Resto Santai

Meer informatie over restaurant Resto Santai

7,2
Mrgoochie6 .
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2016
Kort geleden hebben we Santai ontdekt en onlangs hebben we met een groep van 16 dames mogen genieten van het heerlijk Indische eten dat wordt bereid door de Indische chefkok (eerder bekend van restaurant Blauw). De verfijnde smaken van de rijsttafel Santai zijn akelig lekker op elkaar afgestemd en je proeft dat de gerechten met liefde worden bereid. De hartelijkheid van de eigenaresse Michelle, haar personeel en de rustieke sfeer maken restaurant Santai absoluut de moeite van het overwegen waard. Ga je zeker geen spijt van krijgen! ;-)
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2016
Waarom zit er nooit iemand in dit aardige restaurantje op de Biltstraat in Utrecht? Ga het eens proberen zou ik zeggen. Want al ziet het er van buiten heel duur en formeel uit: dat is het geenszins. Als je bij Resto Santai voor €15 een mals kipgrrecht in ketjapsaus of in Lemon grass sambal bestelt, krijg je een halve rijsttafel geserveerd dus dat is bepaald niet duur. Het Warsteiner bier wordt er geserveerd in de bijpassende mooie hoge glazen, kortom heel feestelijk allemaal en een aanwinst voor Wittevrouwen. Geen top kwaliteit geen smaaksensaties maar gewoon prima tentje.
Froukje T.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Voorgerecht (sate) en hoofdgerecht (vega: ei en tofu) gehad. De gerechten waren goed op smaak en hebben die typische smaak. De bijgerechten waren prima, maar iets minder was ook prima. Het leek nu wel erg op andere Indonesische restaurants in de stad. Service was prima. Informeel en er werd rekening gehouden met het feit dat we beperkt de tijd hadden. Minpunt: het tocht bij de deur en het was erg rustig.
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Supergezellige lui die er in slagen authentieke Indonesische gerechten neer te zetten.
Value for Money! Prettige sfeer.
Niet pretentieus.
Mark D.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Met de rijsttafel is niks mis, wel met de ambiance. Leeg en kil, aan de voorkant tocht. Bewust geen oubollig Indisch decor is een goede keuze, maar daar moet wel iets voor in de plaats komen. Het concept van de rijsttafel is net als de schaaltjes en de te hoge prijzen schaamteloos gepikt van het beste Indische restaurant op de Springweg, al haalt het eten dat niveau niet. Jammer dat de eigenaar er niets aan doet om als nieuwkomer op de onovertroffen Biltstraat niet wat meer op de trom te slaan bovendien: máák er wat van en scherp de prijzen aan.
LienB .
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2016
Voor de tweede keer in Resto Santai en opnieuw aangenaam verrast door de heerlijke smaken en authentieke Indonesische keuken. De eerste keer voor de rijsttafel Santai gekozen en afgelopen vrijdag voor soto ajam, crispy mix, saté kambing en daging blado. Alsof we weer in Indonesië waren … enak sekali!
Complimenten aan kokkie en onze bijzonder attente ober!
Femke V.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2015
Heerlijke Indonesische rijsttafel gegeten gisteravond! Duidelijk van een Indonesische kok, net zo lekker als het eten in Indonesië zelf (we hebben daar gewoond:) Gezellig, strak ingericht restaurant en supervriendelijke bediening, zeker een aanrader!
Valentijn S.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
Een Indische rijsttafel gegeten in dit nieuwe restaurant (5 weken open op de Biltstraat): 15 kommetjes met allerlei lekkernijen voor 2 personen. Goede balans tussen de verschillende smaken die Indonesië rijk is. Verschillende marinades, maar ook een verrassend verfrissende mangosalade. Goede proporties waardoor het snoepen van vlees, vis en vegetarisch lekker blijft.
Het personeel is vriendelijk, betrokken en informeel. We vroegen wat meer over hun eigen ervaringen met Indonesië en ze staan je graag te woord.
Inrichting is simpel zonder kitscherige Aziatische snuisterijen.
Voor zowel beginners als kenners is deze rijsttafel een prima kennismaking met de Indonesische keuken.
Gijs78 .
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2015
met een groep vrienden gegeten en ook een paar dagen later was de algemene mening dat het een aanwinst voor de Biltstraat is. Bediening is heel vriendlijk, professioneel maar ook gezellig en scherp; vegetarier kreeg bv meteen de eigen 'kroepoek'. Inrichting is netjes, strak verzorgd, niet heel sprekend en intIem maar zeker niet ongezellig. Wij hadden de rijsttafels, vlees en vega. Eten was gewoon erg goed: zowel smaak, textuur als opmaak. De bekende Indonesische bootjes. Lekker gevarieerd Ook. Rendang en sateh waren super; lekker sappige sateh met stevig grilsmaak. Prijs was absoluut keurig; gelet op de hoeveelheden hoef je niet evenveel rijsttafels te nemen als gasten aan Tafel. Helaad geen koffie/thee als gevolg van een defecte machine maar werd keurig aangekondigd. Wij gaan vaker komen.
Otto D.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2015
Volslagen aanfluiting. Onervaren bediening, belachelijk hoge prijzen (hoofdgerecht rond de 25 euro, voorgerechten 8, 9 euro), geen bier van de tap. Slechts een ander tafeltje was bezet. Toch moesten we anderhalf (!!!) uur wachten op onze bestelling terwijl het personeel verveeld met zichzelf en elkaar bezig is. Om 21:15 kregen we ons eten. 3 van de 4 gerechten (en alle rijst) waren koud tot lauw. Terug naar de keuken en warm maar superdroog weer terug. Als goedmakertje drankje van het huis. 3 mensen wilden een thee, de vierde een koffie. Helaas geen thee, en ook geen koffie. Doe dan maar een spekkoeklikeur (staat op kaart). Helaas, ook dat had men niet. *zucht*. Te mijden tent!
D .
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2015
Foodies opgelet! Heerlijk!!! Santai opende drie weken geleden de deuren van haar restaurant. Wat een aanwinst voor Utrecht. Wij bestelden de rijsttafel Santai: intens smaakvol en gevarieerd. Je treft zowel klassiekers, als bijzondere gerechten als geitenvlees saté en gemarineerde mango. Bijzonder fijn dat de satés vers worden gegrild. Ook heel fijn: een varkensvleesloze menukaart. De bediening is persoonlijk en oprecht vriendelijk. Je bent echt een gast bij de eigenaren van Santai. Het decor is modern met een aantal authentieke Indonesische details zoals de prachtige houten schuifdeur naar het toilet. Wij komen zeker terug!
Aanrader!
Enhp .
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2015
Afgelopen weekend wezen eten bij Resto Santai. Heerlijk buiten op het terras ih zonnetje.
We begonnen met een verse cocosnoot en de heerlijke sate kambing en sate ayam (nog nooit zo'n lekkere sate gegeten in nederland!)
Daarna een rijsttafel, ook deze was top! Heerlijk kruidige rendang, ayam ricah lekker pittig, verse groenten en de sambal goreng tempeh echt super! Als dessert de dadar gulung gekozen. Ook dit gerecht heeft ons niet teleurgesteld! Heerlijk zoet en de vulling van cocos was perfect! Kortom dit restaurant is echt een aanrader!!
Charlotte B.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2015
Heerlijk eten, een echte beleving! Leuke sfeer en vriendelijk personeel. Ik wens ze veel succes met het nieuwe restaurant.
Tom D.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2015
Nadat we er al een aantal keer waren langs gelopen tijdens verbouwing was het vorige week dan eindelijk zover. Met ze vieren zaten we achter in het restaurant waardoor we in de keuken konden kijken wat voor heerlijke verse gerechten er werden uitgeserveerd. De bediening vertelde ons duidelijk over het menu en kwam met een aantal aanbevelingen. We hebben een aantal voorgerechtjes gedeeld, voor het hoofdgerecht hadden we met ze vieren een rijsttafel en als extra de lamskoteleten op aanraden van de eigenaar. De lamskoteleten waren ook echt fantastisch, alleen al daarvoor zou ik terug gaan. De rijsttafel was meer dan voldoende en erg divers. Typische smaken zoals je ze ook in Indonesie proeft. Uiteindelijk hebben we geen dessert genomen, omdat we genoeg hadden gegeten.

Dat alles onder het genot van een heerlijke fles witte wijn, de Cotes de Casgogne is een prima prijs/kwaliteit wijn.

Ik kom zeker snel terug!
DvdS84 .
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2015
Heerlijk gegeten bij Santai! Het smaakt zoals bij mijn oma..en dat is een super goede compliment. Wij hadden een rijsttafel genomen en alles ervan was lekker! Van saté, rendang, boontjes, nasi goreng, roedjak en nog veel meer..alles was top! Mooi moderne interieur met leuke Indonesische invloeden.