Speciale deals

-20% op de Rekening

Beschikbaar op het gekozen tijdstip

Over het restaurant Rhodos

Authentieke Griek in een modern jasje

Sinds 1986 is restaurant Rhodos gevestigd aan de Turfmarkt en inmiddels zijn ze uitgegroeid tot een waar begrip in Leiden. Het restaurant ademt een moderne sfeer, maar de gerechten zijn op authentiek Griekse wijze bereid. Hier waan je je in een van de trendy etablissementen die Athene rijk is. Een heerlijke plek om te genieten van een Grieks diner of een lunch (op aanvraag).

Na een onderzoek in samenwerking met IENS en ANWB in 2014 door het Gastvrijheidsgilde uitgeroepen tot een van de vijf meest gastvrije restaurants van Nederland in de categorie tot 50 euro.

Meer informatie over restaurant Rhodos

Maandag t/m Zondag vanaf 14:00

wadeelen .
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2015
Het was vrijdagavond, gezellig druk met internationaal publiek. De bediening had het druk, maar was desalniettemin vlot. De tijd voor echt persoonlijk contact ontbrak alleen daardoor,
Had me voorbereid en hun menu met twaalf voor en hoofdgerechten besteld met toespijs arrangement. Een fles retsina er bij. Was een goede keus, we hebben genoten, lekker gegeten en een plezierige tijd gehad.
RReimerink .
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2015
Centrale ligging in de stad. Heerlijk vis als voorgerecht gegeten. Wat ons betreft een aanrader voor het hoofdgerecht; Rhodos schotel voor 2.
selina V.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2015
Leuk restaurant, aardige bediening. Wij hadden gekozen voor de 12 Griekse hapjes, zeker aan te raden. En kregen nog n ouzo na.
Regine S.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2015
Super lekker, verfijnd Grieks zo als ik het nog nooit heb gegeten. En dat alles voor een redelijke prijs. Service ook heel attend en vriendelijk met leuke extra's. Echt een aanrader!
Renata V.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2015
Super gegeten! Mooie porties en eten was bijzonder smaakvol. Bediening was oprecht geïnteresseerd! Aanrader was het bananentoetje..
Angela V.
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2015
Dit restaurant via iens gevonden; de recensies hebben niets te veel gezegd! Heerlijk grieks eten, uiterst vriendelijke bediening en een goede sfeer. Een restaurant dat ik zelf niet snel had gevonden; een verborgen juweeltje.
bmn .
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2015
Topplek op het terras aan het water. Prachtig uitzicht op haventje en molen. Eten was prima en de bediening vriendelijk.
Patricia J.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2015
Je voelt altijd meer dan welkom bij Rhodos. De eigenaar, Pavlos, en zijn personeel zijn heel vriendelijk en leggen je in de watten! Het eten is altijd lekker en vers. Wil je een x Grieks eten ga dan zeker naar Rbodos. Dan wil je niet anders meer!
PeTo .
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2015
Ik denk dat wij verwend zijn door de griek in Wassenaar. Het was voldoende en smaakte prima, maar kwam wat matig over. Doordat we gebruik maakte van een diner kortingskaart liepen we, denk ik, de gebruikelijke ouzo mis.
MM V.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2015
Alles klopte, geweldige avond gehad. Vriendelijke ontvangst, je voelt je echt welkom. Het eten was meer dan prima, alles vers en zelf gemaakt door de chef-kok. Ook de hapjes ‘Mezedes’ zijn voortreffelijk. De aankleding van het restaurant is gemoedelijk, een ontspannen sfeer. Voor wie van variatie en goede kwaliteit houdt (en voor een redelijke prijs), dit is de place to go!
Chris L.
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2015
Afgelopen vrijdag geluncht bij de joviale gastheer Pavlos.
Zaak maakt een schone en frisse indruk.
Lichte lunch genomen, lekkere salade met feta, tomaat & warm pitabrood en lekkere saus.
Dessert was top: warme brownie met zelfgemaakt baklava ijs.
Leuk adres om zeker na een griekse vakantie na de landing op Schiphol de vakantie af te sluiten.
Groet Chris Lim.
Rik S.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2015
Online gereserveerd op basis van recensies op Iens. De verwachtingen waren hoog gespannen. We kregen een plekje achter het raam. Het was behoorlijk warm, iets te warm naar mijn mening. Het buitenterras dat schitterend ligt aan het water was helaas niet open, terwijl het ruim 22 Graden Celsius was. Het gezellig aankleden van het terras is uitnodigend voor extra klandizie. De amuse was veelbelovend. Het brood met de tapenade en kruidenboter top! Als hoofdgerecht Moussaka en een mixed grill besteld. De moussaka was goed, maar niet bijzonder. De mixed grill was lekker en vers, maar ik had er toch iets meer van verwacht gezien de hoge gemiddelde op Iens. De vers in de schil gefrituurde frietjes waren erg lekker. De bediening was erg vriendelijk en alert.
Voor mij een 8.0. De hoeveelheid van de grillschotel mocht wat meer zijn. Het was net voldoende! Al met al een prima zaak en een aanrader.
Myrna R.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2015
Voor mijn verjaardag gegeten bij Rhodos. We begonnen met een drankje op het terras, maar toen de zon verdween gingen wij naar binnen, wat geen enkel probleem was. Hier hebben wij heerlijk gegeten, en uiteraard een geweldige dessert gegeten. Service is ook goed, hebben zelfs voor mij gezongen.
Jack V.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2015
Wij hadden vooraf gereserveerd. eenmaal aangekomen kregen we i.v.m. het goede weer een uitstekende plek toegewezen op het waterboot terras met schitterend uitzicht over het water welke door het goede weer veel werd bevaren door diversen boten. we kregen hierbij het echte vakantie gevoel. Het eten was in een woord geweldig en voor ons het beste Griekse restaurant tot nu toe. Tip voor een ieder, bestel eens de Mezedes een proeverij van 12 verschillende voor en hoofdgerechtjes. Echt geweldig, bestel hierbij een heerlijk flesje wijn (bijvoorbeeld een Savignon Blanc) en je waant je voor even op het mooie eiland Rhodos. Wij komen zelf uit Eindhoven en waren een paar dagen in Leiden, wij komen zeer zeker een keer terug en zullen dan wederom vooraf reserveren bij Rhodos. Yamas en ?????
Philip D.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2015
Niks mis mee, het eten is lekker, gezellige sfeer, prima bediening en de prijs kwaliteit verhouding is zeer oké!
Zomers kan je ook buiten aan het water eten.
Harmen V.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2015
Al 24 jaar woon ik in Leiden, maar nog nooit had ik bij Rhodos gegeten. Toch vreemd, gezien de lovende kritieken hier op Iens! Het zonnetje scheen, het terras was volgestroomd en de Peurbakkentocht was in volle gang. Gezellig dus! Wat kon er nog mis gaan??

De kaart is vrij beperkt, wat ik positief vind. De kok kan dan al zijn focus & passie in dit selecte aantal gerechten steken.
Vol goede moed bestelde ik de lamsbout uit de oven (kleftiko). Een klassieker op de Griekse menukaart! Heb ik eerder bij een ander restaurant gegeten en die was heerlijk! Dat moest dus overtroffen worden!! Maar toen de ober met onze borden aan kwam, pakten donkere wolken zich samen boven het terras aan de Turfmarkt. Op mijn bord lag namelijk geen lamsbout, maar een minuscuul lamsschenkeltje. Het leek wel prematuur geslacht!
Maar goed, ik slikte mijn verlies, ben doorgaans geen klager, dus alsnog goed gemutst zette ik mijn tanden in het (erg kleine) vleesje en de paar slappe groentjes. Wel mals hoor, maar vrij weinig smaak en binnen vier happen was het op. En nogmaals: HET WAS GEEN LAMSBOUT!!

(Van mijn lieftallige vriendin kreeg ik nog een paar hapjes van haar mixed grill. Wel ok, maar wat aan de droge kant.)

Toch maar de ober gewezen op de fout. ,,Wat is het verschil dan tussen lamsbout & lamsschenkel?", wilde hij weten. Hem foto's op mijn mobieltje getoond, waarop het overduidelijke verschil te zien was. Hij zou eea voorleggen aan de kok. Een minuut of tien later kwam hij terug. De kok gaf toe dat het lamsschenkel was. Echter was dit volgens hem een foutje op de kaart, die een week later hersteld zou worden.
En dat was het, daarmee was de spreekwoordelijke kous af! Geen compensatie door middel van een aperitief of iets dergelijks. Sterker nog, zelfs geen mea culpa!

Tsja, dan heb je voor mij afgedaan. Rhodos, vaarwel!

Ps: op de online menukaart staat bij Kleftiko nog steeds lamsbout......
Hans G.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2015
Geweldig lekker gegeten (mixed gril), goede kwaliteit, fijne smaken en de huiswijn was evenzo voortreffelijk.
De plastic stoelen zijn niet tegengevallen en de bediening was zeer vriendelijk en correct.
Een aanrader !
Joy H.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2015
Wij zijn gaan eten bij Rhodos voor ons 2 jaar samen zijn we werden warm ontvangen en gefeliciteerd door de eigenaar zelf. Het eten was fantastisch we hadden het zelfgemaakte brood vooraf wat erg goed van smaak was. Als hoofd hadden wij de Rhodos voor 2. Dit was zeker goed geportioneerd , vlees was erg mals en goed gekruid. Ook kregen wij er op zijn griekse gekruide patat , salade en een bakje tzaziki bij. Als nagerecht namen wij het baklava ijs hierbij kregen wij ook slagroom , zelfgemaakte griekse yoghurt met honing en walnoten , stukje chocolade taart en natuurlijk een stukje baklava zelf. Dit was allemaal erg lekker en vol van smaak ook vonden wij dit erg speciaal omdat wij nog nooit van baklava ijs gehoord hadden. De service was top we werden goed geholpen en hoefde niet lang tewachten op ons eten en drinken. Ook kwam de eigenaar kijken of alles naar wens was. Rhodos ligt ook erg goed gelegen in Leiden , je hebt een perfect uitzicht op het Leids stad leven als je op de boot van Rhodos zit. Onze Rhodos ervaring was 10/10. Wij raden Rhodos zeker aan en zullen zeker nog eens terug komen!
Janet F.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2015
Onverwacht in leiden blijven eten en via Iens bij Rhodos terecht gekomen. Zonnige avond deur lekker open, leuk uitzicht. Vakantiegevoel! Ook dankzij de uiterst vriendelijke bediening. De Griekse gerechten waren heel smakelijk en vers.
Joke Z.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2015
Prijs/kwaliteitverhouding onvoldoende. Alles echt afgepast. Verder rumoerig restaurant. Er zijn betere alternatieven. Voor ons geen volgende keer.