Rijdes aan de Gracht

Donderdag t/m Zaterdag 09:00 - 21:00

• Af te huren , Terras , Wi-Fi
Cobus1969 C.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Viel tegen, zeker ook gegeven eerdere recensies. Bediening wel heel goed. Caeser salade lijkt op geen enkele manier op de echte, noem dan gewoon salade met kip en zongedroogde tomaten o.i.d. broodjes ok maar niet bijzonder en zeer beperkt voor de 8 euro die gevraagd wordt hiervoor (4 euro past beter).
Nathalie70 .
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Zeer vriendelijke en gastvrije bediening. Het interieur is rustig. De eigengebakken appeltaart is echt om voor terug te komen. Ze serveren de lekkerste koffie van Amersfoort en ook de lekkere broodjes zijn met liefde en zorg bereidt. Een perfecte plek om je vrije dag te beginnen........
Sandra D.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
Tijdens een dagje Amersfoort per toeval bij Rijdes aan de Gracht terecht gekomen voor de lunch. En daar zeker geen spijt van! Voor de specials van de dag gekozen, een twaalf uurtje met heerlijk pommerdorie soepje, broodje carpaccio en broodje tonijn en een carpaccio salade. Beide gerechten waar zeer smakkelijk. Wat een heerlijke rijk gevulde salade was dat. We zaten beneden in wat een soort kelder leek, maar zeker geen benauwd gevoel. Zeer vriendelijk personeel zonder te opdringerig te zijn.
Anja J.
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2015
Met een gezelschap van 11 mensen hadden we als uitje een rondvaart door de grachten en afsluitend een hapje eten. We begonnen bij Rijdes waar we hartelijk ontvangen werden met koffie en heerlijk appelgebak. Na een mooie rondvaart, helaas door de regen, kwamen we koud en wat nat weer terug bij Rijdes voor een Oosters buffet. Wat fijn dat de warme soep al voor ons klaar stond! Het buffet smaakte heerlijk en werd waar nodig bijgevuld. We sloten af met koffie én weer werd de koffie geserveerd met zo'n leuk glaasje likeur met slagroom wat nu net dat extra gevoel geeft van een echte verwennerij. Mede dankzij jullie gastvrijheid hebben we een hele gezellige middag gehad!
J W D.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2014
Even hier neergestreken op een dag vol regen.
Wat word je dan blij van een cappuccino met de lekkerste appeltaart die ik sinds tijden heb gegeten!
Koen Floris G.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2014
Toen ik afgelopen zondag een rondvaart in Amersfoort ging maken ben ik eerst wezen lunchen bij Rijdes aan de Gracht. Ik had tomatensoep en een tosti Hawaï besteld. De soep was lekker. De tosti viel een beetje tegen, maar was ook wel redelijk. Verder vond ik het decor een beetje mat. Vooral bij de ingang. Beneden was het decor veel mooier.
Edith1954 .
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2014
Na een leuke rondvaart door de mooi grachten van Amersfoort met Waterlijn heerlijk geborreld en gegeten. De kok had een heerlijk menu samengesteld voor ons gezelschap. Het vlees was heel mals en ook het visgerecht was heerlijk. Alles werd mooi opgemaakt geserveerd. Bediening was prima, flexibel want toen 1 van onze gasten tijdens het hoofdgerecht binnen kwam stond er snel ook voor haar een smakelijk geheel op tafel. Ook het dessert was erg lekker, geserveerd op een aantal draaiende plateau's waarvan iedereen kon nemen wat je lekker vond. Het is een sfeervolle locatie en fijn dat je geheel prive van deze ruimte gebruik kan maken. Als afsluiter een heerlijk kopje koffie. Dave, Jolanda en Peter het was een geslaagde avond. Bedankt!
Martine A.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2014
Aangezien ik zelf in Amersfoort woon, wilde wij weer een keer wat anders, dus kozen wij voor een lunch bij Rijdes aan de Gracht. Dit was een grote fout. 20 min nadat we ons broodje hadden besteld (sandwich gegrilde kip en een Italiaanse bol carpaccio) stond een meisje vd bediening op het terras en keek ons aan. Vervolgens schreeuwde ze OH SHIT! Ik ben helemaal jullie broodje vergeten door te geven! Dit is natuurlijk al iets dat niet door de beugel kan. Alle gasten op het terras hoorde het en vonden het maar apart. Ook was ze onze broodjes weer vergeten dus moesten we het opnieuw bestellen. Wij hadden erg trek en waren blij dat onze broodjes er dan eindelijk aan kwamen. 1 min later kwam het meisje van de bediening al vragen of het allemaal smaakte terwijl wij nog geen één hap genomen hadden.. De broodjes waren erg teleurstellend. De sandwich gegrilde kip zat vol met vieze witte creme, 1 plakje kipfilet en wat tomaten en sla. De Italiaanse bol carpaccio was maar voor 1 kant bedenkt (heeel erg weinig carpaccio) en zou met huisgemaakte pesto komen (ik heb zo ongeveer 1 hapje met pesto gehad en de rest zat ook vol met die vieze witte creme wat totaal niet bij carpaccio past) Toch kostte dit broodje nog €7,50. Zelfs bij restaurants waar het broodje carpaccio €6,00 kost krijg je nog meer. En de sandwich kip was ook erg duur in verhouding voor wat je kreeg. Nadat het meisje van de bediening vroeg of alles naar wens was en we nog geen hap genomen hadden, is ze de rest van de tijd niet meer op het terras geweest. Wij hadden dit nog graag aan willen geven. Dit moest dan maar toen wij zelf naar de kassa liepen. Met volle mond kwam zij achter de bar vandaan en zei: ik reken wel even met die mensen af. Half kauwend vertelde ze het bedrag. Toen wij ons zegje hadden gedaan over ons ontevreden zijn, werd er helaas niks mee gedaan. Aangezien wij zelf ook werkzaam zijn in de horeca tonen wij begrip voor het personeel en doen wij nooit zo moeilijk over kleine dingetjes. Maar hier waren wij erg ontevreden over en het was enorm zonde van ons geld. Jammer dat dit onze vrije zaterdagmiddag minder mooi heeft gemaakt.
Ger B.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2014
Een perfect gelegen restaurant in hartje Amersfoort. Bij mooi weer een perfect terras aan de gracht waar het heerlijk toeven is. De bediening is uiterst sympathiek en laagdrempelig. De koffie is om te smullen en niet voor niets door experts gehonoreerd. Als vooraf hadden we een heerlijke makreeltartaar. Het hoofdgerecht van zalm was precies op smaak en niet te droog. Afgemaakt met spinazie en bietenrissoto. Een dessert met 3 sorbetsmaken en vers fruit maakte de beleving compleet.
Restaurant12 .
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2014
Persoonlijke benadering, vriendelijke houding personeel.
Gunstige prijs/kwaliteit verhouding.
Verrassende keuze menu's.
Nog nooit zulke lekkere spareribs gegeten.

Francien B.
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2014
Het was al jaren een lunchroom, maar destijds zijn we er nooit geweest. Nu voor het eerst een bezoek gebracht aan het restaurant. Het restaurant bleek groter dan verwacht. Als je binnenkomt, blijken er veel meer tafels te zijn dan gedacht. Het concept is verder simpel. Er is keuze uit een aantal menu's tegen een schappelijke prijs. Alles is ook los te bestellen, maar de combinaties zijn qua prijs erg aantrekkelijk. We hadden gereserveerd en konden daarom buiten op het terras zitten. Dat is een erg leuk plekje en een groot pluspunt. We hebben prima gegeten voor deze prijs. Zowel voor-, hoofd als nagerecht is prima bevallen. De bediening mag van mij wat meer alert zijn, dan verkoop je ook meer drank. Prijs-kwaliteitsverhouding is prima zolang je kiest uit één van de menu's.
Pruimen .
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2014
We hadden een Royal club arrangement. Keuze uit 2 voorgerechten, 2 hoofdgerechten en 2 desserts. en een glaasje Royal club naar keuze was ook inbegrepen.
Het eten was goed, vooral prijs kwaliteit verhouding was fantastisch omdat het tweede menu gratis was.
Erg leuk terras buiten aan de gracht, en ook lekker rustig. De eigenaar en kok waren zeer aardig, leuk gesprekje mee gevoerd. Jammer dat het meisje in de bediening niet echt geinteresseert was in haar werk, ze wist niet erg veel maar we hoorden later dat ze er al lang werkte. Vreemd.
Lisbeth V.
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2014
Ook ik heb hier gegeten met de Royal club actie. Eerst liepen we het restaurant voorbij, het viel niet op, geen naam op het pand. De eerste indruk bij binnenkomst was niet zo goed, beetje klein en nauw. Dat is op zich helemaal niet erg, alleen miste het 'uit-eten-gevoel' een beetje. Dat gevoel kwam snel weer terug bij het zien van het terras achter het restaurant.

We hadden de keus uit een speciaal samengesteld Royal club-menu bestaande uit een voorgerecht van carpaccio of makreel, een hoofdgerecht van kogelbiefstuk of zalm en een dessert bestaande uit fruit met sorbetijs. We begonnen met een drankje en een broodplankje buiten op het kleine maar zonnig terras. Daarna aten we binnen in een strak vormgegeven kamer.
De makreel was erg lekker, zelfs mijn man die niet zo van vis houdt, vond het smakelijk. De zalm was een beetje te gaar naar mijn smaak maar gelukkig niet droog, ook lekker dus! De kogelbiefstuk was perfect. Het dessert bestond uit drie soorten sorbetijs met fruit, erg smakelijk.
De bediening was zeer vriendelijk en dacht ook met ons mee, door voor te stellen dat we (vanwege het zonnige maar toch frisse weer) binnen konden gaan zitten zodra het voorgerecht opgediend zou worden. De eigenaar en de kok (zoon) waren ook vriendelijk en toegankelijk.

Iets meer aandacht voor de inrichting en dan klopt de sfeer ook met het lekkere eten. Ik heb een fijne avond gehad.
Rob1966 .
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2014
Via de Royal Club actie kennis gemaakt met dit restaurant. Voorheen alleen lunchroom en dat is eigenlijk wel te zien. De inrichting/aankleding is matig, niet echt het 'uit eten' gevoel qua ambiance. De ontvangst en bediening is uitermate vriendelijk door eigenaar Peter. Ook zoon (kok) komt af en toe checken of het smaakt en dat deed het inderdaad. Onverwacht (wegens de 'niet restaurant' sfeer) uitstekende gerechten. Echt goede steak en heerlijke zalm. Normaal gesproken durf ik meestal geen steak te nemen omdat het vaak tegenvalt (taai). Deze keer zeker niet. Vlees kon bij wijze van spreken met de achterkant van het mes gesneden worden. Ook de presentatie/opmaak van de gerechten was heel mooi gedaan. De kok bleek veel ervaring te hebben opgedaan in diverse bekende restaurants. Witte huiswijn was prima, de rode helaas niet. In die prijsklasse is er heel veel betere wijn te krijgen. De Tierra Alta uit Chili was gewoon niet lekker. Ik adviseer om een Spaanse huiswijn in het aanbod op te nemen van bijvoorbeeld de tempranillo druif. Wordt door veel mensen als een smakelijke en makkelijke wijn ervaren. En kijk of er ook een wat meer restaurant sfeer voor 's-avonds gerealiseerd kan worden. Eten en service dus dikke pluim!
André V.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2014
Voor het eerst uit eten geweest bij Rijdes aan de Gracht in Amersfoort. Dit restaurant beschikt over een overzichtelijke menukaart, met samengestelde menu's. Elk menu bestaat uit een voor-, hoofd- en nagerecht en is interessant geprijsd. Het eten was niet uitstekend, maar wel goed. Omdat wij genoeg gegeten hadden na het hoofdgerecht, besloten wij het nagerecht niet te nemen en af te sluiten met koffie. De kater van ons etentje bij Rijdes aan de Gracht kwam na betaling van de rekening. Omdat wij geen gebruik hadden gemaakt van het nagerecht werd ons de individuele prijzen van de voor- en hoofdgerechten in rekening gebracht. De totaalsom hiervan was hoger dan de menuprijzen van voor-, hoofd-, en nagerecht samen. Hadden wij de nagerechten wel laten komen (en niet opgegeten) dan hadden wij minder hoeven betalen. Ook de koffie werd separaat in rekening gebracht. Op onze ervaringen bij andere restaurants die de koffie aanbieden in plaats van een niet genuttigd nagerecht, mogen wij natuurlijk niet rekenen. Maar op een flexibele houding van restaurant Rijdes aan de Gracht ten aanzien van de onrechtvaardige rekening blijkbaar ook niet.
Christel B.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2014
Met Koningsdag gegeten. Een zeer overzichtelijke kaart met heerlijke gerechten. Prettig dat we niet hoefden te kiezen uit 101 gerechten. De gerechten waren mooi opgemaakt en smaakten heerlijk. We hadden tussen de couverts heerlijk de tijd.

Enige tip aan de eigenaar is om het mixen van de menu's wat aantrekkelijker te maken. Bijvoorbeeld door de prijs te rekenen van het duurste menu, waaruit een couvert afskomstig is.

Leuk dat zowel de eigenaar als de kok vroeg hoe ons de avond was bevallen. Bedankt voor de fijne avond!
Ingrid K.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2014
Door de Royal Club Actie voor het eerst kennis gemaakt met het restaurant Rijdes aan de Gracht, en met de gastheer - eigenaar Peter met zijn zoon Dave (de kok).
Wat een fijne mensen, de gastvrijheid hebben zij hoog in het vaandel!

Wij waren met zes "meiden" en alle zes hebben we genoten van zowel het eten als van de gastvrijheid en service.
Het diner was meer dan lekker, zowel de vlees als vis variant.

Het Restaurant heeft ook een leuk terras aan de gracht, waar je heerlijk kunt zitten.
Ook voor een kopje koffie en overheerlijk gebak is het hier prima vertoeven.
Echt een aanrader!

Peter en Dave, dank je wel voor het heerlijke eten en de fantastische gastvrijheid! Super!
Marcel V.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2014
Via royal club hier gegeten, bij binnenkomst in eerste instantie een beetje negatieve indruk, reserveringen waren niet goed ingepland. Maar bij het serveren van het menu alles snel vergeten. Perfect, na het diner nog even bij gepraat met de eigenaar. Zeker voor herhaling vatbaar.
Renilde S.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2014
Op donderdag met 3 vriendinnen gegeten bij Rijdes aan de Gracht. Zeer hartelijke ontvangst in een gezellig ingericht restaurant. We kozen allemaal verschillende gerechten. De carpaccio en vitello tonato waren gewoon goed, de salade caprese was bijzonder lekker door de gegrilde tomaatjes. Mijn tafelgenoten waren ronduit lyrisch over de gevulde aubergine met groentecouscous. Als toetje hadden we de gegrilde ananas, ook geweldig lekker! Alle gerechten zagen er prachtig uit en de droge witte huiswijn smaakte hier prima bij. Zeer goed eten voor een prima prijs.
Laura S.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2014
Als binnenstad bewoners proberen we graag nieuwe initiatieven uit. Zaterdagavond gegeten in dit veelbelovende restaurant. We kennen deze locatie als gezellige lunchroom en ze maken nu stappen om een volwaardig restaurant te worden. En hoe!!! We hebben fantastisch gegeten (super vitello tonato), malse rib-eye en slibtong zoals die moet zijn; niet vet, goeie smaak en puur). Porties meer dan goed! Wijnkaart zijn ze aan t opbouwen maar de vriendelijke bediening, gepassioneerde kok die tijd neemt voor een praatje, maken de avond helemaal goed. Kortom, een restaurantje met veel potentie. Een aanrader.