Restaurant Zuidam

Scheepmakersdijk 2A 2011 AT Haarlem Nederland Kaart

Over het restaurant Restaurant Zuidam

Dineren op een unieke plek in Haarlem

Restaurant Zuidam ligt op een unieke plek aan de Scheepmakersdijk in het mooie Haarlem. In deze voormalige scheepswerf zit nu een modern en eigentijdse zaak waarbij historische elementen bewaard zijn gebleven. De chef hanteert een internationale stijl waardoor er voor iedereen wel een lekker gerecht op de kaart staat. Bij mooi weer is het een echte aanrader om op het fraaie terras plaats te nemen met een geweldig uitzicht over de river Het Spaarne.

Meer informatie over restaurant Restaurant Zuidam

Richard D.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Annemieke P.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2017
Heel gezellig. Goed eten. Goede bediening .
Kwaliteit eten prima. Mooie locatie.
Tournedos en tarbotfilet. Carpaccio vooraf. Chocolade taart en appelcrumble als toetje.
bloempjeveen .
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2017
Wij waren gisteravond met z'n tweetjes voor het eerst bij zuidam. We hadden de zegels, voor uit eten,van ah gebruikt. Werden heel vriendelijk ontvangen. Mochten uit het hele menu kiezen. Hebben heerlijk gegeten, bediening was zeer vriendelijk.. wij komen zeker nog een keer terug.
Nicole T.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2017
Heerlijk gegeten en genoten van dit restaurant op deze prachtige locatie. Maar wat echt opviel was de attente en zeer gastvrije bediening ondanks een volle zaak! Een reden om zéker terug te komen want niet elke horacazaak heeft dat voor elkaar.
luuk P.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
we hebben lekker gegeten en de bediening was vlot en behulpzaam, een echte aanrader, ik ga zeker nog een keer.
gr Luuk en Matty
Arnoud V.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2017
Erg lekker gegeten, vooral de coquilles vooraf en het perencrumble dessert maakten indruk. De bediening, de inrichting en uitzicht op water en molen waren perfect.
vaneijk1 .
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2017
heel smakelijk gegeten, de coquilles (voorgerecht) waren heerlijk, de verschillende hoofdgerechten erg lekker, alles mooi opgemaakt. de sfeer goed, de bediening onopvallend, maar oplettend.
Tom S.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2017
Zuidam heeft een toplocatie. het terras is een begrip in Haarlem. Maar voor goed eten zou ik elders mijn heil zoeken. Het eten lag net iets boven het niveau van een eetcafe, maar maakte daarmee de prijzen op het menu niet waar. In de zomer gewoon terugkomen voor de borrel en dan elders gaan eten.
Frederiek V.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2017
Heel gezellig gegeten. De sfeer is er knus. De meningen over de kwaliteit van het eten waren iets verdeeld, maar overwegend tevreden.
Frank P.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Mooie, bijzondere locatie. Prettige bediening. De gerechten waren van wisselende kwaliteit. Positieve uitschieters waren de seizoensschotel (diamanthaas) en de parfait met steranijs. Een negatieve uitschieter was de stoofperencrumble, die twee van ons als dessert hadden besteld. De crumble stelde weinig voor, de stoofperen waren nog te hard. Onze klacht hierover werd netjes opgelost, dit dessert hoefde niet betaald te worden en we kregen gratis koffie/thee met heerlijke chocolade.
Annemieke W.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2017
We hebben er gegeten in het kader van de AH actie en mochten alles kiezen van de kaart. Ze hielden goed rekening met allergieën en dat is altijd fijn.
Hilde P.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2016
Vlotte bediening die snel een andere plek weet als vlak voor de ingang ons niet bevalt. Aantrekkelijke kaart met gewoon goede gerechten
Frank V.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2016
Plezierig en intiem restaurant (ca 40 plaatsen) met vriendelijke, correcte maar tegelijk informele bediening.
Wij aten met 4 personen. Als voorgerecht 2x coquilles, carpaccio en soep. Coquilles waren goed op smaak en beetgaar. Carpaccio en soep was niets op aan te merken, maar ook niet heel bijzonder.

Als hoofgerecht aten wij 1x tarbot en 3x tournedos. De vis was prima. Goede beet, prima op smaak met voldoende saus. De tournedos waren precies naar wens gebakken. (dit lijkt nogal een problemen te geven in de horeca) en van prima kwaliteit. Zonder steakmessen gleed het standaardbestek (als een warm mes door de boter) door het vlees. Heerlijk mals en op drie biefstukken één peesje. Daarbij frietjes in de schil en minimale groente. Als dessert namen wij drie kaasplankjes met port. 4 kaasjes met kletzenbrood en een vijgencurry.

Al met al niet was het door ons gekozen menu een nogal veilige keus. Overigens geldt voor de hele kaart dat de gerechten niet erg vernieuwend zijn. Het zijn allemaal klassiekers, maar als deze op dezelfde wijze geserveerd worden als de keus die zij maakten is het een eenvoudige, maar smakelijke keuken.

De prijs is niet te verwaarlozen: wij aten met 4 personen met een AH arrangement. Wij waren voor dranjes vooraf, drankjes bij het eten en een menu van voor-, hoofd-, en bijgerecht €200,- kwijt. Tel daar zonder de AH zegeltjes nog eens €100 bij op.
Elisabeth.net G.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2016
Met de AH restaurantactie heerlijk gegeten bij Zuiddam. Voor ons een bekend restaurant waart we graag komen.
voorgerecht bijzonder kippensoep ( iets te uitgesproken naar mijn smaak ) en mooie carpaccio, beiden een heerlijk visgerecht en ook de nagerechten waren dik in orde.
Kortom een terugkomer in de herhaling!
marcoedith .
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2016
Dit was 6 jaar geleden onze trouw locatie en het eten is nog steeds super net als de algehele indruk. foutje in de rekening werd netjes hersteld
Anne Riemke V.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2016
Heerlijk gegeten. Gerilde oergroenten en carpaccio (met lekkere kaas!) vooraf, heerlijke visgerechten als hoofdgerecht. Smaken en bite top. Bediening allemaal vriendelijk, vlot en vrolijk. Met ahbon wordt je even goed ontvangen als gasten die zonder bon komen en keuze uit de hele kaart. Gezellige sfeer en niet te groot. Kortom, dank voor een heerlijk diner a deux!
pecock .
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2016
Moeilijk om te reserveren op een door jouw gewenste datum, Beschikbaarheid gering met A.H. bonnen.Echter het wachten is de moeite waard.Prima lokatie,Gezellige vriendelijke bediening.Uitstekende gerechten ,De zeebaars was perfect gegrild en de ribeye precies
medium, zoals gevraagd. Beide gerechten mooi gegarneerd.Het voorgerecht, gegrilde oergroenten, werd lauwwarm geserveerd en was een culinaire verrassing. Het nagerecht ,stoofpeertjes met kaneelijs, was prima.De open wijnen zijn voldoende aanwezig en goed gesorteerd, Al met al met z'n tweetjes een heerlijke avond gehad.
tld .
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2016
Heerlijk gegeten, vriendelijke bediening en ontvangst.
Jammer dat de keuken, doordat het een open keuken is en er fel wit licht brandt, zo'n blikvanger is.