Over het restaurant Rhodos

Authentieke Griek in een modern jasje

Sinds 1986 is restaurant Rhodos gevestigd aan de Turfmarkt en inmiddels zijn ze uitgegroeid tot een waar begrip in Leiden. Het restaurant ademt een moderne sfeer, maar de gerechten zijn op authentiek Griekse wijze bereid. Hier waan je je in een van de trendy etablissementen die Athene rijk is. Een heerlijke plek om te genieten van een Grieks diner of een lunch (op aanvraag).

Na een onderzoek in samenwerking met IENS en ANWB in 2014 door het Gastvrijheidsgilde uitgeroepen tot een van de vijf meest gastvrije restaurants van Nederland in de categorie tot 50 euro.

Meer informatie over restaurant Rhodos

Maandag t/m Zondag vanaf 14:00

Gerrald V.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2014
Heerlijk eten en gezellige tent. Bediening kan wat mij betreft wel wat beter. Moesten (te) vaak vragen of we geholpen konden worden. Maar kom er zeker nog een terug!
Barca2012 .
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2014
Wij komen hier regelmatig en de kwaliteit blijft van een hoog niveau .

Altijd een perfecte en zeer vriendelijke ontvangst . Ook afgelopen zaterdag 15 november weer een warm welkom .

Een tafel gereserveerd voor 5 personen en de zaak zat weer vol.
Eerst wat brood met olijventapenade en kruidenboter.
Verder Kalamarakia tiganita , Pikilia en mosselen vooraf .
Hoofdgerechten de Rhodos schotel, mixed grill en kotopoulo.

Als wijn prima Sauvignon Blanc en achteraf heerlijke Tia Maria's.

Kortom weer prima eten en een gezellige avond . Het totale plaatje klopt hier echt.
Prima eten , gastvrij , prijs kwaliteit in orde , leuke locatie en inrichting .

suikerbuikje .
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2014
Hier kan je lekker eten.het restaurant is een stuk strakker en frisser dan een paar jaar terug. Goede salade en lekker veel vlees als hoofd. Komen zeker terug.
Pascal R.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2014
Heerlijk gegeten bij Rhodos, als voorgerechten Tzaziki met brood en gehakt in tomatensaus. Het gehakt was zacht, romig en mals van smaak met een los/vaste consistentie. Echt heerlijk klaargemaakt. De Tzaziki was prima. Als hoofdgerecht de mixed grill genomen. Het vlees was mals, goed klaargemaakt en duidelijk te onderscheiden. Heerlijk!! Complimenten aan de kok gegeven. Het decor is smaakvol, met mooie zachte kleuren, modern en eigentijds maar toch een Grieks restaurant. De service was iets minder. Volgens de ober waren we te laat (?) Het werd niet helemaal duidelijk of dat een grapje was, wel was duidelijk dat ze graag wilde gaan afronden voor die avond. Het was af en toe moeilijk om de aandacht van de ober te krijgen. Wel waren ze vriendelijk en correct. Dus voldoende maar voor verbetering vatbaar.
Anne D.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2014
Zalig gegeten bij Rhodos. We begonnen met een heerlijk trio van kaas. Het vegetarische hoofdgerecht bestond uit een ovenschotel met groente, aardappel en feta. Eerlijk gezegd waren we wat sceptisch, maar dat veranderde meteen na de eerste hap. De groentes waren heerlijk, de saus perfect en de halumikaas maakte het af. Tot slot hadden we als toetje een perfecte walnotentaart. De bediening was overigens perfect. Zeer vriendelijk en behulpzaam en je leert nog een woordje Grieks ook!
E S.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2014
Heerlijk gegeten. Advies voor nieuwe gasten: Neem de Mezedes. 12 heerlijke Griekse gerechten. Zo leer je de Griekse keuken beter kennen. Aangegeven bij de bediening dat we geen haast hadden. 3,5 uur later vol en voldaan vertrokken naar huis. Zo hoort uit eten gaan te zijn. Hier komen we vaker terug. Al is het alleen maar voor de 15 jaar oude Metaxa.(Griekse cognac). Nogmaals complimenten.
Klazientje .
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2014
We kwamen hier bij toeval terecht doordat een reservering bij een ander restaurant op het laatst bleek afgezegd. In eerste instantie balen, maar achteraf maar goed ook, want wat is dit een goed restaurant! Als Griekenlandganger ben ik inmiddels erg kritisch wat betreft Griekse restaurants in Nederland geworden en vooral de moussaka moet het wel eens ontgelden. Omdat ik door de goede sfeer er meteen al vertrouwen in had dat dat hier allemaal wel goed zat, uiteindelijk toch een moussaka besteld en hij was heerlijk, minstens zo goed als je in Griekenland zelf krijgt voorgeschoteld. Ook de gerechten met lamsvlees en kip waren zeer goed. De toetjes waren voor zover mogelijk nog beter, de baklava was echt goddelijk en ook de walnotentaart was erg lekker. Bediening was ook erg attent en vriendelijk en de locatie is mooi. Het decor van de zaak is misschien wat te sjiek, maar als het donkerder wordt komt het allemaal beter tot zijn recht. Erg aan te raden en wij zijn zeker nog van plan hier eens terug te komen!
defenderhenk .
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2014
Had nog nooit echt Grieks gegeten maar proberen kan altijd. We kregen een mooie tafel en we kozen voor de Mezedes. Kan je maar beter alles proberen nietwaar? Allereerst heerlijk eigen gemaakt brood. Pff ben niet zo'n hele grote eter maar als het echt lekker is moet het wel op! Met een lekker glas rode huiswijn (top wijn) was de culinaire verwennerij compleet. Alles vers en zorgvuldig bereidt, kan niets anders zeggen. Dit smaakt echt naar meer. Ho, we waren met z'n tweeën en dit is unaniem! De gastvrijheid was top en we moeten zeggen dat we de attente bediening erg gewaardeerd hebben. Eerlijk is eerlijk de charmante juffrouw vonden we knapper als de eigenaar haha!
Wil W.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2014
Bij Rhodos is het Altijd genieten, zomer en winter, herfst en lente.
Alles van de kaart is vers en wordt heerlijk op griekse wijze bereid.
De tzatziki,......nou nou...daar mag je me voor wakker maken.
De bediening is correct, vriendelijk en netjes.
Mijn complimenten voor de kok en de eigenaar.
Ik kom er graag met mijn partner, maar ook met vrienden of familie.
Heerlijke ontspannen sfeer in het restaurant en in de zomer kun je ook buiten op het (boot) terras genieten.

Mijn favoriet.....hhmmm...gegrilde geitenkaas, de pitta met souvlaki en tzatziki, de gegrilde en gevulde courgettes, de baklava......
Een aanrader.
En niet onbelangrijk, de prijzen van de menu kaart en de gerechten zijn zeker niet duur.
Heerlijk eten dus voor een redelijke prijs.
De inrichting is gezellig, sfeervol.
Amieky .
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2014
Heerlijk gegeten bij Rhodos. Alle gerechten waren vers en met smaak bereid. De zeebaars met risotto is een aanrader, goed op smaak met echte Griekse kruiden. Bediening en service erg vriendelijk.
wilhartevelt .
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2014
Al heel vaak bij restaurant Rhodos gegeten. Altijd weer een feest. De inrichting is met veel smaak gekozen, echt sfeervol. De 3 grote ikonen aan de muur zijn prachtig en de stoelen zitten heerlijk. Ook buiten op de boot is het erg gezellig en altijd druk.
Het eten is verrukkelijk, zowel de voor- hoofd- als nagerechten. Typisch Grieks, je waant je in een restaurant in Griekenland. Zeer goede kok en de bediening is uitstekend. Altijd weer een warm welkom zowel van de eigenaar als van de bediening.Tip: probeer eens de mezedes, een uitgebreide proeverij van 12 gerechtjes en ook de mixed grill en het baklava ijs zijn heerlijk. Maar eigenlijk is alles van de kaart voortreffelijk . Het zelfgemaakte brood moet je zeker ook proeven en ook als voorafje, de 3 soorten kazen. Kortom, ik geef jullie een 10!
Culi-ed B.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2014
Lekker gegeten bij dit modern en stijlvol ingerichtte restaurant. 's Middags lekker aan het water wat gedronken en direct voor 's avonds gereserveerd. Dit was wel nodig, want het zat aardig vol. Goede bediening echter door de drukte duurde het allemaal wat langer. De mezedes minimum is heerlijk van smaak en goed gekruid. Nu wachten op een zwoele zomeravond waar je op het buitenterras langs de Rijn een heerlijk diner kan nuttigen.
sasja22 .
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2014
Heerlijk gegeten op deze zondag. Vooraf het groentesoepje goed op smaak. Vervolgens de Mix grill die was ook top van smaak. Lekkere wijn ,goede en correcte bediening. Wij komen terug!
Leidenamateurvoetbal .
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2014
Heerlijk gegeten in een goede atmosfeer. Mooie locatie en goede service in het hartje van Leiden. Gerechten op een aantrekkelijke manier geserveerd. Met goede bediening en de juiste ruimte tussen voor en hoofd gerecht. Eigenaar Pavlos is duidelijk betrokken met zijn gasten en de verdere bedienden denken goed met u mee. Absoluut een aanrader voor de liefhebber van een Griekse maaltijd.
Javier W.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2014
Het was gisteren mijn verjaardag, Pavlos en zn team zijn echt geweldig goede mensen! Heerlijk gegeten en die authentieke smaak was echt heerlijk! Ook de attentie die ik kreeg voor mijn verjaardag was super leuk! Top restaurant!
Marius V.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2014
Het eten is zonder meer prima. We hadden beiden de dorade, eenvoudig maar smaakvol bereid met citroen en rozemarijn en vergezeld van een Griekse salade en risotto met prei.
Alles ongecompliceerd maar lekker en niet standaard zoals in de meeste andere Griekse restaurants.
Bediening liet op het einde wat steken vallen: ik had als dessert een kaasplankje waarbij niet verteld werd welke kazen ik kreeg. Ook bij navraag werd hierop niet adequaat gereageerd.
Prijs-kwaliteit is goed, wel wat duurder dan gemiddeld in dit segment.
Marios66 .
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2014
Het eten is er heerlijk net zoals in Griekenland waar wij al zoveel jaar komen.
Het personeel is erg vriendelijk en weten ook alles over de producten die ze serveren. Het is een mooi modern restaurant in de oude binnenstad van Leiden en zomers kan je ook op de boot voor de deur eten.
Christel A.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2014
We hebben vanavond buiten gegeten op het drijvende terras met uitzicht op de bootjes die met grote regelmaat langs varen. Lekker in het zonnetje genieten van een glas witte wijn en een tafel vol met een proeverij van Griekse gerechten (mezedes). De traditionele baklava na is een goede afsluiter, lekker!
PatriciaJesse .
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2014
Als je een avondje lekker en gezellig Grieks wilt eten dan is dit Het restaurant om dat te gaan doen! Het eten is er heerlijk (de Mezedes is echt een aanrader) en de bediening vriendelijk en goed!
Wij beleven daar iedere keer weer een topavond!
M. B.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2014
Ik ben met mijn vrouw en 2 kinderen onlangs naar restaurant Rhodos te Leiden geweest. Wij hebben het volgende gegeten: Allereerst een soep van de dag, een groentesoep die zeker in de smaak viel! Vervolgens zeebaars met spinazie en risotto en als afsluiter een baklava met ijs en een heerlijk Grieks wijntje. En uiteraard mocht een cappuccino als laatst ook niet ontbreken! Het was een avond van culinair topniveau en al met al komen wij binnenkort zeker nog eens terug!