Over het restaurant Rhodos

Authentieke Griek in een modern jasje

Sinds 1986 is restaurant Rhodos gevestigd aan de Turfmarkt en inmiddels zijn ze uitgegroeid tot een waar begrip in Leiden. Het restaurant ademt een moderne sfeer, maar de gerechten zijn op authentiek Griekse wijze bereid. Hier waan je je in een van de trendy etablissementen die Athene rijk is. Een heerlijke plek om te genieten van een Grieks diner of een lunch (op aanvraag).

Na een onderzoek in samenwerking met IENS en ANWB in 2014 door het Gastvrijheidsgilde uitgeroepen tot een van de vijf meest gastvrije restaurants van Nederland in de categorie tot 50 euro.

Meer informatie over restaurant Rhodos

Maandag t/m Zondag vanaf 14:00

• Af te huren , Catering , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Elvire L.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Geen standaard Grieks restaurant, maar echt sfeervol en strak ingericht anno 2017. De bediening is heel vriendelijk en gastvrij. Niet iedereen spreekt Nederlands (wel Engels), maar persoonlijk vind ik dat ook helemaal niet erg. Het eten is echt van betere kwaliteit dan de meeste Griekse restaurants die ik ken. Die noem ik altijd de Griekse versie van een snackbar, maar Rhodos in Leiden is een écht Grieks restaurant met heerlijke gerechten!
Bart G.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2017
Met z'n tweeën heerlijk en bijzonder Grieks gegeten bij restaurant Rhodos in Leiden. Echt een positieve vermelding waard: gezellige sfeer (ja, op maandag!) en waar je geen Baklava krijgt maar Baklava-ijs ;-). We hadden de mezedes met (volgens de kaart 12 gerechten maar volgens ons) 13 gerechten. Dat bleek een prima keuze!
Herbert H.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2016
Modern ingericht Grieks restaurant met vriendelijke bediening en deels open keuken. Wij hebben gekozen voor de 'mezedes', een soort Griekse variant van de Spaanse 'tapas'. Hierin zowel klassiekers als tzatziki, calamares en gyros, maar ook onverwachte lekkernijen als linzen, kikkererwten, mosselen en stoofvlees. Een prima Griek.
Adrie K.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2016
Heerlijk ontspannen gegeten. Goede kaart waar een aantal heerlijke Griekse lekkernijen op staan. Een echte aanrader. Fijne bediening is op de juiste manier aanwezig.
Nina S.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
Heerlijk gegeten!! Vlotte en vriendelijke bediening.
Dominique D.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2016
Heel gezellig en knus restaurant. Goede sfeer en de ontvangst en services zijn zeer goed. Het is niet een restaurant om met een grote groep te gaan eten, maar met partner of gezin is het een heel leuk restaurant. Het is geen goedkoop restaurant, maar je krijgt zeker waar voor je geld!
Anouska D.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
We zijn heel blij verrast in dit restaurant. Moderne inrichting, heel chique. Goede bediening, deze mensen snappen waar het over gaat. En dan het eten......in een woord "verrukkelijk". Wij hadden gekozen voor de mezedes. Alles was even lekker. Zo ook het dessert wat je erbij kon kiezen. In dit restaurant kun je echt traditioneel Griekse smaken proeven. Grote complimenten van ons! Wij komen hier zeker nog eens terug.
Gerard P.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Prima service en vlotte bediening. Eten is goed. Gekozen voor de Mezedes. Aardig maar redelijk standaard en geen 12 maar 5 gerechtjes. Te makkelijke om een voorgerecht wat bestaat uit 8 dipjes als 8 gerechtjes te beschouwen. Bediening is erg vriendelijk en echt Grieks.
Willem L.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Goed eten. Vriendelijke bediening. Je krijgt vlot je eten.
Jos H.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Wat kunnen ze daar goed koken. Hun Mezedes is niet te evenaren en met hun prachtige rode huiswijn een waar feestje. De bediening is heel vriendelijk en betrokken, maar respecteren de intimiteit van hun klanten/gasten door niet iedere keer met vragen door de gesprekken te komen. Kortom een geweldig restaurant waar we heel graag komen.
C D.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Fantastische gerechten en service. We waren vergeten door te geven om geen vis bij de mezedes te serveren. Zonder problemen nog 2 extra vleesgerechten gekregen. Top!
Laura M.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2016
Waanzinnig vriendelijk personeel, een uitgebreide maaltijd met een uitgebreide variëteit aan verschillende smaken en een rustgevende inrichting van het restaurant. Dat in combinatie met snelle en klantvriendelijke service maakt dat Rhodos een van de beste eetgelegenheden is geworden waarvan ik ooit heb mogen genieten.
Jan M.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Heerlijk gegeten, vriendelijke en voortreffelijke bediening. Ga zeker nog eens terug om iets anders van de menukaart te proberen.
Jeroen B.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Op een zaterdagmiddag op de bonnefooi bij Rhodos gaan eten is link, aangezien dit modern Griekse restaurant reeds de nodige mensen aan weet te trekken: praktisch alle tafeltjes waren gereserveerd toen we om 17 uur aanklopten. We hadden echter geluk, er was nog een 'tweetje'.

We werden op vriendelijke wijze welkom geheten en getrakteerd op een appetizer. Het intererieur is smaakvol en stijlvol, waarin de Griekse tintjes zijn verwerkt. Strak boven kitsch. We hadden als voorgerecht de Pikilia voor 2, bestaande uit Tzatziki, melitzana, taramas, dolmades en tyrokafteri. Erg lekker, en de dunne broodjes die erbij zaten waren echt bijzonder heerlijk. Daarnaast hadden we als extraatje de Saganaki trilogia (feta kaas met honingdressing, gebakken kefalotyri en gegrilde hallumi), die echt ontzettend smakelijk was. Vermoedelijk de beste kaasbereiding die ik ooit bij een Grieks restaurant meegemaakt heb. Griekenland ingegrepen.

Als hoofdgerecht hadden we beiden de Hortofagos (vegetarische schotel), een grieks vegetarisch gerecht van de dag met traditionele risotto en spinazie. Simpel, maar heerlijk. Als vegetariër maak je het vaak mee dat men zich er een beetje vanaf maakt, omdat het 'nu eenmaal moet, tegenwoordig'. Zo niet hier. Een aanrader.

Een goed maal dient natuurlijk te worden weggespoeld (of te worden begeleid) door een lekker drankje. Bij ons werd dat gedaan door een een koele Heineken van de tap en een Mythos van de fles, die natuurlijk niet mocht ontbreken. De witte huiswijn was prima, net als de traditionele Ouzo van het huis, die ons toch van harte werd gebracht, terwijl we iets haastig vertrokken om de trein terug naar huis te halen.

We vertrokken met een persoonlijke groet en hartelijke handdruk, maar bovenal met een warm gevoel en zeer tevreden buikjes. Hier komen we graag nog eens terug.
Bart G.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2016
Voortreffelijke gerechten. Heerlijke lamsrack, waar letterlijk menig restaurant een puntje aan kan zuigen... Huiswijn prima, voorgerecht (kalamaria) mals en goed bereid. Precies zoals het moet. Zeer vriendelijke bediening, goede sfeer. Wat wil je nog meer.
Joeri B.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2016
Heerlijk gegeten! We hadden de Mezedes (soort van Griekse tapas) met het toetje voor 2 als nagerecht. Dit was echt een goede keuze. Prima hoeveelheden van allemaal verschillende gerechten. De bediening was heel vriendelijk en de ambiance was leuk. Prima avond gehad.
Gerard-Dauphine S.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2016
Wij komen hier geregeld en iedere keer is het weer een feestje.
Nikki V.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2016
We hebben fantastisch gegeten! We hadden Mezedes en kregen daarmee veel verschillende gerechtjes te proeven. Allemaal even heerlijk en meer dan we op konden. Daarbij was de gastheer ontzettend vriendelijk en was er een fijne sfeer in het restaurant. Zeker een enorme aanrader.
Jeannette H.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2016
Het eten is altijd lekker bij Rhodos en de bediening altijd allerhartelijkst. Ik heb de Pikilia en de lamsrack genomen. Dat was weer genieten!
Hans G.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2016
vriendelijk personeel, zeer goed eten en gewoon de moeite waard om naar toe te gaan. We waren alle 4 meer dan tevreden over alles