Over het restaurant Rhodos

Authentieke Griek in een modern jasje

Sinds 1986 is restaurant Rhodos gevestigd aan de Turfmarkt en inmiddels zijn ze uitgegroeid tot een waar begrip in Leiden. Het restaurant ademt een moderne sfeer, maar de gerechten zijn op authentiek Griekse wijze bereid. Hier waan je je in een van de trendy etablissementen die Athene rijk is. Een heerlijke plek om te genieten van een Grieks diner of een lunch (op aanvraag).

Na een onderzoek in samenwerking met IENS en ANWB in 2014 door het Gastvrijheidsgilde uitgeroepen tot een van de vijf meest gastvrije restaurants van Nederland in de categorie tot 50 euro.

Meer informatie over restaurant Rhodos

Maandag t/m Zondag vanaf 14:00

suikerbuikje .
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2012
wellicht door de drukte tegenvallende ervaring. personeel gehaast en tikje onbehulpzaam. het eten werd niet warm geserveerd, smaak van het vlees ok maar slappe groente en aardappels.
Robert V.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2012
Inmiddels het afgelopen halfjaar een aantal malen gegeten bij Rhodos. Dit restaurant onderscheidt zich van veel andere Griekse restaurants door veel minder nadruk te leggen op enorme hoeveelheden vlees en biedt veel variatie op visgebied. Ook zijn er wisselende dagmenu's en -schotels.

De schotels zijn met aandacht samengesteld en bereid. Een karaf kraanwater is hier geen probleem. Alles smaakt vers en gaat niet - zoals bij veel Griekse restaurants schuil onder een enorme hoeveelheid zout en kruiden waardoor de gerechten wat meer " ademen". Wijnkaart is interessant.

Het personeel is vriendelijk en heeft een open oor voor persoonlijke wensen. Zeker de ober met het baardje heeft altijd - hoe druk het ook is - tijd voor een persoonlijk woord en maakt nooit een gestresste indruk. Mocht de eigenaar van Rhodos dit lezen; laat hem niet gaan!

Samenvattend vind ik Rhodos een fantastisch restaurant waar ik me persoonlijk welkom voelen en van de Griekse keuken op een culinair hoog niveau genoten kan worden. Een aanrader; zeker voor degenen die niet zoveel ophebben met de standaard Griek!
janpeterson .
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2012
We hebben met 6 personnen op 8 juli in Rhodos gegeten. Gezellige sfeer en heerlijk eten. De bediening is vriendelijk en efficient, ik ga er zeker nog een keer naar terug.