Rijsel

Marcusstraat 52 1091TK Amsterdam Nederland Kaart
31-204632142

Over het restaurant Rijsel

Verfijning op je bord

In den Rustwat is gevestigd in een herberg uit 1597 naast de Trompenburgtuinen, compleet met rieten dak. Bijna onwerkelijk, zo'n mooie plek op een steenworp afstand van het drukke centrum van Rotterdam. Een toevluchtsoord waar het om de totaalbeleving gaat, maar waar alles begint met een goed product en de uitdaging om dat zo goed mogelijk tot zijn recht te laten komen.

Meer informatie over restaurant Rijsel

Dinsdag t/m Vrijdag
Zaterdag 18:00 - 21:30
Zondag Gesloten

• Amex , MasterCard , Pin , Visa card
  • Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Terras , Wi-Fi
Eduard O.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2017
Gevestigd in een oud Schoolgebouw. Aparte sfeer, wel gezellig en trendy. Tafels vrij dicht op elkaar, maar toch geen last van de buren. Goede bediening. Geen lange wachttijden. Prima eten, maar geen heel bijzondere gerechten. Wel interessante wijnkaart, met veel keuze, oplopend tot zeer prijzig.
Met drie andere tafelgenoten een voortreffelijke cote de boeuf. Als voorgerecht een ouderwetse, maar prima huzarensalade. Waar vind je dat nog..?
Laura K.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2017
Dit restaurant stond al lang op ons lijstje, en jawel, de hoge verwachtingen zijn 100% waargemaakt. Alles klopte: het uiterst vriendelijke personeel, het eten, de drank, de prijs (uiteraard niet goedkoop maar ook niet belachelijk duur). Wij hebben een heerlijke avond gehad en gaan hier zeker nog een keer terugkomen.
Rogier D.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2017
Zo'n één à twee keer per jaar boek ik een tafel bij Rijsel. Gisterenavond weer. De kwaliteit is consistent. Het eten is klassiek en mooi opgemaakt. Goede ingrediënten, eerlijk, met precisie bereidt en in goede hoeveelheid; Rijsel verlaat men niet met honger. De menukaart heeft een aantal vaste gerechten en een wat wisselende gerechten en is goed geprijsd; 35 euro voor drie gangen, naar wens uit te bereiden. De wijnkaart is ook van hoge kwaliteit, er staan een aantal bijzondere wijnen op. Om het allemaal af te maken is de service erg goed, men weet waar men mee bezig is. Een goed teken is ook dat ik een aantal gezichten jaar in en jaar uit terug zie; dat betekent dat de werkomstandigheden goed zijn. Bovendien is het lokaal erg fijn, vrij rauw gelaten maar met verfijnde details waar nodig. Het publiek is een juiste dosis van casual en gekleed. Ik denk dat Rijsel één van mijn favoriete plekken in Amsterdam is.
Jade V.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2017
Een fantastisch avond! Ik ben veganist en er is een volledig 3 gangenmenu voor mij gemaakt. Om je vingers bij af te likken zo heerlijk!
Personeel heeft verstand van eten en wijn, met sublieme Franse uitspraak zonder stijf of formeel over te komen. Echt een aanrader.
ananda G.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2017
Rijsel stond al heel lang op mijn wishlist, zoveel goeds over gehoord. Helaas vond ik het een enorme tegenvaller. In ieder geval vanuit het perspectief van een vegetariër in ieder geval. Er stond blijkbaar maar 1 vegetarisch gerecht op de kaart, een voorgerecht. De amuses waren salami en schelpjes, dus ik moest het doen met brood. Voorgerecht (asperges met gepocheerd ei) was lekker. Maar als hoofdgerecht kreeg ik een stuk prei op een bedje van linzen, met een rode wijn saus en gepofte ui. Ernaast een schaaltje gebakken krieltjes met mayo. Dat was prima, maar niks bijzonders qua ingrediënten, creativiteit of smaak. En als daar dan een prijskaartje van € 21 aan hangt, evenveel als rijkere vlees en vis opties, is dat extra zuur. De wijn was heerlijk, maar op culinair vlak geen reden om nog eens terug te komen. Bovendien zo gehorig dat we zelfs aan een kleine tafel nog moeite hadden om elkaar goed te verstaan.
Cees V.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2017
Wat een feestje! Zeer vriendelijke en professionele ontvangst en bediening. Goede adviezen, prima gerechten. Absolute aanrader. Het kost wat, maar het is het ook waard.
Mickie .
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2017
Wat een heerlijke avond hebben we gehad in Rijsel. Heerlijke Spätburgunder en onvergetelijke Poussin. De bediening was wat onderkoeld maar het eten maakte alles goed! En complimenten voor het bistro interieur. Wij komen graag terug.
Arijan B.
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2017
Iedere keer weer als we Rijsel bezoeken beleven we de Franse sfeer van het restaurant. Heerlijke gerechten, fantastisch brood zoals we die alleen in Frankrijk proeven, attente vriendelijke en niet opdringerige bediening. En natuurlijk de onvervalste kippetjes met lekkere sla. Altijd passende wijnen er bij. Kortom: regelmatig komen we bij Rijsel om deze ultieme belevenis weer mee te maken.
Marga V.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2017
Heel erg gezellig en aangenaam! Heerlijk gegeten en fijne persoonlijke bediening. Wij voelden ons echt van harte welkom. Oost is voor ons best een eindje maar het is zeker de moeite waard! Ga zo door!
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2017
Wat een binnenkomst. Echt on-Amsterdams om al bij binnenkomst te worden begroet, dat iemand je herkent van de telefoon van diezelfde dag en je van iedereen een hand krijgt. mensen in de bediening zijn vrolijk en stralen uit dat ze het naar hun zin hebben. Dan het eten heerlijk voorgerecht van kabeljauw en voeden maar niet bijzondere vis soep.. zoals verwacht heb een heerlijk kippetje en ook heerlijke biefstuk. De jonge sommelier is uitstekend op de hoogte net als overig de rest van de bediening wat betreft de menukaart. De kok zelf komt het eten aan tafel brengen. Kortom we hebben genoten en dat voor onder de € 200.
marjan S.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
Eerlijk gezegd snap ik niet echt waarom ik dit restaurant zo vaak aangeraden krijg. Eten was gemiddeld en de bediening ook. Verder vond ik het erg tochten in het restaurant. Zuurkoolschotel en vissoep waren erg lekker, maar aan het kippetje en de huzaren salade vond ik niets speciaals te ontdekken. Verder vond ik het jammer dat kleine dingen zoals je jas aannemen en naar de tafel brengen niet gedaan werden door de gastvrouwen/heren (moet wel zeggen dat het erg druk was)
Nadat we plaats hadden genomen aan de tafel moesten we zelf na 10 min duidelijk maken dat we graag een fles wijn wilden bestellen.
Verder staan de tafels hutje mutje en vind ik het restaurant daarom ook minder geschikt voor een intiem dinner voor 2.
Richard G.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2017
Gister spontaan bij Rijssel gegeten. De allerlekkerste Zuurkool ooit gegeten. Echt een aanrader. Staat niet op de kaart, maar is in de winter als extra gerecht te krijgen. Ik zou er echt voor omrijden!
Maarten V.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2016
We zijn bij Rijsel terecht gekomen vanuit een artikel in het Volkskrant Magazine. Hier werd gesproken over “bistronomie”. Kwalitatief hoogwaardig voedsel (“gastronomie-kwaliteit”), in een informeel jasje. Het informele jasje klopt. En daar houd ik van. De sfeer is heerlijk rumourig, maar als je het goede tafeltje hebt (en dat hadden wij gelukkig), kun je nog prima wat privacy hebben (daar waar sommige anderen wel erg dicht op elkaar stonden geplaatst). De bediening is kundig en los maar beleefd. Niet stijf, wel correct attent.
Het eten is goed. De “paling in het groen”, een aantal stuks paling in een zee van watermunt, tuinkers en nog e.e.a., was lekker fris. De stukjes paling mochten van mij echter wel iets voller zijn, zowel van omvang als smaak. De cote de boeuf was eveneens goed. Mals en lekker vettig, met een mooie en vooral niet over-dominante bearnaisse-saus. En ook het nagerecht was goed. Lekker bonkige chocolade met een kers en een frisse kersensorbet. Niets mis mee. De begeleidende wijnen die werden geserveerd waren eveneens prima, hoewel sommige witte wijnen iets te hoog op temperatuur waren.

Rijsel is een heerlijke tent om lekker te eten en goede wijn te drinken. Het doet mij inderdaad denken aan een goede (tot zeer goede) bistro, in een erg gezellige omgeving. Ik kom hier dan ook zeker eens terug. Maar is het ook daadwerkelijk “gastronomie-kwaliteit”…. Nee, want hoewel alles goed en lekker was, halen ze dat bij lange na niet….
44694 K.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2016
Je eet echt heel lekker bij Rijsel. Mooie oesters, perfect gebraden cote de boeuf. Fraaie wijnkaart ook en perfect op temperatuur. Maar voor de minimalistische aankleding (lawaaiig!) en de op elkaar gepropte tafels is Rijsel wel behoorlijk aan de prijs. Piepkleine oestertjes voor €4,00 per stuk. Oef! Het zit elke elke avond vol dus de twijfels bij de prijs-kwaliteitverhouding zullen wel aan ons liggen. Maar volgens ons is iemand hier vooral bezig om snel rijk te worden.
Bas A.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2016
Vorige week voor de tweede keer mogen eten bij Rijsel, ik heb de smaak van de gerechten en de wijnen nog in mijn mond. Wat een feest is het om hen te mogen eten. Als je binnen komt krijg je gelijk het gevoel dat je in een goed restaurant bent. Gelijk een hand van 1 van de bedienden als je binnen komt, dan is het ijs gelijk al gebroken Top! De wijnkaart is zo gaaf dat je eigenlijk niet meer naar huis wil en de wijnen allemaal wil proeven en dan bedoel ik de lijst van boven naar beneden (en dan hebben we nog de achterkant).
Het eten is zo lekker dat je alleen maar meer wil.

Ik zeg, kom snel weer langs!!!!
Trouv .
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
Had graag een 8,5 gegeven voor het eten maar dat kan helaas niet op Iens. Hetzelfde geld voor het decor, het liefst een 7,5. De terrine van rog was voor mij een (geslaagd) experiment, nog nooit ergens gezien of gegeten. Deze was goed op smaak en totaal niet droog wat nog wel eens kan gebeuren met een terrine. Het type sla (krulsla als ik mij niet vergis) vond ik persoonlijk niet zo smaken bij de terrine, had liever veldsla erbij gegeten. Hoofdgerecht met zwezerik was smullen. De kaasjes waren ook geslaagd, mooie opbouw van smaken. Kom zeker terug!
maaike O.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2016
Ronduit geweldig!Heerlijk eten, fantastische wijn en super lief personeel!Ik blijf fan van deze parel in Oost, dit was mn 4e bezoek en ben nog even enthousiast als "de eerste keer".
x-elf .
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2016
Heerlijk gegeten in een erg leuk restaurant. Leuk jong personeel wat verstand van zaken heeft, geen studentes met een bijbaantje. Ontvangst is vriendelijk en ongedwongen. Een prima wijnkaart, zo zie je ze niet veel meer. Ook de menukaart is verrassend met gerechten die je niet veel meer tegen komt. Het eten is heerlijk, hoofdgerecht voor 2 personen met een heerlijke fles Barolo er bij. Als er al iets is aan te merken dan is het de te sterke wijn geschonken bij de kabeljauw. De vis was al niet sterk van smaak en had nu geen kans meer tegenover de wijn. En dat is persoonlijke smaak, op de vis is qua bereiding niets aan te merken. Personeel denkt goed mee over de wijnen bij de gerechten en ze laten zien dat ze er kijk op hebben.
Heerlijke avond, heerlijk eten in een relaxte sfeer.
Tot een volgende keer
Eveline S.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2016
Ik heb hier eerder gegeten en eerder een recensie geschreven. In 2015 gaf ik het restaurant nog een 9. Omdat ik de kwaliteit dermate achteruit vond gegaan, besloten nu een jaar later nog een recensie te schrijven.
Bij binnenkomst op de afgesproken tijd moesten we nog even wachten op de tafel, op zich geen probleem natuurlijk. We moesten echter 25 min wachten op onze tafel. De service gedurende de hele avond is naar mijn mening ook achteruit gegaan. Drukte zal zeker een rol spelen, maar een jaar geleden was het net zo druk en was de service aanzienlijk beter. We moesten steeds lang wachten tot we gezien werden, lang wachten op drankjes. Ook wat betreft de kennis van de bediening is helaas slecht. Men kon ons niet veel over de wijnen vertellen, als we vroegen naar een bepaalde smaak kon hij ons hier niet in voorlichten en als we vroegen wat erbij pasten "moesten we zelf maar kijken".

Het eten: als voorgerecht een weekgerecht, vis met veel te veel zout. Het hoofdgerecht was lekker. Prima, maar niet bijzonder. Het nagerecht was ook niet meer dan prima.

De reden dat de recensie schrijf is vooral omdat ik het erg jammer vind. Het was toch een van mijn favoriete restaurants in Amsterdam, maar ze gaan mijn inziens achteruit in de service (eerst was er een prettig ontvangst en veel kennis over de wijnen en het eten) en het eten (veel zout, niet (meer!) bijzonder). Gezien de prijzen was het een teleurstellende avond. Wij komen helaas niet meer eten.
Julie78 .
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
Na 5 keer proberen is het mij gelukt een reservering te maken, vrijdagavond 10 juni. Het is echt heel polulair. En zaterdag en zondag gesloten. Ze werken in shifts, de late shift van half 9 zat al vol, dus toch maar de vroege van 18u gekozen. Meestal loopt dit wel los. De reservering was weken geleden, dus niet meer bij nagedacht en wij strijken neer om 18.15; super sfeer en leuke bediening die over alles wat weet te vertellen, echt charmant. Heerlijk eten, redelijke prijs met lekkere wijn. Een minpuntje, ze waren vergeten te vertellen dat wij van onze tafel wegmoesten (wel de tijd gerekt tot 21u) en we hadden net ons toetje besteld. Dus dat hebben wij staand gegeten aan de bar die eerst volstond met wachtende mensen, beetje onhandig. Om het goed te maken kregen we de koffie van het huis.
Samenvatting:
Goeie prijs-kwaliteit