Over het restaurant Rhodos

Authentieke Griek in een modern jasje

Sinds 1986 is restaurant Rhodos gevestigd aan de Turfmarkt en inmiddels zijn ze uitgegroeid tot een waar begrip in Leiden. Het restaurant ademt een moderne sfeer, maar de gerechten zijn op authentiek Griekse wijze bereid. Hier waan je je in een van de trendy etablissementen die Athene rijk is. Een heerlijke plek om te genieten van een Grieks diner of een lunch (op aanvraag).

Na een onderzoek in samenwerking met IENS en ANWB in 2014 door het Gastvrijheidsgilde uitgeroepen tot een van de vijf meest gastvrije restaurants van Nederland in de categorie tot 50 euro.

Meer informatie over restaurant Rhodos

Maandag t/m Zondag vanaf 14:00

Gabriëlle D.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2017
Zeer gastvrij restaurant met heel veel respect voor de klant. Voor, hoofd en nagerecht zagen er smakelijk uit en waren heerlijk. Goede prijskwaliteit hier kom ik zeker terug!
Mike V.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2017
Goed Grieks restaurant met terrasboot. Het Griekse eten net even beter en verzorgder dan anderen.
Désirée S.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2017
Eten was niets mis mee maar prijs-kwaliteit verhouding wel. Bij het voorgerecht (Pikilia, diverse hapjes) kregen we alleen een paar koude prutjes en daar betaal je dan 15 euro per persoon voor.
Peter K.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2017
Lekker eten, goede porties, variërende smaken!
Wij komen hier zeker terug!
aeap .
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2017
Perfect avond met lekker eten ( mezedes ) en professioneel service. Santorini wijn gedronken.
Wij komen zeker terug en bedankt voor alles
wilhartevelt .
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2017
Gisteren, zoals altijd, weer heerlijk gegeten. Je voelt je altijd welkom.
Alles van de kaart is aan te bevelen. De vlees- en ook de visgerechten zijn vers en van zeer goede kwaliteit. De eigenaar en het personeel zijn altijd even vriendelijk en geen moeite is ze teveel om het je naar de zin te maken. Echt een avondje ontspannen en lekker eten.
Wil je echt Grieks eten, dan is dit restaurant de beste keuze.
Een dikke pluim voor de kok en het hele team.
Tot snel.
Mario L.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2017
Prima restaurant. Vriendelijke bediening. Mooie locatie in het centrum.
Hero H.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2017
Onlangs in Rhodos gegeten, zoals wel vaker, en wederom met veel genoegen: lekker gegeten, aangename omgeving en plezierige sfeer en bediening.
Nanon D.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2017
Het eten was heerlijk, zeer netjes verzorgd en goed van smaak. Het personeel was erg vriendelijk. De prijs/kwaliteitverhouding is goed. Je krijgt wat je mag verwachten van zo'n prijs.
Sam S.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2017
Lekker gegeten, perfect service en leuk restaurant
Mabel J.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2017
De bediening was zéér vriendelijk. Toen wij aangaven dat het eten hier en daar wat aan de lauwe kant was, werd dit goed opgepakt. Het werd direct doorgegeven aan de kok, die ons twee heerlijke ijsjes aanbood. Hij voelde zich heel vervelend dat dit was gebeurd.
De wachttijd voordat we te eten kregen was anderhalf uur, dat was voor ons eigenlijk te lang.
Het zou fijn zijn wanneer we in die lange wachttijd iets aangeboden hadden gekregen of dat hier even iets van gezegd zou worden door de bediening.
Ondanks de tegenslagen toch wel een plek om terug te komen, misschien hadden ze gewoon net die dag wat pech en liep alles niet zo gemakkelijk.
Iannis K.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2017
Heerlijk gegeten, vriendelijk bediening. Ik ben meerdere keer bij deze restaurant geweest en ik moet de recent gekomen kok feliciteren. Hij doet een fantastisch werk! Als je alleen maar gyros wil eten, zijn er misschien goedkopere opties beschikbaar in Leiden (ik twijfel echter of over hetzelfde kwaliteit gaat). Maar als je echte en originele Griekse smaken wil proeven, dan ben je op de juiste plek. Een moderne Griekse Restaurant. Enige nadeel: soms is het echt heel druk.
Wouter S.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2017
45 min voor aanvang gereserveerd via de IENS app. Reservering was nog niet opgepakt maar men deed niet moeilijk en creeerde meteen een tafel voor 8 personen: klasse!

Bediening was vlot en attent ondanks de zo goed als volledig bezette zaak.

Het belangrijkste is natuurlijk het eten en dat was heerlijk! Eten was er snel (altijd prettig met jonge kinderen!) en netjes opgemaakt.

Als ik 2 minpuntjes mag noemen: - Het herentoilet had een natte vloer en de wc pot zag er wat verlopen uit.
- De bestelde koffie bij het desert kwam niet maar stond ook niet op de rekening; kan gebeuren!
Herman B.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2017
De kwaliteit viel ons, gezien alle lovende recensies op Iens en de wat hogere prijzen, tegen.
De lamsbout werd niet in een pannetje met saus opgediend, smaakte goed, maar was erg droog, evenals het gehakt bij de mixed grill.
S. M.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2017
We vinden de prijs/kwaliteit van dit restaurant niet goed. De prijzen liggen hoger dan de andere Griekse restaurants in Leiden, dan mag je ook een betere kwaliteit van het eten en de rest verwachten. Dat was het niet. Het was lekker, maar zeker niet bijzonder. De giro's vonden we niet lekker, veel vet. Eigenlijk was het alleen spek, weinig echt vlees. Een van mijn tafelgenoten had een maand geleden hier ook gegeten, zij was toen iets meer enthousiast. In tegenstelling tot de vorige keer dit keer geen amuze en geen ouzo. De enthousiaste en attente bediening van de vorige keer ontbrak. Wat ons verder opviel was een vies herentoilet en bij de damestoilet was er geen toiletpapier. Ook de kaarsjes op tafel bleven uit. Jammer! Ik had er veel meer van verwacht !
Steven G.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2017
Heeft niet de sfeer van een "echt" Grieks restaurant, maar dat is in dit geval eigenlijk een voordeel.
Het eten is heerlijk en de bediening erg vriendelijk en persoonlijk. Zeker voor herhaling vatbaar.
Hanneke O.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2017
het eten was prima gezellig restaurant
Jenny G.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2017
We hadden zin om een aantal warme en koude hapjes voor vijf personen te bestellen, maar nog ruimte latend voor een hoofdgerecht: precies goede hoeveelheid gekregen tegen eerlijke prijs. Allemaal verschillend hoofdgerecht bedteld: kalf, lamsbout, lamsrack en moussaka, waar we allemaal even lovend over waren. Rhodos, voor ons een nieuwe ontdekking, die we zeker op ons lijstje gaan zetten. Professionele en zeer vriendelijke bediening????
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2017
Lekker gegeten voor een betaalbare prijs.
Een aanrader.
henk M.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2017
Heerlijk gegeten met mijn dochter.
Het was lang terug dat ik in een Grieks restaurant had gegeten, maar na deze goede ervaring ga ik zeker nog een keer terug.

Henk