Ries Eten en Drinken

Kruisstraat 17 5211 DT Den Bosch Nederland Kaart

Speciale aanbiedingen zijn enkel geldig door online te reserveren op IENS.
Speciale deals

-20% op de Rekening

Over het restaurant Ries Eten en Drinken

Eenvoud verveelt nooit

Smaak, toewijding en liefde, dat zijn de kernwoorden van dit intieme restaurant. Hier zit je in een ongedwongen sfeer heerlijk te tafelen, terwijl de chef in de open keuken de heerlijkste gerechten voor je bereidt. Eenvoud verveelt nooit en Ries zal dat bewijzen. Een genot om te zien hoe iedereen met zijn vak bezig is.

Meer informatie over restaurant Ries Eten en Drinken

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Dinsdag t/m Donderdag 17:00 - 22:00
Vrijdag en Zaterdag 17:00 - 23:00
Zondag Gesloten

• Af te huren , Airconditioning , Catering
Wouter V.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2017
Heerlijk gastronomisch gegeten voor een prima prijs. Er waren veel tafels voor de relatief kleine ruimte en de tent zat vol (zaterdagavond), wat een goed gesprek lastiger maakte door het lawaai. Voor een lange avond met goede gesprekken zou ik op een door de weekse avond terugkomen. En dat ben ik zeker van plan.
michelle W.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2017
Wij hadden het 3 gangen verrassingsmenu, dat was heerlijk. Het is een gezellig en intiem restaurant , waar heerlijk wordt gekookt. Komen zeker nog eens terug !!!!
GERRIT V.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2017
Voor het eerst bij Ries gegeten.Was verrassend en hoop dat Ries konstante goede kwaliteit zal blijven leveren.Kom zeker weer terug.
bernardine_fleuren F.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2016
Heerlijk verrassend surprise menu gegeten met een uitgebreide uitleg over de gerechten en de wijn. Ook werd er rekening gehouden met wat we niet wilde eten. We komen er zeker terug.
Joyce K.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2016
Wauw! Wat n culinaire verwennerij weer met al die heerlijke gangen op Tweede Kerstdag! Na drie gangen zaten we al goed vol, maar gelukkig zat er na de spoom even een goede pauze voor dat t hoofdgerecht kwam zodat we optimaal konden genieten v hoofdgerecht en dessert. Ook de goodie bag bij t afrekenen was n leuke verrassing! Dank en tot de volgende keer!!
benraaij .
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2016
Wij hebben genoten van een overheerlijk 6-gangenKerstdiner. Mooie lekkere gerechten op de juiste wijze bereid en gepresenteerd..Alles begeleid door prima kwaliteitswijnen en gezellige bediening.
Anouk K.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2016
Wij komen hier regelmatig maar na vanavond? Bediening erg slecht. Steeds zelf om drinken vragen (na 3x vragen nog een leeg glas), soep wordt gezerveerd zonder lepel....als we met de vork het bord met moeite leeg gelepeld krijgen komt een ander een lepel brengen, kinderen meer dan 2uur op hun hoofdgerecht moeten wachten en het hoofdgerecht wordt onvolledig geserveerd (gedeelte van het gerecht wordt als het bord bijna leeg is gebracht). Dan staat ze op mijn mans broek te knoeien, duwt een bord in mijn gezicht en geen excuus of niks. Het viel ons vies tegen.....jammer want we waren erg fan
Camille D.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2016
Lekker gegeten, mooi menu verdeeld over de avond, alles was lekker en mooi gegarneerd.

Bediening echter onhandig; 4x iets laten vallen, te luidkeels bij uitleg over gerechten en over het algemeen nog wat onervaren.

Intichting van dit restaurant is leuk, maar krap. De ronde tafel waar we aan zaten was gammel.
Wim M.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
We hebben hier op zaterdag gegeten en kozen het 4 gangen verrassingsmenu (voor kaas als dessert moet overigens fors bijbetaald worden). Heel duidelijk aangegeven dat 1 ingredient echt niet gebruikt mocht worden. Bij de tweede gang was de kok dit al vergeten en moesten we het bord terugsturen. Erg slordig en een risico voor de gezondheid van gasten. Soort van excuus gekregen alleen moest dat ook nog een paar keer luid door de zaak geroepen worden.
Al met al ongemakkelijke sfeer, de bediening doet z'n werk plichtmatig zonder veel enthousiasme (er wordt al routinematig gevraagd of alles naar wens is voordat ik een hap van mijn gerecht heb genomen). Als de chef-kok aan tafel komt ontstaat er een ongemakkelijke sfeer, alles bij elkaar niet prettig.
Voor de rest was het eten wel smaakvol en het vlees van de kleine BBQ erg lekker.
Dit restaurant mist wat mij betreft alles wat je van een warmte en gezelligheid waar je met plezier gaat eten.
Meneer schijft dat hij voor een 4 gangen verassingsmenu heeft gekozen dit is niet zo hij heeft voor een 3 gangen AH menu gekozen. Waarbij je het tweede gerecht gratis krijgt.
Wanneer je een 4e gang besteld (kaasplankje) moet je hier inderdaad voor betalen. Je wordt netjes op de hoogte gebracht van de kosten van een extra gang wanneer je dit te duur vindt bestel het dan niet.
De heren maakte over alles een probleem over de plek waar ze zaten de lichtjes die aan waren kortom niets was goed.
Ze hadden inderdaad een uitzondering doorgegeven maar door de commotie die ze al hadden veroorzaakt liep zowel de bediening als de koks op hun tenen en zijn ze inderdaad de uitzondering vergeten. Maar zoals wij begrepen had het niets met een allergie te maken en is dit ook heel snel opgelost.Echter vonden de heren het nodig hier steeds op terug te komen in een vol restaurant.
Ben blij dat er genoeg recensies zijn die het tegendeel bewijzen en zeggen dat wij wel warmte en gezelligheid uitstralen.
A B.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
Wederom heerlijk gegeten! Ries en de dames van de bediening hebben ons uiterst goed verzorgt. Wij komen zeker nog een keer terug.
M. P.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2016
we waren hier met een restaurant bon van AH. Je krijgt een vaste 3-gangen menu. Dit menu vonden wij heerlijk. Het eten en de wijn waren goed. Zelfs de kok kwam af en toe aan je tafel. Het is ook een klein restaurant met een open sfeer. Een aanrader voor iemand die van heerlijk eten houdt en niet alleen maar van saté'tjes houdt.
Theo V.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2016
Wij waren nog nooit bij Ries geweest , maar het restaurant stond ons gelijk aan . Gezellig , netjes , goed ontvangst , leuke bediening , keurig door de gastheer /kok welkom geheten en heerlijk eten .
Marien K.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2016
Pretentieus klein restaurant. Oudbollige borden. Gegeten met AH actie. Kregen een menukaart met speciaal voor deze actie gemaakt menu. Voorgerecht was tonijn maar smaak van wat eroverheen lag overheerste. Voor hoofdgerecht moest friet apart worden bijbesteld anders was het onvoldoende. Was vlees aan satestokjes met wat aardappelpuree en groente. Desert was het beste van het menu. Ga hier niet vaker eten.
stur66 .
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2016
Via de AH restaurantactie, genoten van een voortreffelijk 3-gangenmenu. Alle gerechten heerlijk, verfijnd en veel verschillende ingrediënten en smaken. Er wordt een lekker huiswijn geschonken en er is volop keuze voor andere wijnen. Alle borden mooi opgemaakt en de mini BBQ op tafel is echt leuk en ziet er "gezellig" uit.
De prijs -kwaliteitsverhouding is door de AH-actie echt heel voordelig, maar ook zonder de actie is deze zeker prima!
AANRADER!!
ursula12 V.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2016
Wij hadden al vaker bij Ries gegeten, alweer een tijd geleden, interieur is erg mooi geworden!
Het eten, bediening en sfeer was erg goed, Smaak was verfijnd en eerlijk. Absolute reden om terug te gaan!
Minpuntje: Ik vroeg om een karafje water, en dan wordt er een flesje "spa blauw"o.i.d. neergezet én berekend. Daar baal ik altijd zo van....Als je nou helemaal niets anders dan water drinkt, snap ik het nog wel, maar we hebben wijn en bier besteld, dan kan er toch wel een slokje water vanaf, zonder meteen de hoofdprijs te moeten betalen, het gaat mij niet om die 4,50, maar om het principe...Jammer.
familie73 .
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Heerlijk gegeten met de actie van AH. Er was een vastgesteld menu, vooraf vis,hoofdgerecht vlees en een dessert maar als je iets niet lust dan kon het gewoon aangepast worden. Dit was voor ons niet nodig. Alles smaakte erg lekker.. Het enige kleine minpuntje vonden wij wel het rumoer. We zaten bewust achter in het restaurant, en niet alle tafels waren bezet maar het geluid kan niet "weg" waardoor het lastig was om een gesprek met je partner te voeren. Ondanks dat komen we zeker nog een keer terug!
rambags.paul .
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2016
Sfeervol restaurant met puike gerechten en een vriendelijke bediening.
De uitleg bij de gerechten was uitstekend en gewaardeerd.
Zeker een aanrader voor een herbezoek !
Ans V.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2016
Heerlijk gegeten in een leuke moderne ambiance. Vriendelijke bediening.
Tip: praat iets langzamer hij de uitleg van het gerecht en doe iets aan de gevaarlijke hoge entree / afstap.
Igor V.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2016
echt goede kwaliteit eten,de chef kwam zelf ook regelmatig vragen of alles naar wens was. kortom de moeite waard om een keer te gaan eten.
Wilma S.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2016
Wij zijn met zussen na een dagje winkelen gaan eten bij Ries met AH zegels. Goed ontvangen en het eten was heerlijk. Een van ons wilde liever geen speenvarken en kreeg daarvoor in de plaats een mooi stukje vis. De huiswijn was erg lekker. Al met al een geslaagd etentje.