Rijnmozaïk

Duur
Erg lang
Peter K. Bourgondiër (3 recensies) 3 /10
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2016
Leuk terras, slecht eten, rommelige bediening. Gisteravond Rijnmozaik bezocht, tafeltje buiten. Leuke plek. De bediening was chaotisch en in paniek. Rommelig renden ze door elkaar en her en der bleken gasten hun ontevredenheid te uiten. Grappig om te zien. Toen eindelijk onze vleesschotel voor twee personen werden we zwaar teleurgesteld. De "salade" was smakeloos. Het vlees niet gekruid en onder een stukje vlees ontdekten we zowaar een beetje saus. De schaal was afgemaakt met smakeloze kleffe rijs en merkwaardige zaken als mango (echt Turks..), pruimen en rauwe paprika. Het smaakte op geen enkele manier. Bij het afrekenen vroeg de ober ook niet of het naar wens was, want dat wisten ze zelf natuurlijk al lang: SLECHT. Nooit meer naar toe gaan tenzij je een drankje wil drinken op het terras. Jammer en niet eens goedkoop.
Isadora T. Fijnproever (9 recensies) 7 /10
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Een rustig, beetje sleets, terras voor op een mooie warme dag met uitzicht op de Rijn, het personeel is vriendelijk. Een prima plek om een beetje te eten, drinken en kletsen. Mijn partner had een pizza, yedi iklim, die niet echt Turks smaakte naar ons idee maar wel goed belegd met zeevruchten Ook bij mijn pizza, Comlek "de ovenschaal" miste ik het Turkse element. Misschien een idee om om een echt Turkse pizza te vragen als je van authentiek Turks eten houdt. En een pizza mes bij een pizza lijkt me ook handiger dan een mes om brood mee te smeren. Met de prijs-kwaliteitsverhouding is niets mis.

Jodekerken . Bourgondiër (3 recensies) 5,8 /10
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2016
Er ging van alles mis met de bediening. Bij afhalen gerecht viel een gebruikte vork op mijn broek. Gevolg vlekken op mijn kleding. Dan wordt de rekening gebracht van de verkeerde tafel. Later bij bekijken van de rekening blijkt er 2 eur teveel gerekend voor een gerecht. Dan heb ik het nog niet gehad over de sausplek gemorst in de menukaart. Kortom: Bediening ver onder de maat. De keuken is gelukkig wel op orde want het gerecht was ruim voldoende en het uitzicht prima.
Prisca . Gastronoom (23 recensies) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Een van onze gasten was jarig, maar dit hadden we niet van tevoren gemeld. Er is toen alsnog een hele versierde tafel klaargezet en een verrassingstoetje geregeld. De bediening was erg gezellig en vriendelijk, het eten was ook ontzettend goed: uitgebreide, originele kaart.
Youpculinair . Gastronoom (14 recensies) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2015
Op maandag zijn er weinig eetgelegenheden open en wordt er blijkbaar weinig "uit gegeten". Het was bijzonder rustig, zodat de eigenaar ons veel aandacht kon geven. Gezellig gestart bij de open haard met een aperitief. De kaart werd gebracht en we konden rustig uitkiezen.
Daarna met zes personen naar een grote ronde tafel geleid. Bediening was dus prima.
Het eten daarentegen vond ik wat minder. Mijn voorgerecht (mosselen) lag in een rode saus met teveel "groentetuintje". Prima gerecht, dat wel.
Maar toen kwam de Ottomaanse schotel voor drie personen. En als dan blijkt dat zeker vier van de gerechtjes òòk in deze rode saus liggen, dan kan de keuken m.i. beter.
Biefstuk en kipfilet samen in een schaaltje met rode saus, gehakt balletjes idem.
Ik geef geen zesje, omdat het geheel mooi wordt opgediend, met veel verschillende soorten gerechten, maar qua smaak had ik dit wel moeten doen.
Het decor en de ambiance is prima voor een Turks restaurant, maar mijn zeven heeft te maken met de sterke rooklucht in het restaurant (slecht trekkende open haard) en de sigarettenrook die via de voordeur het pand binnenkwam. Neem daarbij drie uur Turkse muziek (tja smaken verschillen) dan is het duidelijk.
Al met al een mooie locatie aan de Rijn, waar het op het terras goed toeven zal zijn en dan ga ik voor de Turkse pizza's!
Karen D. Bourgondiër (2 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2015
Afgelopen weekend met 4 personen gegeten bij Rijnmozaik in Arnhem. Als voorgerecht hebben we mezze besteld, op aanraden van het personeel voor 2 personen vanwege de grote porties, wat inderdaad ruim voldoende was. Als hoofdgerecht de Ottomaanse schotel, wat ontzettend lekker en goed bereid was. De vleesgerechten waren ontzettend goed bereid en (wederom) grote porties. De service was nog beter dan het eten: ontzettend vriendelijke en grappige medewerkers, die goed in de gaten hielden of er nog iets nodig was aan tafel. Kortom een fantastische plek voor een avond lekker Turks dineren!
Henk H. Gastronoom (43 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2015
Heerlijk lunchen aan de Rijn. Op het terras aan de kade. En dan beiden aan de Turkse tosti. Was heerlijk. Helemaal goed. Dus weer een keer proberen. Als het weer het natuurlijk toelaat. Nette service.
Goalmaniak . Fijnproever (8 recensies) 6,8 /10
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2015
Wij komen hier een aantal keer per jaar. Vooral in de zomermaanden is het heerlijk vertoeven aan de Rijnkade met een prachtig uitzicht. Het eten is altijd goed. Niet hoogstaand, 'gewoon goed'. De bediening is niet super snel, wel zijn zij altijd vriendelijk. Menukaart is groot en vooraf krijgt de gast altijd een mandje met knoflooksaus en Turkse lekkernijen.

Het proberen waard!
Jerebie . Fijnproever (5 recensies) 6 /10
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2015
Vanavond hier gegeten met zn 2en, zowel een voor- als hoofdgerecht voor 2 personen. We dachten leuk allerlei gerechtjes proberen. Laten we het zo zeggen, het is zo veel (en we zijn geen kleine eters) dat we dachten waarom zeggen ze dit niet vooraf..... Daarbij schieten ze aardig uit met het zoutpotje, zodat je wel veel moet drinken erbij.
De bediening vraagt ook continu of je nog wat wil drinken, soms tot het irritante aan toe. Je verwacht van de bediening ook dat ze je uitleggen wat je krijgt als je zo'n combinatieschotel krijgt, dit was dus niet het geval.
Kortom, na het hoofdgerecht hebben we snel gebeld en zijn we weg gegaan. Zeker geen herhaling voor ons bij Rijnmozaik.
Ik197 . Bourgondiër (3 recensies) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2015
Lekker, vegetarisch, gegeten. Service is prima. We wilden één salade als voorgerecht met tweeën delen, geen enkel probleem. Hoofdgerecht heerlijk. Bediening vriendelijk en met humor. Kregen nog kopje koffie en thee extra van het huis en bij het weggaan nog stuk fruit mee voor onderweg in de trein. Komen hier zeker nog eens terug als we weer eens in Arnhem zijn.
Martmart . Bourgondiër (4 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2015
Als je het niet zou kennen zou je er misschien niet naar binnen gaan; eenmaal binnen vind ik het decor ook apart; schilderingen, planten, een ooster sfeertje dat gecreëerd wordt, een andere smaak qua inrichting zullen we maar zeggen....MAAR......de bediening is prima en het eten is lekker; besteld bijv een pizza.......eigenlijk zit ik altijd al vol door het verse Turkse brood met heerlijke knoflooksaus die je van te voren krijgt.
Lex B. Gastronoom (25 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2014
Nadat we al vele jaren bij Rijnmozaïk komen, nu eindelijk een recensie. Het terras ligt aan de Rijnkade, vanwaar je een fraai uitzicht hebt op de rivier en de langsvarende boten.
Het eten is van prima kwaliteit. Een aanrader vind ik de Tournedos met oesterzwammen, heerlijk mals. Ook voor vegetariërs is er voldoende keus. (5x). Op de bediening moet je als het drukker wordt soms wel even wachten, maar ze zijn erg vriendelijk en het eten wordt vlot geserveerd.
Jvernooij . Gastronoom (34 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2014
Met de hele familie lekker buiten aan de Rijn gegeten. Hele vriendelijke en gezellige bediening. Het eten is er prima. De pizza's zijn redelijk aan de prijs. Voor tussendoor een leuke plek om te eten.
Walter_ . Fijnproever (8 recensies) 7,3 /10
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2014
We waren vrij laat op de avond om hier nog met een grote groep van 9 personen wat te eten. Hoewel het eten goed is waren er 2 gerechten niet geheel warm. Ook de turkse thee na afloop viel wat tegen en ook de prijs voor water is er aan de hoge kant; 5 euro voor een fles is hoog, daar waar je bij andere zaken een karaf water voor niets krijgt.
Ghost1966 . Gastronoom (24 recensies) 7 /10
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2014
Tijdens m'n fietstocht was het tijd voor een lunch, in Arnhem op de RIjnkade is dan geen verkeerde plek. OP het terras in het zonnetje met een spa, een kom linzensoep en Turks brood met köfte. Het is een leuke plek, met vriendelijke bediening en veel keuze op de lunchkaart.
Het gehakt van de köfte was lekker gekruid, de knoflooksaus was heerlijk, en Turks brood is nooit te versmaden.
De Rijnkade is een aanrader als je in Arnhem bent en Rijnmozaïk is dan een goede keus als je lekker wilt eten tegen een redelijke prijs.
Ron T. Gastronoom (77 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2013
Tijdens de fietstocht leidt de ANWB-route ons langs de oergezellige Rijnkade. We strijken voor de lunch neer bij Rijnmozaik voor een broodje. Dan ontdekken we dat het een Turks restaurant is en dat pakt uit als een aangename verrassing want de broodjes zijn meer dan voortreffelijk. Helaas wel mayonaise uit zakjes - da's dan weer jammer...
Nu hadden we ons voor vanavond eigenlijk voorgenomen om ergens anders te gaan eten, maar na wat schijven met de routpunten fietsen we 's avonds van Velp naar Arnhem om ook hier het diner te gebruiken. Wat een feest! Heerlijk brood vooraf met knoflooksaus en een soort tappenade van geitenkaas: verrukkelijk!
Als hoofdgerecht neem ik de kalfshaas: drie fikse stukken vlees met een overheerlijke saus, mals, helemaal geweldig!
Mijn vrouw neemt een gevulde aubergine of courgette (ik vergeet altijd welke van de twee het was) en dat zag er niet alleen voortreffelijk uit, maar smaakte ook meer dan geweldig.
Het huiswijntje is modaal, maar zoals zovaak met beknoflookte gerechten trekt dat helemaal bij tijdens het eten.
Al met al een feestmaal dat we met een setjes coctails op een naburig terras feestelijk afsloten!
Jvernooij . Gastronoom (34 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2013
Mooie plek aan de Rijn om wat te eten. Vooral in de zomer een aanrader omdat je aan de kade zit. Het personeel is erg aardig, al loopt niet alles altijd even soepel. De pizza's zijn lekker, maar ook de andere gerechten zijn het proberen waard. De prijzen zijn wel redelijk "commercieel", dus niet erg laag voor wat je krijgt.
Irenedenoever . Fijnproever (6 recensies) 5,5 /10
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2013
Voor en snelle pizza prima plek aan de rijn. Verder weinig culinairs te vinden. Zeker niet duur maar Arnhem heeft betere restaurants voor een lekker avondje uit.
Woppes684 . Bourgondiër (2 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2013
We zijn hier al vele keren geweest en steeds wordt er in alle opzichten een constant goede kwaliteit geleverd. Eten altijd heerlijk en over bijzondere wensen wordt niet moeilijk gedaan. Bediening bijzonder vriendelijk, behulpzaam en alert. Prijzen zeer redelijk (de horecaprijzen zijn sinds de euro nu eenmaal onevenredig gestegen). Terras met uitzicht op de Rijn is geweldig. Langsrijdend verkeer is een minpunt, maar daar kan het restaurant niets aan doen. Wij komen nog vaak terug.
Marijke V. Gastronoom (15 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2013
We hadden geen reservering maar werden uiterst vriendelijk ontvangen. We waren met 4 personen. Lekker vers brood komt standaard op tafel. De voorgerechten, vissoep en de de gevulde aubergine smaakten echt goed. De hoofdgerechten waren heerlijk. De ossenhaas was zeer mals en lekker. De vis met zeevruchten was ook een goede keus. Ruime porties. Een grote zaak met echt goed en voldoende personeel. Een aanrader en wanneer we weer eens in de buurt zijn komen we terug.

Uitstekende kwaliteit.