Restaurant Zuiver (Vlieland)

Willem de Vlaminghweg 2 8899 AV Vlieland Nederland Kaart

Foto's van gerechten

Over het restaurant Restaurant Zuiver (Vlieland)

Zuiver eten op Vlieland

Restaurant Zuiver op Vlieland maakt van koken kunst. Niet alleen is de smaak voortreffelijk, het ziet er ook schitterend uit. Op een prachtige locatie krijg je in een gezellige ambiance, pure en eerlijke gerechten geserveerd. Uit eigen moestuin, waar de wortels van jouw gerecht, zijn gevoed met passie en liefde voor eten. Ben je een wijnliefhebber, haal dan je hart op aan het wijnarrangement. Laat je verrassen door chef-kok Robert Buurma!

Restaurant Zuiver brengt u een wisselend 5-gangenmenu voor € 39,50 met als mogelijkheid een zalig bijpassende wijn arrangement.
We serveren dit 5 gangen menu voor jong&oud, wij serveren geen a la carte of kindermenu's

Meer informatie over restaurant Restaurant Zuiver (Vlieland)

Maandag t/m woensdag Gesloten
donderdag TM zondag 18:00 - 23:30
- Ontbijt 08:30 - 10:30

Uitmuntend
9,3
9,1

Jouw recensie over het restaurant Restaurant Zuiver (Vlieland)

Herman S.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2018
Op de heetste dag in juli gereserveerd om 18:00 uur bij Zuiver. Ontvangst was gastvrij en begripvol voor onze reserves gezien de hoge temperatuur. Het restaurant was luchtig en koel en gat aperitief heerlijk. Daarna was het vijfgangen verrassing menu met het bijpassend wijn arrangement meer dan uitstekend en ver boven onze verwachting. De service en de toelichting van de maître op de gerechten en de wijn was eveneens heel goed. Perfecte en verfijnde smaken van de gerechten met voortreffelijk gekozen begeleidende wijnen. We komen hier zeker vaker terug. Voor ons is Zuiver het beste restaurant van Vlieland
Herman S.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2018
Ver boven verwachting! Uitsteken restaurant. Heel goed menu en heel goed bijpassende wijn arrangement. Smaken van alle vijf gerechten zonder uitzondering zeer verfijnd en verrassend goed. Bij elk gerecht een heel goed passende wijnkeuze. Service en toelichting op de maaltijden en wijnen heel professioneel. Het was een feestje. We zullen hier vaker komen.
Erik V.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2018
We hebben hier wel eens eerder met veel genoegen gegeten, maar nu was het prut. Na 2 1/2 uur hadden we pas 2 van de 5 gangen gehad. Toen we er wat van zeiden kregen we meteen een grote mond van de dienstdoende ober. Daarna werd ons vijfgangen menu afgeraffeld. Warm nagerecht werd niet warm geserveerd. Ongevraagd een koffie-arrangement, dat mag toch niet kunnen. Wat een teleurstelling.
Alex D.
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2018
Prettig ontvangen en de helaas benodigde jas werd aangenomen.
Van een fantastisch menu en bijpassende wijnen mogen genieten. Veel verrassende smaaksensaties.
Klein minpuntje aangaande de garderobe, ik had zelf niet verwacht in de garderobe te moeten zoeken.
Ronald K.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2018
Onlangs op een warme zondagavond gegeten bij Zuiver. Helaas was er geen mogelijheid buiten te eten.
Binnen ziet het er verzorgd uit en er hangt een gemoedelijke sfeer. De bediening is relaxed en attent. De gerechten zijn prima, zonder echte uitblinkers. Het kalfsvlees van het hoofdgerecht was duidelijk te taai, maar ongevraagd werd ons daarna een alternatief gerecht aangeboden met tonijn. Dat gebaar werd zeer gewaardeerd. Super service, top!
Erwin A.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2018
Prima restaurant, hartelijke bediening, fijne uitgebalanceerde gerechten, uitstekend wijnarrangement. Waar het met de timing een keer een beetje misging werd dat snel goed gemaakt. Een avondje uit eten waar je met plezier aan terug denkt. Een aanrader, in vele opzichten.
Ben B.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2018
Lekker eten.
Yolande V.
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2018
Robert en zijn team zijn meesterlijk in het maken van kleine aparte gerechten. Ze houden rekening met je wensen, allergie of dieet. Het is iedere keer weer anders en je krijgt GEEN frites. Kortom een restaurant om aan te bevelen, met een verrassingsdiner van 5 gangen.
Ineke V.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2018
Heerlijk. Verassend. Lekker. Vriendelijke bediening. Apart. Bijzonder
Yolande V.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2018
Iedereen die komt op z'n avond krijgt allemaal hetzelfde (een verrassing). Mooi gepresenteerd , kleurrijk en apart.
Anouk V.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2018
Prima concept, dat alleen 5-gangen verrassingsmenu's worden geserveerd. Zo wordt volgens mij nl. voorkomen dat onnodig (veel) eten moet worden weggegooid en dus verspild wordt. En het verklaart waarschijnlijk ook de strakke prijs van 39,50... Wij hebben zeer genoten van de schilderijtjes die we voorgeschoteld kregen. Bediening was vriendelijk en enthousiast. Minpuntjes:
1 ontvangst: hoewel de (eerste) deur gastvrij openstaat, word je geacht zelf je jas aan de kapstok op te hangen. Pas na binnentreden van de 'restaurantzaal' word je ontvangen en welkom geheten...
2 servet: geen linnen, maar (weliswaar zwaardere kwaliteit) papieren servet.
3 bestek: bestek voor de eerste 2 gangen is ingedekt, maar voor de hoofdgang moet je het zelf uit de beker halen die (blijkbaar) voor dat doel op tafel staat.
4 friandises: altijd maar weer die friandises die ongevraagd bij de koffie geserveerd (en in rekening gebracht) worden...
5 uitgeleide: het omgekeerde van de ontvangst; er wordt geen uitgeleide gedaan en de jassen worden niet aangereikt. (De jassen waren overigens heel koud geworden, omdat de (buiten)deur de hele avond open heeft gestaan.)
Opvallende pluspunten verder: gezellige ambiance, prettig geprijsd, koffiekopjes goed voorverwarmd (????)
Nicole P.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2018
Heerlijk ontspannen gegeten. Top kwaliteit
Bart D.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2018
Mooie locatie en ze zijn goed op weg maar het eten was iets te zout. Leuk restaurant als je net iets meer wilt dan een eetcafé op dit mooie eiland.
Leon S.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2018
Bij Zuiver werken mensen met liefde voor het vak. Dat proef je en dat ervaar je. We komen zeker nog eens terug!
Michiel V.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2018
Prima eten en goede bijpassende wijnen. Ontspannen sfeer en bediening. Prima prijs-kwalitei verhouding.
Thea M.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2018
We zouden hier zeker naar terug gaan als we op Vlieland zijn !
Britt W.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2018
Heerlijk gegeten! En we hadden 2 veganistische mensen, die vonden het ook heerlijk! Top gedaan
Rianne S.
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2018
Warme sfeer in het restaurant. Eten was top, veel smaak sensaties en bijzondere combinaties! Wijnarrangement erbij was zeer goed. Top restaurant!!
Peter C.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2018
Overall: prima! Concept met 5-gangen verrassingsmenu met bijpassende wijnen is qua prijs-kwaliteitverhouding echt heel goed! Bij sommige combinaties zijn echter bepaalde smaken té overheersend wat ten koste gaat van het gerecht (voorbeeld: snoekbaars viel compleet weg door de hierbij geserveerde soep). Bediening vlot, gastvrij en kundig (mis alleen wel gastvrijheid bij binnenkomst, geen ontvangst). Inrichting is hedendaags: strak, modern. Verlichting is wat fel, spot direct gericht op tafel levert iets te fel licht, mag intiemer. Minpuntje: een eierhoedje met daarin een suikerklontje bij een ristretto kan echt niet! Maar al met al zeker een aanrader en bij een volgend bezoek aan Vlieland zal ook een diner bij Zuiver worden gepland!
Jan L.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2018