Speciale deals

-20% op de Rekening

Beschikbaar op het gekozen tijdstip

Over het restaurant Rhodos

Authentieke Griek in een modern jasje

Sinds 1986 is restaurant Rhodos gevestigd aan de Turfmarkt en inmiddels zijn ze uitgegroeid tot een waar begrip in Leiden. Het restaurant ademt een moderne sfeer, maar de gerechten zijn op authentiek Griekse wijze bereid. Hier waan je je in een van de trendy etablissementen die Athene rijk is. Een heerlijke plek om te genieten van een Grieks diner of een lunch (op aanvraag).

Na een onderzoek in samenwerking met IENS en ANWB in 2014 door het Gastvrijheidsgilde uitgeroepen tot een van de vijf meest gastvrije restaurants van Nederland in de categorie tot 50 euro.

Meer informatie over restaurant Rhodos

Maandag t/m Zondag vanaf 14:00

Bob L.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2015
Afgelopen vrijdag bij Rhodos gegeten. Heerlijke, malse vleesgerechten, prettige en snelle bediening en fris en eigentijds interieur. Een absolute aanrader!
Daphne M.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2014
Eén van mijn favorieten in Leiden met de gevarieerde mezedes van 12 gerechtjes, wat een gezellige lekkere proeverij is, en vriendelijke bediening
Nikki V.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2014
Wij hebben de mezedes gehad. Dit is een griekse proeverij van allemaal kleine gerechten. Het eten was echt heerlijk! En heel erg veel! De variatie in de gerechten was perfect en de mezedes waren opgebouwd als een soort van voorgerechtjes en hoofdgerechtjes met ruim voldoende tijd ertussen. De sfeer en de service waren authentiek grieks. Al met al hebben wij heerlijk gegeten en een geweldige avond gehad. Echt een enorme aanrader!
M. H.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2014
Gezellig interieur, vriendelijke bediening!
Met 3 vriendinnen heerlijk gegeten van de 12 verschillende
Gerechtjes. Aan te bevelen!
JanGerke V.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2014
Goed eten. Mixed Grill, Risotto en vegetarisch (weet Griekse namen niet meer). Goede en vriendelijke bediening. Iets aan de prijs, maar ook weer niet te. Je krijgt wel kwaliteit. Al met al prima dus.
Gerrald V.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2014
Heerlijk eten en gezellige tent. Bediening kan wat mij betreft wel wat beter. Moesten (te) vaak vragen of we geholpen konden worden. Maar kom er zeker nog een terug!
Barca2012 .
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2014
Wij komen hier regelmatig en de kwaliteit blijft van een hoog niveau .

Altijd een perfecte en zeer vriendelijke ontvangst . Ook afgelopen zaterdag 15 november weer een warm welkom .

Een tafel gereserveerd voor 5 personen en de zaak zat weer vol.
Eerst wat brood met olijventapenade en kruidenboter.
Verder Kalamarakia tiganita , Pikilia en mosselen vooraf .
Hoofdgerechten de Rhodos schotel, mixed grill en kotopoulo.

Als wijn prima Sauvignon Blanc en achteraf heerlijke Tia Maria's.

Kortom weer prima eten en een gezellige avond . Het totale plaatje klopt hier echt.
Prima eten , gastvrij , prijs kwaliteit in orde , leuke locatie en inrichting .

suikerbuikje .
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2014
Hier kan je lekker eten.het restaurant is een stuk strakker en frisser dan een paar jaar terug. Goede salade en lekker veel vlees als hoofd. Komen zeker terug.
Pascal R.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2014
Heerlijk gegeten bij Rhodos, als voorgerechten Tzaziki met brood en gehakt in tomatensaus. Het gehakt was zacht, romig en mals van smaak met een los/vaste consistentie. Echt heerlijk klaargemaakt. De Tzaziki was prima. Als hoofdgerecht de mixed grill genomen. Het vlees was mals, goed klaargemaakt en duidelijk te onderscheiden. Heerlijk!! Complimenten aan de kok gegeven. Het decor is smaakvol, met mooie zachte kleuren, modern en eigentijds maar toch een Grieks restaurant. De service was iets minder. Volgens de ober waren we te laat (?) Het werd niet helemaal duidelijk of dat een grapje was, wel was duidelijk dat ze graag wilde gaan afronden voor die avond. Het was af en toe moeilijk om de aandacht van de ober te krijgen. Wel waren ze vriendelijk en correct. Dus voldoende maar voor verbetering vatbaar.
Anne D.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2014
Zalig gegeten bij Rhodos. We begonnen met een heerlijk trio van kaas. Het vegetarische hoofdgerecht bestond uit een ovenschotel met groente, aardappel en feta. Eerlijk gezegd waren we wat sceptisch, maar dat veranderde meteen na de eerste hap. De groentes waren heerlijk, de saus perfect en de halumikaas maakte het af. Tot slot hadden we als toetje een perfecte walnotentaart. De bediening was overigens perfect. Zeer vriendelijk en behulpzaam en je leert nog een woordje Grieks ook!
Wil W.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2014
Bij Rhodos is het Altijd genieten, zomer en winter, herfst en lente.
Alles van de kaart is vers en wordt heerlijk op griekse wijze bereid.
De tzatziki,......nou nou...daar mag je me voor wakker maken.
De bediening is correct, vriendelijk en netjes.
Mijn complimenten voor de kok en de eigenaar.
Ik kom er graag met mijn partner, maar ook met vrienden of familie.
Heerlijke ontspannen sfeer in het restaurant en in de zomer kun je ook buiten op het (boot) terras genieten.

Mijn favoriet.....hhmmm...gegrilde geitenkaas, de pitta met souvlaki en tzatziki, de gegrilde en gevulde courgettes, de baklava......
Een aanrader.
En niet onbelangrijk, de prijzen van de menu kaart en de gerechten zijn zeker niet duur.
Heerlijk eten dus voor een redelijke prijs.
De inrichting is gezellig, sfeervol.
wilhartevelt .
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2014
Al heel vaak bij restaurant Rhodos gegeten. Altijd weer een feest. De inrichting is met veel smaak gekozen, echt sfeervol. De 3 grote ikonen aan de muur zijn prachtig en de stoelen zitten heerlijk. Ook buiten op de boot is het erg gezellig en altijd druk.
Het eten is verrukkelijk, zowel de voor- hoofd- als nagerechten. Typisch Grieks, je waant je in een restaurant in Griekenland. Zeer goede kok en de bediening is uitstekend. Altijd weer een warm welkom zowel van de eigenaar als van de bediening.Tip: probeer eens de mezedes, een uitgebreide proeverij van 12 gerechtjes en ook de mixed grill en het baklava ijs zijn heerlijk. Maar eigenlijk is alles van de kaart voortreffelijk . Het zelfgemaakte brood moet je zeker ook proeven en ook als voorafje, de 3 soorten kazen. Kortom, ik geef jullie een 10!
Culi-ed B.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2014
Lekker gegeten bij dit modern en stijlvol ingerichtte restaurant. 's Middags lekker aan het water wat gedronken en direct voor 's avonds gereserveerd. Dit was wel nodig, want het zat aardig vol. Goede bediening echter door de drukte duurde het allemaal wat langer. De mezedes minimum is heerlijk van smaak en goed gekruid. Nu wachten op een zwoele zomeravond waar je op het buitenterras langs de Rijn een heerlijk diner kan nuttigen.
sasja22 .
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2014
Heerlijk gegeten op deze zondag. Vooraf het groentesoepje goed op smaak. Vervolgens de Mix grill die was ook top van smaak. Lekkere wijn ,goede en correcte bediening. Wij komen terug!
Marius V.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2014
Het eten is zonder meer prima. We hadden beiden de dorade, eenvoudig maar smaakvol bereid met citroen en rozemarijn en vergezeld van een Griekse salade en risotto met prei.
Alles ongecompliceerd maar lekker en niet standaard zoals in de meeste andere Griekse restaurants.
Bediening liet op het einde wat steken vallen: ik had als dessert een kaasplankje waarbij niet verteld werd welke kazen ik kreeg. Ook bij navraag werd hierop niet adequaat gereageerd.
Prijs-kwaliteit is goed, wel wat duurder dan gemiddeld in dit segment.
Christel A.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2014
We hebben vanavond buiten gegeten op het drijvende terras met uitzicht op de bootjes die met grote regelmaat langs varen. Lekker in het zonnetje genieten van een glas witte wijn en een tafel vol met een proeverij van Griekse gerechten (mezedes). De traditionele baklava na is een goede afsluiter, lekker!
M. B.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2014
Ik ben met mijn vrouw en 2 kinderen onlangs naar restaurant Rhodos te Leiden geweest. Wij hebben het volgende gegeten: Allereerst een soep van de dag, een groentesoep die zeker in de smaak viel! Vervolgens zeebaars met spinazie en risotto en als afsluiter een baklava met ijs en een heerlijk Grieks wijntje. En uiteraard mocht een cappuccino als laatst ook niet ontbreken! Het was een avond van culinair topniveau en al met al komen wij binnenkort zeker nog eens terug!
Laura V.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2014
In februari zijn mijn man en ik op de bonnefooi Rhodos binnengestapt voor de lunch. Het restaurant bleek niet eens open, maar we werden toch hartelijk ontvangen en mochten zelf zeggen wat we wilden eten; de keuken was toch al bezig met het diner en we konden wel aanschuiven.
We hebben de kok een selectie van gerechtjes laten maken (warm en koud), en er zaten heerlijke, zowel bekende als niet-standaard gerechten bij (rijst met vis, pasta met kip). Alles heerlijk vers. En een bijpassende wijn. Helemaal voor herhaling vatbaar!
Simone T.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2014
Met z'n 3en dit restaurant bezocht. We kregen een heerlijke pita-amuse vooraf. Daarna hebben we voor 3 personen de 2-persoons piquilia genomen. Hierbij zat vismousse, tzatziki, wijnbladeren en nog veel meer, alles heerlijk vers en weer heerlijk brood erbij. Niet het standaard stokbroodje maar heerlijke warme pita-puntjes. De gyros en de souvlaki van het hoofdgerecht waren echt heel anders dan bij de standaard-griek, vers van de grill. De bediening was erg vriendelijk en attent. Omdat onze zoon in Leiden is gaan studeren zullen wij hier zeker weer een keer terug komen.
Bas D.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2014
Zondag bij Rhodos gegeten op de Turfmarkt in Leiden. Niet zo'n liefhebber van het 'vernederlandste' griekse eten, ben ik meegenomen door vrienden. Rhodos is wel anders, herkenbare gerechten maar ook heleboel authentieke met Cypriotische invloeden. Ik vond dit wel de moeite de waard en heb vooral genoten van de ambiance; strak modern en smaakvol ingericht en daarnaast vriendelijke en relaxte bediening.

Geen griekse 'eetschuur', maar aan stijl en klasse is aandacht besteed. Voor herhaling vatbaar.