Over het restaurant Rhodos

Authentieke Griek in een modern jasje

Sinds 1986 is restaurant Rhodos gevestigd aan de Turfmarkt en inmiddels zijn ze uitgegroeid tot een waar begrip in Leiden. Het restaurant ademt een moderne sfeer, maar de gerechten zijn op authentiek Griekse wijze bereid. Hier waan je je in een van de trendy etablissementen die Athene rijk is. Een heerlijke plek om te genieten van een Grieks diner of een lunch (op aanvraag).

Na een onderzoek in samenwerking met IENS en ANWB in 2014 door het Gastvrijheidsgilde uitgeroepen tot een van de vijf meest gastvrije restaurants van Nederland in de categorie tot 50 euro.

Meer informatie over restaurant Rhodos

Maandag t/m Zondag vanaf 14:00

vincent V.
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2015
Het eten krijgt een acht, maar dat is ook wel een dikke acht. Vooraf wat brood, en daarna de 'Rhodos voor 2' genomen: het ultieme vlees genot. Souvlaki, biftekaki, gyros, en kipfilet op een grote schaal. De souvlaki en kipfilet waren echt heerlijk mals; een genot op je tong. De gyros absoluut niet droog, maar toch met lekkere krokante korstjes, en de bifekaki (gehaktbal) heerlijk gekruid. Hier bovenop zat ook nog een stukje ossenhaas, maar dit was eigenlijk het minste vlees. Wat de kers op de vleestaart had kunnen zijn, miste karakter (en was ook een beetje aangebrand). Eigenlijk kan je dan beter voor de mixed grill gaan. Tzatziki en patat in orde. Eten is een beetje aan de prijs, maar je krijgt er waar voor.

De gastheer speelt zijn rol met verve, informeert vaak naar de smaak van het eten en neemt hartelijk afscheid van je. Ook wel eens keer leuk in Leiden. Een simpel gebaar, dat toch veel toevoegt.

Het interieur is verder vrij strak, modern servies, alleen het gebrek aan kapstokcapaciteit is wel een minpunt. Er leek wel een kapstok te zijn, maar de meeste mensen, inclusief ons gezelschap, zat toch met de jas over de stoel. Voor zo'n goede tent is dit eigenlijk wel een beetje jammer, omdat je dit toch associeert met een fastfood tent of doorsnee lunchroom.

Desalniettemin, is Rhodos een aanrader!
Andrea M.
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2015
je komt hier met heel veel plezier voor authentiek Grieks eten. De calamaris komen in de top drie lekkerste die ik proefde, het lams vlees is heerlijk bereid en de openschoten was heerlijk smeuïg. Uitleg gevraagd bij de vriendelijke bediening naar de Griekse pasta en we kregen meteen een pak mee om thuis te proberen, het is een soort risotto.
Je komt hier niet alleen voor het eten, maar de bediening maakt het nog zoveel fijner. Met recht een Iens topper.
Sebastian B.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2015
RHODOSD Leiden is een heerlijk restaurant.De bediening is vriendelijk en neemt de tijd voor je. Ook de ligging is prachtig. Het enige nadeel is dat je bij het Medes menu wel heel veel eten krijgt, maar dat is voor de grote eter ook weer een voordeel.
GijsD .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2015
Goed eten, perfect om met Griekse keuken kennis te maken. Service is minder vlot, en plek bij de deur onrustig en te vaak koude lucht van buiten.
Jessica H.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2015
Lekker gegeten bij Rhodos. Eten wordt mooi opgediend. Prima service door de gastheren en er heerst een ontspannen sfeer. Leuk dat we een amuse en dessertje van het huis kregen.
Remco P.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2015
Viel erg tegen, zeker na het lezen van alle positieve reviews. Rhodos onderscheidt zich - behalve in decor en prijs - in weinig/niets van andere Griekse restaurants. Onbegrijpelijk dat Rhodos op de 2e plaats in Leiden staat.
Renilde R.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2015
Op zaterdagavond met een vriendin hier gegeten. Al heel lang niet meer bij de Griek gegeten, en blij verrast door het moderne interieur en het eten. Het was lekker druk. We kozen de proeverij (Mezedes) met 12 verschillende gerechten. Voorgerecht van brood met verschillende dips of salades, erg lekker! Hoofdgerecht verschillende vis- en vleesgerechten. Alles erg lekker, maar wel weinig groente en ik denk dat het ook aan de vette kant is...De witte huiswijn smaakte prima erbij. Desserts lekker zoet zoals het hoort..Al met al prima gegeten en vriendelijke bediening.
Lucas R.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2015
Heerlijk bij Rhodos gegeten en wat een prettige bediening. Het eten is voortreffelijk!! Je voelt je hier op je gemak en de sfeer is erg ontspannen. Inrichting is zeer strak en modern, De zaak heeft een zeer prettige uitstraling. Ik ga hier vaker heen en kan het iedereen aanraden.
Imre-Esmee .
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2015
Leuk concept van modern Grieks eten. Ontvangst is, zoals altijd, uiterst hartelijk. Hier wordt gastvrijheid nog met een hoofdletter geschreven,. Als voorgerecht de all-time favorite Saganaki trilogia, een combinatie van 3 Griekse kazen. Als hoofdgerecht de (laatste) Kleftiko en de Mousaka, waar zeker de Klefitiko een aanrader is. Heerlijk mals en niet zo'n standaard gerecht. Als nagerecht de Sokolaitina, een traditionele Griekse chocoladetaart met vruchtensaus, welke de avond van heerlijk eten compleet maakt. Bij dit gerecht is als dessertwijn is de Visanto erg aan te raden. Sowieso is de keuze uit de wijnen is zeer goed te noemen, waar voor bij het hoofdgerecht de Anassa medittera echt een aanrader is.
Al met al weer een zeer geslaagde avond bij een top Griek. Absoluut een aanrader voor de mensen die eens het echte Griekse eten willen proeven.
Margo S.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2015
Een bijzonder goede moderne Griek! Mooie authentieke gerechten, eindelijk eens iets anders dan de afgezaagde gyros en souvlaki met een klodder tzatziki. Wat er ook uitspringt zijn hun Griekse kwaliteitswijnen. Geen karafjes goedkope huiswijn uit een twee-liter fles, maar kwaliteit per glas of fles. De inrichting is modern maar heeft toch een Griekse touch en de service is super. Al met al een aanrader!
JJteV J.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2015
De beschrijving hierboven klopt precies. In november -toen we zonder reservering op een vrijdagavond om 20 uur ons melden- was het helaas helemaal vol en kwamen we terecht in restaurant Olympia wat erg tegen viel. Deze keer hadden we op zaterdagavond om 17:30 uur meer succes. Gesmuld van mezedes en daarna het grand dessert. Op advies van de bediening de witte Santorini wijn geprobeerd. Heerijk. Een IENS-topper waardig. De bedieining was ook heel gastvrij en attent (in het begin toen het nog niet vol was zelfs iets over-attent). Reken op 50 euro p.p. als je van wijn houdt ;-)
r C.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2015
Wat een verrassing wat dit. Een Grieks restaurant dat zich focust op smaak ipv hoeveelheden.
Wij hebben genoten van al het lekkers dat ons is voorgezet (en het was evengoed te veel) en de gastvrijheid en goede service. Rhodos gaat in ons favorietenlijstje.
Bob L.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2015
Afgelopen vrijdag bij Rhodos gegeten. Heerlijke, malse vleesgerechten, prettige en snelle bediening en fris en eigentijds interieur. Een absolute aanrader!
Arjen V.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2014
Met ons bedrijf een heerlijke avond gehad. Originele gerechten, gezellige sfeer en heel persoonlijke bediening. Elk gerecht kwam met een leuk verhaal en de enthousiaste manager kwam zelfs met een 'op maat gemaakt' nagerecht op de proppen.
Daphne M.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2014
Eén van mijn favorieten in Leiden met de gevarieerde mezedes van 12 gerechtjes, wat een gezellige lekkere proeverij is, en vriendelijke bediening
Daisy28 .
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2014
Onlangs gegeten bij Rhodos en ben afgegaan op de recensies die ik op deze site had gelezen maar het viel mij erg tegen. Wij waren met 3 personen en hadden voor 2 personen een pikiliaschotel besteld maar dat was erg simpel, 5 bolletjes salade. Als hoofdgerecht hadden we een mixed grill maar die is erg prijzig voor wat je er voor krijgt net aan genoeg vlees, geen groente en met z'n een klein bordje patat. We moesten 2 maal om extra patat vragen en dit kregen we pas toen ons hoofdgerecht op was. Druk met gasten was het niet dus daar kan het niet aanliggen. Al met al heeft het absoluut niet aan mijn verwachting voldaan en ga ik hier niet meer naar toe.
Nikki V.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2014
Wij hebben de mezedes gehad. Dit is een griekse proeverij van allemaal kleine gerechten. Het eten was echt heerlijk! En heel erg veel! De variatie in de gerechten was perfect en de mezedes waren opgebouwd als een soort van voorgerechtjes en hoofdgerechtjes met ruim voldoende tijd ertussen. De sfeer en de service waren authentiek grieks. Al met al hebben wij heerlijk gegeten en een geweldige avond gehad. Echt een enorme aanrader!
M. H.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2014
Gezellig interieur, vriendelijke bediening!
Met 3 vriendinnen heerlijk gegeten van de 12 verschillende
Gerechtjes. Aan te bevelen!
Stefanos K.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2014
Heerlijke authentieke griekse gerechten gemaakt van eerlijke ingrediënten.
Maar dan wel geserveerd in een modern jasje. De bijpassende wijnen worden met zorg uitgekozen. Laat je gerust door het personeel adviseren!
Verwacht geen Griekse kruikjes en plastic druiven............dit restaurant lijkt niet op een taverne maar heeft een frisse strakke uitstraling met mooie details.
Zeker een aanrader!
JanGerke V.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2014
Goed eten. Mixed Grill, Risotto en vegetarisch (weet Griekse namen niet meer). Goede en vriendelijke bediening. Iets aan de prijs, maar ook weer niet te. Je krijgt wel kwaliteit. Al met al prima dus.