Reuring

Lutmastraat 99 1073 GR Amsterdam Nederland Kaart
31-207770996

Over restaurant Reuring

De R van heerrrlijk

De houten tafeltjes met simpele witte servetten en gezellige peertjes boven de bar geven Reuring een gevoel van Franse bistro. Elke dag serveren ze hier een wisselend drie- of viergangen chefsmenu. Reuring is lid van Euro-Toques, een code van eer waarbij de leden nadrukkelijk gebruik maken van natuurlijke, streek- en seizoen gebonden producten.

Meer informatie over restaurant Reuring

• Datum van je bezoek: 18 sep. 2016
- Recensie wordt momenteel bewerkt -
Ronald R. Proever (1 recensie) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2016
Het voorgerecht was echt goed, maat mooie wijncombinatie. De gastheer beloofde me dat hoofdgerecht helemaal fantastisch zou zijn, maar dat was niet helemaal zo. Te veel zout op aantal componenten en geen druppel saus bij de reerug, die saus wel gemist, dessert zou ook heel goed zijn vond gastheer, maar was ook niet helemaal mijn ding. De wijn was wel fantastisch.
StatlermetWaldorf . Expertproever (7 recensies) 6,5 /10
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2016
Reuring en ik zijn geen goede combinatie. Ze hebben een verrasingsmenu van 3 of 4 gangen. Daarnaast kun je tussen alternatieve voor en hoofdgerecht kiezen. Maar ja, als je niet weet wat het menu is kun je geen afgewogen keuze maken. Nadat ik aangegeven had niet van verrassingen te houden was men bereid het menu te vertellen. We kregen eerst wat brood met boter, een kaasbitterbal en plakje worst. Gewoon niet bijzonder. Als voorgerecht had ik steaktartaar. Ook niet uitgesproken qua smaak. Er moest iets van truffel in zitten. Ik heb de truffelsmaak niet geproefd. Het hoofdgerecht was schol en een kalfstoof met aardappelpuree en een salade. De schol was goed. De kalfstoof was mals maar aan de zoute kant. De salade van 2 gemsbladen, 3 wortelslierten en twee plakjes radijs met olie aangemaakt was oké. Maar verdient niet de naam salade. Het was in mijn beleving garnering. Het toetje was de topper van de avond. Rood fruit met meringue en een room met geraspte gedroogde aardbei. De wijnen waren prima bij de gerechten maar qua prijs aan de forse kant qua prijs. Qua eten was de prijs redelijk.
De inrichting is leuk. De muziek veel van hetzelfde wat begon te irriteren. De toiletdeur mag aan de binnenkant wel eens schoongemaakt worden of overgeverfd. Hij was heel groezelig boven en onder de deurklink. Zoals gezegd Reuring en ik zijn geen goede combi. Het zal bij dit enige bezoek blijven.
Beste StatlermetWaldorf,
Dank voor de recensie.
Wat vervelend om te lezen dat de avond niet is gelopen als dat wij en jullie voor ogen hadden. Het verrassingsmenu biedt ons de mogelijkheid om elke maand met de mooiste producten 4 gerechtjes samen te stellen. Zoals u al heeft aangegeven; als u niet van verrassingen houdt zullen wij absoluut niet moeilijk doen om het menu toe te lichten.
De klassiekers staan bij ons op de kaart als toevoeging of als vervanging van het menu. Als er een klassieker wordt gekozen lichtten wij ook toe waar dit in het menu als vervanging kan worden gekozen, zodat u een afgewogen keuze kunt maken.
Met het kaasbitterballetje en de Italiaanse salami willen we u dat beetje extra geven dan ipv alleen brood met boter.
De steak tartaar (de klassieker) is aangemaakt met een truffelmayonaise, wij hebben het teruggeproefd en kunnen ons niet vinden in het commentaar dat u daarop geeft.
Ook de kalfstoof hebben wij teruggeproefd en de smaken komen overeen met de ideeen die wij hebben. Vervelend dat we uw verwachtingen niet hebben kunnen waarmaken.
Wat betreft de wijnen; we bieden een ruime variatie in wijnen in elk prijssegment. Als de wijnen u te duur waren, hadden we de mogelijkheid met onze mooie huiswijnen een alternatief aan te bieden of zelfs nog een wijn die daartussen in zit.
Dank voor uw feedback en hopen u ooit nog eens te mogen verwelkomen!
Maarten Baas V. Meesterproever (14 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
We hebben hier zaterdag avond gegeten. Gereserveerd via Iens (erg makkelijk ++ ). Het was nog lekker weer dus we konden buiten zitten. De bediening was uitstekend. Had misschien iets sneller gekund in het begin. Het idee van 1 verrassingsmenu vind ik wel leuk. Daardoor ook geen keuze stress en je eet is wat anders dan je normaal zou bestellen.
Beste proever 15924,

We zijn blij om te lezen dat het verrassingsmenu in de smaak viel! We willen de keuze stress inderdaad van onze gasten wegnemen en ze verrassen met onze combinaties.

Dat het in het begin iets sneller had gemogen vinden wij jammer om te lezen en daar gaan we dan ook hard aan werken om deze mindere ervaring bij onze gasten weg te nemen.

Wij hopen jullie spoedig weer te zien.

Anneke.dam . Proever (1 recensie) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
We hebben heerlijk gegeten bij Reuring, de gerechten waren erg lekker en de service en toelichting waren uitstekend. Zeer vriendelijke bediening. Zeker voor herhaling vatbaar.
Beste Anneke.dam,

Wat fijn om te lezen dat alles naar wens is geweest! We kijken uit naar jullie volgende bezoek!

Mthomas1 . Proever (1 recensie) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2016
Heerlijk gegeten. Uitstekende kwaliteit, heerlijke wijn, en de prijs/kwaliteitverhouding verdient een ster. Vooruit vegetarisch doorgegeven. Vriendelijke bediening, prettige entourage. Top restaurant!
Beste mthomas1,

Wat een prachtige cijfers hebben we van jullie mogen ontvangen, super! Heel fijn om deze positieve feedback terug te lezen.

Wij hopen jullie snel weer te mogen verwelkomen!

Nina V. Meesterproever (35 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Ik hoorde van diverse kanten dat het bij Reuring zo goed is, en ik snap nu waar iedereen het over had. De prijs-kwaliteit verhouding is echt super en de bediening is vriendelijk, meedenkend en geeft gepassioneerde uitleg over de wijnen. Wij kozen voor de bijpassende wijnen bij het menu en de kaasjes toe. We hebben genoten: goede, verrassende smaakcombinaties met telkens een wijn die het geheel afmaakte. Wij gaan hier zeker weer heen.
Beste Nienpoek,

Het is heel fijn om te horen dat mensen zo over ons praten, het doet ons dan ook deugd om te lezen dat we de verwachtingen waar hebben gemaakt!
We doen ons best om elke maand weer nieuwe, en vooral spannende combinaties voor jullie op de kaart te zetten en daarop is volgende maand geen uitzondering! We hopen jullie snel weer te mogen ontvangen!

JKW . Fijnproever (2 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2016
Wat hebben wij genoten van ons avondje bij Reuring: heerlijk eten, fantastische wijn, attente bediening en dat voor een goede prijs. Wij zijn fan!
Beste JKW,

Wat vinden wij het fijn om dit terug te mogen lezen! We gaan ervoor zorgen dat we onze fans niet in de kou laten staan, we hebben het menu voor volgende maand al af! We hopen jullie dan nog een keer te mogen ontvangen!

Paulien K. Meesterproever (53 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2016
Lekker genoten van het 3 gangen verassingsmenu. We hadden bijpassende wijnen bij de gangen, die ontzettend lekker waren en inderdaad een goede match met het eten. Als dessert hebben we gekozen voor het kaasplankje, dat was een prachtige afsluiter.
Beste Paultjelusthetwel,
Bedankt voor je recensie! We zijn blij om te lezen dat jullie het naar jullie zin hebben gehad. Ook de geslaagde wijn spijs combinatie vinden wij prettig om terug te lezen.
Wij hopen jullie binnenkort weer te mogen verwelkomen met ons nieuwe menu!
Het Reuringteam
Nina T. Fijnproever (4 recensies) 9,8 /10
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Het leuke van Reuring is dat het restaurant in een woonbuurt ligt wat het toegankelijk maakt, terwijl het tegelijkertijd op culinair niveau de top nastreeft. En dat lukt goed. Je kunt niet meer kiezen uit verschillende gerechten (zoals eerder) maar krijgt een verrassingsmenu aangeboden met stuk voor stuk goed passende en mooie wijnen (als je ook voor het wijnarrangement kiest). De bediening sluit goed aan bij de hoge standaard en is vriendelijk en attent.
Beste Nina,
Bedankt voor je recensie! Wat fijn dat jullie het naar jullie zin hebben gehad, dat lezen wij erg graag! Het verrassingsmenu (met bijpassende wijnen) is iets waar we veel zorg en aandacht aan besteden en wij vinden het dan ook echt tof dat dit zo goed is ontvangen.
Wij hopen jullie weer snel te mogen ontvangen!

Johan T. Meesterproever (17 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Heerlijk buiten gegeten ik had het 4 gangen menu met wijn arrangement met bijpassende wijnen en bij het vierde gerecht de kaasjes genomen. Ik moet zeggen dat de wijn spijs van een hoog niveau is daardoor vind ik de prijs-kwaliteitverhouding prima en misschien wel iets goedkoop. Aanrader dus.
Maddyberg . Meesterproever (23 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Reuring is een aanrader voor een gezellig en culinair avondje uit. Wij namen een 3 gangen menu en het eten is er zeer goed, met name ook het kaasplankje, en het personeel is zeer vriendelijk en maken het hun gasten op alle mogelijke manieren erg naar hun zin.
Olivier_VP . Proever (1 recensie) 6,8 /10
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Aardige mensen en goede service. Het verrassingsmenu was lekker maar hier is ruimte voor verbetering. Uitgebreide wijnkaart met goede wijn.
PeterOv . Fijnproever (3 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2016
Uitstekend eten, fijne gerechten met attente bediening, een aanrader in het rustige deel van de Pijp. We komen zeker terug.
WybeKoopmans . Fijnproever (4 recensies) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
We waren even verrast van het concept van Reuring: we kunnen niet meer a la carte bestellen maar de menu's zijn vastgesteld. We kozen het driegangen-menu met bijpassende wijnen. Wel spannend om niet te weten wat er gaat komen. En alles was heerlijk. Elk gerecht zat vol smaken en de wijnen waren prachtig. Mooi detail is dat de chef aan tafel uitleg komt geven over het hoofdgerecht.
Als Reuring iets doet om het geluid te dempen - een volle zaak met pratende mensen levert een hoop geluid op - wordt wat ons betreft ook het cijfer voor het decor hoger.
Robert F. Fijnproever (4 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Het duurde even voor de eerste gang op tafel verscheen, maar het eten was heerlijk. De tofu viel minder in de smaak bij onze gasten, maar verder was het top!
Phillis L. Proever (1 recensie) 7,3 /10
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2016
Het eten was heel origineel en voortreffelijk van smaak. Ook de persoonlijke uitleg van de kok kon ik erg waarderen. We namen het 3-gangen menu. Dat was uiteindelijk wel een beetje weinig...,
Dieuwke D. Meesterproever (98 recensies) 7,3 /10
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Boven verwachting lekker gegeten op aanraden van vrienden. Vooraf oa met bietjes gemarineerde (rauwe) zalm, erg lekker. Tussengerecht zwezerik, hmmm. Hoofdgerecht eend en als toetje een fantastische verrassende combinatie van smaken: mokka met abrikoos en chocola. Ook de kaasjes van L'Amuse waren heerlijk, evenals het bijpassende wijnarrangement.
Meisje in de bediening die de toelichting gaf bij alle wijnen was vriendelijk, maar bij die jongen kon er geen glimlach vanaf.. Alsof hij er helemaal geen zin in had ons te bedienen en daar op dat moment in ieder geval niet wilde zijn. Jammer en zonde.
MokumFood . Expertproever (5 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2016
Uitstekend gegeten! Gekozen voor 4-gangen met bijpassende wijnen. Wel het eerste voorgerecht vervangen door de fenomenale steak tartaar (dat eitje!!). Ook het zoete dessert vervangen door de kazen, met een heel leuk trio aan begeleidende drank. Mooie avond, voor herhaling vatbaar!
Ted S. Fijnproever (3 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2016
Als vaste klant iedere keer toch weer positief verrast worden, dat zegt iets over de kwaliteit en inzet van degenen die Reuring al jaren met tot een fijne culinaire plek in Amsterdam Zuid maken. De keuze is beperkt maar de kwaliteit vergoed alles. Deze keer gekozen voor het bijpassende wijnarrangement ook nu weer een positieve verrassing en heerlijke smaakcombinaties.
Ga zo door Reuring.