten we nog even wachten op de tafel, op zich geen probleem natuurlijk. We moesten echter 25 min wachten op onze tafel. De service gedurende de hele avond is naar mijn mening ook achteruit gegaan. Drukte zal zeker een rol spelen, maar een jaar geleden was het net zo druk en was de service aanzienlijk beter. We moesten steeds lang wachten tot we gezien werden, lang wachten op drankjes. Ook wat betreft de kennis van de bediening is helaas slecht. Men kon ons niet veel over de wijnen vertellen, als we vroegen naar een bepaalde smaak kon hij ons hier niet in voorlichten en als we vroegen wat erbij pasten "moesten we zelf maar kijken".

Het eten: als voorgerecht een weekgerecht, vis met veel te veel zout. Het hoofdgerecht was lekker. Prima, maar niet bijzonder. Het nagerecht was ook niet meer dan prima.

De reden dat de recensie schrijf is vooral omdat ik het erg jammer vind. Het was toch een van mijn favoriete restaurants in Amsterdam, maar ze gaan mijn inziens achteruit in de service (eerst was er een prettig ontvangst en veel kennis over de wijnen en het eten) en het eten (veel zout, niet (meer!) bijzonder). Gezien de prijzen was het een teleurstellende avond. Wij komen helaas niet meer eten.
Julie78 .
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
Na 5 keer proberen is het mij gelukt een reservering te maken, vrijdagavond 10 juni. Het is echt heel polulair. En zaterdag en zondag gesloten. Ze werken in shifts, de late shift van half 9 zat al vol, dus toch maar de vroege van 18u gekozen. Meestal loopt dit wel los. De reservering was weken geleden, dus niet meer bij nagedacht en wij strijken neer om 18.15; super sfeer en leuke bediening die over alles wat weet te vertellen, echt charmant. Heerlijk eten, redelijke prijs met lekkere wijn. Een minpuntje, ze waren vergeten te vertellen dat wij van onze tafel wegmoesten (wel de tijd gerekt tot 21u) en we hadden net ons toetje besteld. Dus dat hebben wij staand gegeten aan de bar die eerst volstond met wachtende mensen, beetje onhandig. Om het goed te maken kregen we de koffie van het huis.
Samenvatting:
Goeie prijs-kwaliteit
Leuke sfeer en bediening
Kies de late shift
Proefagent007 .
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2016
Gisteren voor de zoveelste keer 'mogen' eten bij dit bijzondere restaurant. Het mooie is, dat je iedere keer weer opnieuw op subtiele wijze verrast zou kunnen worden indien daar de behoefte is, door net wat afwijkende gerechten en dito wijnen, maar noodzakelijk is dat niet. Ik ken geen enkel restaurant waar dit niveau wordt bereikt, ook niet qua personeel, tegen deze prijzen. De reuring hier gaat continue door. Niks is vanzelfsprekend. Het is gewoon passioneel en magistraal wat ze hier doen. Heb er weinig aan toe te voegen
Fostar103 .
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2016
Onlangs bij Rijsel gegeten op aanraden van veel anderen. En ja ze maken de verwachting waar!!! Ik moest dan ook ver van te voren reserveren. Het menu is klein maar het eten wat geserveerd word is overheerlijk, daarnaast is de bediening zeer attend, vriendelijk en hebben ze verstand van zaken. We kregen goed advies over de wijn en mochten verschillende proeven!!!
Piefraaternje .
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2016
Goede sfeer in het restaurant, het zit vol en het is niet stijf. Het is ook niet de locatie voor een kaktent, het zit aan de buitenrand van Amsterdam op een wat mindere locatie. Maar dat terzijde, het zou geen probleem zijn als het eten top is. Maar daar schort het hem juist aan. De verwachtingen waren hooggespannen, maar het eten was erg middelmatig. Een beetje truttig zelfs: huzarensalade, een toetje appeltaart met een bolletje ijs. Alles vrij achteloos op het bord gekieperd. Dit is het eten wat ik verwacht als ik mij oma op bezoek ga, niet in een zogenaamd toprestaurant. Afijn, been there done that, voor mij niet weer.
Monique O.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2016
Wat een geweldige ervaring, ik heb er bijna geen woorden voor. Het decor deed ons denken aan die kleine Franse tentjes, beetje kantineachtig, waar je de lokale bevolking treft. Heerlijk ongedwongen. Leuke meiden in de bediening die zich aan je voorstellen en een praatje met je maken. Volledige aandacht, nooit een leeg glas, helemaal top. Vooraf de oesters genomen, vissoep, piepkuiken en kaasplareau. Alles was lekker tot aan het zelfgemaakte brood. Wij hebben genoten!
Johan V.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2016
Wat knap! Zo populair, en toch blijft de bediening enthousiast alsof je de eerste gast sinds jaren bent. Alles kan, alles mag en de prijs/kwaliteit verhouding is perfect. Het enige minpuntje blijft dat het bijkans onmogelijk is om te reserveren, maar als je er dan eenmaal bent voel je je direct thuis. Gaaf!
Tineke K.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2016
Binnenkomst en ontvangst prima, vriendelijke bedoening en gezellig vol. Wel wat tafels die erg dicht op elkaar staan. De kaart is niet heel erg bijzonder al doen de namen van de gerechten anders vermoeden, zogenaamd chique? 't Eten wordt wel erg simpel opgediend, weinig fantasie op je bord. Het geheel wordt voorzien van aardappeltjes en sla: grote bladen sla met wat yoghurtdressing erdoor, een schaaltje gebakken aardappelen met mayonaise en that's it. Fantasieloos en meer de hype van het moment dan bijzonder uit eten gaan.
Jammer want de smaak van de gerechten was verder prima. Onze verwachtingen waren te hoog, once in a lifetime dus voor ons.
Antony V.
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2016
Met groep van 30 man gegeten. Vooraf de "Klassieker Huzarensalade" goddelijk. Als hoofgerecht tête de porc in crepinette met linzen gaat schoon op. Na een mooie blauwader. Wijn is spijs is zeer goed en brood kan je niet van afblijven. Zoals eerder vermeldt is bediening meer dan uitstekend.
Ron V.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Wat een prettige stek is dit. Ik denk dat dit een voormalige schoolgebouw is. Ongedwongen en gastvrij. En die kippetjes van de grill zijn lekker. Nog nooit eerder zo'n lekker kippetje gegeten.
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2016
Verschillende keren proberen te reserveren, altijd vol. Vandaag lukte het en gelukkig maar. Heerlijke avond gehad, zowel letterlijk als figuurlijk.
Eerlijke gerechten zonder al te veel fratsen. Perfect bereid en super kwaliteit. Geen gezeur over water en brood aanvullen, goede uitleg van de gerechten en dat in de setting van een voormalig schoolgebouw. Zeer attente en vriendelijke bediening en dat voor een perfecte prijs-/kwaliteitverhouding. Alle redenen aanwezig om terug te komen.
07Daan .
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2016
We hebben ontzettend goed en leuk gegeten bij Rijsel gisteravond. We stonden op de wachtlijst en konden gelukkig alsnog komen. Er heerst een ontspannen ambiance, hele vriendelijke service en vooral het uitgebreide advies bij de wijnen hebben we erg gewaardeerd. Ik kom zeker terug!
Casper V.
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2016
De totale beleving is geweldig! Het eten was gewoon goed. Platte Zeeuwse oesters met goed garnituur (sjalot/rode wijnazijn) en een flesje groene tabasco. Daar is ook niet veel aan te verpesten, mits je goede oesters inkoopt. En het waren goede oesters! Daarna tentakels van goed gegaarde octopus met rundermerg, echt een fijn gerecht, mooie combi dat merg met die octopus. Als hoofdgerecht cote de boeuf met bearnaise. Heel erg goede (ik moet zeggen uitstekende) Bearnaise met goed vlees. Wat een top saus! Als tweede hoofdgerecht poulet noir (een goede kip met zwarte poten), met hun signature saus van eendenlever. Een saus om van te dromen! De kip was voorbeeldig gegaard, maar het vel moet, vind ik althans, knapperig zijn. Het vel van mijn kip was zacht, helaas. Het hazelnootijs was prima, en de bonbonnetjes eveneens. De belangrijkste reden, naast het lekkere eten, om hier te komen en te blijven komen is de werkelijk voorbeeldige service en wijnkeuze. Wat geweldig is dat toch, om persoonlijk de hand geschud te krijgen bij binnenkomst, en je vervolgens helemaal te laten onderdompelen in grote, zeer grote, gastvrijheid. We hadden bij de oesters een vin nature uit Chablis, de eerste vin naturel die ik proefde zonder stal of andere bijsmaak. Hulde! Daarna, bij de octopus, rosé uit Sancerre. Wederom voortreffelijk! Bij kip en rund een wederom geweldige pinot noir uit de Bourgogne, Beaune in dit geval. Wat fijn allemaal! We sloten deze heerlijke avond af met een Cognac, die OK was. Daarna kregen we nog een proefglaasje van geweldige Calvados, zonder etiket en waarschijnlijk geïmporteerde moonshine. Kortom: een top ervaring, wederom! De keuken leek wat llui, of misschien te teren op klassiekers. De wijnen, en het vakmanschap van de bediening maken dit adres tot één van de beste in Amsterdam. Het was me weer een genoegen!
Michiel_81 .
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2016
Wat een geweldig restaurant!! De bediening is vriendelijk, professioneel en vlot. De kaart is niet heel erg uitgebreid, maar er is voor ieder wat wils en het decor is erg leuk. De prijs is ontzettend redelijk voor de geboden kwaliteit en ik ga zeker terug!!!