Speciale deals

-20% op de Rekening

Exclusief menu's

Over het restaurant Rhodos

Authentieke Griek in een modern jasje

Sinds 1986 is restaurant Rhodos gevestigd aan de Turfmarkt en inmiddels zijn ze uitgegroeid tot een waar begrip in Leiden. Het restaurant ademt een moderne sfeer, maar de gerechten zijn op authentiek Griekse wijze bereid. Hier waan je je in een van de trendy etablissementen die Athene rijk is. Een heerlijke plek om te genieten van een Grieks diner of een lunch (op aanvraag).

Na een onderzoek in samenwerking met IENS en ANWB in 2014 door het Gastvrijheidsgilde uitgeroepen tot een van de vijf meest gastvrije restaurants van Nederland in de categorie tot 50 euro.

Meer informatie over restaurant Rhodos

Maandag t/m Zondag vanaf 14:00

Jouw recensie over het restaurant Rhodos

Kees S.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2017
Ton J.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2017
Wij hebben heerlijk gegeten , ondanks dat het heel erg druk was, was de kwaliteit bijzonder goed en de wachttijd kort. Personeel was zeer vriendelijk. Een aanrader is het Mezedes gerecht diverse kleine gerechten. Nagerecht was ook heerlijk, traditionele walnotentaart met ijs en slagroom.
Charlotte V.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2017
De kwaliteit van de gerechten was enorm hoog. We hebben een 3 gangen menu gegeten en de porties van ieder gerecht waren precies goed. Daarnaast was aan alles duidelijk dat het vers was en er veel aandacht aan de juiste smaak was gegeven. Ook was het leuk om te zien dat gerechten die niet uitsluitend grieks zijn alsnog op een andere manier bereid worden dan je gewend bent (denk calamares, risotto, ...) . Er werd veel aandacht besteed aan de klanten om te kijken of alles naar wens was, en bij de kleinste twijfel werd er alles aan gedaan om het naar je zin te maken.
Rick Y.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2017
Excellent food and service.
Ruud J.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2017
Heerlijk gegeten en vriendelijke bediening. Zeker een aanrader.
Roland V.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2017
Beter Grieks restaurant dan gemiddeld. De bediening is niet supersnel, maar de kwaliteit maakt dat meer dan goed.
Mark T.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2017
Lekker en leuke ambiance
Marion D.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2017
Goede kaart, prima prijs kwaliteit.
Goede service, persoonlijk!
Dick W.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2017
Zeer goed restaurant heerlijk gegeten aardig personeel mooie inrichting, kortom zeker voor herhaling vatbaar en ik zal het ook zeker aanraden bij andere.
henkreitsma .
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2017
De gastheer speelde er prima op in dat wij met een dinerkortingskaart kwamen (waarmee je op ma./di./wo. niet alleen 25% korting krijgt op het eten, maar ook op het drinken, kortom op de hele rekening). Wij begonnen met een reeks van kleine hapjes met Grieks brood dat erg goed smaakte als je amper heb geluncht! De wijnen waren volgens mijn gasten (die op dit terrein goed onderscheidingsvermogen hebben), met name de Syrah.
Het hoofdgerecht bracht ons een aangename hoeveelheid schalen en was het met ons gezelschap van 4 man onbeperkt snoepen van al die vlees-gerelateerde varianten. Het was een plezierig vertoeven zo direkt aan het raam. Met mooi weer hadden wij buiten aan het water gezeten op het terras en dan was het geheel nog completer geweest! Hoe dan ook, zonder die kortingskaart had ik de rekening toch wel pittig gevonden, maar met die 25% korting is de prijs-kwaliteit-verhouding meer dan goed.
Voor een nagerecht was geen plek meer en sloten wij af met koffie. Op het laatst kregen wij van het huis de bekende ouzo om nog na te genieten van een prima avond.
Frank V.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2017
Zeer goed eten op een mooie locatie aan het water. Wel aan de prijzige kant, maar daar krijg je wel kwaliteit voor!
Friso W.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2017
Duurde te lang tot het hoofdgerecht kwam, verder was het eten erg lekker! Ter compensatie extra eten + gratis drankje, dus dat zat wel goed
Sam S.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2017
Zo als tijd heel goed. Lekker eten met verse producten, uitstekend servies en leuk zakje. Wij hebben mezedes gehad met nemea wijn.
Heel professioneel restaurant
Tot ziens weer Rhodos en bedankt
Wendy B.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2017
Geweldig lekkere voorafjes, maar de hoofdmaaltijd viel ons tegen qua portie. Eigenlijk waren we zo teleurgesteld dat we het liefst meteen hadden afgerekend. Onze gastheer toch maar eerlijk opgebiecht wat ons tegen stond en die pakte dit geweldig goed op! We werden verzocht weer aan tafel te gaan, dan zou hij ons nog iets brengen. Vervolgens zijn we in de watten gelegt met een aantal schotels, waaronder ook nog eens een desert! Grote klasse!!! Onze avond is uiteindelijk geweldig afgesloten! Grote dank Rodos!
Leon V.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2017
Geen griekse inrichting, wat wel bij een "griek" hoort. Wit, veel te neutraal.
In het verleden nog eens hier gegeten, toen was het echt goed en kregen "te veel" en mochten dat mee nemen. Zelfs de kok kwam kijken of we ontevreden waren.

Druk was het niet, het was dinsdagavond. Deze keer werd er totaal geen aandacht aan ons geschonken nadat we het hoofdgerecht hadden gekregen.
Heb "hierdoor" ook geen drinken en dessert besteld.

Porties waren dit keer te klein en kwalitatief matig.
Giros, leek wel bij de aldi of andere supermarkt vandaan.
Chris J.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2017
De hoofdgerechten (mousaka, souvlaki en gyros) waren goed, zelfs iets beter dan gemiddeld bij een Grieks restaurant in Nederland. Maar de toetjes (yoghurt en ijs) waren ronduit slecht, misschien zelfs bedorven, en we moesten er extreem lang op wachten. Bediening is onprofessioneel. Toiletten zijn smerig. Ik kom hier niet terug.
Hein M.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2017
Vriendelijke, adequate bediening, goed verzorgde, heerlijke schotel. Gezellig terrasje aan het water in de late middagzon. Lekkere cappuccino.
Henk K.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2017
Eten was best ok, maar niet bijzonder. Moesten behoorlijk lang op ons eten wachten, maar werd keurig opgelost door ons een plankje brood te geven.
Christien T.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2017
Als je in de binnenstad van Leiden bent, moet je zeker langs Rhodos om heerlijk Grieks te eten. Service is uitstekend, zoals ze zeggen klant is koning en dat is hier zeker het geval. Aanrader is Mezzedes, twaalf verschillende gerechtjes zodat je de alle Griekse smaken kan proeven!
Rob W.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2017