Over het restaurant Rhodos

Authentieke Griek in een modern jasje

Sinds 1986 is restaurant Rhodos gevestigd aan de Turfmarkt en inmiddels zijn ze uitgegroeid tot een waar begrip in Leiden. Het restaurant ademt een moderne sfeer, maar de gerechten zijn op authentiek Griekse wijze bereid. Hier waan je je in een van de trendy etablissementen die Athene rijk is. Een heerlijke plek om te genieten van een Grieks diner of een lunch (op aanvraag).

Na een onderzoek in samenwerking met IENS en ANWB in 2014 door het Gastvrijheidsgilde uitgeroepen tot een van de vijf meest gastvrije restaurants van Nederland in de categorie tot 50 euro.

Meer informatie over restaurant Rhodos

Maandag t/m Zondag vanaf 14:00

jef B.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2018
Goed gegeten voor een faire prijs vriendelijke en snelle service
Désirée S.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2018
Beetje zakelijke inrichting. Obers deden hun werk, weinig extra aandacht.
Jochem V.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2018
Altijd heerlijk eten, goede gastvrijheid en leuke sfeer. Ruime keuzes en porties. Bediening is aardig en bekwaam. Aanrader als je zin hebt in Grieks eten!
Melanie R.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2018
Op een mooie lenteavond bij Rhodos gegeten. Eerst buiten heerlijk aan het water in het zonnetje en later op de avond binnen. We namen vooraf de Pikilia, allerlei hapjes zoals dolmades om gezellig te delen en als hoofdgerecht de Kreas (gegrilde ossenhaas, giros, souvlaki, kipfilet en bifteki). Bij het hoofdgerecht kwam een lekkere salade, ((iets te weinig) frietjes en tzatziki. Alles smaakte prima en de eigenaar en bediening waren aardig, al duurde het door de drukte wel wat lang voordat de gerechten op tafel kwamen. De baklava en het baklava-ijs waren lekkere afsluiters. Bij een eerder bezoek de Mezedes (verschillende voor- en hoofdgerechtjes om te delen) genomen, wat toen ook erg lekker was.
Adri S.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2018
De gerechten worden ongeveer maandelijks iets anders bereid, zodat er steeds een verrassingselement aanwezig is. De mixed grill bijvoorbeeld was verrukkelijk, maar toch iets anders. Ook de geflambeerde gamba's en mosselen waren voortreffelijk. De hartelijkheid en aandacht van de gastheer waren verwarmend. Trouwens, ook de andere bedieners waren heel attent en vriendelijk. Zo werd het een feest om in Rhodos een drankje en een etentje te hebben.
Annemarie V.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2018
Goede ontvangst, mooie inrichting. Vriendelijke en correcte bediening. Kleine kaart maar toch moeilijk kiezen.. zoveel mooie gerechten die niet bij ieder ander Grieks restaurant in NL op de kaart staan. Erg lekker gegeten! En blij verrast met een dessert van het huis inclusief vuurwerk vanwege mijn verjaardag! We komen zeker nog eens terug!
Martijn M.
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2018
Fijn restaurant met een moderne uitstraling. We hebben gekozen voor een klassieke grillschotel, maar die was erg goed. Prima vlees, niet te vet. Daarbij een prima Retsina. Alleen het glaasje Ouzo na afloop hebben we gemist. Maar we komen nog eens terug.
Martin J.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2018
Weer heerlijk gegeten bij Rhodos. De Kleftiko is ongeëvenaard!!!!
Karlijn C.
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2018
Bediening was goed en vriendelijk, maar voelde opdringerig. We kregen de menukaarten, wijnkaart en vraag over drinken al voordat we onze jassen uithadden.

We kozenvoor een proeverij, maar er werd weinig speciaals in gepresenteerd. Het voedsel was wel goed en lekker. Tafel naast ons bestelde hetzelfde maar kreeg wel de specialiteiten voorgeschoteld in de proeverij?

Al met al een prima restaurant.
Kristina S.
Perfect!
Hans N.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2018
Heerlijk gegeten, goede service, eerlijke prijs Heerlijk gegeten, goede service, eerlijke prijs Heerlijk gegeten, goede service, eerlijke prijs Heerlijk gegeten, goede service, eerlijke prijs
MarcelMeriam .
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2018
Een Grieks restaurant dat zich zichtbaar onderscheidt van hetgeen je gewend bent. Heel bijzonder! We deden de avond aan een vriendin cadeau en hadden er speciaal 100km voor moeten rijden. We werden gastvrij ontvangen, heel vriendelijk bediend en we hebben heel goed gegeten. Kleine telleurstelling aan het eind van de avond. Het was al rustig geworden, we hadden betaald en wilden vertrekken. We moesten zoeken naar onze jassen en het werd niet opgemerkt dat we het restaurant verlieten. Volgende keer beter, want we komen graag nog eens terug.
Lourien M.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2018
Goede sfeer, zeer goed eten.
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2018
Het was weer erg lekker en gezellig eten met het gezin en aanhang! Rhodos blijft ons favoriete Griekse restaurant in Leiden.
Koos V.
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2018
Heerlijk gegeten! Mezedes (kleine hapjes) besteld, zodat je van alles wat kon proeven. Dit bestond uit 8 voorgerechtjes met 2 soorten brood, en 4 hoofdgerechten. Ook voor het dessert gekozen voor een soort proeverij van 3 gerechtjes: 2 soorten gebak en een bol ijs. Echt genieten!!!!!
Ronald V.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2018
Vriendelijke ontvangst. Bediening top. Het eten was heerlijk.
Martijn P.
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2018
Heerlijk gegeten, verse producten en de gastheren denken met je mee. Ook voor kinderen een aanrader. We komen zeker nog een keer terug.
Sam J.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2018
Een word. Perfectie. Alles is super. Schoon, gastvrijheid, lekker, authentiek, vers, locatie, strak, timing en gezellig. Bedankt en wij komen weer terug.
Janneke V.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2018
Mooi, smaakvol modern restaurant. Anders dan de doorsnee Griekse restaurants. Eten is verfijnder, de bediening is bijzonder goed en gastvrij, bij de koffie kregen we een lekker bolletje ijs van de zaak!
Saskia K.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2018
Heerlijk gegeten. Gastvrij personeel. Fijn restaurant om gezellig te eten.