Speciale deals

-20% op de Rekening

Exclusief menu's

Over het restaurant Rhodos

Authentieke Griek in een modern jasje

Sinds 1986 is restaurant Rhodos gevestigd aan de Turfmarkt en inmiddels zijn ze uitgegroeid tot een waar begrip in Leiden. Het restaurant ademt een moderne sfeer, maar de gerechten zijn op authentiek Griekse wijze bereid. Hier waan je je in een van de trendy etablissementen die Athene rijk is. Een heerlijke plek om te genieten van een Grieks diner of een lunch (op aanvraag).

Na een onderzoek in samenwerking met IENS en ANWB in 2014 door het Gastvrijheidsgilde uitgeroepen tot een van de vijf meest gastvrije restaurants van Nederland in de categorie tot 50 euro.

Meer informatie over restaurant Rhodos

Maandag t/m Zondag vanaf 14:00

Christel A.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2014
We hebben vanavond buiten gegeten op het drijvende terras met uitzicht op de bootjes die met grote regelmaat langs varen. Lekker in het zonnetje genieten van een glas witte wijn en een tafel vol met een proeverij van Griekse gerechten (mezedes). De traditionele baklava na is een goede afsluiter, lekker!
PatriciaJesse .
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2014
Als je een avondje lekker en gezellig Grieks wilt eten dan is dit Het restaurant om dat te gaan doen! Het eten is er heerlijk (de Mezedes is echt een aanrader) en de bediening vriendelijk en goed!
Wij beleven daar iedere keer weer een topavond!
M. B.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2014
Ik ben met mijn vrouw en 2 kinderen onlangs naar restaurant Rhodos te Leiden geweest. Wij hebben het volgende gegeten: Allereerst een soep van de dag, een groentesoep die zeker in de smaak viel! Vervolgens zeebaars met spinazie en risotto en als afsluiter een baklava met ijs en een heerlijk Grieks wijntje. En uiteraard mocht een cappuccino als laatst ook niet ontbreken! Het was een avond van culinair topniveau en al met al komen wij binnenkort zeker nog eens terug!
Laura V.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2014
In februari zijn mijn man en ik op de bonnefooi Rhodos binnengestapt voor de lunch. Het restaurant bleek niet eens open, maar we werden toch hartelijk ontvangen en mochten zelf zeggen wat we wilden eten; de keuken was toch al bezig met het diner en we konden wel aanschuiven.
We hebben de kok een selectie van gerechtjes laten maken (warm en koud), en er zaten heerlijke, zowel bekende als niet-standaard gerechten bij (rijst met vis, pasta met kip). Alles heerlijk vers. En een bijpassende wijn. Helemaal voor herhaling vatbaar!
Simone T.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2014
Met z'n 3en dit restaurant bezocht. We kregen een heerlijke pita-amuse vooraf. Daarna hebben we voor 3 personen de 2-persoons piquilia genomen. Hierbij zat vismousse, tzatziki, wijnbladeren en nog veel meer, alles heerlijk vers en weer heerlijk brood erbij. Niet het standaard stokbroodje maar heerlijke warme pita-puntjes. De gyros en de souvlaki van het hoofdgerecht waren echt heel anders dan bij de standaard-griek, vers van de grill. De bediening was erg vriendelijk en attent. Omdat onze zoon in Leiden is gaan studeren zullen wij hier zeker weer een keer terug komen.
ilovefoodie .
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2014
Heel aardig restaurant, leuk ingericht, verder was het eten ook behoorlijk te pruimen, een gevulde paprika is alles wat ik ervan kon herinneren. Maar die was wel heel lekker. Een echte aanrader dit restaurant, de bediening is ook aardig als er een misverstand is word dit heel snel opgelost.
Bas D.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2014
Zondag bij Rhodos gegeten op de Turfmarkt in Leiden. Niet zo'n liefhebber van het 'vernederlandste' griekse eten, ben ik meegenomen door vrienden. Rhodos is wel anders, herkenbare gerechten maar ook heleboel authentieke met Cypriotische invloeden. Ik vond dit wel de moeite de waard en heb vooral genoten van de ambiance; strak modern en smaakvol ingericht en daarnaast vriendelijke en relaxte bediening.

Geen griekse 'eetschuur', maar aan stijl en klasse is aandacht besteed. Voor herhaling vatbaar.
Chantalle W.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2014
Bediening was heel goed, en het eten prima in orde. Het restaurant zat helemaal vol waardoor er een gezellige sfeer was. Kregen een kleine amuse van het huis vooraf, en hadden een soep van de dag die erg smaakvol was. Als hoofdgerecht een mixed grill en Yiovetsi, flinke portie en erg lekker. Al met al een prima avondje uit!
Vera D.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2014
Uitzonderlijk voor een Grieks restaurant mbt service, kwaliteit eten en decor. Maar vind het zeker geen iens topper. Dat hebben ze gekregen omdat het voor een grieks restaurant ver boven het gemiddelde ligt. Zodra je het vergelijkt met een ander restaurant is het gewoon een 7. Kaasplankje als voorgerecht en proeverij als dessert zijn zeker aan te raden. Verder was het hoofdgerecht niet heel speciaal. Service goed. Tafel bij het raam aan te raden, achterin is toch wat minder.
menoutec .
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2014
A young, multilingual waitstaff, authentic dishes with a fresh twist, and a modern, Mediterranean atmosphere makes Rhodos in Leiden a Greek favorite — especially among those familiar with quality Greek food. My husband and I are never dissatisfied with a visit to Rhodos; if anything, we walk out impressed. And their tarama is made in the traditional Greek manner. I'm slightly obsessed!
knoestertje .
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2014
Begin januari weer bij Rhodos gegeten, en wederom genoten. Een heerlijke combinatie van voorgerechten, waaronder de beste inktvisringen 'home made' van de regio en verder heerlijke Griekse smeerseltjes en Dolma's. Als hoofdgerechten Lamsrack, perfect gaar en heerlijk gekruid en de topper met Feta gevulde inktvis met Griekse pasta. Een heerlijke rode wijn King of Hearts maakte de maaltijd compleet.
Nancy V.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2013
Gisteren bij Rhodos gegeten naar aanleiding van de positieve Iens recensies. Het viel mij een beetje tegen. De pikilia voor 2 was niet bijzonder. De Souvlaki vond ik minder lekker dan bij de andere Griekse restaurants in de regio. Het deed me meer denken aan saté dan aan Souvlaki. Wel een zeer grote portie. De inrichting is leuk en het concept modern Grieks eten heeft zeker potentie.
J-E V.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2013
Onlangs met een groot groep erg goed en gezellig gegeten. Zo ver als Grieks etens gaat was dit het beste dat ik in Nederland tegen gekomen ben. Ook aardig en attent Grieks personeel.
flurps .
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2013
Een van de betere Griekse restaurants. Moderne aankleding ipv rustiek Grieks en vriendelijke bediening. Lekker schaal met voorgerechten, gewoon hoofdgerecht en heerlijk dessert.
Tartanna .
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2013
Je krijgt, zoals meestal bij een griek, ruim gevulde borden. Vlees is zeer mals en subtiel gekruid.
De bediening is ook zeer goed en netjes.
Echt een aanrader! Amuse van brood met tapenade en geitenkaas was heerlijk. Wij komen hier terug!
Jeroen O.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2013
Dit is echt een topzaak! Alles is perfect geregeld. De gerechten zijn ruim, vers, smakelijk en hebben die typische Griekse smaak (je waant je bijna in Griekenland). Bedieining is vlot, attent en zeer gastvrij. Je doet er verstandig aan om te reserveren, want ze zitten altijd vol
Jeannette H.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2013
Wat een aardige bediening bij restaurant Rhodos. We kregen ouzo en baklava-ijs extra. Daarvoor hadden we Pikilia gegeten, kleine voorgerechten. Heel goed van smaak.
Mijn giros was prima en het was heel veel!
Mijn man had Mixed Grill en dat was ook een reuzehoeveelheid.
De Griekse witte huiswijn is aan te raden voor 19,50 per fles.
We komen zeker terug!
maxime86 .
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2013
Wat is dit restaurant geweldig. Heerlijk eten, vlotte zeer amicale bediening, en altijd gezellig. Je hebt hier veel verschillende keuzes van plateaus en mixed grills. Dan kun je lekker van verschillende dingetjes proeven. De tzatziki hier is heerlijk en eet ik stiekem overal bij. Behalve bij het dessert natuurlijk, maar daar zit ik meestal al te vol voor. Een van mijn favoriete restaurants in Leiden.
Barca2012 .
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2013
Op 28 juni met 4 personen hier gegeten . Een zeer hartelijke en vriendelijke ontvangst . Vooraf 2 x calamaris en voor 2 personen en pikilia . Calamaris mooi gefrituurd en niet te vet . Pikilia zeer lekker van smaak . Als hoofdgerecht de Rhodos voor twee , 1x cath of the day ( zeebaars) en 1x giros. Zeebaars mooi wit en vers , giros mals en Rhodos voor twee heerlijke vleessoorten . Verder een prima Witte wijn erbij voor slechts € 28.
De porties zijn prima en de kaart overzichtelijk en niet te veel zoals dut bij een grieks restaurantwel voor kan komen. Hierdoor is er versheid en focus op de gerechten . Het restaurant is modern en niet zoals zoveel Griekse " standaard" restaurants . De zitjes prima met de banken en stoelen en ontzettend vriendelijk personeel. Omdat de eigenaar opving dat het mijn verjaardag was , werd ik ook nog eens verrast bij het afrekenen met een fles witte wijn , wat een warmte en attendheid. Hier zijn mensen bezig die met passie hun vak uitoefenen . Omdat dochter in Leiden studeert zullen we hier zeker terugkomen .
Een aanrader !!
TD W.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2013
Op zaterdagavond binnen gelopen en hoewel de zaak behoorlijk vol zat en de agenda die er bij gepakt werd ook bepaald niet leeg was, was er toch een tafeltje te vinden, vlak naast de bar. Klinkt als een gekke locatie maar was totaal niet storend en eigenlijk best een prima plek.
Amuse van brood met tapenade en geitenkaas erg lekker en deed wat een amuse moet doen: we kregen echt zin de kaart te gaan lezen en te bestellen. Dat werden gemengde voorgerechten gevolgd door mixed grill en gebakken hele dorade. Op verzoek een kleinere portie mixed grill - was geen enkel probleem en dit werd weer aangevuld met extra tzatziki. Voorgerechten allemaal zeer smakelijk (o.a. dolma's, auberginepuree, feta, ingelegde pepers, tzatziki, köfte) op de puree van rode visseeitjes na. Serveerster kwam vragen of alles smaakte en zag dat vooral deze puree op het plateau bleef liggen. Spontaan kregen we het aanbod om extra van de andere voorgerechten te brengen. Dit was niet nodig, maar werd zeer gewaardeerd!
Hoofdgerechten beide prima in orde, ook de gebakken aardappeltjes en salade goed. Porties waren zo ruim dat er geen ruimte voor nagerecht was dus in plaats daar van twee flinke koppen thee.
Vergeleken met een aantal andere Griekse restaurants waar ik gegeten heb is Rhodos een verademing. Het eten is er beter, de service is een voorbeeld voor andere restaurants, de inrichting is modern en absoluut niet kitcherig en de uiteindelijke prijs voor het gebodene is ook goed. Volgende keer Leiden... goede kans dat het ook een volgende keer 'Rhodos' wordt.