Rhodos

Turfmarkt 5 2312 CD Leiden Nederland Kaart

Speciale deals

-20% op de Rekening

Beschikbaar op het gekozen tijdstip

Over het restaurant Rhodos

Authentieke Griek in een modern jasje

Sinds 1986 is restaurant Rhodos gevestigd aan de Turfmarkt en inmiddels zijn ze uitgegroeid tot een waar begrip in Leiden. Het restaurant ademt een moderne sfeer, maar de gerechten zijn op authentiek Griekse wijze bereid. Hier waan je je in een van de trendy etablissementen die Athene rijk is. Een heerlijke plek om te genieten van een Grieks diner of een lunch (op aanvraag).

Na een onderzoek in samenwerking met IENS en ANWB in 2014 door het Gastvrijheidsgilde uitgeroepen tot een van de vijf meest gastvrije restaurants van Nederland in de categorie tot 50 euro.

Meer informatie over restaurant Rhodos

Maandag t/m Zondag vanaf 14:00

Joke Z.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2015
Prijs/kwaliteitverhouding onvoldoende. Alles echt afgepast. Verder rumoerig restaurant. Er zijn betere alternatieven. Voor ons geen volgende keer.
Petra V.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2015
Helaas is onze ervaring bij dit Griekse restaurant niet positief (zeker niet omdat we de dag ervoor zeer goed bij een Griek in Zoetermeer hadden gegeten en dus vergelijkingsmateriaal hadden). Het vlees (kip en varkenshaas) op onze schotel was droog en de frietjes karig. Jammer want de bediening was erg vriendelijk, het restaurant ziet er geweldig uit en de locatie is top. Wij hebben het bij 1 gang gelaten.
ingrid Z.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2015
Het eten, mix grill, was goed, smakelijk, mals vlees en zeker voldoende. De droge, witte huiswijn vonden we minder, een beetje te zuur en geen goede afdronk. De service is matig en een beetje chaotisch. De eigenaar deed enorm zijn best om het ons behaaglijk te maken, zoals het bijschenken van ons wijnglas, maar bleef, voordat we het eten opgediend kregen, een beetje te lang met ons praten. De bediening van het overige personeel was slordig en als klein detail... we hebben zelf ons kaarsje op tafel aangestoken. Het decor vonden we te kil en te strak modern, ook voor een moderne griek. Meer warme kleuren zou veel goed maken. Veel passanten keken buiten op de menukaart en liepen toch door, de te hoge prijs voor een Grieks restaurant zou hier een reden voor kunnen zijn. Wij hebben dit restaurant voor de 1ste keer bezocht en op Iens geselecteerd aan de hand van goede reviews op het eten en dat klopte ook. Maar helaas is een compleet plaatje belangrijk om voor herhaling terug te komen. We blijven dan ook bij deze ene keer.
Tomgaatuiteten .
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2015
Een prima restaurant om gezellig met de kinderen te gaan eten. De "proeverij" van van 12 gerechten was prima verzorgd. Je mag het niet vergelijken met een "sterren" restaurant, maar de prijs/kwaliteit verhouding is goed.
Martijn M.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2015
Eerste vrijdag met echt lekker weer, de terrassen zaten dus redelijk vol. Bij Rhodos waren binnen ook bijna alle tafels bezet maar gelukkig hadden we gereserveerd. Door de drukte misschien net wat te weinig personeel; het leek of ze het net niet helemaal aankonden. Bediening wel keurig en vriendelijk, maar soms net niet helemaal attent op lege glazen of ontbrekend bestek. Eten was overigens prima van smaak.
Inrichting modern, jammer dat tafeltjes wel erg dicht op elkaar staan.
Kimberly V.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2015
Het eten was erg lekker! Ik had vooraf de calamaris en als hoofdgerecht de gyros. De porties waren precies goed. Ook de wijn Santorini was superr lekker. De mensen waren er erg vriendelijk.

Karin R.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2015
Ik heb met mijn collega's heerlijk gegeten bij Rhodos. De bediening was perfect! Iedereen was even vriendelijk. We hebben niet lange hoeven wachten op ons eten. Samen met mijn collega had ik gekozen voor Rhodos voor 2 en die was zeker de moeite waard. De ambiance was heel prettig, modern en schoon. Prijskwaliteit/kwaliteit verhouding is prima! Kortom: volgende keer weer naar Rhodos!
Patricia J.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2015
Keer op keer komen wij hier met veel plezier eten. Het eten is uitstekend verzorgd, net als de gastvrijheid van Pavlos en zijn personeel. Je bent echt een avondje uit en voelt je echt "gast''. Aanrader, neem de Mezedes, genieten met een grote G!
suikerbuikje .
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2015
Zaterdagavond hier gegeten. Ontvangst is vriendelijk en de service de hele avond prima.
De voorgerechten brood met koude vis en moesjes vonden wij niet lekker. Het brood met wat kruiden en olijfolie slap, waarom niet even in de oven?
Als hoofd Lam en vis. Het vlees was goed, alleen niet te snijden met de ingedekte messen, waarom geen kartelmes?
De Vis tikje droog en weinig groente. Het dessert was prima.
Al met al wisselende ervaring.
Marielle C.
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2015
Fantastisch eten! De proeverij was heerlijk met heel verrassende gerechten. Het dagmenu ( roodbaars) was enorm goed bereid. Heerlijke desserts. Eerlijk Grieks eten op culinair niveau met supervriendelijke bediening! Een aanrader voor iedereen die echt Grieks wil eten!
Dionysia D.
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2015
Heerlijke gegeten en een super gast vriendelijke service.
Ook door de eigenaar die alle tafels afging om te vragen of alles naar wens was.
Eten was wel veel maar dat is vaak bij de Griek.
Jelmer W.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2015
Op goede vrijdag samen met mijn vriendin bij Rhodos gegeten. Het was een onwijs succes! We waren er nog nooit geweest en hoorde van vrienden dat we er een keer naartoe moesten.
Als voorgerecht hadden we een bord met verschillende hapjes, het was superlekker... Het was een mix van warme en koude gerechtjes. Als hoofdgerecht had mijn vriendin een gevulde inktvis, ik had een mixed grill gegeten. Wat was alles lekker uit de mixed grill, in het bijzonder de gyros en de verse patat. Bij eten zijn we uitgebreid geholpen, bij de vis een passende witte wijn en bij mijn mixed grill een heerlijke rode wijn. Zelf heb ik nog een toetje genomen, een taart met karamel en banaan... Al met al, goede, vriendelijke bediening, heerlijk gegeten! Wij komen zeker nog is terug!
Paulette T.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2015
Heel gegeten in een gezellige omgeving. Vriendelijk personeel en een zeer vriendelijke gastheer! We gaan snel nog een keer!
vincent V.
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2015
Het eten krijgt een acht, maar dat is ook wel een dikke acht. Vooraf wat brood, en daarna de 'Rhodos voor 2' genomen: het ultieme vlees genot. Souvlaki, biftekaki, gyros, en kipfilet op een grote schaal. De souvlaki en kipfilet waren echt heerlijk mals; een genot op je tong. De gyros absoluut niet droog, maar toch met lekkere krokante korstjes, en de bifekaki (gehaktbal) heerlijk gekruid. Hier bovenop zat ook nog een stukje ossenhaas, maar dit was eigenlijk het minste vlees. Wat de kers op de vleestaart had kunnen zijn, miste karakter (en was ook een beetje aangebrand). Eigenlijk kan je dan beter voor de mixed grill gaan. Tzatziki en patat in orde. Eten is een beetje aan de prijs, maar je krijgt er waar voor.

De gastheer speelt zijn rol met verve, informeert vaak naar de smaak van het eten en neemt hartelijk afscheid van je. Ook wel eens keer leuk in Leiden. Een simpel gebaar, dat toch veel toevoegt.

Het interieur is verder vrij strak, modern servies, alleen het gebrek aan kapstokcapaciteit is wel een minpunt. Er leek wel een kapstok te zijn, maar de meeste mensen, inclusief ons gezelschap, zat toch met de jas over de stoel. Voor zo'n goede tent is dit eigenlijk wel een beetje jammer, omdat je dit toch associeert met een fastfood tent of doorsnee lunchroom.

Desalniettemin, is Rhodos een aanrader!
Andrea M.
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2015
je komt hier met heel veel plezier voor authentiek Grieks eten. De calamaris komen in de top drie lekkerste die ik proefde, het lams vlees is heerlijk bereid en de openschoten was heerlijk smeuïg. Uitleg gevraagd bij de vriendelijke bediening naar de Griekse pasta en we kregen meteen een pak mee om thuis te proberen, het is een soort risotto.
Je komt hier niet alleen voor het eten, maar de bediening maakt het nog zoveel fijner. Met recht een Iens topper.
Jessica H.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2015
Lekker gegeten bij Rhodos. Eten wordt mooi opgediend. Prima service door de gastheren en er heerst een ontspannen sfeer. Leuk dat we een amuse en dessertje van het huis kregen.
Remco P.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2015
Viel erg tegen, zeker na het lezen van alle positieve reviews. Rhodos onderscheidt zich - behalve in decor en prijs - in weinig/niets van andere Griekse restaurants. Onbegrijpelijk dat Rhodos op de 2e plaats in Leiden staat.
Renilde R.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2015
Op zaterdagavond met een vriendin hier gegeten. Al heel lang niet meer bij de Griek gegeten, en blij verrast door het moderne interieur en het eten. Het was lekker druk. We kozen de proeverij (Mezedes) met 12 verschillende gerechten. Voorgerecht van brood met verschillende dips of salades, erg lekker! Hoofdgerecht verschillende vis- en vleesgerechten. Alles erg lekker, maar wel weinig groente en ik denk dat het ook aan de vette kant is...De witte huiswijn smaakte prima erbij. Desserts lekker zoet zoals het hoort..Al met al prima gegeten en vriendelijke bediening.
Margo S.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2015
Een bijzonder goede moderne Griek! Mooie authentieke gerechten, eindelijk eens iets anders dan de afgezaagde gyros en souvlaki met een klodder tzatziki. Wat er ook uitspringt zijn hun Griekse kwaliteitswijnen. Geen karafjes goedkope huiswijn uit een twee-liter fles, maar kwaliteit per glas of fles. De inrichting is modern maar heeft toch een Griekse touch en de service is super. Al met al een aanrader!
JJteV J.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2015
De beschrijving hierboven klopt precies. In november -toen we zonder reservering op een vrijdagavond om 20 uur ons melden- was het helaas helemaal vol en kwamen we terecht in restaurant Olympia wat erg tegen viel. Deze keer hadden we op zaterdagavond om 17:30 uur meer succes. Gesmuld van mezedes en daarna het grand dessert. Op advies van de bediening de witte Santorini wijn geprobeerd. Heerijk. Een IENS-topper waardig. De bedieining was ook heel gastvrij en attent (in het begin toen het nog niet vol was zelfs iets over-attent). Reken op 50 euro p.p. als je van wijn houdt ;-)