Over restaurant Reyna-Be Amersfoort

Wereldse tapas

Een kaart gevuld met tapas, maar dan wel net even anders. Spanje staat namelijk niet centraal, maar de hele wereld! Thaise, Argentijnse, Italiaanse, Japanse smaken, je kunt het allemaal proeven. Wat een creativiteit!

Meer informatie over restaurant Reyna-Be Amersfoort

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Rjcd .
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2016
We hebben heerlijk gegeten in dit restaurant, waarbij per gerecht ruime porties werden geserveerd. De prijs/kwaliteit verhouding is prima. De biediening was vriendelijk en attent. Echter, de menukaarten moeten worden vernieuwd: ze zijn te vies om aan te pakken en ook het karton is verouderd. De sfeer kan nog wat worden verhoogd met passende muziek en inrichitng.
Pfarrer .
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2015
in dit restaurant kun je in de vorm van kleine gerechten, tapaz-achtig, je menu samenstellen. Wij kozen allebei voor onbeperkt. In rondes van steeds drie gerechten per persoon kun je dan je gerechtjes bestellen. Op een doordeweekse dag voor nog geen 15 euro per persoon, exclusief drankjes en dessert. En het eten stelt werkelijk voor die prijs niet teleur. Mini zalm carpaccios, gebakken fetakaas, gefrituurde gambas, kipdijenfilet in teriyakisaus en kofta maakten onder andere deel uit van onze keuzes. Lekker eten. De smaken zijn niet heel exotisch, soms zelfs wat 'gewoon' voor een restaurant dat pretendeert de wereld te presenteren (wereldrestaurant Reyna Bé is de officiële naam). Het is allemaal wat 'gewoner' en zou ook thuis gemaakt kunnen worden. Maar je krijgt meer dan genoeg, lekker bereid en voor weinig geld. De tent zat ook helemaal vol; mensen die niet hadden gereserveerd werden weggestuurd. Het zit hier vaak vol en dat is een goed teken.
Joost V.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2014
Op maandag 24 november met 7 personen (volwassenen en kinderen) gegeten bij Reyna-Be in Amersfoort. Mooie zaak, ruim opgezet met goede stoelen. Met de hele tafel genoten van het tapas menu. Hier werd eerst een combinatie van koude tapas geserveerd. Daarna kwamen er een paar gefrituurde hapjes en vervolgens stond de hele tafel vol met allemaal kleine gerechten. Een mix van de Italiaanse/spaanse/arabische/oosterse keuken. Ook een goede combinatie voor de kinderen. Er is voor elk wat wils.

De selectie aan goede wijnen en de spontane vrolijke bediening maakte onze avond af, zeker in combinatie met de prijs/kwaliteit. Kortom een aanrader.
WhoseMe .
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2014
Van de buitenkant lijkt het restaurant misschien niet heel indrukwekkend, maar de omschrijving laat je toch meer doen vermoeden. Toch maar een keer geprobeerd, dit restaurant in Emiclaer. Het lijkt een kaart van een Mexicaans tapas restaurant maar de gerechten zijn veel diverser dan dat. Wij waren met z'n tweeën en hadden buiten al gezien dat er een aanbieding voor € 14,95 onbeperkt aantal tapas waren. Ook bij binnenkomst werden wij meteen ontvangen en konden wij ergens plaatsnemen. Wij waren er relatief vroeg op een doordeweekse dag en de relatieve drukte kwam pas enige tijd daarna. Wij konden drie gerechten per ronde bestellen. Wij zijn wel bekend met verschillende 'onbeperkte restaurants' en weten dat je vaak niet teveel in één keer moeten bestellen. De gerechten waren inderdaad niet heel erg klein, ongeveer 1/3 van een normaal hoofdgerecht, dus veel meer gerechten kan een normale eten dan ook niet bestellen. Ik heb voornamelijk de Aziatische gerechtjes besteld en deze bevielen mij wel qua smaak. Mijn vriend had wat Griekse en Mexicaanse gerechtjes besteld en deze waren zo goed bevallen dat hij ze ook een tweede ronde wilde bestellen. Vooraf kregen wij een soort Turkse roti/brood met twee dipsausjes. Ook al waren wij niet van plan onze magen te vullen met brood hebben wij deze warme en verse Turkse 'roti' (naam weet ik niet meer) wel lekker opgegeten. Het normale Turkse brood bij de maaltijd hebben we wel links laten liggen, omdat wij ons niet willen vullen met brood, wanneer er zoveel lekkere gerechtjes zijn om uit te proberen. De gerechten waren verrassend goed op smaak en de bediening was vriendelijk. Ook hebben we na de onbeperkte maaltijd nog ieder een dessert besteld en ook deze waren lekker. Zeker een onverwachte aanrader, verschillende smaken en zeker voor deze prijs gezellig en lekker uit eten.
Toos V.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2014
Met een groep van 7 personen hebben we hier op een donderdag gegeten, dus konden we gebruik maken van de "all you can eat" tapas voor €14,95. Niet echt Spaans, maar meer een keuze uit het wereldmenu van het restaurant: o.a. Thaise kip, Japanse beef terriyaki, Italiaanse (vegetarische) lasagne en Turks brood met dip. Alles redelijk smakelijk, voor mijn smaak alleen wat veel vlees, er had meer groente bij mogen zitten. Qua prijs-kwaliteit verhouding goed. Groot minpunt: er wordt geen kraanwater geschonken! Wij dronken voldoende bier en wijn, maar een kannetje water kon er niet af. De bediening is in orde.
Tuus .
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2014
Oei wat was het eten slecht. Lamskoteletten, vis garnalen, gehaktballetjes, kipspiezen, het smaakte allemaal even muffig, leek niet vers. Jammer. Paar gerechten waren wel oke. Zelfs voor een all you can eat concept onder de maat.
Willem V.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2014
ik had gereserveerd vandaag om 18.30.
er stond op de deur Reyna Bé wereldrestaurant dat klopt helemaal.
verschrikkelijke maar dan ook verschrikkelijke lekker gegeten, vrolijke bediening en maken een gezellig praatje met de aanwezige klanten.
niet opdringerig gewoon gezellig zitten en tapas eten.
ik zou zeggen tot de volgende keer, dan zonder Ah menu kaart :)

groetjes Willem & Anja van Beek
Dini .
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2014
Samen met mijn zoon voor zijn 18e verjaardag gegeten - niet gereserveerd, mazzeltje dat we er op donderdagavond nog bij konden.... Heerlijk gegeten, goede smaak, goede hoeveelheid. Helaas beetje gehaast ivm de beperkte tijd, maar voor zeker voor herhaling vatbaar. Zeer veel verschillende tapas om uit te kiezen.
Mavlast .
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2014
Afgelopen weekend wezen eten bij reyna be en we hebben enorm genoten.
Bediening was oplettend en vriendelijk, bij lege glazen werd er snel gevraagd voor nieuwe en daar naast de keuken niet te vergeten... tapas waren lekker ruime keuze en ook voor als vegetariër had ik veel keuze. Zeker herhaling vatbaar en daarnaast moeite waard om weer vanuit Amsterdam langs te komen :)
JoostProever .
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2014
Hier op een maandag avond gegeten, het was er redelijk druk. Eten was uitstekend, niets op aan te merken, leuke combinatie genomen van een hoofdgerecht en wat tapas, meer dan genoeg. Service ook goed, zowel bediening als kok liepen langs om te vragen of alles naar wens was, en ook werd tijdig geïnformeerd of er nog drankjes nodig waren.
Decor is fris en modern, komt ook omdat het een nieuw restaurant is.
Conclusie, zeker de moeite waard, en een goede prijs kwaliteit verhouding
Jos V.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2014
Vanavond hier gegeten voor de eerste keer. De eerste indruk is goed, de zaak is warm en sfeervol ingericht en we kregen een gezellig hoekje toegewezen. Vervolgens duurde het even voordat men kwam vragen of wij iets wilden drinken. Een flesje huiswijn graag...helaas die hadden ze niet, maar hebben jullie dan wel? Ja,uuh andere wijnen. Wat wilt u...droog, fruitig, zoet...nou een droge wijn graag!Die kregen we, alleen jammer dat we nergens konden bekennen wat die nou zou gaan kosten! Het duurt ook gehoorlijk lang voordat er iets doorkomt en als het er is, is het koud of lauwwarm, Jammer,het kan veel lekkerder zijn als ze niet proberen alle gerechten tegelijk op tafel te zetten, maar eerst de warme gerechten en dan pas de koude. De bediening is aan de lakse kant. Er loopt 1 man ,die heeft duidelijk de leiding, maar kan geen leiding geven.Het eten is lekker, maar het is voor verbetering vatbaar. Er zit geen logica in de zaak, waardoor het ongeorganiseerd overkomt! Wat ook opvalt is dat je bij iedere bestelling veel brood krijgt, waardoor je na ronde 3 ook 3 borden brood op tafel hebt staan.Dus kort samengevat...een leuke tent die wel wat verbetering kan gebruiken.(drankenkaart zou handig zijn) goed eten (mag wat warmer) en de bediening iets losser.
Johan O.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2013
Gezellig nieuw wereldrestaurant in het winkelcentrum Emiclair. Het is met name een tapas restaurant waarbij de gerechten niet alleen spaans zijn maar een keur van gerechtjes vanuit de hele wereld: spaans, italiaans, mexicaans, aziatisch... Het leuke is dat ondank het allegaartje wat je op tafel krijgt, alles toch wel weer met elkaar combineert
Vriendelijk, enthousiast personeel in een sfeervolle ambiance. Leuk om zomaar even naartoe te gaan.
Willemijn B.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2012
Bediening zeer correct en vriendelijk. Eten is prima en niet heel bijzonder. Lekker als je even niet wilt koken. Prijs kwaliteit prima.
Lokatie ideaal als je nog boodschappen moet doen en gratis parkeren.
Rob T.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2012
Nu 3x hier gegeten. Prima eten, erg gevarieerd en lekker. Bediening zeer vriendelijk, helaas is de muziek te nadrukkelijk aanwezig (te hard, galmend) en niet passend bij de ambiance. Prijs is zeer redelijk.
Annette L.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2012
Lekker gegeten bij Reyna-be. Van alle landen wel een lekker hapje op de kaart voor weinig geld. Niet te vet, porties groot genoeg, en een vriendelijke bediening. Alleen is de bediening niet erg snel. Af en toe was het zwaaien maar toch wel je niet gezien en ook na roepen werden we niet gehoord. Maar verder was het lekker en niet duur en was de bediening vriendelijk.
An_en_peet .
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2012
Door toeval (of lot) hier met drie personen gegeten. De vriendelijke ontvangst werd zeer op prijs gesteld en ook de uitleg van de formule en keuzemogelijkheden was prima. Het eten was echt verrassend en lekker. Wij komen hier graag terug en geven de eigenaar de tip om zo'n restaurant in Zoetermeer te starten. Een plek waar je je echt te gast voelt. Ga zo door; hopelijk tot ziens!