RIJKS

Maandag t/m Zaterdag
- Bar 15:00 - 17:00

cynthia A.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2017
Hier vorige maand een lunch gehad. Wij namen het menu geïnspireerd door de Zuid-Afrika tentoonstelling in het museum. Het eten is heerlijk en hierbij dronken we de Müller-Thurgau, van het Limburgse huis Apostelhoeve; een aanrader voor bij de lunch. Op de kaart staat echt voor ieder wat wils. Het restaurant is mooi, maar de indeling van 2p tafeltjes vond ik wat krap. De bediening was zeer behulpzaam en vriendelijk. Bij de deur stond echter een dame die naar anderen alles behalve vriendelijk was, jammer.
svanlobensels .
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2017
We hebben afgelopen vrijdag met een groep van 6 bij RIJKS gegeten. Wellicht hebben we ons vooraf iets te veel voorgesteld over de combinatie van RIJKS en Locavore. De avond begon veelbelovend, er werden een aantal heerlijke "snacks" op tafel gezet. Hierdoor werden we erg benieuwd naar het vervolg van het 8 gangen menu. Na mate de gangen vorderde waren de gerechten steeds minder. Dieptepunt van de avond was het combinatiegerecht van RIJKS en Locavore, een torentje kaas met een soort vissaus en ingelegde gember. Door vijf van de zes disgenoten niet opgegeten. Toen wij ons beklag deden over het gerecht kregen wij te horen dat de bediening het gerecht wel lekker vond en dat het niet het gerecht van RIJKS zelf was. Dit vonden wij een aparte opmerking omdat - ondanks dat er sprake was van een gecombineerde effort van RIJKS en Locavore - RIJKS altijd verantwoordelijk blijft voor de gerechten die worden geserveerd. Het bijpassende wijn/cocktail arrangement was lekker maar de porties waren erg klein en prijzig (EUR 10) van stuk. Toen hier door middel van een grapje een opmerking over werd gemaakt kregen wij te horen dat de chefs ook ergens in een hotel moesten worden gestopt. Al met al viel de avond gewoon nogal tegen, het gerecht met de bonen en het toetje uit de kokosnoot waren wat ons betreft niet sterwaardig. Het kaasgerecht fiasco was zo mogelijk nog minder. Voor bijna EUR 400 per stel verwachten we gewoon meer. Uiteindelijk de rekening gevraagd en één wijn/cocktail arrangement korting gekregen vanwege ongenoodgde gast in het restaurant.
Paul S.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2017
Helaas voldeed het geitenbokdiner niet aan de verwachtingen. Minuscule stukjes (taaie bout) vlees en slechts 1 armetierig klein koteletje, terwijl alle tafels om ons heen wel 2 stukken kotelet kregen. Daarover reclameren bij de gerant had verder ook geen gevolg.
Jammer, want in het verleden wel prima daar gegeten.
roeween .
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2017
De porties waren aan de kleine kant en vonden we daarom nogal prijzig. Ook de privacy was voor de prijsklasse niet goed. Tevens waren er weinig hoofdgerechten. Zal daarom niet snel weer komen, ondanks dat een paar gerechten uitstekend waren vonden wij het geheel geen ster waard.
Karin R.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2017
Rijks is een toprestaurant met een relaxte sfeer en toegankelijke gerechten. Wij kozen voor de 6 gangen Rijks Tafel. Stuk voor stuk heerlijke gerechten bereid met prachtige ingrediënten waarin de smaken volkomen tot hun recht kwamen. De gerechten vulden elkaar goed aan, maar waren ook afwisselend. De asperge met erwt was de lente op het bord! Verder hadden wij het geluk te kunnen genieten van de Veluwse eend. Het gerecht waar Joris Bijdendijk met recht trots op mag zijn. Wij hadden goed zicht op de keuken en het was leuk om Joris en zijn brigade aan het werk te zien. De gerechten werden mooi gepresenteerd op het werkelijk prachtige servies. De bijpassende wijnen waren goed gekozen. De veelal jonge bediening was goed ingevoerd, enthousiast en vriendelijk. De inrichting is strak en toch voelt het warm aan. Door de prettige bediening en mooie inrichting was de sfeer losjes en relaxt. Wij kijken terug op een heerlijk culinair avontuur!
Federico B.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2017
Tijdens weekend Amsterdam gegeten in RIJKS met mijn echtgenote. Restaurant heeft vriendelijke mooie ambiance, wel staan de tafels te dicht op elkaar, zodat we blij waren dat de gasten naast ons toeristen waren.
Eten is erg goed (ook goede prijs-kwaliteit verhouding), wij aten van de kaart en er was voor zowel vlees als vis liefhebbers voldoende keus. Smaken combineerden goed. De wijnen per glas vond ik niet zo bijzonder.
Minder is helaas de bediening. Die hebben het gewoon te druk (te weinig personeel) waardoor ze erg gestresst overkomen en onvoldoende aandacht kunnen geven aan hun gasten, ook bijvoorbeeld uitleg over de wijnen ontbrak. Maar wat ik echt negatief vond was dat men allergieën niet goed had doorgegeven aan de keuken, waardoor er toch appel in één van de gerechten van mijn vrouw zat. Wel excuses gekregen maar ik vind dat je dan het gerecht niet hoort te rekenen, of op zijn minst een drankje moet aanbieden.

Concluderend leuke avond gehad, kwalitatief goed eten, maar doe wat aan het service niveau.
Louk D.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2017
Wij dineerden vroeg als een speciaal arrangement voor Vrienden van het RijksMuseum een driegangen menu plus koffie en gourmandises plus een glas wijn voor € 49,-.
De twee amuses bouches, een soort luxe chip en een kleine oliebol met krenten waren hoogst oninteressant
De eerste entree Gepofte Rode Biet was verrassend heerlijk, mooi opgediend, zeer goed smakende overvloedige saus. Het tweede entree Aardpeer met o.a. zwarte truffel was eveneens van een zeer goede smaak. Het hoofdgerecht Zwartpootkip was zeer teleurstellend. De kip was totaal flauw, zacht maar zonder enige smaak. De prachtige jus kon deze smaakloosheid niet oplossen.
Koffie was uitstekend en de gourmandises waren van grote (smaak)kwaliteit. Het glas Chardonnay uit Zuid-West Frankrijk was heerlijk. Bediening vriendelijk en efficient, zeer smaakvol en gezellig restaurant. Maar voor ons niet echt sterrenwerk. Eerder wat gekunstelde soort gerechten.
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2017
al een paar keer bezocht en moet zeggen:

Uitstekende informele bediening. Geen poeha. aankleding van het restaurant uitgebalanceerd. Ook kleurgebruik.
Stoelen zitten prima voor wat langer aan tafel zitten.
het voedsel uitstekend van kwaliteit en smaak. zuivere balans.
Ook esthetisch zeer goed op het bord of schaaltje etc.
Kosten in verhouding redelijk
Minpuntje kosten van flesje water absurd hoog.
Sarahmol .
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2017
6 gangen diner, waarvan de eerste 4 heerlijk waren maar ze daarna minder werden. vriendelijk personeel al vond ik het wel opmerkelijk dat de serveerster ons de chef's menu af rade...
Mirja C.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2017
Donderdagavond heerlijk gegeten bij het Rijks. 6-gangen menu was heel verrassend, de sommelier heeft ons hier heerlijke wijnen bij verzorgd. We komen zeker nog een terug om de andere gerechten te proberen.
Mar64 .
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2017
Afgelopen zaterdag hebben we weer een heerlijk hapje gegeten bij Rijks. We hadden o.a. een heerlijke amuse, een blaadje met korrels waarvan de naam mij is ontschoten. Bietjes met een heerlijke saus (dashi), Forel met kokkels en mosselen. Tartaar van runderhaas. Niet alleen wij, maar ook onze zoon van 15 heeft genoten van de sublieme gerechten. Daarnaast is het personeel zeer vriendelijk en bekwaam. Voor herhaling vatbaar, dus wij komen hier zeker nog eens dineren.
Wiebe W.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
Geluncht bij RIJKS, Het eten was heerlijk (we zijn voor het 3 gangen menu gegaan met twee losse glazen wijn, een tikkie aan de dure kant) Het eten was heerlijk, de porties waren wat mij betreft precies goed, maar wij vonden het geheel wel best heftig op smaak (vooral de fazant-loempia). De Snelheid waarmee de gerechten elkaar volgenden van amuse tot desert had van mij iets lager gemogen (dit ook (te laat) aangegeven, werd gelijk op geacteerd). De Service was goed, vriendelijke en kundige bediening. Daarnaast was de entourage ook goed, mooi aangekleed en ondanks dat het druk was, was het wel heel sereen. We komen nog een keer terug, maar dan voor het 6 gangen diner!
Margot V.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2016
Bediening kan beter!
Een tweede maal bij Rijks geluncht, nu met ster. Lunchmenu was erg 'Kerst' en daarom hebben we van de kaart gegeten. Daarover alleen maar lof. Alleen de witte chocola bij de pompoentaart was slecht te proeven. Er werd mij verteld dat deze in de taart verwerkt was maar het enige dat ik geproefd heb is pompoen. Echter de bediening vonden wij minder prettig. Als degene die je bedient de borden komt ophalen en vraagt of het gesmaakt heeft en voordat je uitgesproken bent, bedankt zegt... Dan vraag je je af of er überhaupt geluisterd wordt. Dezelfde heer die vervolgens bij een volgende gang achter je stoel langsloopt maar te weinig ruimte heeft en zich er toch verder doorwringt. Niet prettig. Ook zagen wij regelmatig junior obers met een blad met gerechten staan die door een senior worden uitgeserveerd en soms duurde dat enige tijd. Dan krijg je toch het gevoel dat gerechten koud worden. Maar goed misschien is dit wel hoe het hoort en is dat alleen in onze ogen een verbeterpunt. Bij het afhalen van de jassen stonden al mensen te wachten en het duurde nog enige tijd voordat er iemand kwam om ons en de andere mensen te helpen. En dan een man in het damestoilet die de handdoekjes komt aanvullen en de wasbakken afneemt. Toch vind ik dat niet prettig als ik uit het damestoilet kom. Kortom bediening en service kan in onze ogen beter; persoonlijker en prettiger. Zoals het ook ging begin december toen we met z'n vieren waren gaan lunchen.
NNvanDam .
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2016
Fantastisch gegeten! 7 kleine gangen gehad, elke gang gesmuld. Sinds mijn zwangerschap word ik misselijk van bieten, maar RIJKS heeft het gepresteerd dat dat juist mijn favo gerecht van de avond was. Elke gang was prachtig, vol smaak, spannend en bijzonder. En toch, met al die verschillende smaken en gerechten had ik lekker "genoeg" gegeten (en dus niet overvol). Eren was een beleving en dat maakte de betrokken en vriendelijke personeel af. Op aanraden zijn kennissen daar ook gaan eten: voor hen net zo'n fantastische ervaring en het personeel kon ons nog herinneren! Jammer dat mijn portemonnee het niet toelaat om hier elke maand te eten, anders had ik dat gedaan!
Eva W.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2016
Afgelopen week geluncht bij Rijks met een aantal collega's. Uitstekende ontvangst, leuke kaart en heerlijk eten. Het schort nog een beetje aan de details, vragen of mensen zonder wijn nog een tweede drankje willen (afgezien van het tafelwater), het ontbreken van alle drankjes bij de koffie, het gelijktijdig serveren van desserts (dessers vs. kaas). Een goede ervaring, maar er is nog ruimte tot verbetering. De ruimte van het restaurant wel als erg prettig ervaren, ruim opgezette tafel met voldoende ruimte tussen tafels met andere gasten. Leuk zicht op de keuken, die toch niet al te nadrukkelijk aanwezig is.
hermanmeulendijks .
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2016
Jammer van de luide vreselijke muziek..
Heerlijk gegeten, bijzonder prettige maar enigszins afstandelijke bediening met niet veel empathie voor oudere gasten.
We konden elkaar door de muziek, die kennelijk alleen ter vermaak van het personeel aan staat, niet verstaan. Bij vertrek stond het uiteindelijk veel zachter en intussen was het restaurant ook vol. Vermoedelijk hadden meer gasten over de verschrikkelijke muziekkeuze geklaagd ?
Gijs K.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2016
Een lunch in het Rijks: het moest er een keer van komen. Gister gaf het zien van de chef Joris en smaakcompaan Joël bij DWDD over goed en eerlijk eten de doorslag. Hartelijke ontvangst, een plaats met zicht op de keuken, een fraai glas Sauvignon (Eradus), de amuses smaakvol; we kiezen voor het lunchmenu en constateren dat het ruime restaurant snel vol loopt met gasten. We genieten van coquilles in een combinatie met witte bonen en een knapperig deegje met boerenkoolblaadjes. Hierna een geheel van hertenbiefstuk met hertenstoof en rode kool. We drinken er een Rijks Shiraz bij; zoals alle wijnen hier geschonken, gemaakt door Nederlandse wijnmakers. Na het dessert een kop goede espresso. Attente bediening die ervoor zorgt dat het geheel soepel verloopt. Tevreden vervolgen wij onze weg.
Gijs K.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2016
Chantal L.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2016
Ik ben niet erg enthousiast over het diner bij RIJKS. Na een zes gangen diner ging ik met honger naar huis, het eten was gewoonweg te weinig. Daarnaast vond ik het eten niet echt spectaculair. Het was oké, maar voldeed niet aan mijn verwachtingen. Ook ging er bij het personeel het een en ander mis. Op het menu stond onder andere de gepofte rode biet in dashiboter, waarbij de botersaus aan tafel over het gerecht wordt gegoten. Helaas had ik door een fout van het personeel dashiboter soep en moest ik zoeken naar mijn ingrediënten, dit in tegenstelling tot de andere gasten aan mijn tafel. Tot slot ziet de zaak er qua decor wel goed uit, alleen een beetje te steriel voor mijn smaak. Mist een beetje gezelligheid en warmte. Ik zou daarom voor het bedrag wat je betaalt zeker niet teruggaan.
Patrick B.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Prima gegeten maar ze hebben wel lichtelijk sterallures gekregen. Flink aan de prijs (p/q = matig), service was oké maar niet geweldig.
Er wordt geëxperimenteerd met smaken waarbij zeker niet altijd de plank raak geslagen werd. Kortom, de "wauw-factor" ontbrak wat je van een dergelijk prijsniveau wel mag verwachten.