Over het restaurant Rhodos

Authentieke Griek in een modern jasje

Sinds 1986 is restaurant Rhodos gevestigd aan de Turfmarkt en inmiddels zijn ze uitgegroeid tot een waar begrip in Leiden. Het restaurant ademt een moderne sfeer, maar de gerechten zijn op authentiek Griekse wijze bereid. Hier waan je je in een van de trendy etablissementen die Athene rijk is. Een heerlijke plek om te genieten van een Grieks diner of een lunch (op aanvraag).

Na een onderzoek in samenwerking met IENS en ANWB in 2014 door het Gastvrijheidsgilde uitgeroepen tot een van de vijf meest gastvrije restaurants van Nederland in de categorie tot 50 euro.

Meer informatie over restaurant Rhodos

Maandag t/m Zondag vanaf 14:00

Jouw recensie over het restaurant Rhodos

Wilma A.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2018
Heerlijk gegeten. Ontzettend aardige eigenaar en bediening.
Ruud B.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2018
Het eten en de inrichting is matig.
Arianne J.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2018
Fantastisch!
Ineke M.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2018
Wat een heerlijke plek om even bij te kletsen met mijn dochters! Gastvrij en spontaan, betrokken en ontspannen sfeer. Verrukkelijke rosé en heerlijk eten!
Wij komen terug hoor!

Ineke, Maaike en Sanne.
Eva V.
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2018
Het is een modern ingericht restaurant met een fijne sfeer. De gerechten worden mooi gepresenteerd en we hebben heerlijk gegeten. De vriendelijke bediening maakte avond compleet. We komen hier zeker graag terug!
Astrid B.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2018
Anders dan we gewend zijn. Weinig groente bij hoofdgerecht, We zaten in het vergeethoekje
Ellis V.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2018
Wat een verrassing, om op je verjaardag nog extra verwend te worden met taart en vuurwerk ! We hebben genoten van het eten, de muziek en de super vriendelijke bediening. Een aanrader !!!
Daisy G.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2018
Leuk restaurant. Niet het stereotype Griekse restaurant. Ze hebben gerechten die de ‘normale’ Griek niet heeft. De dorade die ik had was prim, net als de presentatie. No-nonsens bediening maar aardig.
jef B.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2018
Goed gegeten voor een faire prijs vriendelijke en snelle service
Désirée S.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2018
Beetje zakelijke inrichting. Obers deden hun werk, weinig extra aandacht.
Jochem V.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2018
Altijd heerlijk eten, goede gastvrijheid en leuke sfeer. Ruime keuzes en porties. Bediening is aardig en bekwaam. Aanrader als je zin hebt in Grieks eten!
Melanie R.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2018
Op een mooie lenteavond bij Rhodos gegeten. Eerst buiten heerlijk aan het water in het zonnetje en later op de avond binnen. We namen vooraf de Pikilia, allerlei hapjes zoals dolmades om gezellig te delen en als hoofdgerecht de Kreas (gegrilde ossenhaas, giros, souvlaki, kipfilet en bifteki). Bij het hoofdgerecht kwam een lekkere salade, ((iets te weinig) frietjes en tzatziki. Alles smaakte prima en de eigenaar en bediening waren aardig, al duurde het door de drukte wel wat lang voordat de gerechten op tafel kwamen. De baklava en het baklava-ijs waren lekkere afsluiters. Bij een eerder bezoek de Mezedes (verschillende voor- en hoofdgerechtjes om te delen) genomen, wat toen ook erg lekker was.
Adri S.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2018
De gerechten worden ongeveer maandelijks iets anders bereid, zodat er steeds een verrassingselement aanwezig is. De mixed grill bijvoorbeeld was verrukkelijk, maar toch iets anders. Ook de geflambeerde gamba's en mosselen waren voortreffelijk. De hartelijkheid en aandacht van de gastheer waren verwarmend. Trouwens, ook de andere bedieners waren heel attent en vriendelijk. Zo werd het een feest om in Rhodos een drankje en een etentje te hebben.
Annemarie V.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2018
Goede ontvangst, mooie inrichting. Vriendelijke en correcte bediening. Kleine kaart maar toch moeilijk kiezen.. zoveel mooie gerechten die niet bij ieder ander Grieks restaurant in NL op de kaart staan. Erg lekker gegeten! En blij verrast met een dessert van het huis inclusief vuurwerk vanwege mijn verjaardag! We komen zeker nog eens terug!
Martijn M.
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2018
Fijn restaurant met een moderne uitstraling. We hebben gekozen voor een klassieke grillschotel, maar die was erg goed. Prima vlees, niet te vet. Daarbij een prima Retsina. Alleen het glaasje Ouzo na afloop hebben we gemist. Maar we komen nog eens terug.
Martin J.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2018
Weer heerlijk gegeten bij Rhodos. De Kleftiko is ongeëvenaard!!!!
Karlijn C.
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2018
Bediening was goed en vriendelijk, maar voelde opdringerig. We kregen de menukaarten, wijnkaart en vraag over drinken al voordat we onze jassen uithadden.

We kozenvoor een proeverij, maar er werd weinig speciaals in gepresenteerd. Het voedsel was wel goed en lekker. Tafel naast ons bestelde hetzelfde maar kreeg wel de specialiteiten voorgeschoteld in de proeverij?

Al met al een prima restaurant.
Kristina S.
Perfect!
Hans N.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2018
Heerlijk gegeten, goede service, eerlijke prijs Heerlijk gegeten, goede service, eerlijke prijs Heerlijk gegeten, goede service, eerlijke prijs Heerlijk gegeten, goede service, eerlijke prijs
MarcelMeriam .
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2018
Een Grieks restaurant dat zich zichtbaar onderscheidt van hetgeen je gewend bent. Heel bijzonder! We deden de avond aan een vriendin cadeau en hadden er speciaal 100km voor moeten rijden. We werden gastvrij ontvangen, heel vriendelijk bediend en we hebben heel goed gegeten. Kleine telleurstelling aan het eind van de avond. Het was al rustig geworden, we hadden betaald en wilden vertrekken. We moesten zoeken naar onze jassen en het werd niet opgemerkt dat we het restaurant verlieten. Volgende keer beter, want we komen graag nog eens terug.