Over het restaurant Rhodos

Authentieke Griek in een modern jasje

Sinds 1986 is restaurant Rhodos gevestigd aan de Turfmarkt en inmiddels zijn ze uitgegroeid tot een waar begrip in Leiden. Het restaurant ademt een moderne sfeer, maar de gerechten zijn op authentiek Griekse wijze bereid. Hier waan je je in een van de trendy etablissementen die Athene rijk is. Een heerlijke plek om te genieten van een Grieks diner of een lunch (op aanvraag).

Na een onderzoek in samenwerking met IENS en ANWB in 2014 door het Gastvrijheidsgilde uitgeroepen tot een van de vijf meest gastvrije restaurants van Nederland in de categorie tot 50 euro.

Meer informatie over restaurant Rhodos

Maandag t/m Zondag vanaf 14:00

Herman B.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2017
De kwaliteit viel ons, gezien alle lovende recensies op Iens en de wat hogere prijzen, tegen.
De lamsbout werd niet in een pannetje met saus opgediend, smaakte goed, maar was erg droog, evenals het gehakt bij de mixed grill.
S. M.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2017
We vinden de prijs/kwaliteit van dit restaurant niet goed. De prijzen liggen hoger dan de andere Griekse restaurants in Leiden, dan mag je ook een betere kwaliteit van het eten en de rest verwachten. Dat was het niet. Het was lekker, maar zeker niet bijzonder. De giro's vonden we niet lekker, veel vet. Eigenlijk was het alleen spek, weinig echt vlees. Een van mijn tafelgenoten had een maand geleden hier ook gegeten, zij was toen iets meer enthousiast. In tegenstelling tot de vorige keer dit keer geen amuze en geen ouzo. De enthousiaste en attente bediening van de vorige keer ontbrak. Wat ons verder opviel was een vies herentoilet en bij de damestoilet was er geen toiletpapier. Ook de kaarsjes op tafel bleven uit. Jammer! Ik had er veel meer van verwacht !
Steven G.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2017
Heeft niet de sfeer van een "echt" Grieks restaurant, maar dat is in dit geval eigenlijk een voordeel.
Het eten is heerlijk en de bediening erg vriendelijk en persoonlijk. Zeker voor herhaling vatbaar.
Hanneke O.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2017
het eten was prima gezellig restaurant
Jenny G.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2017
We hadden zin om een aantal warme en koude hapjes voor vijf personen te bestellen, maar nog ruimte latend voor een hoofdgerecht: precies goede hoeveelheid gekregen tegen eerlijke prijs. Allemaal verschillend hoofdgerecht bedteld: kalf, lamsbout, lamsrack en moussaka, waar we allemaal even lovend over waren. Rhodos, voor ons een nieuwe ontdekking, die we zeker op ons lijstje gaan zetten. Professionele en zeer vriendelijke bediening????
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2017
Lekker gegeten voor een betaalbare prijs.
Een aanrader.
henk M.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2017
Heerlijk gegeten met mijn dochter.
Het was lang terug dat ik in een Grieks restaurant had gegeten, maar na deze goede ervaring ga ik zeker nog een keer terug.

Henk
Sandra B.
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2017
Het is een knus klein gezellig restaurant. Wij hebben hier heerlijk gegeten. Wij komen hier vaker en het eten is altijd lekker.
De eigenaar en personeel zijn erg vriendelijk.
Ria H.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2017
Snelle bediening, buitengewoon vriendelijk personeel en lekker eten!
Janneke S.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2017
Super gezellig gehad. Eten was zeer goed. Ze waren in het restaurant Gastvrij, betaalbaar. Zeker weten dat wij terugkomen.
petervanhout .
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2017
Het eten was ok. Bediening had geen oog voor de gasten eten werd geserveerd zonder te vragen of we nog wat wilde drinken ,Tussentijds niet vragen of het naar wens is,enz inrichting is ook aan vervanging toe dus voor mij even niet meer
Alessandra B.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2017
Heerlijk gegeten, goede porties en absoluut vriendelijke bediening.
Peter B.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2017
Voor 'Rhodos' gekozen, omdat het erg lang geleden was dat mijn vrouw en ik Grieks zijn gaan eten. De buitenkant ziet er gewoontjes uit, maar het interieur gaf ons onmiddellijk een goed gevoel. Spontane vriendelijke bediening, zonder opdringerig te zijn. Toch een voorgerecht genomen: carpaccio, omdat ik daar van hou en ik benieuwd was hoe die bij een Griek geserveerd zou worden. Mijn vrouw heeft me hierin gevolgd. We kunnen de carpaccio alleen maar aanbevelen. 'Rhodos voor 2' - een mixed grill van vlees - was een meer dan behoorlijke hoeveelheid divers vlees, lekker gekruid zonder te overheersen. Hierbij een groentenslaatje (mocht voor ons wat meer zijn), een erg zachte tzatziki en een bescheiden portie (maar voldoende) homemade frietjes. De fles rode huiswijn stelde niet teleur. Even gewacht alvorens als nagerecht het baklava-ijs (aanbevolen te bestellen. Dat was voor ons een unieke smaak, dat moet je niet uitstellen 'voor een volgende keer'
Wieger V.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2017
Eten was heerlijk en ook meer dan genoeg! Personeel was erg vriendelijk en prettig om bediend door te worden.
Marian K.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Heerlijk eten, mooie inrichting, goede bediening. Een aanrader!
Frababs K.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Zeer vriendelijk personeel. Lekker gegeten.
ingrid R.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Gisteravond hier met 4 personen gegeten.
Kaart erg klein. eten goed, prijs, redelijk hoog,personeel zeer vriendelijk, als je uit een kleine kaartkeuze tevreden bent zeker een aanrader.
Elvire L.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Geen standaard Grieks restaurant, maar echt sfeervol en strak ingericht anno 2017. De bediening is heel vriendelijk en gastvrij. Niet iedereen spreekt Nederlands (wel Engels), maar persoonlijk vind ik dat ook helemaal niet erg. Het eten is echt van betere kwaliteit dan de meeste Griekse restaurants die ik ken. Die noem ik altijd de Griekse versie van een snackbar, maar Rhodos in Leiden is een écht Grieks restaurant met heerlijke gerechten!
Bart G.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2017
Met z'n tweeën heerlijk en bijzonder Grieks gegeten bij restaurant Rhodos in Leiden. Echt een positieve vermelding waard: gezellige sfeer (ja, op maandag!) en waar je geen Baklava krijgt maar Baklava-ijs ;-). We hadden de mezedes met (volgens de kaart 12 gerechten maar volgens ons) 13 gerechten. Dat bleek een prima keuze!
Herbert H.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2016
Modern ingericht Grieks restaurant met vriendelijke bediening en deels open keuken. Wij hebben gekozen voor de 'mezedes', een soort Griekse variant van de Spaanse 'tapas'. Hierin zowel klassiekers als tzatziki, calamares en gyros, maar ook onverwachte lekkernijen als linzen, kikkererwten, mosselen en stoofvlees. Een prima Griek.