Speciale deals

30% korting op het eten

Niet van toepassing op drankjes.
Niet van toepassing op keuzemenu’s.
Beschikbaar op het gekozen tijdstip.

Over het restaurant Rhodos

Authentieke Griek in een modern jasje

Sinds 1986 is restaurant Rhodos gevestigd aan de Turfmarkt en inmiddels zijn ze uitgegroeid tot een waar begrip in Leiden. Het restaurant ademt een moderne sfeer, maar de gerechten zijn op authentiek Griekse wijze bereid. Hier waan je je in een van de trendy etablissementen die Athene rijk is. Een heerlijke plek om te genieten van een Grieks diner of een lunch (op aanvraag).

Na een onderzoek in samenwerking met IENS en ANWB in 2014 door het Gastvrijheidsgilde uitgeroepen tot een van de vijf meest gastvrije restaurants van Nederland in de categorie tot 50 euro.

Meer informatie over restaurant Rhodos

Maandag t/m Zondag vanaf 14:00

Paulette T.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2015
Heel gegeten in een gezellige omgeving. Vriendelijk personeel en een zeer vriendelijke gastheer! We gaan snel nog een keer!
vincent V.
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2015
Het eten krijgt een acht, maar dat is ook wel een dikke acht. Vooraf wat brood, en daarna de 'Rhodos voor 2' genomen: het ultieme vlees genot. Souvlaki, biftekaki, gyros, en kipfilet op een grote schaal. De souvlaki en kipfilet waren echt heerlijk mals; een genot op je tong. De gyros absoluut niet droog, maar toch met lekkere krokante korstjes, en de bifekaki (gehaktbal) heerlijk gekruid. Hier bovenop zat ook nog een stukje ossenhaas, maar dit was eigenlijk het minste vlees. Wat de kers op de vleestaart had kunnen zijn, miste karakter (en was ook een beetje aangebrand). Eigenlijk kan je dan beter voor de mixed grill gaan. Tzatziki en patat in orde. Eten is een beetje aan de prijs, maar je krijgt er waar voor.

De gastheer speelt zijn rol met verve, informeert vaak naar de smaak van het eten en neemt hartelijk afscheid van je. Ook wel eens keer leuk in Leiden. Een simpel gebaar, dat toch veel toevoegt.

Het interieur is verder vrij strak, modern servies, alleen het gebrek aan kapstokcapaciteit is wel een minpunt. Er leek wel een kapstok te zijn, maar de meeste mensen, inclusief ons gezelschap, zat toch met de jas over de stoel. Voor zo'n goede tent is dit eigenlijk wel een beetje jammer, omdat je dit toch associeert met een fastfood tent of doorsnee lunchroom.

Desalniettemin, is Rhodos een aanrader!
Andrea M.
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2015
je komt hier met heel veel plezier voor authentiek Grieks eten. De calamaris komen in de top drie lekkerste die ik proefde, het lams vlees is heerlijk bereid en de openschoten was heerlijk smeuïg. Uitleg gevraagd bij de vriendelijke bediening naar de Griekse pasta en we kregen meteen een pak mee om thuis te proberen, het is een soort risotto.
Je komt hier niet alleen voor het eten, maar de bediening maakt het nog zoveel fijner. Met recht een Iens topper.
Jessica H.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2015
Lekker gegeten bij Rhodos. Eten wordt mooi opgediend. Prima service door de gastheren en er heerst een ontspannen sfeer. Leuk dat we een amuse en dessertje van het huis kregen.
Remco P.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2015
Viel erg tegen, zeker na het lezen van alle positieve reviews. Rhodos onderscheidt zich - behalve in decor en prijs - in weinig/niets van andere Griekse restaurants. Onbegrijpelijk dat Rhodos op de 2e plaats in Leiden staat.
Renilde R.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2015
Op zaterdagavond met een vriendin hier gegeten. Al heel lang niet meer bij de Griek gegeten, en blij verrast door het moderne interieur en het eten. Het was lekker druk. We kozen de proeverij (Mezedes) met 12 verschillende gerechten. Voorgerecht van brood met verschillende dips of salades, erg lekker! Hoofdgerecht verschillende vis- en vleesgerechten. Alles erg lekker, maar wel weinig groente en ik denk dat het ook aan de vette kant is...De witte huiswijn smaakte prima erbij. Desserts lekker zoet zoals het hoort..Al met al prima gegeten en vriendelijke bediening.
Margo S.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2015
Een bijzonder goede moderne Griek! Mooie authentieke gerechten, eindelijk eens iets anders dan de afgezaagde gyros en souvlaki met een klodder tzatziki. Wat er ook uitspringt zijn hun Griekse kwaliteitswijnen. Geen karafjes goedkope huiswijn uit een twee-liter fles, maar kwaliteit per glas of fles. De inrichting is modern maar heeft toch een Griekse touch en de service is super. Al met al een aanrader!
JJteV J.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2015
De beschrijving hierboven klopt precies. In november -toen we zonder reservering op een vrijdagavond om 20 uur ons melden- was het helaas helemaal vol en kwamen we terecht in restaurant Olympia wat erg tegen viel. Deze keer hadden we op zaterdagavond om 17:30 uur meer succes. Gesmuld van mezedes en daarna het grand dessert. Op advies van de bediening de witte Santorini wijn geprobeerd. Heerijk. Een IENS-topper waardig. De bedieining was ook heel gastvrij en attent (in het begin toen het nog niet vol was zelfs iets over-attent). Reken op 50 euro p.p. als je van wijn houdt ;-)
r C.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2015
Wat een verrassing wat dit. Een Grieks restaurant dat zich focust op smaak ipv hoeveelheden.
Wij hebben genoten van al het lekkers dat ons is voorgezet (en het was evengoed te veel) en de gastvrijheid en goede service. Rhodos gaat in ons favorietenlijstje.
Bob L.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2015
Afgelopen vrijdag bij Rhodos gegeten. Heerlijke, malse vleesgerechten, prettige en snelle bediening en fris en eigentijds interieur. Een absolute aanrader!
Daphne M.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2014
Eén van mijn favorieten in Leiden met de gevarieerde mezedes van 12 gerechtjes, wat een gezellige lekkere proeverij is, en vriendelijke bediening
Nikki V.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2014
Wij hebben de mezedes gehad. Dit is een griekse proeverij van allemaal kleine gerechten. Het eten was echt heerlijk! En heel erg veel! De variatie in de gerechten was perfect en de mezedes waren opgebouwd als een soort van voorgerechtjes en hoofdgerechtjes met ruim voldoende tijd ertussen. De sfeer en de service waren authentiek grieks. Al met al hebben wij heerlijk gegeten en een geweldige avond gehad. Echt een enorme aanrader!
JanGerke V.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2014
Goed eten. Mixed Grill, Risotto en vegetarisch (weet Griekse namen niet meer). Goede en vriendelijke bediening. Iets aan de prijs, maar ook weer niet te. Je krijgt wel kwaliteit. Al met al prima dus.
Gerrald V.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2014
Heerlijk eten en gezellige tent. Bediening kan wat mij betreft wel wat beter. Moesten (te) vaak vragen of we geholpen konden worden. Maar kom er zeker nog een terug!
Barca2012 .
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2014
Wij komen hier regelmatig en de kwaliteit blijft van een hoog niveau .

Altijd een perfecte en zeer vriendelijke ontvangst . Ook afgelopen zaterdag 15 november weer een warm welkom .

Een tafel gereserveerd voor 5 personen en de zaak zat weer vol.
Eerst wat brood met olijventapenade en kruidenboter.
Verder Kalamarakia tiganita , Pikilia en mosselen vooraf .
Hoofdgerechten de Rhodos schotel, mixed grill en kotopoulo.

Als wijn prima Sauvignon Blanc en achteraf heerlijke Tia Maria's.

Kortom weer prima eten en een gezellige avond . Het totale plaatje klopt hier echt.
Prima eten , gastvrij , prijs kwaliteit in orde , leuke locatie en inrichting .

suikerbuikje .
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2014
Hier kan je lekker eten.het restaurant is een stuk strakker en frisser dan een paar jaar terug. Goede salade en lekker veel vlees als hoofd. Komen zeker terug.
Pascal R.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2014
Heerlijk gegeten bij Rhodos, als voorgerechten Tzaziki met brood en gehakt in tomatensaus. Het gehakt was zacht, romig en mals van smaak met een los/vaste consistentie. Echt heerlijk klaargemaakt. De Tzaziki was prima. Als hoofdgerecht de mixed grill genomen. Het vlees was mals, goed klaargemaakt en duidelijk te onderscheiden. Heerlijk!! Complimenten aan de kok gegeven. Het decor is smaakvol, met mooie zachte kleuren, modern en eigentijds maar toch een Grieks restaurant. De service was iets minder. Volgens de ober waren we te laat (?) Het werd niet helemaal duidelijk of dat een grapje was, wel was duidelijk dat ze graag wilde gaan afronden voor die avond. Het was af en toe moeilijk om de aandacht van de ober te krijgen. Wel waren ze vriendelijk en correct. Dus voldoende maar voor verbetering vatbaar.
Anne D.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2014
Zalig gegeten bij Rhodos. We begonnen met een heerlijk trio van kaas. Het vegetarische hoofdgerecht bestond uit een ovenschotel met groente, aardappel en feta. Eerlijk gezegd waren we wat sceptisch, maar dat veranderde meteen na de eerste hap. De groentes waren heerlijk, de saus perfect en de halumikaas maakte het af. Tot slot hadden we als toetje een perfecte walnotentaart. De bediening was overigens perfect. Zeer vriendelijk en behulpzaam en je leert nog een woordje Grieks ook!
Wil W.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2014
Bij Rhodos is het Altijd genieten, zomer en winter, herfst en lente.
Alles van de kaart is vers en wordt heerlijk op griekse wijze bereid.
De tzatziki,......nou nou...daar mag je me voor wakker maken.
De bediening is correct, vriendelijk en netjes.
Mijn complimenten voor de kok en de eigenaar.
Ik kom er graag met mijn partner, maar ook met vrienden of familie.
Heerlijke ontspannen sfeer in het restaurant en in de zomer kun je ook buiten op het (boot) terras genieten.

Mijn favoriet.....hhmmm...gegrilde geitenkaas, de pitta met souvlaki en tzatziki, de gegrilde en gevulde courgettes, de baklava......
Een aanrader.
En niet onbelangrijk, de prijzen van de menu kaart en de gerechten zijn zeker niet duur.
Heerlijk eten dus voor een redelijke prijs.
De inrichting is gezellig, sfeervol.
wilhartevelt .
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2014
Al heel vaak bij restaurant Rhodos gegeten. Altijd weer een feest. De inrichting is met veel smaak gekozen, echt sfeervol. De 3 grote ikonen aan de muur zijn prachtig en de stoelen zitten heerlijk. Ook buiten op de boot is het erg gezellig en altijd druk.
Het eten is verrukkelijk, zowel de voor- hoofd- als nagerechten. Typisch Grieks, je waant je in een restaurant in Griekenland. Zeer goede kok en de bediening is uitstekend. Altijd weer een warm welkom zowel van de eigenaar als van de bediening.Tip: probeer eens de mezedes, een uitgebreide proeverij van 12 gerechtjes en ook de mixed grill en het baklava ijs zijn heerlijk. Maar eigenlijk is alles van de kaart voortreffelijk . Het zelfgemaakte brood moet je zeker ook proeven en ook als voorafje, de 3 soorten kazen. Kortom, ik geef jullie een 10!