Ribsfactory Nijmegen

6,8
Erg lang
R V.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Echt oprecht één van de meest slechte horeca ervaringen ooit. Ik heb er absoluut geen moeite mee om even te moet wachten of wanneer er wat mis gaat in de keuken tijdens een drukke avond. Dit kan immers in de meest luxe restaurants nog gebeuren. Maar wat deze gasten flikken slaat echt alles.

Voorgerecht en drankjes daargelaten hebben we totaal meer dan 1.5 uur zitten wachten op ons hoofdgerecht. Tijdens deze periode herhaaldelijk aan de bediening gevraagd of onze gerechten er nog aankwamen; en telkens het antwoord kregen dat dit er snel aan zou komen. Uiteindelijk na iets meer dan een uur een ultimatum gegeven waarop men zei dat het er nu dan toch echt met 5 minuten aan zou komen waarop we uiteindelijk alsnog 20 minuten konden wachten.

Prima kan gebeuren de stroom was een aantal keer uitgevallen; geen probleem. Maar als je vervolgens dan ook nog troep durft te serveren waar de honden geen brood van lusten ga je echt te ver. De friet was minstens twee of drie keer gebakken, compleet doorzichtig van het vet en inmiddels koud. En het biefstuk was zo rare dat hij nog koelkast koud is dan branden bij mij echt de stoppen door.

De bediening heeft totaal geen zicht op wat er in het restaurant gaande is. Naast het lange wachten op het eten werden drankjes slecht en mondjesmaat geserveerd. In de tijd dat wij hebben zitten wachten zijn er meerdere tafels volledig bediend en weer verlaten. Maar deze bleven daarna vrijwel al die tijd vuil achter. Je zou misschien toch zeggen dat je deze tafels opnieuw wilt verkopen?

Kortom erg jammer van deze ervaring want de kaart zag er verder prima uit. Helaas komen wij hier in ieder geval nooit meer.
Roger V.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2016
Heerlijke spareribs gegeten. Groot, mals en perfecte smaak. Niet duur en Aardige bediening. Heb na de 1e nog een 2e sparerib besteld.
Phd .
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2016
Gisteren met twee personen hier gegeten. We werden hartelijk ontvangen door een vriendelijke gastvrouw. Decor is gezellig en de sfeer is fijn.

Vooraf hadden we 'garlic&shrimp' met broodjes en 'chicken wings'.
De chicken wings waren heerlijk gekruid en smaakvol. De garlic&shrimp was een beetje flauw, maar met wat zout was dit prima opgelost. Verder was er voor de prijs wel weinig brood (slechts 2 kleine broodjes).

De keuze aan drank was echter breed: 2 soorten bieren (Jupiler en Vedett White) van de tap, verschillende 'gebottled' bier en een handvol wijnen. Wat betreft frisdranken was het fijn&fris dat er limoen kon worden toegevoegd. Verder werden de drankjes snel geserveerd.

Als hoofdgerecht 'steak&ribs' (original ribs) en 'sweet honey ribs'. De steak was van goede kwaliteit en goed bereid. Verder was de original ribs ook smakelijk, het vlees viel gemakkelijk van het bot af! Echter, het smaakverschil tussen 'sweet honey ribs' en de 'original' was niet opmerkelijk.

Wat betreft de wisselende beoordelingen over de service, ik denk dat het komt omdat de drukte verschillend is en het moeilijk is om dit vooraf in te schatten. Tijdens dit bezoek merkten we dat er pas ongeveer een uur of zeven kwamen er pas een extra gastheer en gastvrouw te hulp kwam toen het drukker werd dan verwacht. Tussendoor kwam soms de bezorger en de kok ook helpen met serveren. Ondanks de onverwachte drukte probeerde onze gastvrouw toch er voor te zorgen dat het naar wens was voor iedereen.

Kortom, geen slechte ervaring, we zullen de volgende keer terugkomen om andere gerechten te proberen :)
Bedankt voor jullie recensie. Fijn om te lezen dat het allemaal gesmaakt heeft. We nemen jullie punten van kritiek graag mee om de ervaring te verbeteren. We hopen jullie snel weer te mogen verwelkomen in één van onze vestigingen. We lezen dan ook graag wat jullie van onze overige gerechten vinden.
Nijmegen080 .
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2016
Ribs factory Nijmegen, je verwacht er niet veel van voor het geld wat je betaald (14,5€ voor ribs) en dat is ook meer dan uitgekomen.

De gehele organisatie van keuken tot bediening slaan de plank mis. Biertjes waar je makkelijk 15 minuten op mag wachten (bij een half volle zaak en 3 man bediening), indekken van het hoofdgerecht wat mondjes maat gedaan word ipv de gehele tafel in eens.
Met volle glazen gevraagd worden of je nog wat wilt drinken....en dan de ribs. 'Mexicano' dan verwacht je pittig..alles behalve dat. 'Jack Daniels' waar was Jack?

Dan vraagt de meneer in de bediening of hij nog iets kan doen..dat terwijl onze borden al zeker 10 minuten leeg waren..
Vervolgens niet de gehele tafel uithalen maar de helft en gewoon iets anders gaan doen.
Dramatisch slecht, weinig betalen oke maar moet dat dan ook overal te merken zijn..?

Jammer.
Bedankt voor uw recensie. Wat vervelend dat u een negatieve ervaring met het eten bij Ribs Factory heeft gehad. We stellen het zeer op prijs dat u deze ervaring met ons wil delen. We nemen uw feedback dan ook graag mee om de Ribsfactory beleving te verbeteren.
Remko G.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2016
Slecht, we zijn meerdere malen in Breda geweest waar het gewoon erg goed is. In Nijmegen was het gewoon slecht. Hamburger aangebrand , sparreribs van het formaat dat het eerder een voorgerecht was en als klap op de vuurpijl kwamen de frietjes na de maaltijd. Erg erg veel geld voor zeer matig voedsel . Duidelijk een franchise formule zonder goede leiding of instructies.
Christiaan V.
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2016
Heerlijk gegeten bij Ribs Factory. De spare ribs waren enorm lekker en de bediening goed en aardig. Enige puntje is dat kaart qua voorafjes en desserts niet heel groot is. Dat is eigenlijk ook niet nodig, want de porties zijn lekker groot ????
Ihvleier .
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2016
We waren met 10 personen en de tafel vol laten zetten met eten. Parmaham was lekker, de gefrituurde mosselen te droog. Waarschijnlijk iets te lang gebakken. De kippevleugels een beetje flauw. Mag best wat meer "bite" in. Smeerseltjes en sausje waren ok. Brood lekker vers. De hoofdgerechten waren redelijk. Mooie spectaculaire hamburger en de ribs. Ook die waren flauw. Je proeft niet veel verschil tussen de "Sweet honey" en de "Jack Daniels". Jammer. De prijs is ok. Niets mis mee. Beetje meer smaak geven en de cijfers worden prima. De bediening was top. Goede uitleg en zeer vriendelijk.
Hilde94 .
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2015
Voor het eerst wezen eten bij de Ribs Factory. In de vorige recensies herkennen wij ons niet helemaal. De bediening was juist erg oplettend en snel in het serveren van drankjes. Vooraf hadden we het breekbrood special, lekker om mee te beginnen. Voor de prijs wel weinig brood en dips. De spareribs kwamen al voordat wij het broodje op hadden. Dit is niet erg, maar de bediening leek daarmee te zeggen haast te hebben omdat daarvoor al een paar keer op onze tafel werd gekeken of we het al op hadden. Spareribs hot zijn inderdaad pikant, de spareribs sweet honey waren vooral, zoals de naam het al zegt, erg zoet en ik miste daar de smaak van gember en tijm. Jammer dat ze maar twee keuzes hebben voor het dessert.
Decor is laagdrempelig, maar toch gezellig.

Op dinsdag is er korting op de spareribs en met die aanbieding kan je er prima en leuk eten.
Jessica V.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2015
Vorige week voor de 2e keer bij Ribs Factory Nijmegen wezen eten. We waren hier in juli voor de eerste keer geweest, het eten is heerlijk maar de bediening niet al te best. Wel heel aardig, maar ellenlang wachten op een drankje en daar ook nog steeds om moeten vragen is niet leuk. Afgelopen donderdag liepen mensen te flyeren in Nijmegen voor Ribs Factory, dat haalde ons over er toch weer heen te gaan. Na 10 minuten kwam eindelijk iemand vragen wat we wilden drinken. Eten werd opgenomen, ribs en steak wilden we en breekbrood vooraf. De serveerster vroeg nog of we de steaks medium wilden en zei dat ze het had begrepen (alleen niet opgeschreven). Vervolgens kregen we vrij snel alleen spareribs geleverd, niet wat we hadden besteld, ook nog geen brood vooraf gezien overigens. Excuus was dat het wel verkeerd begrepen zou zijn, ja hoor, spareribs graag medium (!), brood ook....en het was druk kregen we te horen. Dan is het geen goed idee om ook nog te gaan flyeren om meer mensen te krijgen lijkt me, ook waren nog veel tafels gewoon vrij. Wel drankje als compensatie gekregen, maar het totale eetgenot is toch wel wat weg. Uiteindelijk nog wel het brood en daarna de juiste bestelling gekregen, toegegeven, het eten is echt wel heerlijk! Met wat meer of efficiëntere bediening zou het echt een toprestaurant kunnen zijn.
Toeten .
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2015
Lekker vlees! Het ziet er uit als een eetgelegenheid voor vrachtwagenchauffers, maar laat je niet bedriegen. Het eten is van uitstekende kwaliteit! De bediening is behulpzaam en erg aardig. Stiekem is dit gewoon echt een heel goed restaurant! Zelfs tijdens de drukste dag van de Zomerfeesten was de kwaliteit van eten en de service heel goed. Had ik al gezegd "lekker vlees"?
Aanrader!
Illy90 .
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2015
Tijdje geleden gegeten bij Ribs Factory. Mooie locatie aan de Waalkade lekker buiten gezeten met mooi weer, modern ingericht. Eten was prima voor die prijs. Zou er zeker nog een keer naartoe gaan.
Vincent_Vega .
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2015
Ziet er leuk uit, geeft de sfeer alsof het echt zelf gemaakt is.
Het bleek helaas druk of te weinig mensen in de bedoening, het was chaotisch en duurde wat lang voordat het opgenomen werd en drankje kwam (tafel even schoonmaken moesten we om vragen helaas).
Ik had zelfgemaakte burgers verwacht maar dat was niet het geval, ze waren niet slecht maar ook niet bijzonder (maar met 10 euro was het ook niet duur).

Mogelijk zijn de ribs beter (het is immers ribsfactory)