Rijntje

Zondag Gesloten
7,2
Niels B.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Het leek zo veelbelovend, er is zoveel uit deze locatie te halen, maar een absolute tegenvaller. Als voorgerecht hadden wij oesters besteld, wij kregen meer voorgeschoteld dan besteld. Dit had op een charmante manier opgelost kunnen worden door de fout te erkennen en het teveel aan oesters als geste te geven. De oplossing was echter knullig, door geschuif tussen borden. De tonijn als hoofdgerecht was overcooked, de kaas niet op de juiste temperatuur en de samenstelling van de kaasplank weinig verrassend en had zo van de lokale buurtsuper kunnen komen. Drie van de vier tafelgasten kozen voor een pineau bij de kaas, hiervan bleef een druppel over in de fles, verdeel dat dan nog net even over de glazen om klant koning te laten voelen. Een fout op de rekening toe, wij komen niet terug. Voor dit geld kunnen wij op veel plaatsen in de stad beter eten en zelfs thuis bakken wij er meer van. Geen aanbeveling.
MBuR .
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2017
Gezellig, maar helaas werden wij vlak bij de w.c.'s geplaatst. Of het daardoor kwam of niet, er hing een rioollucht.
Het eten was redelijk, had er meer van verwacht.
paul J.
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2017
Voor de eerste maal in dit "wijk"restaurantje gegeten. is voor herhaling vatbaar!
erg leuke, ongedwongen sfeer met zeer vriendelijke bediening. Het voelt allemaal warm aan. Het is knus en gezellig. Zowel de wijn als het eten was prima en voldoende porties.
De kaart is vrij beperkt maar wisselt regelmatig. Jammer dat het uit eten gaan in Nederland toch vaak een prijzige aangelegenheid is anders zouden we wel vaker bezoekjes aan dit soort eettentjes willen brengen.
We rekenden af: 120,- euro voor 2 personen
Jore .
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2016
Leuk, veelbelovend restaurant met verbeterpunten

Jammer dat ik m.b.t. het eten op Iens.nl moet kiezen uit een redelijk (6) of een goed (8) als cijfer, want een 7 als (eet)cijfer vind ik het meest passend. Na wat wikken en wegen heb ik voor een (te lage) 6 als cijfer gekozen. Sorry Rijntje!

Het decor van Rijntje ziet er retro hip uit. Alleen jammer dat de houten stoelen niet zo lekker zitten; in deze prijsklasse vind ik betere stoelen wenselijk.
Bij een volledige bezetting kan het vrij rumoerig zijn in het restaurant.

De eerste gang is een brandade van kabeljauw, een goede start van de avond, omdat het mooi licht en goed van smaak is.
Daarna krijgen wij een tarbot met een stamppotje van rode kool en gerookte botersaus. Mijn eerste hap is één en al vissengraat en dat doet afbreuk aan de eetbeleving. Het meisje verontschuldigt zich later, ze was vergeten ons daarvoor te waarschuwen. Het stukje vis is wel prima bereid, erg lekker en vormt met het stamppotje en saus een mooi geheel.
De Boeuf Bourguignon (gang drie) vind ik te zout, net zoals het laatste gerecht, de haas met schaafsel van eendenlever en paddenstoelen.
Rijntje schept weinig groente op onze borden.

Rijntje is in potentie een veelbelovend restaurant, maar vooralsnog maakt Rijntje die potentie niet helemaal waar.
scv222 .
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2016
Een leuk fris buurtrestaurant. Hartelijk welkom. Menukaart is lastig te lezen, de letters mogen wel wat groter. Lastig kiezen, alles nogal 'herfstig'. Gelukkig staat er vis bij de voorgerechten. Kabeljauw met groene asperges. Een aardappelsalade met een restje vis? Hoofd, Boeuf Bourguignon, een bord vol. Vlees is gaar en zacht. maar door de grote hoeveelheid spekjes erg zout. Waar is de rijst of puree? Dessert, chocolade ijs. ok maar niet bijzonder. De sfeer is prima in het restaurant, de bediening vriendelijk. De kapstok is onhandig en te klein. En de rekening was naar mijn idee wel wat aan de forse kant. Dat mag wel een beetje minder.
franktjepkema .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Leuk dat er weer een restaurantje in de buurt is bijgekomen. Mooie lokatie. Eten is eerlijk, maar niet verrassend. Hoeft ook niet met Bistro, maar het kan wel iets spannender. Minervois wijn, redelijk aan de prijs en viel wat tegen. Ik vind het allemaal erg gemiddeld, maar wel fors aan de prijs (6 gamba's voor € 21,50, kleine eenvoudige ceasar salad € 11,50). ik zag het kookboek Bistro in de kast staan, dus de potentie zou er moeten zijn!
Remco B.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Vandaag met vrienden heerlijk gegeten bij Rijntje. Een beperkte kaart maar voor ieder genoeg keus en wij namen allen wat verschillends. Vooraf had ik gekookte mosselen met rodepepers en kruiden, heerlijk en niet te pittig. Als hoofdgerecht kogelbiefstuk met rode uien. Heerlijk mals vlees en lekkere combinatie met de uien. Het was lekker druk en gezellig vanwege de regen allemaal binnen. Levendig maar goede akoestiek dus geen last van herrie. Wel last van de stank van de grillplaat. Bij vlagen kwam die onze kant op en dat was zeer storend. Echt stank waardoor je het eten niet meer goed proefde. Dat was heel jammer omdat het verder zo lekker en gezellig was.
Froukje A.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Jaaa! Wat een aanwinst voor de wijk is Rijntje! Ontzettend lekker en fijn getafeld. Vriendelijke en attente bediening in een zaak die een metamorfose heeft ondergaan van bruin café tot wit en licht restaurant. Wij hadden allebei gegrilde runderlende met haricots verts en jus van rode wijn. Heerlijk mals vlees. We dronken er een chateau de la tour de beraud 2015 bij, die was ook fijn. Als dessert had ik de pompedour, echt smullen. Ook de citroentaart met sorbetijs van mijn tafelgenoot viel in de smaak.
Eten bij Rijntje kan ik me niet elke week veroorloven, maar dat ik zo af en toe eens terugkom staat vast.
Arthur H.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2016
Bij aankomst met dit prachtige weer tref je al op de stoep de tafeltjes bij Rijntje aan. Het ziet er allemaal erg ontspannen uit.
Omdat er niet voor iedereen buiten plaats is, moesten wij binnen zitten. Na ons kwamen er meer mensen binnen en werd het gezellig druk.
Vooraf bestelden we twee maal de salade van groene en witte asperges en tuinbonen, een salade met rookvlees en een vissoep. Alles was even lekker. De vissoep had een mooie schuimlaag bovenop en was prima.
Als hoofdgerecht bestelden we twee maal zeebaars en twee maal diamanthaas. Beiden waren prima.
Het waren vooral de toetjes die ons verrasten. Het frambozen pannenkoekje (de mooie Franse naam even kwijt), de mille feulle met aardbei en witte chocolademousse maakten het menu compleet.
We rekende even €200,- af excl. fooi en inclusief 4x fris en een fles Sauvignon Blancm. En dat was een prima prijs.
Aanrader!
Cora D.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Via de informatie van Buik Rotterdam en het AD zijn we bij dit leuke restaurant terecht gekomen.
Echt een aanrader. Hele leuke bediening en een prachtig decor. We hadden het al naar ons zin voordat we gingen eten. Het eten was echt perfect. Vooraf oesters en heerlijke salade met inktvisstaartjes , rundercarpaccio met truffelmayonaise, hoofdgerecht tonijn en parelhoen met verse groenten en heerlijke bijgerechten. De nagerechten ook allemaal heerlijk, kortom een echte aanrader. We komen zeker terug in dit sfeervolle restaurant.. De leuke bediening vertelde ook dat er maandelijks een nieuwe menukaart is.
Paul E.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2016
De positieve berichtgeving van “de Buik” en “Gouden Pollepel” maakten ons nieuwsgierig om ook Rijntje eens te bezoeken. Kwestie van smaak, maar de inrichting kan ons niet blij maken. Oude school stoelen (nog erger dan café stoeltjes), Kabelgoten aan het plafond met jampot lampen, theedoek als tafellaken en servetten. Typisch Rotterdams maar voor ons armoe. De kale inrichting zorgde dan ook voor enorm veel geluid in dit kleine zaakje. Ik kreeg de vissoep, waarin wel wat stukjes vis, vooral een flinke kom warme melk met schuim was waar de vis voorbij gezwommen was. Salade met inktvis van mijn tafelgenoot was prima evenals het brood op tafel.
Diamanthaas met tuinboontjes en aardappeltjes uit de oven volgde voor ons beiden. Prima ook, maar toch wat flauw met alleen wat kalfsjus. Wel jammer met een nieuwe mooie open keuken, dat dat er niets in de pannetjes vers wordt gebakken, maar alles uit de “Combi-steamer” komt.
Mist wel dat heerlijke krokante korstje! Het is toch een soort “Magnetron” van deze eeuw.
Wij vroegen lekkere “Stink kaasjes” en ja hoor, die kregen wij, heerlijk echter € 11,50 voor 4 stukjes van 1,5 vierkante centimeter vinden wij wel een tikje gek.
Sammydeneef .
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Vanavond heerlijk gegeten bij Rijntje Vooraf de lamshaasjes met spinaziequiche
En mijn vrouw de salade met gamba's daarna de kalfslende met mosterdjus en mijn vrouw had de asperges met zalm ik kan hier heel kort over zijn dit is zoals koken bedoeld is in zijn puurste vorm geen herrie op je bord maar 3 of 4 ingrediënten die vers zijn en op topniveau worden bereid daarbij nog een heerlijke witte wijn uit het Rhônedal en een meer dan vriendelijke bediening mijn avond kan niet meer stuk .
Om maar niet te spreken over het voortreffelijke dessert Gepocheerde peer met vanille-ijs en chocoladetaart met witte chocoladeijs Met heerlijke man met bril koffie
Rijntje is the place to be
Anne S.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
Heerlijk gegeten. Werkelijk alles is perfect klaargemaakt en smaakt zalig. Enige minpunt je is dat het klein is, dus je zit wat opgepropt en het wordt er warm als het zonnig is buiten. Maar dat is een kleine prijs voor het heerlijke eten.
Ilse G.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2016
Een sfeervol, charmant restaurant dat prima past in de wat meer welgestelde wijk waar het ligt. De kaart is klein (5 voor, 5 hoofd, 5 na) en biedt weinig keus voor vegetariërs, maar: wat erop staat, wordt met zorg en smaak bereid door de hard werkende koks in de open keuken. Wil je een flink voorgerecht, kies dan voor de bloemkoolsoep. Voor de andere gerechten geldt: bestel voor, hoofd én na, dan ga je met een verzadigd gevoel naar huis. Vergeet als nagerecht niet te kiezen voor de warme tarte tartin, met roomijs en een bijzondere sinaasappelachtige saus. Heerlijk! Een opvallend minpunt ontdekte ik toen ik naar huis ging: mijn kleding en haren stonken erg naar eten. De afzuiging werkt blijkbaar (nog) niet helemaal goed.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Een verrassend goed restaurant verscholen in Hillegersberg/Kleiwegkwartier. Franse Bistrot-stijl is duidelijk te herkennen in interieur en het eten. Keuze uit een beperkt aantal voor-, hoofd- en nagerechten maar daardoor alles zeer vers en smaakvol. Daarnaast ook lekkere en betaalbare wijnen op de kaart. Tafels staan wel redelijk kort op elkaar maar dat kan soms leiden tot een onverwacht grappige conversatie met de buren. Relaxte sfeer en heel vriendelijke bediening.
mck1983 .
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2016
Het eten was heerlijk. De selectie van coquilles, roggenvleugel en cheesecake met ijs was erg lekker. Biertjes van brouwerij Noordt zijn een leuke aanvulling op de kaart. Interieur is een mix van vintage en modern. Via de open keuken zijn de koks zichtbaar hard aan het werk. Enige minpuntje is de akoestiek van het pand, aangezien het er vol zat was het een beetje rumoerig. Maar geen reden om hier niet nogmaals terug te keren.