Over het restaurant Rhodos

Authentieke Griek in een modern jasje

Sinds 1986 is restaurant Rhodos gevestigd aan de Turfmarkt en inmiddels zijn ze uitgegroeid tot een waar begrip in Leiden. Het restaurant ademt een moderne sfeer, maar de gerechten zijn op authentiek Griekse wijze bereid. Hier waan je je in een van de trendy etablissementen die Athene rijk is. Een heerlijke plek om te genieten van een Grieks diner of een lunch (op aanvraag).

Na een onderzoek in samenwerking met IENS en ANWB in 2014 door het Gastvrijheidsgilde uitgeroepen tot een van de vijf meest gastvrije restaurants van Nederland in de categorie tot 50 euro.

Meer informatie over restaurant Rhodos

Maandag t/m Zondag vanaf 14:00

mirthew .
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Het is een erg klein, maar goed ingedeeld restaurant. Je zit niet hutje mutje zegmaar, dat was heel fijn. Wat wij super vonden was dat echt bijna álles huisgemaakt is. Van het brood tot de patat, toetje, alles! Het heeft ons heerlijk gesmaakt! Als ik in de buurt zou wonen zou ik zeker terug gaan!
sonja.schoop .
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Heerlijk gegeten , en het verrassende toetje was een topper.
Erg vriendelijke bediening en leuke locatie

Zeker een aanrader
lamexter .
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2016
Heerlijk gegeten in een stijlvolle, lichte, modern Griekse ambiance. Het was druk, maar de bediening bleef vriendelijk en vlot, met voldoende persoonlijke aandacht en uitleg. Eten was perfect qua smaak, opmaak en hoeveelheid. Echt zalig!
erik.smakman .
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Heerlijk aan het water gezeten tijdens drukke vrijdagavond. Griekse gerechten in een modern jasje, maar niet heel bijzonder. Stifado met aardappelpuree mals en aardige smaak. Giros redelijk.
Bediening was vriendelijk. Al met al maakte vooral het weer het tot een plezierige avond, restaurant zelf iets te doorsnee. Een voldoende.
Veti .
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2016
een klein zeer fijn ,restaurant in het centrum,een plekje dat je wordt getransformeerd met een time machine in het eiland zelf.... met hun huis gemaakte brood en pita herinner ik het elke bezoek in dat warme land....eten het smaak hier kan ik niet vertellen het moet geproefd worden dan weet je pas wat ik bedoel ....Let OP het is zo lekker dat je verslaafd kan van worden...sfeer is rustig met geweldige rustige Griekse muziek in het achter grond en plus nog een servies op niveau 100...schreven kan ik veel meer ..warmte,en alle liefde van het plezier en meemaken hier zijn er geen worden voor.. geweldig is het klein word voor.
Jaap S.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Zoals anderen ook al schrijven: dit is geen standaard Grieks/Nederlands restaurant. De inrichting is licht, de menukaart laat naast de gebruikelijke gerechten ook andere, misschien ongebruikelijke dingen zien. Wij waren met 7 personen en konden eigenlijk geen keuze maken. We gaven Rhodos de vrije hand. We zagen een variatie aan voorgerechten, zoals taramasalade (viskuit), auberginesalade, gigantes, gerookte zalm etc. etc. voorbijkomen. Heerlijk! Als hoofdgerechten kregen we giouvetsi, moussaka, kip met rijst/spinazie, octopus etc. etc. Alles heel smaakvol. De bediening was uiterst vriendelijk en heel attent. De totale rekening was zeker niet hoog. We gaan snel weer terug.
dorien-k .
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Het restaurant is mooi aangekleed en ingericht. De vriendelijke bediening lijkt allemaal van Griekse kom af te zijn en met Griekse klanten wordt dan ook Grieks gesproken, dat heeft wel wat!
Eten was erg lekker. Als voorgerecht zijn de trio van kazen, inktvisringen en Garnalen & mosselen erg goed bevallen. De gyros als hoofdgerecht was lekker en de kip was niet echt mals maar nog steeds wel lekker.
Wat ons betreft een aanrader!
Adri S.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016
Het voorgerecht, Ouzo Flambé (met garnalen, mosselen enz.), was heerlijk. Het hoofdgerecht, Kleftiko (lamsbout uit de oven enz.), was ook bijzonder lekker. Beide gerechten nemen wij heel vaak, omdat ze zeer smakelijk zijn. Het etentje wordt zo een feest. De bediening is heel hartelijk en heeft alle aandacht voor je. Door van tevoren te reserveren krijgen we meestal een heel prettig tafeltje, waar je niet op je woorden of de luidheid van je stem hoeft te letten en je zelf de buren ook niet kunt verstaan. Een gevoel van vrijheid dus.
Dion V.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016
prima restaurant voor acceptabele prijs! ons gezelschap bestond vorige keer uit drie personen en kregen netjes plaats voor vier personen. Borden waren ruim gevuld met bord aardappels erbij, helemaal goed.
PietervanLeiden .
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2016
Sorry voor de 6 voor het decor, maar een tafeltje voor 2 naast een verkeersweg waar bussen overheen gaan is niet echt romantisch.
Inge D.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2016
Het eten was heerlijk service prima. 1- puntje, wij hadden 3 x de Rhodosschotel voor 2 welke geserveerd werd op een bord, prima, maar doordat er maar 1 waxinelichtje onder stond werd het eten snel koud. Ook toen was de smaak nog prima. Tip serveer het eten op een warm bord en doe er minimaal 2 waxinelichtjes onder.
fiatkoeno .
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2016
Het was voor ons de eerste keer bij Rhodos en wij zijn erg verrast. Een heel andere inrichting die erg rustig maar toch grieks aan voelt. Het eten en de bediening waren boven verwachting, met een hartelijk ontvangst. Wij gaan zeker nog een keer eten bij grieks restaurant Rhodos, een aanrader.

Emveebee _.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2016
Gezien de hoge score op Iens met enigszins hooggespannen verwachtingen bij deze "hippe Griek" aangeschoven. Het interieur is duidelijk anders dan bij andere Griekse restaurants en dat is leuk en stijlvol gedaan. Bediening is gastvrij en attent.
Wat het eten betreft voor de mixed grill gegaan. Deze ruime sortering aan m.n. kip- en varkensvlees was wat aan de droge kant en stevig gezout/gekruid, jammer! Wijn van de kaart was goed.
Ondanks de magere voldoende voor het eten komen we wellicht nog eens terug om de stoofschotels van de kaart uit te proberen; daar zijn blijkbaar veel recensenten lovend over.
Janneke K.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2016
We hebben echt heerlijk gegeten bij Rhodos. Als voorgerecht hadden we allerlei lekkere vishapjes en wat brood, om je vingers bij op te eten! Als hoofdgerecht een mixed grill en ook vega gerecht, ook allebei erg lekker! Leuke sfeer in het restaurant en de bediening was ontzettend aardig en behulpzaam, we komen hier zeker terug!
Esmee V.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Wij eten regelmatig bij Rhodos. Waarom? Omdat dit geen Griek is zoals er zo veel zijn in Nederland. Met veel en sterk gekruid vlees. Rhodos serveert juist echte traditionele Griekse recepten in een modern jasje. De kwaliteit is altijd zeer goed, de gastvrijheid is super en het restaurant ziet er ook nog eens heel mooi uit.

Afgelopen zaterdag hebben we weer mogen genieten van een heerlijk diner bij Rhodos. De Pikilia voorraf smaakte weer naar voortreffelijk met de heerlijke griekse dipjes met vers zelfgebakken brood en pita brood. Voor het hoofdgerecht had ik perfect bereidde Paidaika. Mijn vriend had de Kleftiko (mijn favoriet) die ook weer voortreffelijk smaakte. Als toetje hebben wij altijd en dus nu ook weer de zelfgemaakte Banofee. Een echte aanrader en heerlijk met een glas Vinsanto. Verder worden er altijd lekkere wijnen geserveerd. Dit maal een heerlijke rode wijn van de maand. Wat ook erg lekker is: de Griekse likeuren. Ik koos dir maal voor de Masticha in combinatie met Tentura en mijn vriend koos voor de Koum Quat. Tenslotte is de gastvrijheid een dikke vette 10 waard. Kortom, Rhodos is wat ons betreft de beste Griek van Nederland!
gthalassis .
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
Heerlijk eten, gastvrij sfeer! Een top keuze wat Grieks eten betreft. Menu is recent (deels) vernieuwd, blijft heel lekker. We komen zeker terug!
ingridomnomnom .
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
Heerlijk gegeten, niet te grote kaart maar net wat bijzondere gerechten. De gevulde inktvis met tomaat en feta was fantastisch!
Wouter V.
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2016
Een populaire plek, die zelfs op maandagavond vol zit. Maar ik begrijp eigenlijk niet zo goed waarom. Het zou de modernere hippere Griek moeten zijn, en wat het interieur betreft klopt dat wel aardig, maar ons eten was echt helemaal niet bijzonder. Een beetje flauw, liefdeloos, fantasieloos, nauwelijks anders dan bij traditionele Griekse restaurants. En daarbij ook nog behoorlijk aan de prijs. De hartelijkheid van het personeel doet wat gemaakt aan - ik ervaar meer gemakzucht dan passie. Hier kom ik pas weer terug als dat wezenlijk verandert.
Max M.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
We hebben heerlijk gegeten bij restaurant Rhodos! De uitstekende service van het vriendelijke personeel tilde de ervaring naar een hoger niveau. Zeker een aanrader!
Andrea M.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2016
Ik kom hier met regelmaat en word altijd zeer vriendelijk geholpen. De kwaliteit van de gerechten is zeer goed en alles is authentiek van smaak. De calamaris blijft mijn favoriet maar ook het zelfgemaakte baklava ijs is heerlijk.
Ik kan niet wachten tot het terras weer open is en aan het water te dineren.