Rijnzicht

Sterreschans 15 6686 MS Doornenburg Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Rijnzicht

9,2

Jouw recensie over het restaurant Rijnzicht

Saskia V.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2017
Prachtig menu en origineel geserveerd. De smaak van de gerechten is wel wat aan de zoete kant. Wat opviel: bij de 5-gangenvariant krijg je ook 2 desserts.
Dus 40% van zo’n menu is zoet. Was logischer geweest om een extra tussengerecht te serveren en 1 dessert.
De wijn past goed bij het eten maar is verder niet heel bijzonder. Jas werd wel aangenomen bij binnenkomst maar niet aangegeven bij vertrek.
Mahlee P.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2017
Wauw! Wat een mooie avond heeft het team van Rijnzicht ons bezorgd! Inderdaad gelokt door de geweldig goede recensie stapten wij toch wel vol verwachting bij Rijnzicht binnen. Die verwachting hebben ze meer dan overtroffen. De gerechten en amuses zijn stuk voor stuk creatief, ze verwonderen je, zetten je op het verkeerde been en verrassen je door hun bijzondere en zonder uitzondering heerlijke smaak. Vergeet niet het wijnarrangement erbij te bestellen, want ook de wijnen zijn stuk voor stuk perfect gekozen en toegelicht. Het leukste van Rijnzicht is misschien nog wel het enorme enthousiasme waarmee alles op tafel wordt gezet. De koks lopen de gerechten regelmatig zelf uit, en ook bij de bediening spat het plezier er vanaf. Dat zorgt voor een enorm sympathieke sfeer. Elke drie maanden verschijnt er een nieuw innovatiemenu. Ik ga alvast reserveren!
Hanneke T.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2017
Een Michelin ster waard!
Vorige week genoten van het innovatiemenu. Creatieve presentatie van de gerechten, mooie combinaties en bijzondere smaaksensaties. Geweldig onverwachte verrassing met bijzonder prettig en kundig bediening. Ook voor de vegetarische disgenoot, lekkere gerechten. Gerookte brocolli stronk: heerlijk! Komen zeker terug!!
Sluit me aan bij eerdere rescent: sfeer aan tafel kan verbeterd worden door verse bloemen, tafelkleed en iets meer sfeerverlichting , spotjes in systeemplafond zijn niet echt gezellig. Maar dat zijn omgevingsdetails. Restaurant is aanrader voor iedereen met goede smaak, kwaliteit - prijs is perfect!
Marietta W.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2017
Na een buitengewoon goede recensie zijn we vanuit Den Haag (!) naar Doornenburg gereden om dit als geweldig beoordeelde restaurant te bezoeken. De binnenkomst was warm.
We werden naar een prettige tafel geleid, het viel op dat er niet te veel tafels in de ruimte stonden, ze raakten alle bezet. Het was de moeite waard deze reis te ondernemen! We startten met een goede crémant, vervolgens een paar zeer bijzondere amuses en daarna het innovatiemenu van 9 gangen. We hebben van 7 tot half 12 genoten van alle heerlijkheden die langs kwamen. De timing van de gerechten klopte, de bediening was goed, vriendelijk en attent. geweldig dat de 2 broers (eigenaren) ook geregeld aan de tafels kwamen. Men heeft kennis van wijn en pasten goed bij de gerechten. Wat ons het meeste opviel aan dit restaurant was de originaliteit van de geboden gerechtjes, wat een kunst van smaken; behalve dat werden ze opgediend op bijzonder mooi en verrassend servies.
We hebben een opmerking: het restaurant is smaakvol en modern verbouwd en ingericht maar het mag iets ' gezelliger' , haal bijvoorbeeld de sombere plantjes op boomschors van de tafel en zet er iets kleurrijks voor terug, ook een kaarsje zou op tafel mogen. Tafelkleden misschien?
Al en met was het een zeer geslaagde en mooie avond, we hebben genóten, we aten zelden zo bijzonder en origineel.
Allard B.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2017
We hebben genoten van het Innovatiemenu, een menu vol verrassingen. Vooraf onder meer verkoolde biet, met een verrassende smaak. Het ene voorgerecht was nog weer lekkerder dan het andere. Prima presentatie van de zeeduivel en het hoofdgerecht hert. Elk gerecht werd voorzien van een duidelijke uitleg. Heerlijk toetje met mandarijn, yuzu, kokos en koriander. Als 'uitsmijter' konden we marshmallow in een privévuurtje op tafel smelten. Een aanrader. Tijdig reserveren is een must.
R.J.F.M. T.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2017
Aangelokt door een goede recensie betreffende het innovatiemenu hebben wij op 4 oktober 2017 het restaurant bezocht. Als aperitief kozen wij een glas witte wijn. Per ongeluk stootte ik mijn glas omver. Een norse vrouwelijke bediende die aan het eten was, heb ik hierover geinformeerd. Zonder op te staan gaf ze mij een servet waarmee ik mij maar moest behelpen. Het servet werd nog net niet toegeworpen.
Met het servet heb ik de vlekken op mijn jas en het tafelkleed gebet. De bediende liet zich verder niet meer zien.
Toen we daarna ook nog lang op de gevraagde menukaart moesten wachten - deze moest nog worden ingevoegd - hebben we onze reservering ongedaan gemaakt en zijn we vertrokken. De keuken mag dan voortreffelijk zijn, de gastvrijheid is ver te zoeken. Een AFKNAPPER!!
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2017
Gisteren hebben wij genoten van het innovatiemenu bij restaurant Rijnzicht. In één woord: WAUW! Bij ieder gerecht was het weer een verassing wat er op tafel kwam. Alles zag er prachtig uit, en alles smaakte ZO lekker! Heel leuk was, dat de koks zelf aan tafel kwamen met de gerechten. Ik heb zelf weinig verstand van wijnen, dus wat ik erg leuk vond is dat je bij iedere wijn (bij elk gerecht) een korte uitleg kreeg waar de wijn vandaan komt en waarom hij mooi bij het gerecht past. Wij hebben een heerlijke avond gehad, bedankt !!!
13Corrie .
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2017
De bediening is keurig afgestemd, de gerechten zijn creatief opgediend op allerlei takje, stenen, kiezels, prachtige kommetjes, de gerechten zien er kleurrijk, subtiel uit, ware kunstwerkjes met bloemetjes en kruiden, als een kers, een steen, verkoold hout. Kortom de creativiteit is enorm. De beleving in de mond is niet te beschrijving, soms bijna overweldigend. Ware kunst zowel voor het oog als voor de mond.
Het innovatiemenu is een waar feest voor de zintuigen.
De vegetarische variant is ook geweldig. Fijn om te weten dat er ook koks zijn die lekker kunnen koken met groenten zonder alles te gratineren met kaas. Dus ook een aanrader voor de vegetariër.
Superknap zoals de koks elk gerecht weer een feest weten te maken voor alle zintuigen.
Vvdwolf .
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2017
Neem het innovatiemenu van koks die hun inspiratie bij ***restaurants Koetshuis en Librije hebben opgedaan:echt TOP eten
A B.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2017
Super lekker gegeten met ons viertjes
Alles erg lekker en mooi opgediend
Smaakvol van begin tot het eind
vriendelijk en goede bediening
Zeker de moeite waard
c T.
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2017
Innovatiemenu gehad en werkelijk geweldig gegeten. Wat een creativiteit zowel in smaak als bij de bij presentatie. Compliment ook voor de bediening. We hebben een prachtige avond gehad, buiten op het terras. Wij gaan zeker terug!
Yvonne M.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2017
Bijzonder eten op een bijzondere lokatie. Lekker en smaakvol opgediend, het innovatiemenu met bijpassende wijnen. Vriendelijke en attente gastheren -en vrouwen.
Hans S.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2017
Met vier personen op eerste Paasdag buitengewoon heerlijk gegeten. De presentatie van de gerechten is bijzonder creatief en verfijnd. De smaak heel erg goed. De wijn van uitstekende klasse. Dit is echt een top restaurant!! En een compliment voor de bediening.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2016
Helemaal top!!!
Ik zie dat er mensen ontevreden zijn maar ik ben voor de 3e x wezen eten en snap niets van de negative berichten!
ik had het innovatie menu wat een smaaksensatie!!! Vooraf goeie amuseer echt ver boven verwachting!!! En zeker heel verrassend... ben wel wat kwa eten gewend maar dit was echt geweldig....
Heerlijke wijnen bij elk gerecht en tot slot de koks nog even aan tafel:-)
Werd ons nog even verteld dat die bij de leest heeft gewerkt
Ons zien jullie snel terug!!!
Hans D.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
gisteren gegeten met zijn drietjes. het eten was één grote verrassing. op zo'n locatie, in de toch redelijk afgelegen plaats Doornenburg, verwachtte ik niet een restaurant aan te treffen waar de koks zo ontzettend hun best deden om er iets moois van te maken.

we kozen het menu van 25 euro per persoon. vooraf een werkelijk heerlijk makreel gerecht. prachtig geserveerd.

vervolgens een bouillon geserveerd in een klein kommetje op een leisteen plaatje met een spuitje ernaast. een mengsel van wasabi met iets anders erin. voorzichtig in de bouillon spuiten en kijk, je had je noodles. Erg bijzonder.

als hoofdgerecht geroosterd varkensvlees. een streling op de tong, knapperig en boterzacht. prachtig geserveerd.

het nagerecht bestond uit twee delen. deel één: er werd een ronde kom op tafel gezet, daarin zat diep gevroren ijs met daarop mos. op de mos waren drie schaaltjes met ijs en chocolade mos geplaatst. vervolgens werd heet water in de kom geschonken, waardoor er een spectaculair effect ontstond van waterdamp dat uit het mos steeg en direct afdaalde naar de tafel. betoverend effect. het nagerecht was heerlijk.

het tweede nagerecht bestond uit zeven variaties op/van citroen. van mierzoet naar redelijk zuur. tintelend in je mond

deze twee koks moeten vooral blijven doen wat ze doen, een feest voor het oog en strelingen voor je tong maken. ze doen het met overtuiging en passie. dat de aankleding van het restaurant niet helemaal actueel is, dat is voor mij een teken dat de mannen de juiste focus hebben gelegd: een werkelijke top keuken creëren.

qua prijs: drie maal een vier gangen menu plus heerlijke wijn en andere dranken voor ongeveer honderd euro.
meer dan geweldig.

Ik hoop dat deze eigenaren nog lang hier zullen zijn.

Ienimini D.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2016
Afgelopen woensdag heerlijk geluncht op het mooie terras van Rijnzicht. De vissalade was goed gevuld met gerookte zalm en paling. Lekkere broodjes erbij, we hadden flinke trek en een 2e mandje was geen probleem. Wat ons betreft voor herhaling vatbaar.
Chris V.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Op zaterdag rond 12:00u geluncht met 2 personen op het terras. De cappuccino die wij bestelden was een bak melk waar misschien ook ergens koffie in terecht was gekomen.
De tomaten soep die we bestelden was de peper bus in gevallen en toen we op de vraag of het gesmaakt had melden dat het wel erg peperig was er alleen een antwoord kwam van "ik zal het door geven". De soep was voor de rest de gewone blik soep met de meest bleke vette balletjes die je kunt bedenken.
De omelet die we daarna kregen liep bij mij het water uit omdat er een bevroren groente vulling in was gedaan die bij het serveren allen maar was ontdooid en niet warm en iets zachter geworden. Ik geef het u te doen een omelet te eten waar harde bloemkool, worteltjes en rouwe peulen in zitten.
Daarna kwamen ze nog vragen of wij nog iets wilden. Wij hebben ieder nog een tonic genomen daar kan niets aan fout. Daarna kwam het ergste van alles voor deze ellende moeten wij €34,- afreken.
Wat mij betreft moeten deze eigenaren dit restaurant snel verkopen en deze mooie locatie gunnen aan mensen die er wel energie en aandacht in willen steken en met hart voor de gerechten een zaak willen runnen. Het drijven op vergane glory is mi in deze tijd niet meer mogelijk.
Wij zullen er nooit meer terug komen en iedereen die het wil horen melden hoe het er daar aan toe gaat.
44Hugo .
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2016
In de zomer komen wij wel eens langs bij Rijnzicht, even op het terras zitten, waar je kijkt op het Pannerdens kanaal, de splitsing tussen Rijn en Waal. Volgeladen vrachtschepen en een felgele veerboot op het water. Veel fietsers op de dijk die even zonder helm komen zitten, hun bidon met water vullen. Een prima terras, ook het visrestaurant schijnt heel goed te zijn.
Op de eerste zonnige zondag van maart maken we met een familielid een tochtje door de Betuwe en besluiten halverwege bij Rijnzicht te gaan lunchen.
Een groot aantal buurtgenoten, bejaarden en motorrijders zijn op hetzelfde idee gekomen. Het wat povere zaaltje zit propvol. In de naast gelegen feestzaal komt straks een gezelschap iets vieren.
Twee charmante gastvrouwen proberen iedereen zo snel mogelijk te helpen wat niet altijd lukt. Bij ons gaat de service bij de pannenkoeken echt mis. Een leeg flesje stroop wordt geleverd met de mededeling "Flink schudden". De door mij bestelde spekpannekoek is zwart geblakerd maar wordt kritiekloos voor mijn neus gezet.
Om met de positieve punten te beginnen: de sandwich met brie, honingwalnoten en sla smaakte uitstekend, de dranken waren ok. Voor de rest was het allemaal beneden peil. De tomatensoep was door het gebrek aan echte tomaten een beetje sneu met de bleekbruine balletjes uit blik, de uiensoep was helemaal volgeplempt met kaascroutons en moeilijk hanteerbaar. De naturel pannekoek lag wat bleekjes te zweten van al het vet en de spekpannenkoek was zwaar verbrand.
Jammer dat deze sympathieke zaak zich zich vertilde aan de drukte wat de prestaties van de keuken en de bediening zeer nadelig beïnvloedde.
Maar als het weer mooi weer is komen we wel weer terug op het terras...
Hjan .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2015
na een fietstochtje over de dijk, even een klein hapje eten. We hebben gekozen voor een maaltijdsalade met ossenhaaspuntjes. Een geweldige smakelijke combinatie.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2015
Dinsdag avond gezellig met mijn vriendin uiteten geweest nadat we op internet het innovatie menu hadden gezien. Als voorgerecht hadden we coquilles met buikspek en een crème van knol en kerrie met zeeplantjes! Nog nooit zo'n mooi gerecht met coquilles op! Als hoofdgerecht had ik zeebaars met pijlstaart en een flan van spitskool met kruiden en baslicum vinaigrette! Weer echt goed bereid! Vooral de flan zorgde voor een flinke spanning in het gerecht. Als nagerecht namen we beiden het innovatie dessert. Wat misschien wel mijn beste afsluiter ooit is! 2 kleine desserts met een grote variatie aan ingredienten. Wij komen hier zeker snel terug! Top!!