Restaurant Zuiver (Vlieland)

Willem de Vlaminghweg 2 8899 AV Vlieland Nederland Kaart

Foto's van gerechten

Over het restaurant Restaurant Zuiver (Vlieland)

Zuiver eten op Vlieland

Restaurant Zuiver op Vlieland maakt van koken kunst. Niet alleen is de smaak voortreffelijk, het ziet er ook schitterend uit. Op een prachtige locatie krijg je in een gezellige ambiance, pure en eerlijke gerechten geserveerd. Uit eigen moestuin, waar de wortels van jouw gerecht, zijn gevoed met passie en liefde voor eten. Ben je een wijnliefhebber, haal dan je hart op aan het wijnarrangement. Laat je verrassen door chef-kok Robert Buurma!

Restaurant Zuiver brengt u een wisselend 5-gangenmenu voor € 39,50 met als mogelijkheid een zalig bijpassende wijn arrangement.
We serveren dit 5 gangen menu voor jong&oud, wij serveren geen a la carte of kindermenu's

Meer informatie over restaurant Restaurant Zuiver (Vlieland)

Dinsdags Gesloten
Woensdag t/m Maandag 18:00 - 23:30
- Ontbijt 08:30 - 10:30

Uitmuntend
9,4
9,2

Jouw recensie over het restaurant Restaurant Zuiver (Vlieland)

Martijn S.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2017
Heerlijk gegeten. Keuken was wel wat traag. Veel tijd tussen de gangen. Zeker gedurende de eerste helft van de avond, toen het nog erg druk was. De bediening was wel erg vriendelijk en er werd uitstekend rekening gehouden met allergieën die we hadden doorgegeven bij de reservering.
Johan Willem D.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2017
Heerlijk gegeten, vijf gangen met een bob-wijnarrangement. Verrassend menu met per gang uitleg en een bijpassende wijn, met toelichting. Klasse!
Hannie V.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2017
Wij hebben tijdens onze vakantie hier twee maal gegeten en waren tevreden over het concept 5 gangen diner. Het wijnarrangement paste prima bij de gerechten. De gerechten waren verrassend en origineel zowel wat betreft smaken als presentatie. Een echte aanrader voor iedereen die voor een redelijke prijs avondvullend wil dineren.
Leonie W.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2017
Heerlijk gegeten met mooi passende wijnen. Warme sfeer en vriendelijke bediening.
Rob1701 K.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2017
Leuk menu, wijnarrangement paste mooi bij de gerechtjes. Vooral het tussengerecht (bloedworst, pastinaakpuree en truffel), gecombineerd met een chardonnay was verrassend goed, evenals het nagerecht met verschillende bereidingen van mango. Wat minder opvallend waren het voorgerecht (coquille) en de kaasplank, daat zouden we niet voor terug Komen. Meest opvallend was het ontbreken van vis op het menu, dat hadden we op een waddeneiland eigenlijk wel verwacht. Dit had te maken met het seizoen werd ons verteld. Alles bij elkaar een prima avond gezellig gegeten, maar niet de 9+ die we verwacht hadden.
Suzanne V.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2017
Wij hebben een heerlijke avond gehad met heerlijke wijnen en de gerechten waren klassiek met een moderne twist. Er verrassend en mooie opmaak van borden. Een aanrader om hier eens te gaan eten. Wij komen zeker terug!
Cheryl V.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2017
Net als alle andere keren weer heerlijk gegeten!
Marianne V.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2017
GEWELDIG gegeten. Echt een aanrader. We komen zeker terug als we weer op Vlieland zijn,
Carolien B.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2017
Wederom heerlijk gegeten, verrassend. Vriendelijk personeel.
Mathilda W.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2017
Mooie creaties om te zien en voortreffelijk in smaakbeleving.
Helene V.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2017
Heerlijk menu met bijpassende wijnen. Prijs kwaliteit prima in orde. Bediening uitermate vriendelijk.
Marjolein P.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2017
Heerlijke avond gehad. Plezierige ontvangst en prima service. Heerlijk eten en voldoende porties.
Helene D.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2017
Eten bij Zuiver is een belevenis. Daar moet je echt de tijd voor nemen. Het is een avond genieten. Aardige mensen, professionele bediening, mooie omgeving, heerlijk en mooi eten op mooi servies en ook heerlijke wijnen.
Kortom, volgende keer als we weer op Vlieland zijn, gaan we er zeker weer eten!
Bart V.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2017
Hier gegeten met 5 mensen, een familie-etentje. We waren de eersten. Vriendelijke ontvangst, we vroegen of het mogelijk was om in iets meer dan 2 uur klaar te zijn in verband met een concert dat we wilden bijwonen, en daar heeft men ook keurig rekening mee gehouden. We kregen het 5-gangen verrassingsmenu; vooraf een klein stukje brood met boter; de eerste 2 gangen bestonden uit fraai opgemaakte visgerechten, toen een schotel met o.a. een mals biefstukje, daarna een kaasplank en tenslotte een heerlijk dessert met verse frambozen en ander vruchtensmaken. Fraai en heerlijk spel met smaken, aroma's en texturen. Bijna alles was heel lekker; ik vond persoonlijk de bitterbal een beetje uit de toon vallen in de derde schotel en het krentenbrood bij de kaasplank was even met een brander bewerkt, wat voor mij een momentane associatie met een asbak opleverde. Laat de trivialiteit van deze kritiek duidelijk maken hoe goed het over het geheel was. Bediening correct, efficiënt en gastvrij; ambiance prettig, met uitzondering van de muzak die - voor mij- hinderlijk was. Prijs pittig maar was het zeker waard.
margriet R.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2017
Heerlijk gegeten veel aandacht voor eten en klant
Eddy L.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2017
Zuiver serveert uitsluitend een vijfgangen verrassingsmenu. Vooraf kun je aangeven of je bepaalde dieetwensen of allergieën hebt of iets echt niet lust. Het voorgerecht bestond uit paling met diverse bereidingen van appel. Daarbij kregen we een Nederlandse wijn, een Rivaner uit Maastricht Lekkere combinatie van vis en zoet. Daarna kwam een Zeebaars op het bord met paddestoelen en aardappelvariaties. Ook dit smaakte goed net als de Chardonnay/Vignonier uit de Languedoc. Hierna volgde alweer het hoofdgerecht: Black Angus rundvlees met een bitterbal van rundvlees. aparte combinatie. Hierbij een Italiaanse rode wijn uit de Marche van Sangiovese druiven. Voor het dessert kregen we een kaasplankje met 5 kazen met een glas rode port. Tenslotte een dessert met frambozen, meringue en ganache.
De bediening was vriendelijk en correct, maar niet te formeel. Het restaurant is modern en licht ingericht en de tafels zijn goed verdeeld over de ruimte.
Een geslaagde avond.
Erik B.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2017
Hier van het 5 gangenmenu genoten met een wijnarrangement.
Heerlijk eten en met voldoende tijd tussen de gerechten. Goede prijs/kwaliteit verhouding.
Ron V.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2017
Prima restaurant in een zeer fijne sfeer ent eten was uitstekend en 5 gangen menu mooi afwisselend en heerlijke wijnen in het arrangement.
Git V.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2017
Heerlijk gegeten, mooie gerechten. Vriendelijk personeel. We vroegen om wat tijd tijdens de gangen. Hier werd prima op ingespeeld. Prijs van de wijnen is aan de hoge kant maar wel lekker
Jurjen N.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2017
Eten was goed en lekker. Er kon rekening gehouden worden met lactose intolerantie en een pescotarier en ook die gerechten waren zeer lekker.

Enige punt was dat er wel heel veel tijd tussen de gangen zat. Voor de ervaring wel mooi maar iets meer vaart had gekund en gemogen wat mij betreft.

Ook had de bediening weinig oogcontact met de andere tafels bij het heen en weer lopen. Zo duurde het best lang voordat ik een extra fles water kon bestellen. Ook een verbeterpuntje. Wel zeer vriendelijk personeel.