Over het restaurant Rhodos

Authentieke Griek in een modern jasje

Sinds 1986 is restaurant Rhodos gevestigd aan de Turfmarkt en inmiddels zijn ze uitgegroeid tot een waar begrip in Leiden. Het restaurant ademt een moderne sfeer, maar de gerechten zijn op authentiek Griekse wijze bereid. Hier waan je je in een van de trendy etablissementen die Athene rijk is. Een heerlijke plek om te genieten van een Grieks diner of een lunch (op aanvraag).

Na een onderzoek in samenwerking met IENS en ANWB in 2014 door het Gastvrijheidsgilde uitgeroepen tot een van de vijf meest gastvrije restaurants van Nederland in de categorie tot 50 euro.

Meer informatie over restaurant Rhodos

Maandag t/m Zondag vanaf 14:00

Chris E.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2016
Wij hebben hier gegeten na een dagje soldaat van oranje. Heerlijk gegeten, vriendelijk personeel, leuke locatie, prettige sfeer! Een aanrader!
Dinant D.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2016
Mooi en sfeervol restaurant. Heerlijk eten en uitstekende bediening.
Fie H.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2016
Een fan van de Griekse keuken kan hier gelukkig eten! Klassieke gerechten in een moderne setting. Wij bestelden met 5 personen de mezedes, 12 gerechtjes die voor en hoofd vormen. 30 euro pp. De prijs/hoeveelheid ratio was erg goed. Allemaal grote eters zaten enorm vol!! Super leuke service, echt een 'thuis' gevoel. Zeker aan te raden!
J. M.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2016
Prima lokatie, lekker eten, grieks maar met een "modern" tintje. Een echte aanrader voor iedereen die van de Griekse keuken houdt.
xoxo_annet Z.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2016
Fantastische service! Er werd ons regelmatig gevraagd of alles naar wens was en de drankjes werden ook goed bijgehouden. Daarbij werd ons beiden een gratis ouzo aangeboden toen de ober erachter kwam dat mijn gast uit het buitenland nog nooit eerder Grieks had gegeten. Het interieur is mooi (modern maar toch gezellig) en schoon, en we hoefden nooit lang op ons eten te wachten. Het eten was heerlijk, hoewel voor mij persoonlijk het vlees wat aan de vettige kant was. Mijn tafelgenoot had hier echter absoluut geen last van. Het voorgerecht van de 3 verschillende soorten kaas en het dessert met chocoladetaart zijn absolute aanraders! De porties zijn royaal en de prijs-kwaliteit verhouding dik in orde. Ik kom hier zeker terug en zou iedereen dit restaurant aanraden.
madelon11 .
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Onlangs hier hebben gegeten met een groep. De bediening was erg vriendelijk en snel. Het eten was heerlijk, pikilia als prima voorgerecht en de dorade als hoofdgerecht, puur vis, zonder saus en met een citroen, zoals het hoort. Ook nog een heerlijke salade erbij. De stifado en moussaka waren ook echt heerlijk. Goed restaurant waar we zeker vaker gaan komen.
pb.el .
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Zeer gastvrij. Goed contact met de bediening.
Zalige lamsbout(gestoofd) en lamsrack! Toetjes voortreffelijk( trio van ijs met baclava, walnotentaart en bonnoffee taart) en zeker niet te zoet.
Vooraf echt super klaargemaakt gebakken inktvisringen en dan niet in een zompig beslag maar verfijnd! Mosselen met garnalen gebakken en in een tomaten ousosaus uitgeserveerd. Jammie heel erg lekker!!! Ook een proeverij van de kazen uit Griekenland. Kortom dikke duimen omhoog voor deze voortreffelijke maaltijd en de gezelligheid.
Elise
Herman N.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Ontspannen sfeer, alert en vriendelijk personeel en goed eten. Na afloop met een voldaan gevoel weggegaan. Hier kom ik zeker nog eens terug.
gerdaenaad .
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Onze keuze voor de Mezedes van verschillende gerechten was echt heerlijk!
Als extraatje kregen we de Saganaki (gebakken kaas).
adhaagh .
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2016
The best greek food ever.
Ambiance geweldig. In het zonnetje aan het water. Fantastisch.
De obers moesten keihard werken.
Een medewerker bleek ziek te zijn. Respect
Marieke B.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2016
De ontvangst was allervriendelijkst! We waren met vijf personen en iedereen had wat anders en allemaal hebben we heerlijk gegeten. We waren hier nog niet eerder geweest, maar komen absoluut terug.
jvanleijenhorst .
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2016
En heel vriendelijke bediening die ons een verzameling van gerechten adviseerde en die waren zeer de moeite waard, veel verschillende smaken, erg lekker.
Daarbij heerlijk buiten aan het water was gewoon heerlijk.
Jojanneke G.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Heerlijk gegeten. We zijn voor het dagmenu en de lamsbuik (Griekse naam kwijt) gegaan. Goede grote porties, gratis leuk aperitiefje vooraf en ouzo als borreltje na.
mirthejoa .
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2016
Het duurde relatief gezien wat lang voordat we ons hoofdgerecht kregen, maar zowel voorgerecht en hoofdgerecht waren heerlijk! De bediening was zeer goed en vriendelijk. Ik zou dit restaurant zeker aanraden.
Serwet D.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2016
Gisteren met zijn drietjes gegeten bij deze vriendelijke mensen. We kregen een tafel buiten waar het voelde alsof je op het strand zat door het decor. Heel fijn.

De huiswijn (wit) was heerlijk en werd netjes geschonken.
Als voorgerecht de gemengde dipjes. Die waren echt te zout. Ik zag andere voorgerechten langskomen die er stukken beter uitzagen. Verkeerde keuze.

Als hoofdgerecht had een van ons de dorade en twee de lam. Gewoonweg heerlijk. De lam was perfect bereid en de opmaak van het bord was prachtig. De dorade net zo. Enige verbeterpuntje, er hadden ook wel wat aardappels bij de vis gemogen. Alleen vis en salade was wel wat simpel.

Bediening was super!
Inke1 .
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2016
De service was uitermate goed, vanwege het mooie weer hadden ze onze gereserveerde plek al op het terras bedacht. Het eten was ook echt heerlijk! Top!
Klaas W.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
We waren met z'n vieren en hebben een 'heerlijke' avond gehad. De mousaka en mixed gril waren voortreffelijk. De ouzo aan het einde was prima prima. De sfeer is er gemoedelijk en de bediending attent en heel vriendelijk. Iets duurder dan de gewone griek maar alleszins een aanrader.
Flip L.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2016
Heerlijk vooral de giros echt een aanrader.
Vis perfect en supervers
Bediening zorgzaam en snel
Mijn extra portie giros was van het huis topper dus.
Fijnproever 81 B.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2016
Zonder reservering zijn we hier op de bonnefooi binnengelopen. We waren de eerste tafelgasten omdat het nog vroeg was (16:45) maar ja, we hadden gewoon trek. In het verleden zijn we er wel eens eerder geweest, mijn tafelgenoot herinnerde zich toen nog dat de gyros erg droog was.
Ditmaal nog een kans gegeven, en werden gelukkig niet teleurgesteld. Ik bestelde een Coca Cola light maar kreeg Pepsi light, beetje jammer ;-) en mijn tafelgenoot een Fanta, nou ja, een Sisi dus. We kregen een menukaart wat niet erg uitgebreid was, zo misten we ons favoriete voorgerecht keftedakia, wat je meestal standaard elders wel op de kaart ziet staan. We kregen nog een kleine amuse van het huis, een klein stukje geroosterd brood met olijven-tapenade. Daarna kwamen onze voorgerechten. Zowel de wortelsoep als de saganaki triogia smaakten voortreffelijk, alleen was dat laatste gerecht wel erg machtig voor een voorgerecht. Als hoofdgerecht nam mijn tafelgenoot de mixed grill en die smaakte prima en ditmaal was de gyros ook goed bereid. Zelf koos ik voor de bakaliaros ( = kabeljauw met een knoflook-aardappelpuree). Smaakte ook prima, maar door dat machtige voorgerecht kreeg ik niet alles op. De knoflooksmaak in de aardappelpuree was ver te zoeken, de peper daarentegen was meer dan duidelijk aanwezig. Voor een nagerecht had ikzelf geen plek meer, maar mijn tafelgenoot had wel trek in banofee die heel erg lekker was, vooral de bodem was lekker krokant. Uiteraard heb ik ook even geproefd en het was inderdaad erg lekker! We hebben de avond afgesloten met een koffie en een espresso en kregen allebei ook nog een glaasje ouzo van het huis.
Toiletten waren wel schoon maar de indringende chloorlucht bleef na het toiletbezoek nog even een tijdje in mijn neus hangen.
kees D.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Het eten was heerlijk. Wij werden zeer vriendelijk ontvangen. Vriendelijk personeel die ervoor zorgt dat je niets tekort komt.
Dit is 1 van mijn favoriete Griekse restaurants.
Ik kom hier zeker nog een keer terug.