Rhodos

Meer informatie over restaurant Rhodos

• Amex , MasterCard , Visa card
Hessel V.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2017
De dag na Hemelvaart zijn wij weer bij ons vaste Griekse restaurant geweest om niet alleen te genieten van de uiterst lekkere (en mooi geproportioneerde) kaart maar zeker ook van de altijd uiterst ontspannen sfeer die in en rond het restaurant hangt; ondanks de drukke locatie!
De temperaturen stegen deze dag tot 30 graden; niet verwonderlijk dus dat we ons toch een beetje in Griekenland waanden. Het uitnodigende terras is gelegen op de hoek pal tegenover het centraal station en biedt plek aan zeker 20 à 25 couverts.
Na de ouzo van het huis, bestelden wij vooraf (traditionalisten als wij zijn) de Pikilia (een selectie van Griekse amuses), die wederom overheerlijk was. Hij wordt geserveerd met stokbrood (is deze op dan vraag je gewoon nieuwe, wordt niet moeilijk over gedaan). Vergezeld van een liter rode huiswijn beloofde dit een heerlijke avond te worden. En zo geschiedde..
De hoofdgerechten lieten wij een half uur na de Pikilia pas klaarmaken, want wij hadden zin in een lange zit. Hier werd prima gehoor aan gegeven door het altijd vriendelijke personeel, welke een persoonlijke benadering hoog in het vaandel heeft.
Mijn vrouw bestelde de Gyros Speciaal (gyros met champignons, metaxasaus en kaas uit de oven). Deze werd geserveerd in een prachtig schaaltje (let op: heet) en was hoog op smaak. De receptuur van de metaxasaus zou ik strikt geheim houden als ik de kok was, deze is concurrentiegevoelig!
Mijn hoofdgerecht was (wederom wegens succes geprolongeerd) de Pastitsada. Dit is een mals lamsboutje waar het vlees letterlijk door een weinig pressie van mijn vork van het bot valt. Dit boutje ligt in een saus van mavrodaphne wijn en knoflook en tomaat. Kleine slierten honing op de rand van het bord zorgen voor een prachtige smaakversterking, hoewel het gerecht deze niet nodig heeft.

Aangezien wij niet van de desserts zijn, bestelden we een espresso en een koffie met 40 jaar oude metaxa. Prima.

De constante kwaliteit die Rhodos Arnhem weet te leveren is een heerlijke geruststelling. Als baken van Grieks eten in Arnhem 'beveel' ik de eigenaars hier niets, maar dan ook niets, aan te veranderen!
Michiel T.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2017
Heerlijk gegeten en uitstekende bediening. Heel erg goed personeel, erg lief voor de kinderen. Het vlees was mals en mooi gegaard. Als je houdt van Grieks eten en lekker vlees is dit echt een top restaurant.
Socialdealproever .
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2017
We willen op vakantie naar Griekenland en wilden alvast de sfeer proeven. Het restaurant ziet er echt Grieks uit. Het eten vond ik toch helaas wel wat tegenvallen. De borden waren wel mooi opgemaakt maar ik vond het allemaal nog wel wat aan de rauwe kant. Het had best wat meer doorgegrild kunnen worden. Ook smaakte alle soorten vlees hetzelfde. Dit komt waarschijnlijk door de kruiden. Het personeel was niet onaardig maar ook niet echt vriendelijk, ondanks de hieronder lovende reacties. Het was niet slecht maar ik zou hier niet nog een keer gaan eten helaas!
Christian V.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2016
Een Griek zoals een Griek moet zijn. Goed en genoeg eten. Alles prima op smaak. Niet te duur, informele sfeer en prima bediening. Deze Griek zit hier al vele vele jaren, en dat is eigenlijk wel logisch. Alleen waren de gegrilde lamskoteletjes wat klein/weinig, en dat zelfs voor mijn vriendin: dat is al niet een te grote eter. Ze zouden het iets completer maken als je vooraf van het huis wat tzaziki en brood zou krijgen. Kost nagenoeg niks, maar maakt het wel meer af.
Martijn G.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2016
Werkelijk heerlijk gegeten! Door de Griekse eigenaar gastvrij ontvangen op zijn terras op loopafstand van het centraal station. Hoewel gelegen aan een druk verkeerskruispunt waan je je echt even op Rhodos. Bediening uiterst vriendelijk en correct en in ontspannen sfeer. Je kunt een 3-gangen menu samenstellen voor maar 22,50 uit een selectie van de kaart maar de keuze is ruim voldoende. De authentieke Griekse gerechten zijn behoorlijk van formaat en smaken voortreffelijk. Wie van Griekse eten houd moet hier zeker eens naar toe.
ClaudineK .
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2016
Supergezellig knus Grieks restaurant met zalig eten en erg vriendelijk en vrolijk personeel! Het eten is van erg goede kwaliteit en de wijn smaakte zalig. Mijn vriend had vooraf de zalm-bonbon, en at nog net zijn bord niet op. Zodra het even kan komen we nog eens langs.
bob O.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Deze Griek is gemakkelijk te vinden , recht tegenover het nieuwe NS station in Arnhem. Vriendelijke ontvangst en zitplaats aan het raam zorgde voor een afwisselend uitzicht in dit keurig , doch een beetje gedateerde inrichting van dit restaurant. De keuken stelde ons niet teleur en is van goed niveau , waarbij de gerechten op de rechaud werden warm gehouden.
De gegrilde vleesgerechten waren goed bereidt en zeer smakelijk evenals de Retsina (
harswijn). Bij de schotel was rijst , frieten en een bak met verse gemengde salade toegevoegd .
De bediening was correct en vriendelijk zonder lange wachttijden. Kortom genoten van de heerlijke grillschotel ( nr. 62 op de uitgebreide kaart)
Prisca .
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Het eten was heerlijk, echt Grieks. Porties waren ruim voldoende voor een goede prijs.
Gastvrouw was zeer attent en vriendelijk. Restaurant heeft een Griekse sfeer, tafeltjes staan op voldoende afstand van elkaar waardoor je goed met je tafelgenoten kan praten. Ik ga hier zeker vaker eten!
Tjam N.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2015
Lekker gegeten, ruime porties. Goede prijs/kwaliteit/kwantiteitverhouding. We zaten op het terras. Jammer dat we last hadden van wespen, maar de gastheer was erg vriendelijk en probeerde de wespen op afstand te houden.
Hessel V.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2015
Oorspronkelijk zou Rhodos niet Rhodos hebben geheten, maar Thessaloniki. Maar toen de ouders van de huidige uitbaters meer dan 25 jaar geleden hun winkel startten, opende er net een andere Griek met de naam Thessaloniki in Arnhem. Daarom maar Rhodos; de plaats waar hun ouders elkaar ontmoet hebben.
Dit verhaal wist de uiterst vriendelijke eigenaresse ons te vertellen tijdens ons bezoek van heden avond. Mooi.

Rhodos is centraal gelegen in Arnhem. Zeker als je vanuit het station komt, is het niet te missen. Op de hoek van het Nieuwe Plein geeft het prachtige, intieme, terras uitzicht op alle passanten.
De lekker zittende stoeltjes nodigen uit tot een lange avond Griekse fijnzinnigheden. Zo ook vanavond.
Ons voorgerecht bestond uit dolmadakia (met gekruid gehakt bereide wijnbladeren en tzatziki) die uiterst precair was bereid, met een smaakbeleving die je zelden tegen komt. Goed warm en een lekker mondgevoel. De passende rode wijn was hier ook graag vriendjes mee. Dat gold eveneens voor de ouzo van het huis! Een leuke geste, die je helaas steeds minder tegen komt.
Mijn vrouw genoot van haar gratin met champignons en gyros en saus van metaxa (!). Tongstrelend. De Athene schotel die ik zelf had gekozen wist ook zeker te bekoren! Zowel de suzuki, de gyros en de souflaki waren sterk op smaak (niet te droog zoals je te vaak ziet) en combineerden prim met de bijpassende garnituren (coleslaw en frieten).
Afsluitend viel de 40 jaar oude metaxa op en zeer in de smaak naast een normale kop koffie. De wijze waarop de metaxa geserveerd werd mag met recht creatief en absoluut origineel genoemd worden. Alleen hier al om dient iedereen deze te proberen.
De persoonlijke benadering van de Griekse eigenaren alsmede de prima bereidingen zorgen ervoor dat wij fan blijven van dit pareltje in Arnhem! Kali orexi!
Saskia S.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2014
Wij hadden om half 7 een tafeltje gereserveerd en werden gastvrij ontvangen. De aankleding is erg kitscherig maar dat hoeft niet van invloed op het eten te zijn. Wij kregen ons bestelde drankje en bestelde ons hoofdgerecht. Nog geen 10 minuten later stond alles op tafel. Smaakloos vlees alles smaakte hetzelfde, de souvlaki erg droog. De Gyros was heel erg klein en ook erg droog. De frietjes niet gaar. We hebben veel laten staan. Om 19.21 uur hebben wij betaald. Dit was 1 keer maar nooit meer.
Maarnet121206 .
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2014
Met een groep mensen hier heerlijk gegeten. Gezamenlijk voor diverse voorgerechten gekozen. Heerlijke hapjes. Een ieder hoofdgerecht van de kaart gekozen en royale porties. Met deel van de groep grand desert als afsluiting en vooral de tiramisu en cheese cake geweldig. We komen zeker terug!
Marjanca .
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2014
Bij Rhodos krijg je écht wat je verwacht van een Grieks restaurant: goede kwaliteit, fatsoenlijke porties en heerlijk eten voor een prima prijs. Het personeel is vakkundig, snel en erg vriendelijk. een aanrader dus.
Nicole J.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2013
Heerlijk eten. Wij komen hier regelmatig en elke keer smaakt het weer heerlijk!
Personeel erg vriendelijk en na een aantal bezoeken behandelen ze je alsof je op
bezoek komt, geven je een hand en begeleiden je naar je plaats. Wat ik wel jammer vind is dat
de prijzen erg omhoog zijn gegaan, misschien niet erg slim in deze tijd.
ellenvantil .
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2013
Wij kwamen toevallig langs Rhodos toen we vanuit het station de stad inliepen. De ligging is erg praktisch. Buiten stond een bord met een jubileummenu met veel keus. Mijn verwachtingen waren niet hoog, maar dat was niet terecht. Het eten was erg goed. Bij binnenkomst kregen we meteen Ouzo van de zaak. Mijn vriend vond het opvallend lekker. Lekkerder dan anders, zei hij. De voorgerechten waren zeer ruim. Ik had heerlijke champignons. De hoofdgerechten waren ook groot. Ik had een gegrilde dorade die perfect was bereid. Lekkere frites en salade erbij. We mochten zelfs nog een toetje van de kaart kiezen, maar dat heb ik overgeslagen. Het was geen probleem om daarvoor in de plaats een kopje thee te krijgen. De bediening is vriendelijk en snel. De aankleding van de zaak is wat kitscherig, maar laat je daardoor niet van de wijs brengen. Hier kan je lekker eten!
hermansaintgobain .
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2013
De kok werkt graag met ve-tsin. Resultaat: zout eten en 's-avonds het chineessyndroom.
De keuken en de bediening waren geheel gericht op één grote groep waardoor wij tweeën steeds werden vergeten.
De inrichting is te typeren als Griekse kitsch.
Rhodos is géén aanrader!
Erik T.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2013
Met twee vrienden voor het eerst bij Rhodos gegeten. Het eten was heel goed, er was veel variatie op de kaart. Als hoofdgerecht hebben we de George schotel gekozen, zeer mals vlees. We voelden ons zeer welkom, de gastheren en gastvrouwen zijn zeer attent en snel. Alle tafels waren minimaal één keer bezet (een goed teken, zeker in deze tijd), toch was er ruim voldoende aandacht voor iedere gast.
Een aanrader!
Christian V.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2013
Half februari zijn mijn vriendin en ik 's avonds bij Rhodos in Arnhem geweest; zij kende het niet, maar ik was er jaren geleden enkele keren geweest. De relatief jonge jongen (met bril) in de bediening is een zeer correcte, vriendelijke en leuke ober. Het eten werd allemaal relatief snel uitgeserveerd, en daarom vroegen wij even te wachten voor het hoofdgerecht.

Ouzo van het huis bij aanvang, heb ik zelf overgeslagen, maar dat geeft al wel gelijk een leuke indruk. Verder was het brood vooraf met tzaziki erg goed: heel vers en lekker. De hoofdschotels waren ook top: lekker vlees, frietjes en zijgerechten.

Eigenlijk helemaal niets op aan te merken, en we zullen hier zéker binnenkort weer eens teruggaan.
Erwin H.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2013
Na een dagje Openluchtmuseum, waar we eigenlijk een hapje zouden eten, maar waar ineens geen mogelijkheden meer waren, streken we neer in het Centrum van Arnhem voor een zoektocht naar een lekker eettentje.
Ons gezelschap bestond uit maar liefst zes personen en we hadden natuurlijk niet gereserveerd. Wij naar binnen bij Rhodos. Daar werden we hartelijk ontvangen alsof we elke maand kwamen eten. Er was niet gelijk plek voor ons, want de zaak zat nokvol, maar we werden uitgenodigd voor een drankje bij de bar. Eigenlijk stonden we daar hopeloos in de weg, want het is de plek waar voor alle gasten hun drank wordt verzorgd en waar de bediening de gerechten afhaalt. Maar iedereen liep vrolijk om ons heen, steeds maar weer vertellend dat het allemaal geen probleem was. Uiteindelijk kregen we een tafeltje waar we met z'n zessen konden zitten. Daarvoor hadden we de menukaart al gekregen en hadden we onze keuze gemaakt.
Het eten dat vervolgens op tafel kwam overtrof al onze verwachtingen. Perfect op smaak, heerlijk mals vlees van goede kwaliteit en een prima evenwicht tussen hoofd- en bijgerechten.
Neem daarbij de zeer attente bediening, die ondanks drukte de tijd neemt voor een praatje en een goed advies geeft over bijvoorbeeld gepaste wijn en je mag wat ons betreft spreken van een top Griek!
Eén puntje van kritiek: het interieur is echt versleten en niet meer van deze tijd. Ik denk dat bijna alle Nederlanders inmiddels wel een keer in Griekenland zijn geweest en we weten dus dat het er daar niet zo uit ziet.
Met een meer eigentijdse inrichting en behoud van de overige uitstekende kwaliteiten van dit restaurant zie ik grootse dingen gebeuren voor Rhodos.
Wij komen terug, al moeten we ervoor naar het Openluchtmuseum...
iamredleader .
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2012
Recent hier gegeten, met het gezin. Er werd door de bediening goed ingespeeld op onze behoeftes met twee kleine kinderen; we kregen een rustige hoek om te eten en de bediening kwam regelmatig even kijken of alles naar wens was. Het voorgerecht was vlot geserveerd en bijzonder smakelijk, voor het hoofdgerecht was er een passende portie voor onze oudste (ruim 3 1/2) tegen een zeer schappelijke prijs, en ook de nazorg was fantastisch. We werden behandeld als prinsen. Vooral dus een compliment aan de bediening, die het perfect deed.