Rijnzicht

7,2
Voordelig
Hans D.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
gisteren gegeten met zijn drietjes. het eten was één grote verrassing. op zo'n locatie, in de toch redelijk afgelegen plaats Doornenburg, verwachtte ik niet een restaurant aan te treffen waar de koks zo ontzettend hun best deden om er iets moois van te maken.

we kozen het menu van 25 euro per persoon. vooraf een werkelijk heerlijk makreel gerecht. prachtig geserveerd.

vervolgens een bouillon geserveerd in een klein kommetje op een leisteen plaatje met een spuitje ernaast. een mengsel van wasabi met iets anders erin. voorzichtig in de bouillon spuiten en kijk, je had je noodles. Erg bijzonder.

als hoofdgerecht geroosterd varkensvlees. een streling op de tong, knapperig en boterzacht. prachtig geserveerd.

het nagerecht bestond uit twee delen. deel één: er werd een ronde kom op tafel gezet, daarin zat diep gevroren ijs met daarop mos. op de mos waren drie schaaltjes met ijs en chocolade mos geplaatst. vervolgens werd heet water in de kom geschonken, waardoor er een spectaculair effect ontstond van waterdamp dat uit het mos steeg en direct afdaalde naar de tafel. betoverend effect. het nagerecht was heerlijk.

het tweede nagerecht bestond uit zeven variaties op/van citroen. van mierzoet naar redelijk zuur. tintelend in je mond

deze twee koks moeten vooral blijven doen wat ze doen, een feest voor het oog en strelingen voor je tong maken. ze doen het met overtuiging en passie. dat de aankleding van het restaurant niet helemaal actueel is, dat is voor mij een teken dat de mannen de juiste focus hebben gelegd: een werkelijke top keuken creëren.

qua prijs: drie maal een vier gangen menu plus heerlijke wijn en andere dranken voor ongeveer honderd euro.
meer dan geweldig.

Ik hoop dat deze eigenaren nog lang hier zullen zijn.

Ienimini .
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2016
Afgelopen woensdag heerlijk geluncht op het mooie terras van Rijnzicht. De vissalade was goed gevuld met gerookte zalm en paling. Lekkere broodjes erbij, we hadden flinke trek en een 2e mandje was geen probleem. Wat ons betreft voor herhaling vatbaar.
Chris V.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Op zaterdag rond 12:00u geluncht met 2 personen op het terras. De cappuccino die wij bestelden was een bak melk waar misschien ook ergens koffie in terecht was gekomen.
De tomaten soep die we bestelden was de peper bus in gevallen en toen we op de vraag of het gesmaakt had melden dat het wel erg peperig was er alleen een antwoord kwam van "ik zal het door geven". De soep was voor de rest de gewone blik soep met de meest bleke vette balletjes die je kunt bedenken.
De omelet die we daarna kregen liep bij mij het water uit omdat er een bevroren groente vulling in was gedaan die bij het serveren allen maar was ontdooid en niet warm en iets zachter geworden. Ik geef het u te doen een omelet te eten waar harde bloemkool, worteltjes en rouwe peulen in zitten.
Daarna kwamen ze nog vragen of wij nog iets wilden. Wij hebben ieder nog een tonic genomen daar kan niets aan fout. Daarna kwam het ergste van alles voor deze ellende moeten wij €34,- afreken.
Wat mij betreft moeten deze eigenaren dit restaurant snel verkopen en deze mooie locatie gunnen aan mensen die er wel energie en aandacht in willen steken en met hart voor de gerechten een zaak willen runnen. Het drijven op vergane glory is mi in deze tijd niet meer mogelijk.
Wij zullen er nooit meer terug komen en iedereen die het wil horen melden hoe het er daar aan toe gaat.
44Hugo .
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2016
In de zomer komen wij wel eens langs bij Rijnzicht, even op het terras zitten, waar je kijkt op het Pannerdens kanaal, de splitsing tussen Rijn en Waal. Volgeladen vrachtschepen en een felgele veerboot op het water. Veel fietsers op de dijk die even zonder helm komen zitten, hun bidon met water vullen. Een prima terras, ook het visrestaurant schijnt heel goed te zijn.
Op de eerste zonnige zondag van maart maken we met een familielid een tochtje door de Betuwe en besluiten halverwege bij Rijnzicht te gaan lunchen.
Een groot aantal buurtgenoten, bejaarden en motorrijders zijn op hetzelfde idee gekomen. Het wat povere zaaltje zit propvol. In de naast gelegen feestzaal komt straks een gezelschap iets vieren.
Twee charmante gastvrouwen proberen iedereen zo snel mogelijk te helpen wat niet altijd lukt. Bij ons gaat de service bij de pannenkoeken echt mis. Een leeg flesje stroop wordt geleverd met de mededeling "Flink schudden". De door mij bestelde spekpannekoek is zwart geblakerd maar wordt kritiekloos voor mijn neus gezet.
Om met de positieve punten te beginnen: de sandwich met brie, honingwalnoten en sla smaakte uitstekend, de dranken waren ok. Voor de rest was het allemaal beneden peil. De tomatensoep was door het gebrek aan echte tomaten een beetje sneu met de bleekbruine balletjes uit blik, de uiensoep was helemaal volgeplempt met kaascroutons en moeilijk hanteerbaar. De naturel pannekoek lag wat bleekjes te zweten van al het vet en de spekpannenkoek was zwaar verbrand.
Jammer dat deze sympathieke zaak zich zich vertilde aan de drukte wat de prestaties van de keuken en de bediening zeer nadelig beïnvloedde.
Maar als het weer mooi weer is komen we wel weer terug op het terras...
Hjan .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2015
na een fietstochtje over de dijk, even een klein hapje eten. We hebben gekozen voor een maaltijdsalade met ossenhaaspuntjes. Een geweldige smakelijke combinatie.
Joey19860 .
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2015
Dinsdag avond gezellig met mijn vriendin uiteten geweest nadat we op internet het innovatie menu hadden gezien. Als voorgerecht hadden we coquilles met buikspek en een crème van knol en kerrie met zeeplantjes! Nog nooit zo'n mooi gerecht met coquilles op! Als hoofdgerecht had ik zeebaars met pijlstaart en een flan van spitskool met kruiden en baslicum vinaigrette! Weer echt goed bereid! Vooral de flan zorgde voor een flinke spanning in het gerecht. Als nagerecht namen we beiden het innovatie dessert. Wat misschien wel mijn beste afsluiter ooit is! 2 kleine desserts met een grote variatie aan ingredienten. Wij komen hier zeker snel terug! Top!!
Martijn V.
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2014
Wij hebben hier op een zeer rustige woensdagmiddag gegeten, er waren welgeteld zeven gasten, wat de sfeer geen goed deed.

Het eten was van hoog niveau, Mixed Grill, BBQ Ossehaas en Zalm waren uitstekend. De bediening attent en gastvrij. De droge witte huiswijn is een aanrader!

Prijs kwaliteit verhouding is goed, wij komen hier zeker nog eens terug.
Laura S.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2014
Gegeten met een social deal bon. Het idee van social deal en groupon is dat je korting krijgt. Niet dat je een aangepast menu krijgt op de lullige prijs. Helaas snappen sommige restaurants dit niet. Niemand komt terug omdat je goed heb laten zien wat je met een paar euro kan.Geplastificeerd wit blaadje als menu gekregen. Tomatensoep had nauwelijks smaak en was niet lekker. Terwijl dit zo makkelijk is om lekker te maken. Brood was heerlijk met zout en boter en olie, maar dit kregen we niet maar betaalden we voor. Hoofdgerecht 3 keuzes. 2 aziatisch-achtige en 1 risotto met parmezaan. Niet in mood voor aziatisch dus risotto genomen. Dit was letterlijk risotto met parmezaan. Een witgele kaasbal zonder iets groens of roods of een kruid te ontdekken. Na de meest standaard keuze. Dame blanche, ijs met warme kersen of ijs met fruit. Dame blanche was lekker, want daar kan niks fout aan gaan en had evenveel ingredienten als de andere gangen. Stuntelige ober, oubollige look, rare entree in open ruimte zonder iemand te bekennen. Geen leuke ervaring, ben zelf een jonge meid die ook in de bediening/keuken werkt, zo moeilijk is het allemaal niet....
Martin D.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2013
Geluncht met twee personen, vlotte bediening mooi uitzicht eten was goed prijs en kwaliteit klopt niks op aan te merken
HimCheung Y.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2012
Prachtige omgeving.
De locatie doet het drukken stadsleven vergeten.
We hebben een verrassingsmenu genomen.
Het eten was goed en verscheidend.
Vooral zeer tevreden over het nagerecht.

Bediening was zeer vriendelijk en behulpzaam.

Zeker de moeite waard om nog een keer daar te eten.