Over het restaurant Rhodos

Authentieke Griek in een modern jasje

Sinds 1986 is restaurant Rhodos gevestigd aan de Turfmarkt en inmiddels zijn ze uitgegroeid tot een waar begrip in Leiden. Het restaurant ademt een moderne sfeer, maar de gerechten zijn op authentiek Griekse wijze bereid. Hier waan je je in een van de trendy etablissementen die Athene rijk is. Een heerlijke plek om te genieten van een Grieks diner of een lunch (op aanvraag).

Na een onderzoek in samenwerking met IENS en ANWB in 2014 door het Gastvrijheidsgilde uitgeroepen tot een van de vijf meest gastvrije restaurants van Nederland in de categorie tot 50 euro.

Meer informatie over restaurant Rhodos

Maandag t/m Zondag vanaf 14:00

PeTo .
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2015
Ik denk dat wij verwend zijn door de griek in Wassenaar. Het was voldoende en smaakte prima, maar kwam wat matig over. Doordat we gebruik maakte van een diner kortingskaart liepen we, denk ik, de gebruikelijke ouzo mis.
MM V.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2015
Alles klopte, geweldige avond gehad. Vriendelijke ontvangst, je voelt je echt welkom. Het eten was meer dan prima, alles vers en zelf gemaakt door de chef-kok. Ook de hapjes ‘Mezedes’ zijn voortreffelijk. De aankleding van het restaurant is gemoedelijk, een ontspannen sfeer. Voor wie van variatie en goede kwaliteit houdt (en voor een redelijke prijs), dit is de place to go!
Chris L.
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2015
Afgelopen vrijdag geluncht bij de joviale gastheer Pavlos.
Zaak maakt een schone en frisse indruk.
Lichte lunch genomen, lekkere salade met feta, tomaat & warm pitabrood en lekkere saus.
Dessert was top: warme brownie met zelfgemaakt baklava ijs.
Leuk adres om zeker na een griekse vakantie na de landing op Schiphol de vakantie af te sluiten.
Groet Chris Lim.
Rik S.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2015
Online gereserveerd op basis van recensies op Iens. De verwachtingen waren hoog gespannen. We kregen een plekje achter het raam. Het was behoorlijk warm, iets te warm naar mijn mening. Het buitenterras dat schitterend ligt aan het water was helaas niet open, terwijl het ruim 22 Graden Celsius was. Het gezellig aankleden van het terras is uitnodigend voor extra klandizie. De amuse was veelbelovend. Het brood met de tapenade en kruidenboter top! Als hoofdgerecht Moussaka en een mixed grill besteld. De moussaka was goed, maar niet bijzonder. De mixed grill was lekker en vers, maar ik had er toch iets meer van verwacht gezien de hoge gemiddelde op Iens. De vers in de schil gefrituurde frietjes waren erg lekker. De bediening was erg vriendelijk en alert.
Voor mij een 8.0. De hoeveelheid van de grillschotel mocht wat meer zijn. Het was net voldoende! Al met al een prima zaak en een aanrader.
Mmjrog .
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2015
We hebben een mixed grill genomen. Mooi gepresenteerd maar helaas maar weinig smaak. Voor de rest goeie bediening. Vriendelijk. Leuk aan het water.
E_VanBuuren .
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2015
Zojuist zijn we met z'n drieën bij Rhodos gaan eten. Buiten op het bootterras moesten we zelf de vieze stoelen schoonmaken voordat we konden gaan zitten. Het personeel en hen service was oké. De hoeveelheid Ice tea die voor ons per persoon was ingeschonken was zeer weinig. Flesjes werden niet erbij gegeven dus we konden niet zelf bijschenken. Tenslotte waren de visgerechten die we bestelden zeer karig en alledaags. Dat had ik binnen 5 tot 10 minuten met ingredienten van de supermarkt in elkaar kunnen flansen. De eerste keer...en nooit meer...
Myrna R.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2015
Voor mijn verjaardag gegeten bij Rhodos. We begonnen met een drankje op het terras, maar toen de zon verdween gingen wij naar binnen, wat geen enkel probleem was. Hier hebben wij heerlijk gegeten, en uiteraard een geweldige dessert gegeten. Service is ook goed, hebben zelfs voor mij gezongen.
Jack V.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2015
Wij hadden vooraf gereserveerd. eenmaal aangekomen kregen we i.v.m. het goede weer een uitstekende plek toegewezen op het waterboot terras met schitterend uitzicht over het water welke door het goede weer veel werd bevaren door diversen boten. we kregen hierbij het echte vakantie gevoel. Het eten was in een woord geweldig en voor ons het beste Griekse restaurant tot nu toe. Tip voor een ieder, bestel eens de Mezedes een proeverij van 12 verschillende voor en hoofdgerechtjes. Echt geweldig, bestel hierbij een heerlijk flesje wijn (bijvoorbeeld een Savignon Blanc) en je waant je voor even op het mooie eiland Rhodos. Wij komen zelf uit Eindhoven en waren een paar dagen in Leiden, wij komen zeer zeker een keer terug en zullen dan wederom vooraf reserveren bij Rhodos. Yamas en ?????
Philip D.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2015
Niks mis mee, het eten is lekker, gezellige sfeer, prima bediening en de prijs kwaliteit verhouding is zeer oké!
Zomers kan je ook buiten aan het water eten.
Harmen V.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2015
Al 24 jaar woon ik in Leiden, maar nog nooit had ik bij Rhodos gegeten. Toch vreemd, gezien de lovende kritieken hier op Iens! Het zonnetje scheen, het terras was volgestroomd en de Peurbakkentocht was in volle gang. Gezellig dus! Wat kon er nog mis gaan??

De kaart is vrij beperkt, wat ik positief vind. De kok kan dan al zijn focus & passie in dit selecte aantal gerechten steken.
Vol goede moed bestelde ik de lamsbout uit de oven (kleftiko). Een klassieker op de Griekse menukaart! Heb ik eerder bij een ander restaurant gegeten en die was heerlijk! Dat moest dus overtroffen worden!! Maar toen de ober met onze borden aan kwam, pakten donkere wolken zich samen boven het terras aan de Turfmarkt. Op mijn bord lag namelijk geen lamsbout, maar een minuscuul lamsschenkeltje. Het leek wel prematuur geslacht!
Maar goed, ik slikte mijn verlies, ben doorgaans geen klager, dus alsnog goed gemutst zette ik mijn tanden in het (erg kleine) vleesje en de paar slappe groentjes. Wel mals hoor, maar vrij weinig smaak en binnen vier happen was het op. En nogmaals: HET WAS GEEN LAMSBOUT!!

(Van mijn lieftallige vriendin kreeg ik nog een paar hapjes van haar mixed grill. Wel ok, maar wat aan de droge kant.)

Toch maar de ober gewezen op de fout. ,,Wat is het verschil dan tussen lamsbout & lamsschenkel?", wilde hij weten. Hem foto's op mijn mobieltje getoond, waarop het overduidelijke verschil te zien was. Hij zou eea voorleggen aan de kok. Een minuut of tien later kwam hij terug. De kok gaf toe dat het lamsschenkel was. Echter was dit volgens hem een foutje op de kaart, die een week later hersteld zou worden.
En dat was het, daarmee was de spreekwoordelijke kous af! Geen compensatie door middel van een aperitief of iets dergelijks. Sterker nog, zelfs geen mea culpa!

Tsja, dan heb je voor mij afgedaan. Rhodos, vaarwel!

Ps: op de online menukaart staat bij Kleftiko nog steeds lamsbout......
ronaldlardee .
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2015
het was erg gezellig eten was supper .
de proeverij is echt een aanrader was totaal verrast dit is zeker vor herhaling vatbaar.
Hans G.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2015
Geweldig lekker gegeten (mixed gril), goede kwaliteit, fijne smaken en de huiswijn was evenzo voortreffelijk.
De plastic stoelen zijn niet tegengevallen en de bediening was zeer vriendelijk en correct.
Een aanrader !
Joy H.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2015
Wij zijn gaan eten bij Rhodos voor ons 2 jaar samen zijn we werden warm ontvangen en gefeliciteerd door de eigenaar zelf. Het eten was fantastisch we hadden het zelfgemaakte brood vooraf wat erg goed van smaak was. Als hoofd hadden wij de Rhodos voor 2. Dit was zeker goed geportioneerd , vlees was erg mals en goed gekruid. Ook kregen wij er op zijn griekse gekruide patat , salade en een bakje tzaziki bij. Als nagerecht namen wij het baklava ijs hierbij kregen wij ook slagroom , zelfgemaakte griekse yoghurt met honing en walnoten , stukje chocolade taart en natuurlijk een stukje baklava zelf. Dit was allemaal erg lekker en vol van smaak ook vonden wij dit erg speciaal omdat wij nog nooit van baklava ijs gehoord hadden. De service was top we werden goed geholpen en hoefde niet lang tewachten op ons eten en drinken. Ook kwam de eigenaar kijken of alles naar wens was. Rhodos ligt ook erg goed gelegen in Leiden , je hebt een perfect uitzicht op het Leids stad leven als je op de boot van Rhodos zit. Onze Rhodos ervaring was 10/10. Wij raden Rhodos zeker aan en zullen zeker nog eens terug komen!
Janet F.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2015
Onverwacht in leiden blijven eten en via Iens bij Rhodos terecht gekomen. Zonnige avond deur lekker open, leuk uitzicht. Vakantiegevoel! Ook dankzij de uiterst vriendelijke bediening. De Griekse gerechten waren heel smakelijk en vers.
Nikole0 .
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2015
Werkuitje gehouden bij Rhodos en iedereen was meer dan tevreden!! Heel veel goede aandacht van de bediening gehad, alles op tijd geserveerd, mooi gedecoreerd borden en heel lekker en vers eten! Wij hadden voor de mezedes gekozen en zo hebben we van alles kunnen proeven. Echt een aanrader dus! De locatie van het restaurant is ideaal (op loopafstand van het centraal station en dus in het hart van de stad), de interieur is prachtig, modern en strak en daarom anders dan andere Griekse restaurants. Voor al die redenen gaan wij nog zeker terug!!..
Joke Z.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2015
Prijs/kwaliteitverhouding onvoldoende. Alles echt afgepast. Verder rumoerig restaurant. Er zijn betere alternatieven. Voor ons geen volgende keer.
Petra V.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2015
Helaas is onze ervaring bij dit Griekse restaurant niet positief (zeker niet omdat we de dag ervoor zeer goed bij een Griek in Zoetermeer hadden gegeten en dus vergelijkingsmateriaal hadden). Het vlees (kip en varkenshaas) op onze schotel was droog en de frietjes karig. Jammer want de bediening was erg vriendelijk, het restaurant ziet er geweldig uit en de locatie is top. Wij hebben het bij 1 gang gelaten.
ingrid Z.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2015
Het eten, mix grill, was goed, smakelijk, mals vlees en zeker voldoende. De droge, witte huiswijn vonden we minder, een beetje te zuur en geen goede afdronk. De service is matig en een beetje chaotisch. De eigenaar deed enorm zijn best om het ons behaaglijk te maken, zoals het bijschenken van ons wijnglas, maar bleef, voordat we het eten opgediend kregen, een beetje te lang met ons praten. De bediening van het overige personeel was slordig en als klein detail... we hebben zelf ons kaarsje op tafel aangestoken. Het decor vonden we te kil en te strak modern, ook voor een moderne griek. Meer warme kleuren zou veel goed maken. Veel passanten keken buiten op de menukaart en liepen toch door, de te hoge prijs voor een Grieks restaurant zou hier een reden voor kunnen zijn. Wij hebben dit restaurant voor de 1ste keer bezocht en op Iens geselecteerd aan de hand van goede reviews op het eten en dat klopte ook. Maar helaas is een compleet plaatje belangrijk om voor herhaling terug te komen. We blijven dan ook bij deze ene keer.
Tomgaatuiteten .
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2015
Een prima restaurant om gezellig met de kinderen te gaan eten. De "proeverij" van van 12 gerechten was prima verzorgd. Je mag het niet vergelijken met een "sterren" restaurant, maar de prijs/kwaliteit verhouding is goed.
Martijn M.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2015
Eerste vrijdag met echt lekker weer, de terrassen zaten dus redelijk vol. Bij Rhodos waren binnen ook bijna alle tafels bezet maar gelukkig hadden we gereserveerd. Door de drukte misschien net wat te weinig personeel; het leek of ze het net niet helemaal aankonden. Bediening wel keurig en vriendelijk, maar soms net niet helemaal attent op lege glazen of ontbrekend bestek. Eten was overigens prima van smaak.
Inrichting modern, jammer dat tafeltjes wel erg dicht op elkaar staan.