Over het restaurant Rhodos

Authentieke Griek in een modern jasje

Sinds 1986 is restaurant Rhodos gevestigd aan de Turfmarkt en inmiddels zijn ze uitgegroeid tot een waar begrip in Leiden. Het restaurant ademt een moderne sfeer, maar de gerechten zijn op authentiek Griekse wijze bereid. Hier waan je je in een van de trendy etablissementen die Athene rijk is. Een heerlijke plek om te genieten van een Grieks diner of een lunch (op aanvraag).

Na een onderzoek in samenwerking met IENS en ANWB in 2014 door het Gastvrijheidsgilde uitgeroepen tot een van de vijf meest gastvrije restaurants van Nederland in de categorie tot 50 euro.

Meer informatie over restaurant Rhodos

Maandag t/m Zondag vanaf 14:00

• Af te huren , Catering , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Ria H.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2017
Snelle bediening, buitengewoon vriendelijk personeel en lekker eten!
Janneke S.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2017
Super gezellig gehad. Eten was zeer goed. Ze waren in het restaurant Gastvrij, betaalbaar. Zeker weten dat wij terugkomen.
petervanhout .
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2017
Het eten was ok. Bediening had geen oog voor de gasten eten werd geserveerd zonder te vragen of we nog wat wilde drinken ,Tussentijds niet vragen of het naar wens is,enz inrichting is ook aan vervanging toe dus voor mij even niet meer
Alessandra B.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2017
Heerlijk gegeten, goede porties en absoluut vriendelijke bediening.
Peter B.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2017
Voor 'Rhodos' gekozen, omdat het erg lang geleden was dat mijn vrouw en ik Grieks zijn gaan eten. De buitenkant ziet er gewoontjes uit, maar het interieur gaf ons onmiddellijk een goed gevoel. Spontane vriendelijke bediening, zonder opdringerig te zijn. Toch een voorgerecht genomen: carpaccio, omdat ik daar van hou en ik benieuwd was hoe die bij een Griek geserveerd zou worden. Mijn vrouw heeft me hierin gevolgd. We kunnen de carpaccio alleen maar aanbevelen. 'Rhodos voor 2' - een mixed grill van vlees - was een meer dan behoorlijke hoeveelheid divers vlees, lekker gekruid zonder te overheersen. Hierbij een groentenslaatje (mocht voor ons wat meer zijn), een erg zachte tzatziki en een bescheiden portie (maar voldoende) homemade frietjes. De fles rode huiswijn stelde niet teleur. Even gewacht alvorens als nagerecht het baklava-ijs (aanbevolen te bestellen. Dat was voor ons een unieke smaak, dat moet je niet uitstellen 'voor een volgende keer'
Wieger V.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2017
Eten was heerlijk en ook meer dan genoeg! Personeel was erg vriendelijk en prettig om bediend door te worden.
Marian K.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Heerlijk eten, mooie inrichting, goede bediening. Een aanrader!
Frababs K.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Zeer vriendelijk personeel. Lekker gegeten.
ingrid R.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Gisteravond hier met 4 personen gegeten.
Kaart erg klein. eten goed, prijs, redelijk hoog,personeel zeer vriendelijk, als je uit een kleine kaartkeuze tevreden bent zeker een aanrader.
Elvire L.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Geen standaard Grieks restaurant, maar echt sfeervol en strak ingericht anno 2017. De bediening is heel vriendelijk en gastvrij. Niet iedereen spreekt Nederlands (wel Engels), maar persoonlijk vind ik dat ook helemaal niet erg. Het eten is echt van betere kwaliteit dan de meeste Griekse restaurants die ik ken. Die noem ik altijd de Griekse versie van een snackbar, maar Rhodos in Leiden is een écht Grieks restaurant met heerlijke gerechten!
Bart G.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2017
Met z'n tweeën heerlijk en bijzonder Grieks gegeten bij restaurant Rhodos in Leiden. Echt een positieve vermelding waard: gezellige sfeer (ja, op maandag!) en waar je geen Baklava krijgt maar Baklava-ijs ;-). We hadden de mezedes met (volgens de kaart 12 gerechten maar volgens ons) 13 gerechten. Dat bleek een prima keuze!
Herbert H.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2016
Modern ingericht Grieks restaurant met vriendelijke bediening en deels open keuken. Wij hebben gekozen voor de 'mezedes', een soort Griekse variant van de Spaanse 'tapas'. Hierin zowel klassiekers als tzatziki, calamares en gyros, maar ook onverwachte lekkernijen als linzen, kikkererwten, mosselen en stoofvlees. Een prima Griek.
Adrie K.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2016
Heerlijk ontspannen gegeten. Goede kaart waar een aantal heerlijke Griekse lekkernijen op staan. Een echte aanrader. Fijne bediening is op de juiste manier aanwezig.
Nina S.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
Heerlijk gegeten!! Vlotte en vriendelijke bediening.
Dominique D.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2016
Heel gezellig en knus restaurant. Goede sfeer en de ontvangst en services zijn zeer goed. Het is niet een restaurant om met een grote groep te gaan eten, maar met partner of gezin is het een heel leuk restaurant. Het is geen goedkoop restaurant, maar je krijgt zeker waar voor je geld!
Anouska D.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
We zijn heel blij verrast in dit restaurant. Moderne inrichting, heel chique. Goede bediening, deze mensen snappen waar het over gaat. En dan het eten......in een woord "verrukkelijk". Wij hadden gekozen voor de mezedes. Alles was even lekker. Zo ook het dessert wat je erbij kon kiezen. In dit restaurant kun je echt traditioneel Griekse smaken proeven. Grote complimenten van ons! Wij komen hier zeker nog eens terug.
Gerard P.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Prima service en vlotte bediening. Eten is goed. Gekozen voor de Mezedes. Aardig maar redelijk standaard en geen 12 maar 5 gerechtjes. Te makkelijke om een voorgerecht wat bestaat uit 8 dipjes als 8 gerechtjes te beschouwen. Bediening is erg vriendelijk en echt Grieks.
Willem L.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Goed eten. Vriendelijke bediening. Je krijgt vlot je eten.
Jos H.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Wat kunnen ze daar goed koken. Hun Mezedes is niet te evenaren en met hun prachtige rode huiswijn een waar feestje. De bediening is heel vriendelijk en betrokken, maar respecteren de intimiteit van hun klanten/gasten door niet iedere keer met vragen door de gesprekken te komen. Kortom een geweldig restaurant waar we heel graag komen.
C D.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Fantastische gerechten en service. We waren vergeten door te geven om geen vis bij de mezedes te serveren. Zonder problemen nog 2 extra vleesgerechten gekregen. Top!