Speciale deals

-20% op de Rekening

Beschikbaar op het gekozen tijdstip

Over het restaurant Rhodos

Authentieke Griek in een modern jasje

Sinds 1986 is restaurant Rhodos gevestigd aan de Turfmarkt en inmiddels zijn ze uitgegroeid tot een waar begrip in Leiden. Het restaurant ademt een moderne sfeer, maar de gerechten zijn op authentiek Griekse wijze bereid. Hier waan je je in een van de trendy etablissementen die Athene rijk is. Een heerlijke plek om te genieten van een Grieks diner of een lunch (op aanvraag).

Na een onderzoek in samenwerking met IENS en ANWB in 2014 door het Gastvrijheidsgilde uitgeroepen tot een van de vijf meest gastvrije restaurants van Nederland in de categorie tot 50 euro.

Meer informatie over restaurant Rhodos

Maandag t/m Zondag vanaf 14:00

Chantalle W.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2014
Bediening was heel goed, en het eten prima in orde. Het restaurant zat helemaal vol waardoor er een gezellige sfeer was. Kregen een kleine amuse van het huis vooraf, en hadden een soep van de dag die erg smaakvol was. Als hoofdgerecht een mixed grill en Yiovetsi, flinke portie en erg lekker. Al met al een prima avondje uit!
Vera D.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2014
Uitzonderlijk voor een Grieks restaurant mbt service, kwaliteit eten en decor. Maar vind het zeker geen iens topper. Dat hebben ze gekregen omdat het voor een grieks restaurant ver boven het gemiddelde ligt. Zodra je het vergelijkt met een ander restaurant is het gewoon een 7. Kaasplankje als voorgerecht en proeverij als dessert zijn zeker aan te raden. Verder was het hoofdgerecht niet heel speciaal. Service goed. Tafel bij het raam aan te raden, achterin is toch wat minder.
knoestertje .
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2014
Begin januari weer bij Rhodos gegeten, en wederom genoten. Een heerlijke combinatie van voorgerechten, waaronder de beste inktvisringen 'home made' van de regio en verder heerlijke Griekse smeerseltjes en Dolma's. Als hoofdgerechten Lamsrack, perfect gaar en heerlijk gekruid en de topper met Feta gevulde inktvis met Griekse pasta. Een heerlijke rode wijn King of Hearts maakte de maaltijd compleet.
Nancy D.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2013
Gisteren bij Rhodos gegeten naar aanleiding van de positieve Iens recensies. Het viel mij een beetje tegen. De pikilia voor 2 was niet bijzonder. De Souvlaki vond ik minder lekker dan bij de andere Griekse restaurants in de regio. Het deed me meer denken aan saté dan aan Souvlaki. Wel een zeer grote portie. De inrichting is leuk en het concept modern Grieks eten heeft zeker potentie.
Flurps .
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2013
Een van de betere Griekse restaurants. Moderne aankleding ipv rustiek Grieks en vriendelijke bediening. Lekker schaal met voorgerechten, gewoon hoofdgerecht en heerlijk dessert.
Jeroen O.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2013
Dit is echt een topzaak! Alles is perfect geregeld. De gerechten zijn ruim, vers, smakelijk en hebben die typische Griekse smaak (je waant je bijna in Griekenland). Bedieining is vlot, attent en zeer gastvrij. Je doet er verstandig aan om te reserveren, want ze zitten altijd vol
Jeannette H.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2013
Wat een aardige bediening bij restaurant Rhodos. We kregen ouzo en baklava-ijs extra. Daarvoor hadden we Pikilia gegeten, kleine voorgerechten. Heel goed van smaak.
Mijn giros was prima en het was heel veel!
Mijn man had Mixed Grill en dat was ook een reuzehoeveelheid.
De Griekse witte huiswijn is aan te raden voor 19,50 per fles.
We komen zeker terug!
Barca2012 .
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2013
Op 28 juni met 4 personen hier gegeten . Een zeer hartelijke en vriendelijke ontvangst . Vooraf 2 x calamaris en voor 2 personen en pikilia . Calamaris mooi gefrituurd en niet te vet . Pikilia zeer lekker van smaak . Als hoofdgerecht de Rhodos voor twee , 1x cath of the day ( zeebaars) en 1x giros. Zeebaars mooi wit en vers , giros mals en Rhodos voor twee heerlijke vleessoorten . Verder een prima Witte wijn erbij voor slechts € 28.
De porties zijn prima en de kaart overzichtelijk en niet te veel zoals dut bij een grieks restaurantwel voor kan komen. Hierdoor is er versheid en focus op de gerechten . Het restaurant is modern en niet zoals zoveel Griekse " standaard" restaurants . De zitjes prima met de banken en stoelen en ontzettend vriendelijk personeel. Omdat de eigenaar opving dat het mijn verjaardag was , werd ik ook nog eens verrast bij het afrekenen met een fles witte wijn , wat een warmte en attendheid. Hier zijn mensen bezig die met passie hun vak uitoefenen . Omdat dochter in Leiden studeert zullen we hier zeker terugkomen .
Een aanrader !!
TD W.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2013
Op zaterdagavond binnen gelopen en hoewel de zaak behoorlijk vol zat en de agenda die er bij gepakt werd ook bepaald niet leeg was, was er toch een tafeltje te vinden, vlak naast de bar. Klinkt als een gekke locatie maar was totaal niet storend en eigenlijk best een prima plek.
Amuse van brood met tapenade en geitenkaas erg lekker en deed wat een amuse moet doen: we kregen echt zin de kaart te gaan lezen en te bestellen. Dat werden gemengde voorgerechten gevolgd door mixed grill en gebakken hele dorade. Op verzoek een kleinere portie mixed grill - was geen enkel probleem en dit werd weer aangevuld met extra tzatziki. Voorgerechten allemaal zeer smakelijk (o.a. dolma's, auberginepuree, feta, ingelegde pepers, tzatziki, köfte) op de puree van rode visseeitjes na. Serveerster kwam vragen of alles smaakte en zag dat vooral deze puree op het plateau bleef liggen. Spontaan kregen we het aanbod om extra van de andere voorgerechten te brengen. Dit was niet nodig, maar werd zeer gewaardeerd!
Hoofdgerechten beide prima in orde, ook de gebakken aardappeltjes en salade goed. Porties waren zo ruim dat er geen ruimte voor nagerecht was dus in plaats daar van twee flinke koppen thee.
Vergeleken met een aantal andere Griekse restaurants waar ik gegeten heb is Rhodos een verademing. Het eten is er beter, de service is een voorbeeld voor andere restaurants, de inrichting is modern en absoluut niet kitcherig en de uiteindelijke prijs voor het gebodene is ook goed. Volgende keer Leiden... goede kans dat het ook een volgende keer 'Rhodos' wordt.
Jaap S.
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2013
Perfect Grieks restaurant, moderne strakke inrichting. Smaakvolle gerechten. Verwacht geen zeer uitgebreide menukaart of een `traditionele`inrichting. De bediening is uiterst vriendelijk en belangstellend. Wij deelden wat kleine voorgerechten: erg goed. Als hoofdgerecht o.a. Youvetsi: heerlijk. De desserts waren ook erg lekker.
Linda S.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2012
Het is al weer veels te lang geleden dat wij hier gegeten hebben. Het persoonlijk contact vinden we erg leuk. Elke keer dat wij hier zijn is het een feestje. Heerlijk eten, uitleg over wat je krijgt, en bijzondere dingen. De opmaak van de gerechten is mooi en de wijnen heerlijk. We willen snel weer!
Walter P.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2012
Helaas hadden wij het verkeerde gerecht gekozen (niet onze smaak maar verder blakend van kwaliteit) bij ons eerste bezoek aan dit gezellige restaurant. Ondanks de drukte was het ontvangst hartelijk en was de service snel en vriendelijk. Rhodos is klein maar gezellig, modern ingericht en heeft een warme sfeer.
suikerbuikje .
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2012
wellicht door de drukte tegenvallende ervaring. personeel gehaast en tikje onbehulpzaam. het eten werd niet warm geserveerd, smaak van het vlees ok maar slappe groente en aardappels.
Robert V.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2012
Inmiddels het afgelopen halfjaar een aantal malen gegeten bij Rhodos. Dit restaurant onderscheidt zich van veel andere Griekse restaurants door veel minder nadruk te leggen op enorme hoeveelheden vlees en biedt veel variatie op visgebied. Ook zijn er wisselende dagmenu's en -schotels.

De schotels zijn met aandacht samengesteld en bereid. Een karaf kraanwater is hier geen probleem. Alles smaakt vers en gaat niet - zoals bij veel Griekse restaurants schuil onder een enorme hoeveelheid zout en kruiden waardoor de gerechten wat meer " ademen". Wijnkaart is interessant.

Het personeel is vriendelijk en heeft een open oor voor persoonlijke wensen. Zeker de ober met het baardje heeft altijd - hoe druk het ook is - tijd voor een persoonlijk woord en maakt nooit een gestresste indruk. Mocht de eigenaar van Rhodos dit lezen; laat hem niet gaan!

Samenvattend vind ik Rhodos een fantastisch restaurant waar ik me persoonlijk welkom voelen en van de Griekse keuken op een culinair hoog niveau genoten kan worden. Een aanrader; zeker voor degenen die niet zoveel ophebben met de standaard Griek!