Rhodos

Meer informatie over restaurant Rhodos

maandag t/m zondag 17:00 - 22:00 uur
Uitmuntend
9,4

Jouw recensie over het restaurant Rhodos

Sthl H.
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2018
Heerlijk gegeten in een prachtige ambiance.
Bep G.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2018
Heerlijk gegeten in een bijzonder restaurant. Fijne sfeer, super bediening en echt lekker, precies goed gekruide gerechten. Jammer dat hij niet in Gouda zit!
Nettie S.
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2018
Lekker eten in een goede sfeer
Ric V.
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2018
Door de lovende recensies waren wij zeer benieuwd. Vroeg gereserveerd, wat automatisch geen volle tent betekent, maar toch al een paar stellen aantafel. Hoffelijke ontvangst, keurige tafel, meteen onze drankjes en de kaart. Gevolgd door water met ijs en twee glazen, ongevraagd, dus een compliment waard. De kaart niet ingekeken omdat we een menu kozen met vier verschillende voor gerechtjes en nog veel meer verschillende hoofdgerechten. De aanbevolen rode wijn was prima, Grieks en een beetje zoet, maar een echte allemansvriend. En niet duur, 22 Eurootjes de fles.
Niet alles in zo'n brede selectie is dan jouw smaak, maar de kwaliteit was over het algemeen bovengemiddeld. Jammer genoeg kregen we tweemaal ijskoude borden. Daar hadden we meteen wat van moeten zeggen, aldus de Patron. "Dan had hij er nog iets aan kunnen doen." Zo werd het dus alsnog onze fout, en dan ga je niet fluitend naar huis. Maar eerlijk is eerlijk, de prijs/kwaliteit verhouding is erg gunstig en de ambiance genoeglijk.
G.D. W.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2018
Mooie en gezellige ambiance. Rustige sfeer. Uitstekende bediening met aandacht voor de gasten. Heerlijk gegeten. Uitstekende en uitgebreide kaart met veel keuzemogelijkheden. De schotels zijn met zorg klaar gemaakt. Komen zeker terug.
Roy R.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2018
Geweldige uitstraling en gezellig. Het eten was super lekker. Zeer vriendelijk personeel
Belinda N.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2017
Wat een fantastisch restaurant! We hebben bijzonder lekker gegeten, alles was mogelijk ondanks mijn allergie. Ontzettend aardig personeel, heerlijk terras, fijne sfeer. Perfect. We voelden ons bijzonder welkom!
FP B.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2017
Voortreffelijke keuken. Erg verrassende mediterrane kaart. Verse gerechten. Zeer gastvrije ontvangst en prettige bediening. Aanrader voor Steenwijk en omgeving.
Monique A.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
We voelen ons altijd van harte welkom. Het eten smaakt altijd voortreffelijk, de amuse is verrassend mooi opgemaakt en op smaak. We kiezen altijd voor de rode huiswijn, een aanrader. Laat je verrassen door de hoge kwaliteit van het eten hier, de vriendelijke bediening, voor mensen die juist van de Griekse kaart houden én voor iedereen die daar minder van houdt!
Eter12345 .
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2016
Afgelopen weekend weer bij Rhodos wezen eten. Wij hebben zoals altijd heerlijk gegeten. We kozen beide voor het verrassingsmenu, één voor vlees en één voor vis. Beide erg lekker (zoals we gewend zijn hier) en erg vriendelijke bediening. Een aanrader voor wie in Steenwijk uit eten gaat.
Diana D.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
Heerlijk gegeten. De gerechten zijn mooi opgemaakt, de bediening is vriendelijk. Het restaurant is gevestigd in een mooi pand. Aanrader!
Liek1969 .
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
Vanavond gegeten en gebruik gemaakt van het buffet. Voor € 25,00 p.p. vonden wij de keuze erg karig. Ik dacht echt: 'is dat alles?' Het eten was verder goed, maar naar verhouding betaal je hier teveel.
Diana K.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2016
Zaterdagavond hebben wij lekker gegeten bij Rhodos. Het eten was heerlijk en de bediening was geweldig! Na de bestelling hoefden wij niet te lang wachten en het eten was geserveerd. De porties waren precies goed mijn botervisfilet was heerlijk en de garnalen waren lekker sappig..en de lamspotje van mijn partner was voortreffelijk. Het restaurant ziet er sfeervol uit. Wij komen zeker weer langs indien wij in Steenwijk zijn.
Christien W. D.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2015
Gisterenavond gegeten bij Rhodos.
Zij hadden een thema avond: 1001 nacht.

Het was er erg gezellig. Er was muziek en er werd gedanst. Ook traden er nog buikdanseressen op. Bij het speciale menu was er keuze uit vis of vlees. Het was heerlijk!

Het restaurant zat helemaal vol en er was een uitbundige sfeer. Maar het bleef leuk en gezellig!
Normaal kom ik hier regelmatig. Ook zonder themavond is het hier uitstekend.
De gastheer verstaat zijn vak en de bediening is uitstekend.
De keuken is vers en gezond!
Jack P.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2014
We komen regelmatig in dit restaurant. A la carte altijd prima eten! Onlangs is de kaart chiquer geworden, wat ik persoonlijk jammer vind. De presentatie is mooi en het eten nog steeds erg lekker, maar ik mis dat eenvoudige bord met gewoon ongecompliceerd heerlijk Grieks eten. Ontvangst en bediening is altijd erg hartelijk en gastvrij. Moderne uitstraling is klasiek pand, prima sfeer om in te eten.
Ronald P.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2014
Aan de buitenkant denk je dat er nog geen 6 tafels in het restaurant passen, maar als je eenmaal binnenkomt, nou...dan denk je er wel anders over.
En zeer ruime etablissement die doorloopt naar achteren. Zelfs een gelegenheid om buiten te eten, maar dat hebben wij (mijn vriendin ik ondergetekende) niet gedaan. Het decor aan de wand oogt Grieks, de wanden zijn verder licht van kleur en ademt rust uit.
Het was een doordeweekse dag/avond, aan de overkant zat een groep van 10 personen. en 3 tafeltjes die bezet waren. Terwijl wij welkom worden geheten en naar onze plek worden begeleidt, komen de eerste hoofdgerechten tevoorschijn voor die grote groep. De bediening had het nogal druk met het serveren van de gerechten van de groep, waardoor het leek alsof wij in de vergetelhoek hoek zaten. Wij hadden het idee dat, het misschien slimmer was om ons de menukaart te geven en dan focussen op de grote groep. Maar dit is werd hun al snel vergeven, want daarna was het onze beurt en ik moet zeggen, zoveel aandacht krijg ik zelden in een restaurant. De menukaart was veranderd, het restaurant draaide met een pilot-menukaart en alle gerechten op de nieuwe kaart werden aan ons voorgesteld. Het komt er op neer dat de keuken meer Mediterraans is dan Grieks. Onze gastheer noemde Turkse, Grieks en Portugese gerechten. Met name het laatste koos ik voor Piri piri á la Rhodos en mijn vriendi had een mix grill, het droeg de naam Kreta-mix, de naam kan iets afwijken, die ben ik al kwijt. We kozen ook een voorgerecht, het was gehakt op een spies, zeer goed gekruid en met eigen gemaakte sausen. Vooral de gevulde tomaten waren zalig.
mijn hoofdgerecht was heerlijk, malse kip met een heerlijk gekruide saus eroverheen. Bij mij vriendin was alles ook lekker, alleen zat er op de spies de souflaki en die was iets taai en droog, mogelijk door de kruiden, maar ik moet er wel bij vertellen dat we nu aan het muggenziften zijn. Het smaakte allemaal zeer goed en alles was goed in balans.
Tijdens de gerechten kwam onze gastheer regelmatig vragen of alles naar wens was, maar ook de gasvrouw. Alsof we nog niet genoeg aandacht gehad hebben, tijdens het hoofdgerecht kwam de kok ook polshoogte nemen of alles goed was. Tja, toen zaten we elkaar aan te kijken, dat mocht wel iets minder, het kan zijn dat ze het niet wisten van elkaar, mogelijk dat ze dit met elkaar beter moeten afstemmen.
Het nagerecht was super, mijn vriendin had ijs met warme flensjes, een streling voor de tong. Ik had ijs met de bekende manderijnenlikeur. Deze combinatie kende ik nog niet. De presentatie was een lust voor het oog en voor de mond. Owja, nog een klein puntje van kritiek, het is weer muggenziften, maar daar is deze website toch voor? Mijn ijs werd geserveert, daar bleek nog een rietje bij te horen en die was ze vergeten, dit was natuurlijk zo opgelost. Eigenlijk mag dit geen naam hebben, maar ik vind dat dit wel mee moet tellen voor de puntentelling.
Na afloop hebben we nog een cappuchinno gedronken.
Verder niets anders dan lof, voor het restaurant, de nieuwe menukaart als voor het personeel.
Dit is het restaurant die je bij je vrienden zou aanbevelen. Dus als je in de buurt bent....even naar Steenwijk.
lucy S.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2014
Gisteravond voor het eerst bij Rhodos gegeten. Wat meteen opviel was de enorme hartelijke verwelkoming. De persoonlijke aandacht bleef de hele avond, ook bij (voor zover ik heb meegekregen) de andere tafels.
Er werd meegedacht met de bestelling waardoor we een heel gevarieerd palet aan mezzes, vlees en vis op tafel kregen.
De smaak van het eten is heel goed, een aantal dingen sprongen er zelfs nog bovenuit. Kwaliteit is echt goed!
Later op de avond was er nog live-muziek. Het niveau was prettig, we konden de conversatie bij ons aan tafel op normaal geluidsniveau door laten gaan, stemverheffingen waren niet nodig.
De muzikant was goed, actief naar de gasten waardoor er flink gedanst werd zonder dat er overlast was voor de andere gasten. Ook het personeel deed op een bescheiden manier af en toe een paar passen mee.
Normaal gesproken ben ik niet zo'n fan van zang en dans tijdens mijn diner, bij Rhodos wist men de juiste balans te vinden. Zelfs met de muziek erbij zal ik graag weer terugkomen
Annelies V.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2014
Eerlijk gezegd hadden we bij de buurman willen eten, maar dat restaurant was al volledig geboekt. Zo kwamen wij bij Rhodos terecht, waar we vriendelijk werden ontvangen door de ober (en later weer uitgeleide werden gedaan). We kregen een tafeltje voorin het restaurant dat van lieverlee wat drukker werd. Hier overigens geen welkom ouzo. Al vlug stonden onze biertjes op tafel en na het bestuderen van de kaart vroeg de serveerster "wat willen jullie eten"?. Dat was behoorlijk fout en in tegenstelling tot de zeer beleefde ober. valt hier nog wat te leren over het benaderen van de gasten. We kozen voor de dagsoep (serveerster desgevraagd: 'ik geloof tomatensoep') en spanakopita. Overigens kreeg mijn man een spinaziesoep die heel lekker en apart was. Onze hoofdgerechten waren een smakelijk zachte lamsstifado en een kotopoulo, heerlijk gekruide stukken gegrilde kip. Daarnaast een soort omafrieten, lekker knapperig. De bijbestelde wijn was goed. We gingen tevreden weg. Een aandachtspunt voor dit restaurant mag duidelijk zijn: het jonge personeel beleefdheidsvormen bijbrengen en dat ze weten wat de dagkaart inhoudt.
ierlandpleinnl .
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2013
We waren er met de auto al voorbij en dan is het in Steenwijk een wereldreis door al dat eenrichtingsverkeer om er weer in de buurt te komen. Typisch op een heel rustige tijd, de zaterdag voor Nieuwjaar. Van tevoren opgebeld of reserveren noodzakelijk was. Nee, voor dit weekend maar anders mogelijk geen gek idee. Want kennelijk is het er normaal vrij druk in het weekend met het uitgebreide Griekse buffet. A la carte blijft natuurlijk mogelijk. Omdat het niet druk was konden we na de vriendelijke ontvangst plaats nemen vlak bij het uitgebreide buffet. Of we het buffet kenden? Nee, dus een uitleg wat er allemaal was te kiezen. Twee soorten soep en gelukkig de salades niet volledig overgoten met yoghurt of andere sausen maar die netjes apart. Alles was duidelijk vers klaargemaakt en van goede kwaliteit. De enige concessie aan de "Hollanders" was een bak met friet die we overigens niet hebben geprobeerd omdat er genoeg Grieks aanwezig was. De bediening was erg vriendelijk en zeker niet opdringerig, zoals helaas in veel Nederlandse horecagelegenheden nog steeds de mode is. Zeker een plaats om nog eens terug te komen.
Gertjan G.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2013
In de historische Latijnse School (1600), helemaal aangepast aan deze tijd, maar met behoud van de sfeer een heerlijke vleesschotel en voor de vegetarische partner een inventieve groenteschotel genoten. Als Amsterdammers (gewend aan snelheid) was de bediening wat bezadigd...De kok - duidelijk zichtbaar door de open keuken- gebruikt goede kwaliteitsproducten en bereidt ze zoals in Griekenland! Prima!