Rhodos

Meer informatie over restaurant Rhodos

Erg kort
Belle P.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2016
Na alle lovende verhalen op Iens waren de verwachtingen wellicht wat te hoog gespannen. Locatie was erg leuk, onverwacht. De stationsomgeving van Almere is nou niet echt sfeervol te noemen. Maar toen ik belde om te vragen of ik kon reserveren werd er al gereageerd met zoiets als "ja hoor": niet echt correct. Bij binnenkomst werd ook echt niet mijn jas aangenomen. Ik vind het een echt Almeers restaurant: grote porties en informeel. Zelf vind ik friet niet thuishoren bij Grieks eten maar bijna alle schotels bevatten friet. De rijst die er ook bij staat was bij mijn schotel slechts een eetlepel. Voorgerechten zijn flink. De olijven waren bremzout. De retsina is echt heel lekker en we kregen een glaasje ouzo vooraf. Dit stond al op tafel voordat je iets kon zeggen dus als je geen alcohol drinkt moet je snel zijn. Dat dus. Je niet realiseren dat niet iedereen alcohol drinkt en morsend de glaasjes ouzo op tafel zetten. Een wat oudere man die bediende ging op mijn man's schouder hangen, niet alleen kom je dan ongevraagd in iemands persoonlijke ruimte; het is ook echt niet prettig als je een frozen shoulder hebt. Dus beetje te platvoers allemaal. Eten niet echt top.
Wim D.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Bij het overstappen op de trein naar Zwolle zagen wij vanaf het station dit Griekse restaurant. Aangezien het toch etenstijd was en wij de tijd aan ons zelf hadden besloten we daar bij Rhodos te gaan eten.
We werden hartelijk ontvangen en kregen een plaatsje bij het raam. Een gratis ouzo en onze bestelde consumpties werden snel gebracht. Het bestelde eten duurde iets langer, maar dat was het wachten wel waard. Het eten was voortreffelijk !! Goed gevarieerd, smakelijk en ruim voldoende. Bij een volgende overstap wordt het weer Rhodos !!
Frans V.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2016
Een Grieks restaurant waar de klant als een gast bediend wordt jas wordt aangenomen.
Wij hebben met 4 personen Griekse tapas ( mecedes ) Grieks voor tapas gegeten werkelijk super. Ook regelmatig aandacht van het personeel is gewaardeerd. Dessert vele mogelijkheden echt fantastisch . Bezoek aan Almere zeker hier gaan eten.
Sonja S.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2016
Gisteren gegeten omdat mijn dochter jarig was. Wat een gezellige sfeer! Personeel super vriendelijk en de gastheer echt top. Het toetje werd met vuurwerk gerserveerd en de gastheer maakte er een waar feestje van. De Griekse tapas waren heerlijk en werden vlot geserveerd! Wij gaan hier zeker weer terug!
Paulkuijper .
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Goed sfeervol restaurant, met een ruime kaart. Neem altijd de mixed grill, dan hoef je niet te kiezen :) heerlijke griekse gerechten voor een prima prijs.
Esmeralda A.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2015
Na lange tijd weer eens naar Rhodos gegaan. Leuk een tafeltje bij het raam gekregen. Nadat we hadden besteld uit de menu kaart kwamen we er achter dat ze ook nog een andere kaart hadden. Dit hadden ze niet kenbaar gemaakt en toen we vroegen waarom dit niet was gemeld kregen we als antwoord het staat in de standaard we hadden het zelf kunnen zien. Als voorgerecht hadden we pittige mosselen uit de oven, deze waren helaas erg lauw, dus terug gestuurd met de vraag of het warmer kon. Na enige tijd kregen we dan ook de warme mosselen. Het hoofdgerecht was gegrild lamsvlees deze was wel goed bereid en lekker. Ondertussen werd er niet meer gevraagd of we nog iets wilden drinken. Nadat we het eten ophadden vroegen we om de rekening, en er is nog nooit zo snel een rekening aan de tafel gebracht als nu. Er werd niet gevraagd of we nog een kopje koffie of een toetje wilden. Dus al met al is de service niet om naar huis te schrijven. En als je aangeeft dat het wel fijn was geweest dat ze aangeven dat ze ook nog een al you can eat kaart hebben, krijg je als antwoord we hebben het al twee jaar dus dan moet je het weten. Wij zijn al ruim drie jaar niet geweest dus weten niets van alle veranderingen. Dus conclusie de service is belabberd, het eten is redelijk. En het decor kan ook wel eens een verfje of andere inrichting krijgen, is al zeker 20 jaar oud.
Lammert W.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2015
43e trouwdag gevierd bij Rhodos. Weer de beste giros gegeten ooit en genoten van de eenvoud, de toewijding, de vriendelijkheid en de sfeer en gezelligheid. Heerlijk om in een thuisomgeving uit eten te gaan. En dat ook nog voor een leuk prijsje.
Magdarijerkerk .
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2015
Poosje niet geweest maar toch weer geprobeerd,afwezigheid van de drie musketiers;) heel goed opgevangen door de barman en de serveersters.viel mij gelijk op dat er een andere kok was,bleek ook zo iljas stond in de keuken mis je in het restaurant maar in de keuken ben je ook prima op je plaats.zaaalig gegeten echt heerlijk.ook het feit dat onze 2 jarigen geen ijsje bestelde toch 2ijsjes met vuurwerk op tafel .fantastisch gedaan en de 10 voor de service echt waard.oh en natuurlijk zonder probleem doggybag mee naar huis :-)
Remi K.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2015
Na een lange tijd weer eens bij Rhodos geweest.
We werden ontvangen met een glaasje Ouzo
Behalve A la carte kan je nu ook kiezen voor het All-you-can-eat concept: vaste prijs voor onbeperkt bestellen van kleine porties (3 items per persoon per bestelling)
We besloten hiervoor te gaan.
Mijn vrouw had 3 rondes, terwijl ik er nog een extra aan kon. Van elkaars porties geproefd.
Alle porties waren goed klaar gemaakt en lekker.
Zowel de serveerster, Dominique, als de eigenaar, Ilias, liepen continu rond en hadden bij elke tafel wel tijd voor een praatje.
Het diner afgesloten met een lekkere bak koffie.
Er is een klein minpuntje: de muziek stond (naar onze mening) net iets te hard, maar niet dusdanig dat je niet rustig kon praten.
Patrick D.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2015
Griekse tapas gegeten, echt een aanrader. Het beste wat Griekenland te bieden heeft op je bord. Ik ga hier zeker nog een keer eten. En dat ze dan de frites waren vergeten maakt dan niet zoveel uit. Verder zeer vriendelijk personeel en leuke sfeer.
Ron T.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2014
Dagje winkelen in Almere afgesloten met een etentje bij Rhodos.
Gezellige inrichting en we hebben een tafeltje bij het raam met een leuk uitzicht op het stationsplein. kerstverlichting is zo kort na de kerst nog volop aanwezig en de knipperende lampjes in de kunst-dennen-slinger in de vensterbank maakt het geheel wat onrustig. Verder is het er ondanks het vroege uur toch al redelijk bezet. Door de indeling van de tafeltjes in compartimentjes zit je toch redelijk intiem en kijk je niet meteen bij de andere tafeltjes het eten van het bord.
Ruime parkeergelegenheid in de directe omgeving. Betaald, dat wel, maar op vijf minuten lopen aan de andere kant van het station is het gratis parkeren in de woonwijk daarachter.
De tzatziki die we vooraf nemen is uitstekend, de rode huiswijn echter wat schraaltjes en waar andere modale wijntjes nog wel eens wat 'optrekken' qua smaak na de knoflookinjectie van de tzatziki, blijft dit wijntje toch wat vlakjes.
Het hoofdgerecht is ook van uitstekende kwaliteit. Ik neem zelf de Meteora schotel (souvlaki, kipfilet, varkenshaas en giros) en deze is uitstekend van smaak, textuur en bereiding. Ik vraag om mayonaise voor bij de patat en dan komt de chef tot mijn teleurstelling met twee van die knijpzakjes aanzetten. Onbegrijpelijk: zo'n goed restaurant en dan dit... Jammer, een missertje!
Mijn tafeldame gaat voorde Gyrosschotel en deze is zo goed gevuld dat ik een goed deel van de gyros bijgeschoven krijg. Keurige side-salad erbij, kortom: afgezien van de wijn en de knijpzakjes mayonaise helemaal top!
ook de rekening vormt geen onaangenaam sluitstuk van deze heerlijke vooravond. Absoluut een herhaling waard!
Brunette .
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2014
Blijft mijn favoriete Griekse restaurant. Vooral de voorgerecht schotel (mix van diverse koude hapjes) is mijn favoriet (soms zelfs als hoofdgerecht met patat of rijst erbij).
Het personeel is altijd even vriendelijk en vrolijk (dat is het voordeel als er een vaste groep werkzaam is).
Vlekkie .
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2014
We komen hier al jaren en genieten iedere keer weer van het eten en de goede sfeer. Er zijn een paar gerechten wat minder naar onze smaak, maar er blijven er nog meer dan genoeg over die heerlijk zijn. Flinke porties voor een goede prijs. Het lekkere eten en de bediening maken het meer dan goed, dat de inrichting wat gedateerd is.
Annelivandoorn .
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2014
We hebben hier nu een aantal keer gegeten. Het gebruikelijke glaasje uzo van het huis was lekker. Dat geldt ook voor het vlees. Aan de salade is weinig aandacht besteed. Het decor heeft leuke elementen.maar wat gedateerd en niet overal mooi afgewerkt.
Jose K.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2014
Wij komen hier al dertig jaar. De laatste tien jaar slechts een keer per jaar. Misschien is het nostalgie, maar het eten smaakt nog steeds als vanouds en de gastvrijheid is nog steeds groot.
Een van mijn vriendinnen is in de tachtig en eet altijd een uitgebreide voorgerecht schotel: heerlijke hapjes, gevarieerd en nooit teveel. Mijn andere vriendin heeft altijd de bifteki, een groot stuk gehakt met kaas. Prima klaargemaakt en smaakt altijd goed. Ik ga voor de Rhodos schotel met extra tzatziki. De giros is prima, de lamskoteletjes ook. We zitten er rustig twee uur. Nooit word je weggekeken. Er is volop kraanwater. De prijs is altijd vriendelijk. En ach die ouzo vooraf. Gewoon een fijne traditie. Volgend jaar weer!
Vanessa V.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2013
het eten was ronduit smaakloos. met name de vegetatische schotel was slecht. groenten uit blik met droge, gekookte aardappels en een berg gestoofde uien. het vlees was droog, geen sausje of tzaziki bij. erg teleurstellend en niet voor herhaling vatbaar.
Chantal M.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2013
We hebben net gegeten bij restaurant Rhodos Almere wordt er eerst al vergeten om drinken te vragen. Dan denk je nog dat kan gebeuren laat ik zelf maar iemand aanhouden. Uiteindelijk na de derde keer mijn stem te verheffen kan de mevrouw ons drinken opnemen. Vervolgens krijgen we een deel van onze voorgerechten want er wordt besloten tussendoor een andere tafel uit te serveren waardoor de dochter van mijn vriend (10 jaar) als laatste haar voorgerecht krijgt terwijl de rest al voor de helft op is. We hadden namelijk 6 voorgerechten voor 3 personen (tja we houden van lekker eten) Het eten is verder goed te eten dus we laten het gaan dan bestellen we een flesje water (spa blauw). Deze wordt open aan de tafel geleverd waarop ik vraag of ze een dichte wil brengen. Krijg ik vervolgens een grote mond want dat zou nergens gebeuren en zij doen het al jaren niet en er wordt nooit geklaagd. Ik zeg oké geef dan maar een glas kraanwater. Gaat ze weg komt de eigenaar terug met een dicht flesje en zegt ik doe dit 1 keer, dit is de laatste keer!! Ik denk sorry! Ja want wij bestaan al 25 jaar en wij zijn te vertrouwen. Ik zeg heeft niks met vertrouwen te maken maar met etiketten. Ja dat begreep hij wel maar toch ik kon hun wel vertrouwen. Dat was dus geen toetje en tot nooit meer ziens. Wij eten best geregeld buiten de deur en als het lekker eten vinden we het ook niet erg om iets meer te betalen maar service is voor ons wel heel erg belangrijk en die was in dit restaurant ver te zoeken (helaas)
Michael L.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2013
Hier prima gegeten. Problemen met de trein richting Lelystad dus even snel naar binnen gelopen. Vooraf tzatziki en calamaris en als hoofdgerecht lamskoteletjes. Eigenlijk was alles verbazingwekkend lekker, zeker voor de prijs die je betaald. Kom hier volgens mij al 20 jaar eens per jaar of 2 jaar en eigenlijk veranderd er niets en dat is prima!
Milan K.
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2013
Er is een uitgebreide kaart, als je daar van houdt. Het eten is van een redelijke kwaliteit zoals je die van een Nederlandse Griek mag verwachten. Ze hebben de traditionele gerechten en ook Saganaki cheese, dus dat is een leuk pluspuntje. Wat vooral opvalt is de goede service en aandacht voor de gast. Moeten ze vooral mee doorgaan. Ook leuk te combineren met een dagje Primark aan de overkant, mocht je tot de doelgroep behoren.
Tim S.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2013
Heerlijk hier gegeten. Het restaurant heeft een warme en gezellige uitstraling. Het eten was lekker en zoals men al eerder aangaf flinke en goede porties. Bediening uiterst vlot en vriendelijk en houden alles goed in de gaten.