RIJKS

Maandag t/m Zaterdag
- Bar 15:00 - 17:00

Mar64 .
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2017
Afgelopen zaterdag hebben we weer een heerlijk hapje gegeten bij Rijks. We hadden o.a. een heerlijke amuse, een blaadje met korrels waarvan de naam mij is ontschoten. Bietjes met een heerlijke saus (dashi), Forel met kokkels en mosselen. Tartaar van runderhaas. Niet alleen wij, maar ook onze zoon van 15 heeft genoten van de sublieme gerechten. Daarnaast is het personeel zeer vriendelijk en bekwaam. Voor herhaling vatbaar, dus wij komen hier zeker nog eens dineren.
Wiebe W.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
Geluncht bij RIJKS, Het eten was heerlijk (we zijn voor het 3 gangen menu gegaan met twee losse glazen wijn, een tikkie aan de dure kant) Het eten was heerlijk, de porties waren wat mij betreft precies goed, maar wij vonden het geheel wel best heftig op smaak (vooral de fazant-loempia). De Snelheid waarmee de gerechten elkaar volgenden van amuse tot desert had van mij iets lager gemogen (dit ook (te laat) aangegeven, werd gelijk op geacteerd). De Service was goed, vriendelijke en kundige bediening. Daarnaast was de entourage ook goed, mooi aangekleed en ondanks dat het druk was, was het wel heel sereen. We komen nog een keer terug, maar dan voor het 6 gangen diner!
Margot V.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2016
Bediening kan beter!
Een tweede maal bij Rijks geluncht, nu met ster. Lunchmenu was erg 'Kerst' en daarom hebben we van de kaart gegeten. Daarover alleen maar lof. Alleen de witte chocola bij de pompoentaart was slecht te proeven. Er werd mij verteld dat deze in de taart verwerkt was maar het enige dat ik geproefd heb is pompoen. Echter de bediening vonden wij minder prettig. Als degene die je bedient de borden komt ophalen en vraagt of het gesmaakt heeft en voordat je uitgesproken bent, bedankt zegt... Dan vraag je je af of er überhaupt geluisterd wordt. Dezelfde heer die vervolgens bij een volgende gang achter je stoel langsloopt maar te weinig ruimte heeft en zich er toch verder doorwringt. Niet prettig. Ook zagen wij regelmatig junior obers met een blad met gerechten staan die door een senior worden uitgeserveerd en soms duurde dat enige tijd. Dan krijg je toch het gevoel dat gerechten koud worden. Maar goed misschien is dit wel hoe het hoort en is dat alleen in onze ogen een verbeterpunt. Bij het afhalen van de jassen stonden al mensen te wachten en het duurde nog enige tijd voordat er iemand kwam om ons en de andere mensen te helpen. En dan een man in het damestoilet die de handdoekjes komt aanvullen en de wasbakken afneemt. Toch vind ik dat niet prettig als ik uit het damestoilet kom. Kortom bediening en service kan in onze ogen beter; persoonlijker en prettiger. Zoals het ook ging begin december toen we met z'n vieren waren gaan lunchen.
NNvanDam .
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2016
Fantastisch gegeten! 7 kleine gangen gehad, elke gang gesmuld. Sinds mijn zwangerschap word ik misselijk van bieten, maar RIJKS heeft het gepresteerd dat dat juist mijn favo gerecht van de avond was. Elke gang was prachtig, vol smaak, spannend en bijzonder. En toch, met al die verschillende smaken en gerechten had ik lekker "genoeg" gegeten (en dus niet overvol). Eren was een beleving en dat maakte de betrokken en vriendelijke personeel af. Op aanraden zijn kennissen daar ook gaan eten: voor hen net zo'n fantastische ervaring en het personeel kon ons nog herinneren! Jammer dat mijn portemonnee het niet toelaat om hier elke maand te eten, anders had ik dat gedaan!
Eva W.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2016
Afgelopen week geluncht bij Rijks met een aantal collega's. Uitstekende ontvangst, leuke kaart en heerlijk eten. Het schort nog een beetje aan de details, vragen of mensen zonder wijn nog een tweede drankje willen (afgezien van het tafelwater), het ontbreken van alle drankjes bij de koffie, het gelijktijdig serveren van desserts (dessers vs. kaas). Een goede ervaring, maar er is nog ruimte tot verbetering. De ruimte van het restaurant wel als erg prettig ervaren, ruim opgezette tafel met voldoende ruimte tussen tafels met andere gasten. Leuk zicht op de keuken, die toch niet al te nadrukkelijk aanwezig is.
hermanmeulendijks .
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2016
Jammer van de luide vreselijke muziek..
Heerlijk gegeten, bijzonder prettige maar enigszins afstandelijke bediening met niet veel empathie voor oudere gasten.
We konden elkaar door de muziek, die kennelijk alleen ter vermaak van het personeel aan staat, niet verstaan. Bij vertrek stond het uiteindelijk veel zachter en intussen was het restaurant ook vol. Vermoedelijk hadden meer gasten over de verschrikkelijke muziekkeuze geklaagd ?
Gijs K.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2016
Een lunch in het Rijks: het moest er een keer van komen. Gister gaf het zien van de chef Joris en smaakcompaan Joël bij DWDD over goed en eerlijk eten de doorslag. Hartelijke ontvangst, een plaats met zicht op de keuken, een fraai glas Sauvignon (Eradus), de amuses smaakvol; we kiezen voor het lunchmenu en constateren dat het ruime restaurant snel vol loopt met gasten. We genieten van coquilles in een combinatie met witte bonen en een knapperig deegje met boerenkoolblaadjes. Hierna een geheel van hertenbiefstuk met hertenstoof en rode kool. We drinken er een Rijks Shiraz bij; zoals alle wijnen hier geschonken, gemaakt door Nederlandse wijnmakers. Na het dessert een kop goede espresso. Attente bediening die ervoor zorgt dat het geheel soepel verloopt. Tevreden vervolgen wij onze weg.
Gijs K.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2016
Chantal L.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2016
Ik ben niet erg enthousiast over het diner bij RIJKS. Na een zes gangen diner ging ik met honger naar huis, het eten was gewoonweg te weinig. Daarnaast vond ik het eten niet echt spectaculair. Het was oké, maar voldeed niet aan mijn verwachtingen. Ook ging er bij het personeel het een en ander mis. Op het menu stond onder andere de gepofte rode biet in dashiboter, waarbij de botersaus aan tafel over het gerecht wordt gegoten. Helaas had ik door een fout van het personeel dashiboter soep en moest ik zoeken naar mijn ingrediënten, dit in tegenstelling tot de andere gasten aan mijn tafel. Tot slot ziet de zaak er qua decor wel goed uit, alleen een beetje te steriel voor mijn smaak. Mist een beetje gezelligheid en warmte. Ik zou daarom voor het bedrag wat je betaalt zeker niet teruggaan.
Patrick B.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Prima gegeten maar ze hebben wel lichtelijk sterallures gekregen. Flink aan de prijs (p/q = matig), service was oké maar niet geweldig.
Er wordt geëxperimenteerd met smaken waarbij zeker niet altijd de plank raak geslagen werd. Kortom, de "wauw-factor" ontbrak wat je van een dergelijk prijsniveau wel mag verwachten.
henk D.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Op vrijdagavond om een uur of zeven, het is nog rustig, maar het loopt snel vol. Internationaal publiek, gegoede toeristen en enige Amsterdammers. Ondanks de grote ruimte toch knus, donkere wanden goede verlichting, en de akoestiek is ook prima. Leuke amuses, blaadjes met iets, fijne hartige balletjes. Veel mensen in de bediening, vlot en aardig (dat was voorheen minder), ah Lex Gasselink is de gastheer, die kenden we nog van Fris in Haarlem.
Mooie wijnkaart, sjiek en ook lekker per glas. Een beetje de formule van een gastrobar in Zuid, kleine hapjes om te delen, een paar hoofdgerechten. Alles is heel goed: vooraf kokosbisque, geweldige ceviche jacobsschelp, prachtig stukje griet, fijne forel met schelpen.. het hoofdgerechtje duif in zoutkorst, gaart met zandloper door op tafel (leuk!), 53 euro dat dan wel.. mooie toetjes.
Totaal 170 euro incl 3 glazen wijn...
Rijks is net zo duur als sommige van onze favorieten, en misschien net zo goed. Value for money? Nog maar eens proberen.
Ron B.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Wij gingen voor het shared dining concept en daar werd mooi rekening mee gehouden. Per persoon kozen we voor drie kleine gerechtjes en een dessert. Dit was voor ons voldoende. Elk gerecht was zeer fijn gebalanceerd in smaken en verrassend. We hebben heel lekker gegeten! Gerechtjes zijn wel wat aan de prijzige kant, maar daar staat veel kwaliteit tegenover. Qua opzet mogen van ons de tafeltjes iets verder uit elkaar. Dat geeft een meer intieme sfeer en dan hoeft er niet met tafels geschoven worden om er uit te komen.
Proevertje83 8.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2016
Hier genoten van een heerlijk 4 gangen lunch met bijpassende wijnen.
Mooi restaurant, alleen de tafels staan wel erg dicht op elkaar.
We hebben ontzettend lekker gegeten en onze gastheer was zeer vriendelijk.
Wel jammer van een paar min- puntjes; keiharde boter, 5 stukjes brood voor 3 personen, eerst amuses en brood op tafel voordat we een aperitief en water hadden, verkeerde wijn terwijl het aperitief nog niet op was en het voorgerecht al wel uitgeserveerd was. Een gehaaste indruk, jammer.
Megan V.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2016
Met mijn verjaardag ben ik getrakteerd op een diner bij RIJKS. We hadden de Rijkstafel met winepairing. Ieder gerecht en ieder wijntje was verukkelijk! Mooie combinaties. Zelfs het gerecht met de verschillende paddestoelen combineerde top! Echt genoten! Absoluut Sterwaardig
Jessica P.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Afgelopen zondag heerlijk gegeten bij Rijks om het 2-jarig bestaan te vieren. Een unieke gelegenheid om de wijnmakers van het Rijks te ontmoeten die meteen uitleg gaven over de wijnen in combinatie met de
bijzondere menukaart. We hebben heerlijk gegeten, echt genoten en de gastvrijheid was subliem.
Michael B.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Weer eens in Rijks gegeten, en beter dan ooit. Het lijkt of ze zich steeds meer verfijnen in smaken en combinaties. Een belevenis. Fijn en adekwaat personeel, aangename ambiance. Inderdaad kan het akoestisch beter, maar met vier valt er nog prima te communiceren. Superlekkere gerechten, waarvan de gerookte biet, de langoustinestaart en het eekhoorntjesbrood de hoogtepunten vormden, en het toetje van pure chocola met duindoornsorbetijs en aardpeercreme een zalige afsluiting was. Kan een ster nog lang uitblijven?
Moppie50 D.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2016
Onlangs in Rijks gegeten met partner en een vriendin. In alle opzichten een heerlijke avond! Soepje met eekhoorntjesbrood en een stukje forel waren verrukkelijk, goede wijnkaart, op verzoek gewoon een karaf water op tafel en attente en aardige bediening. Bij de borrel hele spannende gekruide en gefrituurde 'blaadjes" en als toetje een fantastische bannoffee. Aanrader!
Eylard H.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2016
Begrijp niets van sommige oudere recensies, perfecte bediening, alles in goed temp, karaf water zonder probleem. Bij binnenkomst prachtige gefrituurde koolrabibladeren met wasabi, heel speciaal. Keurige wijnkaart vanaf 27,50 per fles, 5 Euro per glas.En dan het eten,wij kozen uitbundig voor losse kleine gerechten en deelden alles, keurig bij elke hapje nieuwe borden en bestek, uitstekend! Eerste goede oesters maar dat bepaald natuurlijk niet de kwaliteit van de kok, maar dan Ceviche van coquille st Jacques, verrukkelijk. Lekkere tartaar mooie langoustinestaart, en delicieuze kokosbisque met lekkere krokantjes, lekker brood met zoute boter erbij.eekhoorntjesbrood en eend om van te smullen. Je kan ook hoofdgerecht eyerib nemen 12 Euro per ons met frieten zag er bij de buren goed uit. Chocolade met aardpeer chips als dessert . Alles prima, ik geeft nooit een 10, want anders is beter nooit mogelijk , maar een dikke 9. Sfeer in het restaurant zeer ontspannen
artB .
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2016
Vandaag gegeten bij Rijks, mooie ambiance, mooie rustige plek bij het drukke museum. Mijn (jonge) tafeldame was inmiddels voorzien van een mooi glas wijn, wel moest ze hiernaar vragen. Misschien worden jonge bezoekers over het hoofd gezien?
De oesters, geweldig, en dan lekker de gefrituurde, op een tak, gepresenteerd chips erbij, mooi!
Toen het menu, over het algemeen goed, de geitenkaas erg zoet met de dressing, de presentatie erg smaakvol qua kleuren en servies.
Het restaurant is wat gehorig, veel gekletter van borden en bestek.
Bediening niet gepassioneerd, maar voldoende.
Pascale D.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2016
Prachtige gerechten, rijk en vol van smaak. De saus bij de ingelegde bieten ga ik nooit meer vergeten. Profi bediening op een losse manier. Zeker voor herhaling vatbaar!