Ridderikhoff

Meer informatie over restaurant Ridderikhoff

NS station en bushalte op 10 minuten lopen
  • Kom je met de auto?
    uitgebreide routebeschrijving op website
  • : Gratis parkeren in de buurt op ABC terrein, betaald parkeren langs de Westerdijk

Maandag 16.00 - 20.30
Dinsdag t/m Vrijdag 11:00 - 20:30
Zaterdag 11:00 - 20.30
Zondag 14:00 - 20.30

• Af te huren , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Judith370 .
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
Gisteravond heerlijk op het terras gegeten, de sfeer was relaxed en de bediening was oprecht aardig en goed! Tevens kwam het eten snel, en smaakte prima. Zeker voor herhaling vatbaar.
T P.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
We hebben allebei een verschillend lunchmenu gekozen.
Allebei een klein kopje soep. Het vegetarische menu bestond verder uit een puntje spinaziequiche en een broodje met eiersalade.
Het andere menu bestond uit een kroket en een broodje met salade en ham.
Alles smaakte voortreffelijk en het was ook een leuk geheel als lunch.
Ook de bediening was heel vriendelijk en het zit in een mooi sfeervol oud pand.
Kortom, een positieve ervaring.
Anja V.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2016
Heerlijk even van te voren gevraagd of ze vegan konden koken. Ik was met een groep die wel alles eten.
Was geen probleem

lekker gegeten prima 3 gangen menu
Theodorus T.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2016
Wat een ontwapenende ontvangst! De gastvrouw die hier werkervaring opdoet, doet haar uiterste best om het ons naar de zin te maken. Op haar advies beginnen we met een lekkere pompoensoep, nadat ze eerst heeft nagevraagd of die echt niet te pica is. De saté kan ze helaas niet meer serveren, omdat haar dienst erop zit, maar smaakt desondanks zoals je in een eetcafé mag verwachten. Hier komen we graag nog eens terug.
Peter P.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2015
De bediening wordt voor een deel gedaan door mensen met een beperking die hier een opleidingsprogramma volgen. Ze doen super hun best en dit geeft een leuke sfeer.
Jammer dat ze moeilijk doen over kraanwater, ook als we aangeven er voor te willen betalen.

Het eten was onder de maat. Het voorgerecht, aspergesalade was goed, maar het hoofdgerecht, kabeljauw met garnituur was niet lekker.
Een erg droge smakeloze vis ( te lang gebakken? te lang in de diepvries?) met een onbestemde ( tomaten?) saus die te pittig was voor de vrij smaakloze vis.
Het verdere garnituur, wat gemengde groentes en een aardappeltaartje, was niet bijzonder.
Monique O.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2015
Ik heb hier op een donderdagavond met een vriendin gegeten. We kwamen om 20.30 uur, een bijna lege zaak binnen ,en vroegen of we nog iets konden eten. Dit was geen probleem. We hebben allebei een schnitzel menu besteld en eerlijk gezegd heb ik wel eens een betere schnitzel gehad. Het pand waarin dit restaurant gevestigd is is erg mooi met mooi uitzicht op de Roode Steen (plein).
Ik lees bij andere recensies dat dit restaurant gerund wordt door verstandelijk beperkten. Ik heb hier niets van gemerkt en zag ook nergens een mededeling hierover.
Bart Jan M.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2015
Op een warme donderdag was het mogelijk om buiten te eten, maar we kozen er toch voor om rustig binnen te dineren. Mijn zus trakteerde ons op dit etentje.
Mijn partner koos voor pesto gevuld met spinazie en overgoten door een bijzondere saus. Mijn zwager koos voor een stoofpotje met kippendijen ; zelf koos ik voor een sate op glutenvrije basis en mijn zus koos voor een flinke moot zalm.
Groente en aardappeltjes waren heerlijk. De bediening was prettig door mensen met een handicap. Super!! Daarna nog een coupe ijs genomen en zo waren wij in korte tijd voldaan en verkwikt en konden we thuisreis aanvaarden.
Diane V.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2014
We hebben op kerstavond lekker gegeten bij Ridderikhoff.
Het eten was lekker en de bediening was top!
Prijs/kwaliteit verhouding is prima.
De sashimi met wasabi mayonaise was heerlijk, de biefstuk perfect gebakken (was alleen een beetje flauw gekruid). Het dessert met warme kersen was ook zalig!
Aanrader!
Liedje83 .
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2014
Gingen voor saté actie menu. Was erg lekker! Bediening heeft ons heel goed geholpen! Hoefden niet lang te wachten. Zeker voor herhaling vatbaar!
Ashley G.
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2014
Samen met een vriendin hier een 3-gangenmenu besteld. Het was gezellig druk in het restaurant en we werden heel vriendelijk geholpen. Vooraf de zalmtartaar genomen, welke echt zalig was. Als hoofdgerecht een soort goulash besteld. Er miste alleen wat kleine elementen (kleine maiskolfjes) die wel op de kaart waren vermeld. Als nagerecht een chocoladetaartje met walnoten en frambozensaus besteld. Goed van structuur en heerlijk van smaak. We hebben hier een fijne avond gehad en voor ons zat er precies voldoende tijd tussen het serveren van de gerechten. Een fijn restaurant, met prima bediening en een goede prijs/kwaliteit verhouding.
Dominique1984 .
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2013
Ondertussen heb ik al een aantal keer bij Ridderikhoff gegeten, maar elke keer is het weer ontzettend goed. Ik heb ervaring met het diner (zo'n 3x), de 4-gangen High Tea en nu recentelijk de nieuwe Afternoon Tea.

Voor het diner hebben ze sinds enkele maanden vaste prijzen voor de voorgerechten, hoofdgerechten en nagerechten. Zelf vind ik dit heel fijn, omdat je van tevoren weet wat je gaat besteden. De prijzen zijn heel netjes en je krijgt echt waar voor je geld, de gerechten zien er mooi uit en smaken erg goed!

De 4-gangen High Tea is een aanrader. Deze is niet standaard, de gerechtjes hebben allemaal een goed bijpassende thee en aan het einde krijg je een etagere met zoete hapjes en taart zoals je bij de 'normale' high tea gewend bent.

De nieuwe Afternoon Tea is zeker het uitproberen waard. Deze bestaat uit 3 gangen. Eerst een bordje met 3 verschillende broodjes/hartige hapjes. Een broodje, een hartige scone en een quiche, alle 3 ontzettend lekker! Daarna een hot mojito als 'tussendoortje'. Een lekker soepje kwam daarna en als laatste een etagere met taart, chocolade etc.

Het pand is heel sfeervol en dat er gewerkt wordt met mensen met een beperking vind ik nog een extra aanrader.

Janenanneke .
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2013
Geluncht op het terras. We hebben gegeten: 1 broodje carpaccio en 1 broodje gerookte zalm. Daarbij dronken we een heerlijke kop koffie, Beide gerechten zagen er zeer verzorgd uit en smaakten ook nog voortreffelijk! De bediening was vriendelijk. Een aanrader want de prijs/kwaliteit was prima.
Mariska K.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2013
Samen met mijn moeder met een Grouponvoucher wezen high tea-en (4 gangen) in dit prachtige pand. We waren tijdig de deur uit gegaan maar stonden helaas toch vast in de file waardoor we ruim een half uur te laat waren. Dit telefonisch doorgegeven en gelukkig, dit was geen enkel probleem.

Eenmaal aangekomen zijn we gastvrij ontvangen. De eerste gang, 2 waldkornbolletjes en een groentequiche, viel goed in smaak. De 2e gang, een rabarbergebakje, was heerlijk ! De 3e gang, een aardbeiensorbet met cointreau, was erg lekker. En tot slot de 4e gang, een goedgevulde etagere. Mini-tompoucen, een brownie, citroenkwark en caramel/walnotengebakje... Stuk voor stuk om de vingers bij af te likken.
Ik heb het aan het personeel gezegd, maar dat doe ik hier ook: dit waren de lekkerste tompoucen die ik gegeten heb !

Niets anders dan lof voor deze zaak.
Xkimm .
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2013
Mooi oud pand in het hartje van hoorn op de rode steen. We hebben hier een high tea lunch gehad. De bediening was super vriendelijk. Er werd een ruime uileg bij alle gangen gegeven. Ook konden ze nog het een en ander vertellen over de historie van het pand. We zaten heerlijk in de serre waar het erg sfeervol en licht was. Het eten was prima en de theetjes waren ook lekker. Zeker de moeite waard om nog eens een keer terug te komen.
Lars93 .
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2012
Sfeervolle plek waar wij vandaag met 4 personen hebben genoten van een heerlijke High Tea. Alles wat wij hebben gegeten was lekker en de bediening was zeer vriendelijk en gastvrij.