Over het restaurant Rhodos

Authentieke Griek in een modern jasje

Sinds 1986 is restaurant Rhodos gevestigd aan de Turfmarkt en inmiddels zijn ze uitgegroeid tot een waar begrip in Leiden. Het restaurant ademt een moderne sfeer, maar de gerechten zijn op authentiek Griekse wijze bereid. Hier waan je je in een van de trendy etablissementen die Athene rijk is. Een heerlijke plek om te genieten van een Grieks diner of een lunch (op aanvraag).

Na een onderzoek in samenwerking met IENS en ANWB in 2014 door het Gastvrijheidsgilde uitgeroepen tot een van de vijf meest gastvrije restaurants van Nederland in de categorie tot 50 euro.

Meer informatie over restaurant Rhodos

Maandag t/m Zondag vanaf 14:00

ronaldlardee .
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2015
het was erg gezellig eten was supper .
de proeverij is echt een aanrader was totaal verrast dit is zeker vor herhaling vatbaar.
Hans G.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2015
Geweldig lekker gegeten (mixed gril), goede kwaliteit, fijne smaken en de huiswijn was evenzo voortreffelijk.
De plastic stoelen zijn niet tegengevallen en de bediening was zeer vriendelijk en correct.
Een aanrader !
Joy H.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2015
Wij zijn gaan eten bij Rhodos voor ons 2 jaar samen zijn we werden warm ontvangen en gefeliciteerd door de eigenaar zelf. Het eten was fantastisch we hadden het zelfgemaakte brood vooraf wat erg goed van smaak was. Als hoofd hadden wij de Rhodos voor 2. Dit was zeker goed geportioneerd , vlees was erg mals en goed gekruid. Ook kregen wij er op zijn griekse gekruide patat , salade en een bakje tzaziki bij. Als nagerecht namen wij het baklava ijs hierbij kregen wij ook slagroom , zelfgemaakte griekse yoghurt met honing en walnoten , stukje chocolade taart en natuurlijk een stukje baklava zelf. Dit was allemaal erg lekker en vol van smaak ook vonden wij dit erg speciaal omdat wij nog nooit van baklava ijs gehoord hadden. De service was top we werden goed geholpen en hoefde niet lang tewachten op ons eten en drinken. Ook kwam de eigenaar kijken of alles naar wens was. Rhodos ligt ook erg goed gelegen in Leiden , je hebt een perfect uitzicht op het Leids stad leven als je op de boot van Rhodos zit. Onze Rhodos ervaring was 10/10. Wij raden Rhodos zeker aan en zullen zeker nog eens terug komen!
Janet F.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2015
Onverwacht in leiden blijven eten en via Iens bij Rhodos terecht gekomen. Zonnige avond deur lekker open, leuk uitzicht. Vakantiegevoel! Ook dankzij de uiterst vriendelijke bediening. De Griekse gerechten waren heel smakelijk en vers.
Nikole0 .
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2015
Werkuitje gehouden bij Rhodos en iedereen was meer dan tevreden!! Heel veel goede aandacht van de bediening gehad, alles op tijd geserveerd, mooi gedecoreerd borden en heel lekker en vers eten! Wij hadden voor de mezedes gekozen en zo hebben we van alles kunnen proeven. Echt een aanrader dus! De locatie van het restaurant is ideaal (op loopafstand van het centraal station en dus in het hart van de stad), de interieur is prachtig, modern en strak en daarom anders dan andere Griekse restaurants. Voor al die redenen gaan wij nog zeker terug!!..
Joke Z.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2015
Prijs/kwaliteitverhouding onvoldoende. Alles echt afgepast. Verder rumoerig restaurant. Er zijn betere alternatieven. Voor ons geen volgende keer.
Petra V.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2015
Helaas is onze ervaring bij dit Griekse restaurant niet positief (zeker niet omdat we de dag ervoor zeer goed bij een Griek in Zoetermeer hadden gegeten en dus vergelijkingsmateriaal hadden). Het vlees (kip en varkenshaas) op onze schotel was droog en de frietjes karig. Jammer want de bediening was erg vriendelijk, het restaurant ziet er geweldig uit en de locatie is top. Wij hebben het bij 1 gang gelaten.
ingrid Z.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2015
Het eten, mix grill, was goed, smakelijk, mals vlees en zeker voldoende. De droge, witte huiswijn vonden we minder, een beetje te zuur en geen goede afdronk. De service is matig en een beetje chaotisch. De eigenaar deed enorm zijn best om het ons behaaglijk te maken, zoals het bijschenken van ons wijnglas, maar bleef, voordat we het eten opgediend kregen, een beetje te lang met ons praten. De bediening van het overige personeel was slordig en als klein detail... we hebben zelf ons kaarsje op tafel aangestoken. Het decor vonden we te kil en te strak modern, ook voor een moderne griek. Meer warme kleuren zou veel goed maken. Veel passanten keken buiten op de menukaart en liepen toch door, de te hoge prijs voor een Grieks restaurant zou hier een reden voor kunnen zijn. Wij hebben dit restaurant voor de 1ste keer bezocht en op Iens geselecteerd aan de hand van goede reviews op het eten en dat klopte ook. Maar helaas is een compleet plaatje belangrijk om voor herhaling terug te komen. We blijven dan ook bij deze ene keer.
Tomgaatuiteten .
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2015
Een prima restaurant om gezellig met de kinderen te gaan eten. De "proeverij" van van 12 gerechten was prima verzorgd. Je mag het niet vergelijken met een "sterren" restaurant, maar de prijs/kwaliteit verhouding is goed.
Martijn M.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2015
Eerste vrijdag met echt lekker weer, de terrassen zaten dus redelijk vol. Bij Rhodos waren binnen ook bijna alle tafels bezet maar gelukkig hadden we gereserveerd. Door de drukte misschien net wat te weinig personeel; het leek of ze het net niet helemaal aankonden. Bediening wel keurig en vriendelijk, maar soms net niet helemaal attent op lege glazen of ontbrekend bestek. Eten was overigens prima van smaak.
Inrichting modern, jammer dat tafeltjes wel erg dicht op elkaar staan.
Kimberly V.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2015
Het eten was erg lekker! Ik had vooraf de calamaris en als hoofdgerecht de gyros. De porties waren precies goed. Ook de wijn Santorini was superr lekker. De mensen waren er erg vriendelijk.

Karin R.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2015
Ik heb met mijn collega's heerlijk gegeten bij Rhodos. De bediening was perfect! Iedereen was even vriendelijk. We hebben niet lange hoeven wachten op ons eten. Samen met mijn collega had ik gekozen voor Rhodos voor 2 en die was zeker de moeite waard. De ambiance was heel prettig, modern en schoon. Prijskwaliteit/kwaliteit verhouding is prima! Kortom: volgende keer weer naar Rhodos!
Patricia J.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2015
Keer op keer komen wij hier met veel plezier eten. Het eten is uitstekend verzorgd, net als de gastvrijheid van Pavlos en zijn personeel. Je bent echt een avondje uit en voelt je echt "gast''. Aanrader, neem de Mezedes, genieten met een grote G!
GuusE .
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2015
Zeer vriendelijk personeel. Anders dan veel andere Griekse restaurants heeft het een modern en gezellige inrichting. Eten was TOP!
suikerbuikje .
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2015
Zaterdagavond hier gegeten. Ontvangst is vriendelijk en de service de hele avond prima.
De voorgerechten brood met koude vis en moesjes vonden wij niet lekker. Het brood met wat kruiden en olijfolie slap, waarom niet even in de oven?
Als hoofd Lam en vis. Het vlees was goed, alleen niet te snijden met de ingedekte messen, waarom geen kartelmes?
De Vis tikje droog en weinig groente. Het dessert was prima.
Al met al wisselende ervaring.
Che J.
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2015
Mijn vrouw dochtertje en ik zijn op maandag bij Rhodos wezen eten, wij zijn op maandag gaan eten omdat deze normaal rustig zijn in de horeca. Bij Rhodos was dat niet het geval dat zegt veel over de kwaliteit van het restaurant. Bij binnenkomst werden wij netjes ontvangen, onze jas werd aangenomen en wij werden naar onze tafel geleid door de gastheer genaamd Pavlos. Wij kozen voor de 12 verschillende soorten gerechtjes of te wel de mezedes. Tijdens het voorgerecht kregen wij 8 verschillende soorten kleine gerechtjes geserveerd met vers afgebakken Grieks brood, als ik eraan terug denk staat het water me weer in de mond vooral de pittige feta kaas was heerlijk. Het hoofdgerecht was verschillende soorten vlees en huisgemaakte frietjes een genot voor de smaakpupillen het was heerlijk en ik denk zelfs een beetje veel maar beter iets teveel dan te weinig. Wij komen hier zo snel mogelijk terug!!!
Marielle C.
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2015
Fantastisch eten! De proeverij was heerlijk met heel verrassende gerechten. Het dagmenu ( roodbaars) was enorm goed bereid. Heerlijke desserts. Eerlijk Grieks eten op culinair niveau met supervriendelijke bediening! Een aanrader voor iedereen die echt Grieks wil eten!
Dionysia D.
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2015
Heerlijke gegeten en een super gast vriendelijke service.
Ook door de eigenaar die alle tafels afging om te vragen of alles naar wens was.
Eten was wel veel maar dat is vaak bij de Griek.
Jelmer W.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2015
Op goede vrijdag samen met mijn vriendin bij Rhodos gegeten. Het was een onwijs succes! We waren er nog nooit geweest en hoorde van vrienden dat we er een keer naartoe moesten.
Als voorgerecht hadden we een bord met verschillende hapjes, het was superlekker... Het was een mix van warme en koude gerechtjes. Als hoofdgerecht had mijn vriendin een gevulde inktvis, ik had een mixed grill gegeten. Wat was alles lekker uit de mixed grill, in het bijzonder de gyros en de verse patat. Bij eten zijn we uitgebreid geholpen, bij de vis een passende witte wijn en bij mijn mixed grill een heerlijke rode wijn. Zelf heb ik nog een toetje genomen, een taart met karamel en banaan... Al met al, goede, vriendelijke bediening, heerlijk gegeten! Wij komen zeker nog is terug!
svenriethoven .
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2015
Ben twee keer wezen eten bij Rhodos en het eten is er heerlijk. Het eten samen met de griekse sfeer maakt het iedere keer weer een geslaagde avond. Het personeel is ook zeer vriendelijk. Ik ga zeker nog vaker terug!