Restaurante Pizzeria Vreeswijk

• Toegankelijk voor rolstoelen
7,2
Susanne K.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2016

Liefhebbers van pittoreske dorpjes zijn bij Ristorante Pizzeria Vreeswijk aan het juiste adres. Temidden van een markant sluizencomplex kun je je in dit restaurant laten verrassen door een van de vele Italiaanse gerechten. Het warme interieur en een zee van ruimte zorgen ervoor dat met name gezinnen met kinderen en kleine gezelschappen er goed terechtkunnen.
Echte Italianen zwaaien de scepter in de keuken en blinken uit in de rijkelijk belegde pizza’s, smakelijke pasta’s en originele vleesgerechten, zoals een gevulde ossenhaas met gorgonzola en een rokje van ham. De vriendelijke bediening straalt rust en bescheidenheid uit, terwijl ze speciale hapjes en drankjes voor jou in petto hebben, zoals vrolijke ijsbekers voor de allerkleinste bambini die je als aandenken mee naar huis kunt nemen of een schuimend KOLK-biertje.

Frank B.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2016
Heerlijk in de avondzon op het terras gegeten aan het water in het gezellig Vreeswijk. Uitstekende attente bediening van mensen met hart voor de zaak. De pizza's zijn er verrukkelijk. Wijn, pizza en een gezellig terras aan het water. Wat wil je nog meer op zomeravond! Het buiten decor krijgt van mij een 9. Binnen zou een opknapbeurt niet verkeerd zijn.
Korteraar ..
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2016
in de zon, buiten op het terras....dan is het decor dus prima. ik had weinig tijd en vroeg om een snelle pizza prosciutto en een nog sneller biertje. het ging dus perfect en ik werd supersnel geholpen. ongevraagd werd er een tweede biertje bij gezet....en die was men vergeten op de rekening te zetten, dus....ik kom nog een keertje terug om dat "gestolen" (niet afgerekende) biertje alsnog te gaan betalen.
Greet E.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2015
Tweede kerstdag hier gegeten. Het eten was wel lekker maar de houding van de enige vrouwelijke serveerster was abominabel. Er kon geen lachje af , ze smeet bijna de borden op tafel en gaf je het gevoel dat je eigenlijk niet welkom was. Dit was niet onze eerst negatieve ervaring met haar. We houden het hier voorlopig voor gezien. Jammer
Michael W.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2015
gisteavond hebben we heerlijk gegeten in het restaurant.
echterer zijn 2 punten van aandacht.

1. Er werd door de ober aan tafel verteld welke verschillende menu's er zijn en dat er ook gerechten besteld konden worden die niet op de kaart stonden zoals scalopinna a la fungi.
Mijn vriendin besteld de scalopinna maar wat blijkt tot mijn schrik als ik de rekening krijg dat de scalopinna ruim € 22,00 kost. Wellicht is het een tip om de prijzen vooraf te melden zo voorkom je problemen.

2. Ik wilde gebruik maken van een kortingsbon (25% korting op de totaal rekening, geldig tot 1 december) die in het trefpunt stond van Houten. Deze bon had ik zelf uitgeprint via internet omdat ik de krant per ongeluk had weggegooid. Krijg ik doodleuk te horen dat dat niet geldig is. Wellicht een tip om dat er bij te vermelden dat alleen de bon uit krant geldig is.
Het bijzondere is wel dat de ober tijdens de uitleg van de verschillende menu's aangaf dat de korting niet geld op het speciale 3 gangen menu en waar ik helemaal van baal is dat ik thuis kom en ligt er op mijn deurmat een nieuwe trefpunt en wat lees ik paginagroot in de krant diezelfde kortingsactie en hij is nog langer geldig ook en wel tot en met 15 december. grrrr

Beetje jammer dat we niet van de korting gebruik konden maken.
Eten-is-weten .
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2015
Ik geloof dat ik nooit zo'n lekkere bruschetta heb gegeten als degene die hier als voorgerecht werd geserveerd. Qua hoofdgerechten was de ossenhaas perfect gegaard en de kalfsoester heerlijk mals.
Wat zo mogelijk nog beter was dan het eten, was de bediening, die enorm attent en zorgzaam was. Er werd actief meegedacht over goede combinaties van gerechten en dranken en er werd zeer goed in de gaten gehouden of het ons aan iets ontbrak - wat daardoor nooit het geval was. Dit deed de bediening op een ontspannen, warme en gastvrije manier.
Kortom: het was het meer dan waard om Utrecht eens te verlaten en naar Nieuwegein te reizen. Snel weer.
Adri .
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2015
Wij houden het bij dit restaurant bij de pizza's. 1x Daar wat anders gegeten en dat was ronduit slecht en veel te duur voor hetgeen geserveerd werd. Voor die prijzen zou je top voedsel verwachten. De beoordeling betreft daarom ook alleen de pizzeria. De pizza's zijn gewoon goed en smaakvol zoals je die ook in Italië eet. Dus niet te vergelijken met de Domino's of New York's. Bediening in het restaurant prima en attent. Mooie locatie en bij mooi weer kan buiten langs het water gegeten worden.
Evansoest .
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2015
Heerlijke pizza's, maar service kan af en toe iets beter! Je kan kiezen voor een dunne bodem en dat smaakt toch net iets lekkerder vinden wij. Vooral op het sommige terras zit je heerlijk aan het water.
Ted V.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2015
Vandaag hadden we iets te vieren en dachten dat gezellig af te sluiten met een etentje bij dit restaurant. Gezien de weersvoorspelling tijdig een tafel gereserveerd op het terras zodat we optimaal zouden kunnen genieten vh mooie vreeswijk. De eerste teleurstelling is dan de ontvangst...die is er niet en dus maar even naar binnen gelopen om onze aanwezigheid kenbaar te maken. Vervolgens aan een tafel gezet die niet was gedekt en bovendien overal plakte. Daarna lang wachten op een eerste drankje en het opnemen vd bestelling. In totaal bijna 2 uur vanaf aankomst gezeten voordat het eten werd geserveerd. Ons deel vh terras begaf zich volkomen buiten het blikveld vd bediening. Ik ben dus zelf maar een keer gaan vragen of het nog lang zou duren, want enige aandacht v h bedienend personeel was er niet. Nog groter werd de teleurstelling toen bleek dat bij 2 mensen de bestelling verkeerd was doorgekomen. Die hebben dus pas later hun eten gekregen. Geen enkele vorm van excuus vd bediening. Aangezien onze gasten nog een lange reis voor de boeg hadden hebben we alles snel opgegeten en zijn we weggegaan. Eerlijk is eerlijk, het eten was lekker. Echter de hele gang van zaken heeft de avond goed verziekt. Bij de afrekening nog een fles wijn gekregen. Heel aardig en goed bedoeld, maar het kan niet verhullen dat deze zaak zijn zaakjes niet goed voor elkaar heeft.
Jaalderink .
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2015
Poker had ik voor gekozen. Het leek een opgewarmde prak. Niet eens warm maar lauw. Om de paar minuten werd er gevraagd of we nog drinken wilden door 4 verschillende mensen.

We komen hier al jaren maar vanavond was het de laatste keer.
Poeliepoel .
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2015
Na jaren afwezig te zijn geweest weer eens gegeten bij Pizzeria Vreeswijk. Het interieur is niets veranderd, redelijk gedateerd heet dat dan. We bestelden vooraf Bruschetta en Vitello Tonato, de laatste was prima vlees en smakelijk. Het bruschetta brood was nauwelijks geroosterd, de tomatenstukjes dreven in de olie en er zat enorm veel ' mozzarella' prut op. Smaak 0,00. Als hoofdgerecht trio lasagne, cannelloni en ravioli: redelijk van smaak maar flauw. disgenote pizza parmaham en ook hier als bruschetta vage mozzarella of wat ervoor doorgaat, wellicht iets wat erop moet lijken maar niet smaakt. Als dessert samen een tiramisu, maar deze was zo vast, zwaar en koud dat we het samen niet eens op kregen.
Conclusie: weinig Italiaans en weinig gekruid eten,de zuid-europese keuken ontbreekt absoluut. Bediening was redelijk. Rekening voor hetgeen we qua smaak hebben ervaren te hoog.
Niet voor herhaling vatbaar.
Sylviadegroen .
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2014
Lichtjesavond in Vreeswijk, ontzettend druk maar toch stond het eten binnen een half uur op tafel! Het personeel was zeer vriendelijk en kwam ook vragen of alles naar wens was. Pasta's eten is aan te raden hier.
Pietje1308 .
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2014
Pizza's telefonisch besteld. Bij het ophalen bleek er 1 pizza te weinig. Pizza's hebben geen dunne krokante bodem maar een veel te dikke bodem. De kaas die ze gebruiken smaakte niet naar mozzarella waardoor de pizza Margharita niet te eten is. Peperoni pizza drijft in het vet. Al met al zeer slecht. Van een Italiaans restaurant verwacht je meer kwaliteit maar die is hier ver te zoeken. Bediening is ook niet echt vriendelijk.
Grijze_1969 .
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2014
Heerlijk weer vandaag, tijd om buiten te eten op een terras. Meestal gaan we naar een Turks restaurant. Maar mijn vrouw had zin in een pizza. Reeds meerder malen negatieve ervaringen hier gehad qua bediening (eten is meestal redelijk). Vandaag leek het in eerste instantie goed te gaan. Tip voor als je hier toch gaat eten, bestel tegen bijbetaling als basis kaas mozzarella, want de kaas welke als basis wordt gebruikt op de pizza's is van zeer matige kwaliteit.

Vandaag met drie personen hier gegeten. 1 pizza Inferno, 1 calzone, 1 calzone speciale. Tegen mijn zoon zei ik al "neem niet die calzone speciale". In die pizza zit alleen een dun laagje tomaten prut, heel veel kaas en heel veel gehakt. Is echt geen lekkere Calzone. Maar ja mijn zoontje is 11 en wil graag zelf beslissen. Had hij achteraf wel spijt van.

Zelf had ik de pizza Inferno. Tomaat, kaas, salami, champignons, paprika&hot pepper. Dacht ik toch dat die hot pepper van die groene pepertjes zouden zijn. Bleek mijn gehele pizza rijkelijk belegd te zijn met chilli peper. Stukje geprobeerd en daarna een dame van de bediening aangesproken. Deze reageerde zo snel met haar reactie dat dit echt zo hoorde dat we het idee kregen dat ze hier wel vaker op aangesproken is. Nog maar een stukje geprobeerd, mijn mond in brand van de chili. En ben ook geen liefhebber van chili poeder. De zoon van de eigenaar aangesproken met de woorden "ik lust deze pizza niet, u mag het van tafel halen". Junior wilde weten waarom. Hem het uitgelegd, maar dat klopte natuurlijk niet en chili peper staat zeker wel op de kaart. Maar hij bood toch aan een nieuwe pizza te laten bakken met wel die groene pepertjes er op.

Nieuwe pizza kwam, wel een kleiner formaat, want ik had al van de eerste gegeten :-) De pizza al in stukjes gesneden, want in de keuken dacht men natuurlijk dat het een kinder pizza was. Hadden we toch nog iets om te lachen. Na het eten weer een hele tijd zitten wachten om af te rekenen. We zaten aan het einde van het terras. Dus ja daar komt niemand. Medewerkers buiten werken heel hard hoor! Maar als je te druk bent dan bedien je alleen de mensen dichtbij.
Ik naar binnen om zelf af te rekenen. Dame rekent prima af en zegt tot de volgende keer. Ik draai mij om staat daar junior opeens weer vlak voor mij een zegt op een niet vriendelijke manier "wat was dat nou met die pizza". Blijkbaar durft hij binnen onvriendelijker te zijn dan buiten. Weer uitgelegd, op de kaart staat iets anders, zeker geen chilipoeder. Dat was junior niet met mij eens en zei "dat zal ik eens laten zien in de kaart". Hij leest voor uit eigen kaart en zegt dan "er staat niets van pepers, maar Hot Pepper". Ik uitgelegd dat ik door de hot pepper dacht dat het om losse groene pepertjes zou gaan en dat ik niet van chili peper houd. Daarna zei hij "was de nieuwe pizza wel lekker". Dit heb ik bevestigd, waarna hij zei "Dan is alle weer goed en tot een volgende keer".

Mogen jullie raden of ik hier nog een keer kom..
Johnny129 .
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2014
Super lekker gegeten met de kids. Op de kaart een paar pizza's met dunne bodems zijn zeker de moeite waard pizza bresoaola heerlijk alleen de pesto kon beter
Pbuijsm .
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2014
Op een doordeweekse donderdag hier wezen eten met 2 volwassenen en 1 kind. Bij binnenkomst vriendelijk ontvangen maar iets te joviaal. 2 pizza's besteld (quattro formaggi en inferno). Het lijkt of de pizzas machinaal gemaakt zijn, weinig smaak en beleg. Bij een echte pizzeria verwacht je een dunne knapperige bodem, dit was een dikke broodplaat.
Personeel niet meer gezien dus maar naar de bar gelopen om af te rekenen. Bij vertrek kon er zelfs geen bedankt en tot ziens vanaf.
Midden .
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2014
Afgelopen zaterdag een tafel gereserveerd in de “da Vinci” zaal. In dit gedeelte van het restaurant bestel je van een andere kaart authentiek Italiaans eten. ( geen pizza’s) De da Vinci zaal ziet er keurig verzorgd uit, daar waar het pizzeria gedeelte wel toe is aan een likje verf.
De avond begon stroef. Pas na een klein uur – en zelf op zoek te zijn gegaan naar iemand die ons kon helpen- ontvingen we de menukaart en konden een drankje bestellen. Dat mag gewoon niet gebeuren.

Serveerster deed erg haar best, maar er was overduidelijk een onderbezetting ten opzichte van het aantal gasten.
Het eten was niet slecht, maar kende zeker niet de verfijning die we verwacht hadden. Het beste gerecht was de Braciole alla Romana. Smaakvol kalfsvlees gevuld met mozarella en rauwe ham.
De Filetto di Bufala was een malse haasbiefstuk. Helaas was de – volgens de kaart- vulling van mozarella volledig afwezig.

Van de Duetto di sogliola e gamberoni waren de garnalen te lang gebakken en vrij droog. De tongfilets werden wel als smaakvol beoordeeld.
Alle gerechten kenden een veel te zware, machtig saus. Jammer!

Al met al niet voor herhaling vatbaar. Gemiste kans, want het zou zoveel beter kunnen!
Lorrem .
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2013
Vergane glorie.... Gelegen in het oude gedeelte van Nieuwegein wat een leuk oud stadsgezicht heeft. Pizzeria ook oud maar gedateerd, kan wel een likje verf gebruiken. Vriendelijke ontvangst. Pizza's leken wel Amerikaanse pizza's ze hadden stuk voor stuk dikke opgeblazen bodems. Bij navraag bleek dat de kok/pizzabakker geen Italiaan is. Was in ieder geval wel te proeven dat het niets met de smaak van Italie te maken had. Jammer. Geen herhalingsgevaar.
Joost T.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2013
Verleden week hier een pizza tomaat/kaas/prosciutto ham gegeten.
Een plak ham smaakte goed de andere 5 smaakten en roken muf.
Schoonzus laten ruiken en die vond de geur ook vreemd.
Ober er bij gehaald die zei dat de smaak waarschijnlijk door de warme kaas kwam. (met een neutrale kaas smaakt het beter, wat ze niet gebruiken)
Hij haalde een plakje ham op een bordje om te laten proeven.
Eerst heb ik geroken en hij was net zo muf als op de pizza.
Er was met deze meneer niet over te praten want het lag aan mij.
Zelf jaren in de horeca gewerkt en de klanten toch heel anders behandeld.
Er ging ook niets van de rekening af. (ham niet gegeten)
Zelfs een gratis kopje koffie kon er niet vanaf.
Jammer, maaltijd verpest voor 4 personen.
Peter .
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2013
Div x een pizza gegeten en ik moet zeggen deze zijn super, maar het personeel zeer onvriendelijk 1 dame in het bijzonder , praat niet , lacht niet , en ze geeft je het gevoel dat je blij mag zijn dat je er mag zitten , een ouder heer , ik denk overigens de eigenaar doet het qua service beter
Deze ervaring(en) weer houd ons om hier nog te gaan eten , ahoewel het eten en de locatie SUPER is