Over restaurant Rhodos

Uit Griekenland overgevlogen

Het eerste Griekse restaurant van Den Bosch staat al meer dan dertig jaar onder de toren van de Sint Janskathedraal. De Griekse eigenaren wilden een op en top Griekse sfeer neerzetten dus lieten allerlei meubels, schilderijen en vooral veel gastvrijheid overvliegen. Rhodos specialiseert zich in gerechten met giros, lam en een scala aan vis (op de houtskoolgrill) en voor kinderen is er een aparte kaart.

Meer informatie over restaurant Rhodos

Maandag t/m zondag 16:00 - 22:00

Leonie L.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2016
Heerlijk eten, super personeel. Ook geweldig om met een grotere groep te gaan. Je krijgt al het eten tegelijk en zit heel gezellig. Bedankt en zeker tot een volgende keer!!!!
Lisette V.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2016
Eten met veel zorg bereid. En erg smaakvol. Bediening erg gastvrij. Fijne sfeer. Kortom een uitstekend restaurant om een gezellige avond door te brengen. Ze geven je ook alle tijd om een gezellige avond te tafelen.
Lekkerhapje69 .
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2016
Gisteravond hebben we bij Rhodos gegeten. Aangezien het heerlijk nazomerweer was hebben we lekker buiten gezeten onder een grote parasol met een terrasheater. Vanaf mijn plaats had ik goed zicht op de Sint Janskathedraal. Van het interieur binnen heb ik slechts een glimp opgevangen, maar het zag er gezellig uit. Bij aankomst kregen wij een glaasje ouzo. Wij gaven onze bestelling door en even later bestelden we een karafje Retsina, die lekker fris smaakte. Na een tijdje kwam het meisje van de bediening stokbrood met kruidenboter brengen. Ik zei dat we dat niet hadden besteld. Zij zei toen dat het van het huis was. Ik vermoed dat ons eten er iets later klaar was dan gebruikelijk. Maar dat viel nog erg mee. Mijn echtgenoot had een schotel van de grill met souvlaki, lamskoteletjes en gyros. Het vlees was mals en smakelijk en vooral de gyros was erg lekker. Ik had het vispannetje. Daar heb ik van gesmuld. Na het eten hebben we nog een kopje koffie gedronken met een glaasje Metaxa. De bediening was vriendelijk. Voor ons was dit etentje een aangename afsluiting van een dagje Den Bosch.
Christine K.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Zeer slecht onze ervaring bij Rohdos in Den Bosch. Op de kaart staat een broodje Kipfilet je krijgt slechts een sneetje brood en de kipfilet is niet echt warm en dat voor de woeker prijs van 8 70
Erica V.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
By far...de beste en de gezelligste !
komen hier al vele jaren ....heerlijk !!!!!!
Zsaziki nog lekkerder dan deze al was .
De lever lekker mals ....kortom we zijn net terug van een dijn avondje uit !
Guido M.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Eerlijk en heerlijk eten, fantastische service en gastvrijheid in een klassieke setting. Mooi groot terras aan de voet van de Sint Jan kathedraal.
Tip saganaki en aibergine salade vooraf, mousaka en grill gerechten als hoofd.
Rob .
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2016
Gewoon lekker Grieks eten voor een eerlijke prijs. Na het werk lekker mijn collega's giros eten of op het einde van een dag in de stad met mijn vriendin een rhodos schotel delen. Voor grotere groepen hebben ze boven voldoende ruimte zodat je hier geen last van hebt als je met twee komt eten. Ga je in 's-Hertogenbosch naar de Griek, dan ga je naar Rhodos!
Zoetelievegerritje .
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2016
Rhodos biedt prima Griekse gerechten voor een heel schappelijke prijs. Geen hoogstandjes, maar constante kwaliteit. Flesje Retsina erbij, dan voelen we ons helemaal in Griekse sferen. Leuk is ook de ontvangst met Ouzo van het huis. Gastvrij, prettige bediening. Het interieur is wel wat gedateerd, maar typisch Grieks.
Bien S.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Heerlijk gegeten na een dagje Den Bosch. Vanwege mijn gluten allergie is uit eten gaan altijd een beetje spannend. Het smaakte voortreffelijk. Vriendelijke mensen, geen lange wachttijd. Als we er weer zijn komen we zeker terug.

Saskia N.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2016
Deze dag sloten wij af met een bezoekje aan Rhodos na het raadplegen van een andere eet-site. Dat was echt een schot in de roos. Het restaurant is beneden niet erg groot maar er zijn nog 2 verdiepingen. Dat lijkt me met mindervalide mensen niet echt fijn. Dus in zo'n geval even van te voren bellen want ik weet zeker dat ze iedereen het naar het zin willen maken. Er wordt bij binnenkomst gevraagd of U Uso wilt of niet; wat wij een groot pluspunt vonden! Als je het dan evt afslaat dan heb je niet het gevoel dat je de Griekse gastvrijheid schoffeert. We namen 2x traditionele gerechten en 1x een vispannetje. De porties zijn erg ruim en waren alle 3 goed van smaak. Daar het gesprek tijdens het eten stokte moet ik aannemen dat iedereen met genoegen zat te eten.De Pastitsada en de Exochico waren bijzonder lekker. Maar daarmee willen we het vispannetje niet afschepen als minder. Ook het dessert was erg lekken. Maar 2 van ons hadden geen plek meer en namen een lekker kopje koffie. De bediening was erg vriendelijk en behulpzaam. Ook prijs/kwaliteit is prima in orde! Wil je naar de Griek? Dan vind je Rhodos recht tegenover de toren van de Grote St. Jan!

Bonvivantdemoi .
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2016
De warme meze (gemixt voorgerecht) was echt overheerlijkt, ik had de lamsbout, die was goed maar lichtjes droog met de rijst, wij hadden geen muziek helaas, bediening is gewoon goed en zeer vriendelijk! Best romantisch tentje met eerlijk eten tegen een redelijke prijs!

JosCove024 .
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2016
Afgelopen zondag hebben we met een groep van 12 mensen gegeten bij Restaurant Rhodos. We hadden een reünie van neven en nichten. (We zagen elkaar alleen nog maar bij uitvaarten, dus daarom deze reünie.) We werden hartelijk ontvangen en konden na het borrelen aan tafel. Deze tafel stond netjes gedekt klaar voor ons op de bovenverdieping van dit restaurant, een zeer gezellige en ruime plaats om met z'n allen te zitten. Ook een ideale ruimte voor nog grotere groepen, en dat schuin tegenover de Sint Jan. Het eten was zoals altijd voortreffelijk. We kregen een schaal met allerlei kleine voorgerechten, daarna een klein kommetje courgettesoep. Alles was heel smakelijk. We konden kiezen uit verschillende hoofdgerechten. Iedereen was zeer tevreden over zijn of haar keuze. Ook kon je kiezen uit verschillende nagerechten. De wijn vloeide rijkelijk en was ook heel lekker. Het was een heerlijke ontspannen en zeer gezellige avond. Iedereen was enthousiast over de locatie, het eten en de gastvrijheid van dit restaurant. Zeer de moeite waard dus om ook met een groep te gaan eten.

Loes V.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Heerlijk gegeten afgelopen zaterdag. Enorme mals vlees bij de o.a. de mixed grill. Ook de citroensaus bij de dolmades was erg lekker. Porties redelijk groot. Bediening vlot. Interieur sfeervol Grieks.

Antoine V.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2015
Prima gegeten hier, vleesgerecht goed van smaak, mals, en anders dan wat ik hieronder lees juist zeker niet te zout of te gekruid, wat op andere plekken volgens mij vaker gedaan wordt om de wat mindere kwaliteit vlees te camoufleren. Daardoor ook geen overdreven dorst na deze maaltijd. Gerookte zalm voor de kids prima naar wens klaargemaakt en mooi opgediend, ging er goed in. Water mocht iets kouder zijn als ook de prosecco, verder alles ok. Wij hadden trouwens bij binnenkomst een groot restaurant verwacht zo midden in Den Bosch, prettig dat dat niet het geval was maar redelijk aan de knusse kant.

Mettie V.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2015
Veel, eten dat is wel wat het meest op viel, maar verder ook een 8 echt goed dus.
Sommige gerechten iets saai en vlees soms wat aan de zoute kant en dat is zonde van goed vlees. Bediening was vriendelijk en behulpzaam en echt hoffelijk!
Toetje van alle dessert gerechten was leuk niet duur en met erg lekker fruit.
Druk op een maandag, dat is een goed teken.

Darin W.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2015
Prima en vriendelijk ontvangst. De rest van de avond goede service, echter men komt wel gehaast over tijdens de bediening. Eten was over het algemeen goed, maar wel heel wisselvallig. De mousaka, keftedakia, tzaziki en lamsboutje waren overheerlijk. Daarentegen was de suzuki en bifteki te "sponzig " en niet smaakvol. De gyros te nat en zeker niet krokant. Ook de smaak was bij deze flauw. De fix viel gelijk dood in het glas. De aankleding van het restaurant is sfeervol, maar te krap en tafels dicht op elkaar. De tafels zelf ook veel te klein als men een van de meerpersonen schotels besteld. Niet alles paste op de tafel.
Yvette V.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2015
Altijd gezellig bij Rhodos. Super vriendelijke bediening. We krijgen altijd een glaasje Ouzo aangeboden. Voor de niet-vleeseters altijd een heerlijke vegetarische schotel. Niet te duur maar wel goede kwaliteit. Het is vaak erg druk maar daar zijn ze bij Rhodos helemaal op ingericht, nooit lang wachten, altijd persoonlijke aandacht en de gerechten zijn prima!
Geert-jan V.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2015
Super vriendelijke bediening alert en alles wat je vraagt wordt vriendelijk verzorgd of gedaan. Eten is super lekker en wordt met liefde geserveerd

Wesley1913 .
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2015
Bij het zoeken naar een leuk restaurantje voor het jubileum van mijn vriendin en ik te vieren kwamen we deze Griek tegen. Niet hoeven reserveren, werden goed ontvangen, met romantische kaarsjes zonder dat we hierom gevraagd hadden. Na een blik op de kaart besloten we om de Mixed Grill voor twee te nemen. Wat we hiervoor kregen was onwerkelijk. Dit was zonder twijfel het beste restaurant waar ik in tijden heb gegeten. Zonder dat ik ooit in Griekenland ben geweest, ben ik ervan overtuigd dat dit zo uit Griekenland had kunnen komen. Het vlees was precies goed gekruid en klaargemaakt. Hoewel ik mezelf als een grote eter zie kregen we het echt niet allemaal op, wat een goed teken is in mijn ogen. Het restaurant was prachtig ingericht met erg leuke 'eetbankjes' waar mijn vriendin en ik aan hebben gegeten. De bediening was snel en vriendelijk, alleen voelden we ons een klein beetje bekeken wat echt het enige puntje van kritiek was. Prijs-kwaliteit is prima. Service zeer goed en het is er geweldig gedecoreerd. Kortom, ik zou een bezoekje aan Rhodos iedereen kunnen aanraden.

Bine81 .
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2015
Regelmatig ga ik met vriendinnen hier eten. We kennen de kaart inmiddels redelijk goed. Nadat ik de vorige keer de Solomos had besteld, ging ik deze keer voor de Hermes schotel. Het vlees was lekker en niet te zout en er was voldoende zaziki.
Ik vond het erg netjes van de bediening dat er eerst gevraagd werd of we een glaasje ouzo wilden in plaats van het direct neer te zetten. De Imiglycos wijnen zijn (zowel rood als wit) erg lekker. Ook de samos wijn is lekker, maar dat is meer een dessertwijn.
De bediening was erg attent en het eten werd vlot opgediend. Eigenlijk heb ik nog nooit een slechte ervaring in dit restaurant meegemaakt.
De inrichting is nogal donker, er wordt weinig van de blauw-wit combinatie gebruik gemaakt zoals je bij andere Griekse restaurants vaak ziet.