Restaurette Schierzicht

6,2
6,4
Jannemiek K.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2016
terug bij Schierzicht na meer dan 15 jaar, opnieuw ingericht. maar op deze prachtige dag zaten we lekker buiten, we kozen het meest uitgebreide menu: een heerlijk tongetje, kibbeling. gabakken mosselen en griet, twee soorten saus, veel te veel goed gebakken frites, wat weinig salade en ik zou niet voor een aardappelsalade gekozen hebben gezien de frites, ondanks de eerdere rescensies, hebben wij lekker gegeten, het personeel was vriendelijk. we vonden het opnieuw een beleving
Brenda O.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2016
We hebben hier een portie kibbeling met patat gegeten.Nou ja, gegeten? Na een paar hapjes hebben we de rest laten staan. Wat een smakeloze taaie troep. Schaam je om in Lauwersoog zulke vis te verkopen. Hier komen we nooit meer!
Anika P.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Eten wisselt hier per keer. Een lekkerbekje bestel ik al niet meer, zit altijd vol graten. De kibbeling was deze keer erg klein en daardoor droog. Patat en mayo is heerlijk. Drinken erg prijzig. Achterin is het lawaaiig door spelende kinderen boven.
Smikkeltje5 .
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2016
Vanmiddag vis meegenomen, vis gelijk na half uur gegeten. Een bakje kibbeling met saus en 1 zonder, daarbij nog 2 lekkerbekjes(middelgroot). In totaal moest ik daarvoor 17,55€ betalen. Wat een verschrikkelijke teleurstelling. De kwaliteit van de kibbeling was slecht, vet, smakeloos, weinig vis en veel korst. En over de lekkerbekjes eigenlijk hetzelfde, ook zeer klein van formaat, en dat voor middelgroot. Nog nooit zulke slechte kwaliteit gehad, terwijl wij echte vis liefhebbers zijn. Volgende keer zeker niet weer naar Schierzicht, ronduit slecht!!
Ties J D.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
Gisteravond een Havenmenu gegeten bij SChierzicht.
Patat, kibbeling en een salade. €10,75 dus je verwacht kwaliteit voor dat geld.
Kibbeling bestond uit dunne visstaarten ,was koud en echt niet lekker.
Patat was vet en slap. Over de salade kan ik ook kort zijn, ook niet de kwaliteit die je mag verwachten.
Kortom niet heen geen.
Gerard N.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
restaurant is opgefrist. mooi. maar ...... de lekkerbek is ondermaatse vis. nog nooit zo klein gezien.
commentaar: dat levert de afslag ons. flauwekul. dat accepteer je gewoon niet. wij gaan er niet meer heen
Annais .
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Voor de vierde en laatste keer hier gegeten.
De vis is smakeloos, het vet druipt eraf, door te veel kruiden en een sausje proberen ze er nog iets van te maken maar helaas...
Een uitzondering daargelaten maar het personeel heeft geen belangstelling voor de klant.
De baas is wel erg vriendelijk, hij zou eens kritisch naar zijn personeel en naar de kwaliteit van het eten moeten kijken.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Samengevat: vandaag wat de kwaliteit niet goed. Bij het serveren van het eten bleek de bestelling niet compleet te zijn, de kibbeling was lauw, de kip-saté te droog. Volgende keer eten we in het restaurant aan de overkant van de straat.
Jaap V.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2015
ik en mijn vriendin hebben er verspreid over het hele jaar 2015 10 keer gegeten en hebben er nog nooit geen klachten over het eten gehad
Chantal O.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2015
Twee keer in een week gegeten, beide keren niet bijzonder vriendelijk personeel. Kortaf en bot. Het eten liet te wensen over, droog hard brood om de hamburger, patat veel te hard en doorbakken ( mijn dochtertje kon het niet kwijt worden ) en als kadootje voor een meisje van twee een doodskop?? Ik heb het twee keer geprobeerd maar nee ik hoef er niet weer heen. Jammer.
Roweco .
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2015
Schierzicht is een restaurette en als je hier naar toe gaat met dat in je achterhoofd dan kun je hier prima een visje, patatje-met of kop koffie drinken. Bestellen bij de balie, pieper mee die aangeeft wanneer je bestelling klaar staat en dan een plekje zoeken gaat prima, speelhoek voor de kinderen. De door ons bestelde kibbeling en mosselen waren goed, de patat wat aan de droge kant. Het zou geen kwaad kunnen dat er wat meer rondgelopen wordt om tafels af te nemen en ook het kinderspeelgoed en de kinderstoelen kunnen wel een sopje gebruiken. Prima softijsje na.
Peter D.
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2015
eerst 2 lekkerbekjes besteld erg veel graat en totaal smakeloos gelukkig kan je zelf wat kruiden toevoegen dan maar een kibbeling grote stukken van het staart gedeelte waar erg veel beslag omzat en totaal kapot gebakken , sommige stukken hadden een rare bijsmaak en was erg vet ook dit niet op gegeten.
geen aanrader
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2014
Ik heb hier eerder een recensie over geschreven, het lijkt er op dat ze deze gelezen hebben! Het interieur is vernieuwd. Ook het eten was van de beter kwaliteit dan de vorige keer! Ik geef daarom deze keer een zeven voor het eten. Als u in de buurt bent, neem dan ook even een kijkje in het nieuwe bezoekerscentrum op de dijk tegenover het restaurant!
Roelf G.
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2014
Het was weer erg goed en gezellig bij Schierzicht ,we kwamen aan met 45 personen die elk afzonderlijk hun bestelling opgaven , en na afloop was iedereen tevreden en vol lof over de vlotte en prettige bediening , en over de kwaliteit van het gebodene .
Kortom een echte aanrader !!!!
Edward M.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2013
Zo'n storm als vandaag (wat was het spectaculair daar aan de haven!) maakt ook hongerig. Zonder al te veel verwachtingen dus Schierzicht binnengelopen, maar zelfs die bleken nog te hoog gegrepen. Wat kan je verpesten aan een broodje haring? Veel, zo bleek. De haring zelf ijskoud en (daardoor?) vrij smakeloos, het bijbehorende broodje droog eveneens smakeloos. Bijna weggegooid, ware het niet dat ik werd gedreven door de hongerklop. Nog nooit zo'n slecht broodje haring gehad! Daar komt bij dat de storm heel wat mensen had gelokt, die eveneens wel wat wilden. De bediening was getalsmatig daar duidelijk niet op berekend, en al helemaal niet toen er ook nog een collega uitgebreid ging telefoneren. Het duurde lang, heel lang voordat men mij kon helpen, en dat ook nog zeer ongeïnteresseerd. Kennelijk heeft de gemakzucht hier toegeslagen - de klanten komen toch wel, is het niet? Het enige pluspunt, eigenlijk twee: dit cafetaria is precies op de juiste plek gesitueerd, met een prachtig uitzicht op de vissersboten die vandaag een prachtig foto-object vormden!
Yvonneste .
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2013
Op zich een leuk en gezellig restaurant maar de door ons bestelde kibbeling was werkelijk NIET te eten. Hard en smakeloos. Al bij het eerste stukje had ik genoeg gehad.
Gemiste kans, jammer!!
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2013
Eten met een schitterend uitzicht op het wad en het eiland waar dit restaurant zijn naam aan heeft ontleent. Het restaurant mag zich rijk rekenen met het grote aantal bezoekers wat voornamelijk in het weekend het gebied en het restaurant bezoekt.

Vandaag hebben we hier met de familie gegeten. De specialiteit van dit restaurant is vis. Persoonlijk ben ik geen visliefhebber, maar ook voor de gemiddelde snack kun je hier terecht. Bestellen doe je aan de balie, het eten wordt daarna naar je tafel gebracht.

De reacties over het eten waren gemengd. Hoewel de vis goed was, werd het lauw opgediend. De door mij bestelde loempia werd wel keurig met een beetje sla geserveerd, maar dat was het enige pluspunt. Een loempia hoort goud-geel en knapperig opgediend te worden, deze was donkerbruin doorbakken van kleur en de mantel was zacht en plakkerig, ook de smaak was niet goed. Voor het eten voor mij een zesje.

De service gaat door voor een gemiddelde snackbar, hiervoor een zeven. Hoewel het uitzicht magnifiek is, geef ik het restaurant een zeven. Er moet wel bij vermeld worden dat het restaurant beschikt over een ruime speelhoek voor de kinderen met een ballenbak en een klim en klauter ruimte.
Johan D.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2013
Ik was hier al jaren niet meer geweest. Nu kwam ik aan met de boot van Schier en kreeg nostalgische herinneringen van het eten van een portie kibbeling met patat. Dus naar binnen gestapt en dit keer geen kibbeling maar een lekkerbekje met frites. Ik verkondig altijd dat de lekkerste vis op lauwersoog is, dat was ook zo. En dat is nog steeds zo. Wat een heerlijke vis. Het vlees valt heerlijk uit elkaar en is nog steeds fantastisch van smaak.
Ja, schierzicht is een restaurette. Een combinatie tussen cafetaria en eenvoudig restaurant. je moet zelf ahalen bij de balie. Het personeel is vriendelijk en de sfeer is gemoedelijk. Dit keer geen softijs genomen wat ik vroeger altijd wel deed. dat komt de volgende keer wel weer.
Louk D.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2012
Gewoon slecht gegeten. Gebakken schol, krijg er gelijk drie, wat teveel is. Vettig en niet lekker. Bijgerechtjes ook smakeloos.
Redelijk leuk decor met mooi gezicht op de Wadden, maar maakt de kwaliteit van het eten niet goed!