Restaurante Pizzeria Pompei

Service8,1/10
Decor7,7/10
Anne V. Fijnproever (3 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2016
Gevarieerde antipasto misto met lekkere ham & meloen, kazen en salade, prima tortellini alla casa, en koffie toe. Prettige bediening met correcte adviezen en toelichting.
Ralph V. Meesterproever (16 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2016
Met een gezelschap heerlijk gegeten bij Pizzeria Pompei. De bediening is vlot en vriendelijk. De Italiaanse gerechten zijn van prima kwaliteit, zowel de pizza als de pasta. De hoeveelheden zijn goed en je krijgt waar voor je geld. Dit restaurant is zeker een aanrader om te eten wanneer je op zoek bent naar een goede Italiaan.
Rinus V. Fijnproever (3 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2016
Met een gezelschap van zes personen hadden wij wat te vieren. Wij werden op een enthousiaste wijze ontvangen aan onze gereserveerde tafel en goed voorgelicht door de ober. Als voorgerecht hadden wij allemaal Fungi Trifolati. Altijd lekker. De aanbevolen Pizza Dolce Sospiro is een absolute aanrader. Als vegetariërs kregen wij deze pizza natuurlijk zonder ham geserveerd. De anderen hadden een Pizza Di Mare die ook uitstekend werd beoordeeld. De huiswijntjes zijn smakelijk en al onze gasten waren na afloop zeer tevreden.
Inpandig . Proever (1 recensie) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2016
De pizzeria's zijn niet meer wat het geweest is in Amersfoort. Na een lange tijd zijn we weer eens bij Pompei naar binnen gegaan. Wat blijkt: echt lekker gegeten!! Pizza's waren mooi knapperig en lekker belegd (Bresola), de Vitello Tonato vooraf was echt vers en smaakte goed. Als de Vitello Tonato goed is bij een restaurant dan kun je er vanuit gaan dat het met de kwaliteit wel goed zit.
Bediening was leuk, heel aardige jongeman en deed heel erg z'n best! Hier gaan we weer vaker naar heen.
Matthijs V. Meesterproever (13 recensies) 6,8 /10
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2016
We keren terug naar deze Italiaan met echte Italianen, die trouw zijn aan hun eigen cultuur, die ze met Mediterraans temperament aan je tafel vermarkten. La belle vita in gemoedelijke sfeer. De vitello tonato is behoorlijk zout, de reuzegarnalen sappig lekker, maar aan de prijs en de ossenhaas medium-plus is goed gelukt. De ravioli met garnalenvulling is ok, al maskeert de romige saus de pasta iets wat te sterk. We missen de risotto op de kaart.
Burcu F. Meesterproever (24 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2016
Het personeel was zeer vriendelijk en het is een leuke plek om rustig wat te eten. Ook waren de pizza's waren lekker knapperig. Verder hebben we een leuke avond gehad.
Maria M. Meesterproever (11 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
Dit is het meest bezochte door ons restaurant in Amersfoort. De service vinden we erg goed, heel kindvriendelijk wat je niet vaak treft. Het eten is altijd heel lekker geweest. We hebben enkele favorieten die we gewoon direct bestellen, maar ook als we een keertje gaan experimenteren (met een verrassingsmenu bijvoorbeeld of wat dan ook) gaan we nooit teleurgesteld naar huis. We hebben ook vaker vrienden meegenomen en iedereen was blij tot nu toe. Ik vind zelf de Prosecco wat minder, hou van minder zoet. Maar dit is echt een kleinigheid ten opzichte van de algehele beleving.
Peter M. Meesterproever (44 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
We aten een gerecht dat niet op de kaart stond, maar de kok wel wilde maken: spaghetti aglio, olio e peperoncino. Goed van smaak, lekker pittig, maar de pasta was wat aan de dikke kant. Carpaccio van rund was goed, niet overladen met dingen die er niet bij horen. De twee pizze Dolce Sospiro waren heerlijk, lekker vers met rauwe ham, mozzarella, rucola en verse tomaat. Het wijnadvies was prima, alleen de prosecco was wat aan de zoete kant. Prima koffie na, echte café macchiato, stond ook niet op de kaart. Maar een echte Italiaan weet precies hoe dit te maken. Prima dus, we komen terug!
Regina H. Meesterproever (32 recensies) 7,3 /10
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2015
Onze tafel stond op de vide waardoor we een mooie kijk op de keuken hadden. Het eten was goed, alleen vielen de bijgerechten bij de gegrilde ossenhaas tegen. Mijn partner had de ossenhaas besteld en kreeg als bijgerecht een schaaltje salade en een schaaltje met aardappelen en groenten. In het schaaltje lagen twee stukjes courgette, een stukje witlof en vijf stukjes gebakken aardappel. Toen hij er aardappelen/patat bij bestelde kwam dit nadat hij klaar was met eten. Het schaaltje patat was genoeg voor twee personen. Uiteraard werd dit bijbestelde gerecht in rekening gebracht. Waarom zo weinig aardappelen bij het hoofdgerecht, de kosten kunnen het niet zijn? Het lijkt mij niet dat dit de winst is. Vooral omdat er meer pizza´s en pasta´s worden besteld. Iets meer service was wat vriendelijker geweest. Een minpuntje voor een goed restaurant. Bediening vlot en vriendelijk.
Ummu K. Meesterproever (23 recensies) 6,3 /10
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2015
Na onze diploma uitreiking wezen eten met een groep vriendinnen. De pizza die ik had besteld was niet bepaald lekker (nogal flauw), verder zijn de porties daar ook erg groot. Over de bediening niets te klagen.
Ruud H. Meesterproever (20 recensies) 7,3 /10
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2015
Tijdens een dagje uit dit restaurant aangedaan.
Gelegen op een mooie lokatie. Ook een mogelijkheid om op het terras te eten.
Aangezien het fris was gekozen voor een plek binnen.
Mijn partner had als voorgerecht een minestrone en ikzelf een vissoep.
Beide smaakten goed.
Als hoofdgerecht pasta, een verrassing van de chef. Bestaande uit diverse soorten pasta.
In dit geval een zalm spaghetti, een penne bolognese en een Tortellini gevuld met spinazie, ricottakaas en pestosaus. Daarbij een salade.
De pasta gerechten smaakten goed. De sla was helaas zonder dressing. Er stond ook niets op tafel dus daar apart naar gevraagd.
De rode huiswijn was prima.
Afgesloten met koffie en een glaasje Mirto. Lekker spul. De volgende dag gelijk besteld bij de Slijter.
Al met al een prima restaurant, maar geen hoogvlieger.
Freek G. Meesterproever (11 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2015
Goed restaurant met echt Italiaans eten op een van de gezelligste plekjes van Amersfoort. Tevens een snelle service door vriendelijk personeel die bereid zijn om een stapje extra te doen, ook als je met een klein kind komt dineren. Ik kom hier graag nog eens terug.
Proeverr . Proever (1 recensie) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2015
Lekkere pizza's, decors erg leuk ingericht zat op een tafel boven en zag het hele restaurant. Was erg druk maar eten duurde niet zo lang en de personeel is erg flexibel we bestelden allemaal aparte gerechten. Maar alles was netjes op tijd. Pompei is zeker voor herhaling vatbaar. Een dikke 10
Martinb78 . Meesterproever (20 recensies) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2015
Wij komen al jaren bij Pompei. Je eet er erg goed voor een prima prijs. Ze zijn bijzonder goed ingesteld op kinderen. Er is een speelhoekje waar je de kleintjes als ouder goed in de gaten kan houden en waar ze andere gasten niet tot last zijn. Ook het personeel gaat prima om met de kinderen en die enorme gastvrijheid in combinatie met goed eten maakt het voor een restaurant waar wij al jaren met veel plezier komen. Top!
Eva V. Expertproever (9 recensies) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2015
Typisch Italiaans restaurant. Een vaste stek voor ons als we even gezellig uit eten willen gaan en smakelijk willen eten. We zijn er in totaal al zo'n 10 x geweest en de kwaliteit is altijd perfect. De pizza's hebben een dunne krokante bodem met verse ingrediënten en heerlijke kruiden. De lasagna is vol van smaak en meer dan voldoende. De huiswijn is ook erg lekker; we bestellen altijd een karafje rode wijn. De service is perfect, en het decor is... tja, italiaans, beetje kil maar dat spreekt ons juist weer aan. Zeker een aanrader, het beste Italiaanse restaurant in Amersfoort.
Da_gaot_dr_goe_in . Expertproever (5 recensies) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2015
Meermaals vanwege werkzaamheden in Amersfoort gegeten. Pompei blijft favoriet vanwege de heerlijke pizza's. De gewoonste zaak was het weglaten of toevoegen van ingrediënten. Echt topper en heel betaalbaar.
Suus_25 . Fijnproever (4 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2015
Heerlijk met twee personen geluncht. Beiden een panini besteld, deze waren erg lekker. Ik had zelf de variant met chorizo, deze zou ik zeker aanraden.
Service was snel en vriendelijke mensen.
Lekkere thee met keuze uit veel verschillende smaken.
Het zat lekker rustig met uitzicht op het plein.
Embeeee . Meesterproever (44 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2015
Met vijf personen vijf verschillende pizza's gegeten, allemaal krokante en superdunne bodem, royaal belegd en goed warm. Heerlijk, betaalbaar (€73,00 incl. drank) en vlotte bediening. Voor mij DE pizzeria in Amersfoort!
Lapaz . Fijnproever (2 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2015
Ik heb regelmatig gegeten bij Pompei (voor een voorstelling bij de Lieve Vrouw bijvoorbeeld) en weet dat de service goed is en de kwaliteit heel redelijk. Bovendien hoefde ik nooit langer dan een minuut of 20 op een bestelling te wachten.
Leo26 . Meesterproever (48 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2014
Gezien de positieve recensies op deze site was het geen verrassing dat ons verblijf bij Ristorante Pompei een heel aangenaam avondje werd. Dank dus aan allen die hun enthousiasme hier met ons deelden.
Wat een prettig restaurant! Een gezellig –maar niet “would be knusjes”- interieur, sfeervolle muziek op een aangenaam achtergrondniveau. De bediening is vriendelijk, attent maar niet opdringerig: precies goed! En over het eten zijn we ook positief. Geen superlatieven hoor, maar gewoon goed. Goede koffie, een beetje brood met kruidenboter van het huis. Aan de pizza’s hebben we nog wel wat peper toegevoegd – maar die staat tenslotte ook niet voor niks op tafel. Ze zagen er mooi uit, ze zijn mooi van maat en – voor ongeduldige mensen als wij ook heel prettig: ze stonden verbazingwekkend snel op tafel! En dat op een drukke tweede kerstdag! Een prima coupe ijs voltooide onze kerstmaaltijd. Geen spijt van onze keuze, en bij gelegenheid komen we graag terug!