Restaurant Zotte

Straatweg 114 3051 BM Rotterdam Nederland Kaart

Over restaurant Restaurant Zotte

Ontsnap aan de drukte van het Rotterdamse centrum

Zotte is gevestigd aan de statige Rotterdamse Straatweg, de lange laan die leidt naar de sfeervolle wijk Hillegersberg. Hier kun je heerlijke à la carte gerechten bestellen en een blik werpen op de uitgebreide wijnkaart. Elke maandag, dinsdag en woensdag kun je je vingers aflikken bij het heerlijke ‘lobstermenu’, maar ook de Black Angus Beef is een absolute aanrader. Maak je klaar voor een sfeervol avondje uit!

Halve fles mineraalwater

Meer informatie over restaurant Restaurant Zotte

Maandag t/m zaterdag 17:00 - 22:00
Zondag gesloten

• Af te huren , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi
Erg kort
JK67 K.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2016
Heerlijk gegeten, gezellige en zeer behulpzame bediening.
Yasz A.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2016
Goed, netjes en vlot geholpen door Hester. Uitstekende humor, moet je meer van hebben ( zulke werknemers) en natuurlijk de chefkok Ronald met zn heerlijke kookkunsten. Een aanraderrr!
Marcel P.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Had vrijdagmiddag on line gereserveerd (tafel voor 2 personen op zaterdagavond). Voldoende parkeermogelijkheden. Persoonlijk ontvangst bij binnenkomst. Goede kaart. Goede prijs/kwaliteitsverhouding. Persoonlijke aandacht. De gangen gingen qua tijd mooi in elkaar over. Aanrader. Gaan daar zeker terug komen.
Pieter B.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Heerlijk gegeten met top wijn !
Emy P.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Het was een gezellige en leuke avond. We hebben in ieder geval lekker gegeten en van de ambiance genoten.
Andra V.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2016
Altijd heerlijk eten bij de Zotte met topservice. Al vele vele jaren op topniveau. Ik eet veel buiten de deur in meerdere plaatsen en dit restaurant kan zich meten met de beste.
Koos D.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2016
Erg lekker gegeten, prima en hartelijk ontvangen, goede sfeer. Niet te formeel, maar ook niet te populair, gewoon precies goed. Er stond geen vegetarisch gerecht op het menu, maar dat was geen probleem, de kok maakte een verrassend leuk en goed samengesteld gerecht. We voelden ons echt welkom. Het eten zag er prachtig uit en smaakte uitstekend.
Suzanne B.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2016
Zotte is een van onze favoriete restaurants in Rotterdam. Heel hartelijke ontvangst (echt een goed begin van de avond!) en heerlijk eten. We besloten alleen verschillende voorgerechtjes te eten - ze waren allemaal heerlijk, met als uitschieter de tonijn. Die hebben we nog een keer besteld... Lekkere wijntjes, goede sfeer, vriendelijke bediening, allemaal helemaal goed.
Sander V.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Restaurant Zotte heeft het bijna allemaal!
Fantastische keuken waar zeer verfijnde gerechten gemaakt worden.
Vlotte, goede en vriendelijke bediening.
Helaas een terras wat totaal niet in lijn ligt met bovenstaande.
Het terras ligt langs een redelijk drukke weg waar de tram langs dendert.
Je zit op de stoep en het zijn letterlijk stoelen en tafels die er neergezet zijn.
Wij komen zeker terug op een koelere avond om dan lekker binnen in het mooie restaurant te dineren.

Wij aten als voorgerechten: de eendenlever (prima, mooi gerecht), de steak tartaar (fantastisch!) en de yellowfin tonijn (heerlijk).
Als hoofdgerechten hadden wij tweemaal de kreeft (heerlijk, maar redelijk prijzig in verhouding tot de rest) en de succade steak (super!).

Doordat wij een kleine snotterige baby bij ons hadden, die het zat was, hebben wij de desserts niet meer kunnen proeven.
Tvttrs .
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
Eindelijk hier gegeten. Wat een geweldige ervaring. Het begon al bij binnenkomst met een hartelijke begroeting , dat zie je toch niet veel meer. We begonnen op het terras met een heerlijkeer rosé, bijpassend een heerlijke Italiaanse ham met crostini . Daarna de Vitello tonato, de tonato goed van smaak en gelukkig niet te zout. Voor het hoofd gerecht besloten we voor de Black agnus uit de green egg te gaan, manlief ging voor de Tournedos en ik voor de surf en turf. Compliment voor de gamba's in teriaki saus, in tijden niet zulk lekkers gegeten. Mooi geserveerd met een heerlijke rode wijn. Als nagerecht werd er gekozen voor de crème bruLee en vanwege een lactose intolerantie een heerlijke bosvruchten sorbet ijs. Omdat we iets te vieren hadden stond er op het bord; van harte gefeliciteerd. Wat een geweldige avond was het waar we ons heerlijk op ons gemak voelde. En wat misschien ook belangrijk, is de prijs/kwaliteit die bijzonder goed is. Kortom Zotte is een aanrader, wij zijn fan en gaan zeker snel nog een keer terug.
Hans C.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2016
Vandaag weer eens, conform mijn belofte in mijn vorige recensie, hier weer aan tafel geschoven. Ontvangst super vriendelijk. Lekkere Rosé vooraf. Heb een Steak Tartare besteld als hoofdgerecht. Garnituur tw. frites met truffelmayonaise en salade. TOP!! Een minpuntje: het gepocheerde ei op de steak tartare was iets te ver doorgegaard . Jammer. Bediening Top. Kom snel weer terug.!!!
Richard V.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2016
Gezellige zaak, wij waren lekker vroeg. Het weekmenu genomen, de bavette en patrami. Zeer goede prijskwaliteit verhouding, een echte aanrader.
Dewolfmirjam .
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2016
Wat een fijne avond bij Zotte. Heerlijk eten, vriendelijke bediening. En je kan er prima glutenvrij eten. Zelfs bij de koffie zat een schoteltje met glutenvrij lekkers. Aanrader!!!
Culinaireliefhebber .
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Restaurant met ambities, bij binnenkomst werd gemeld dat we wat gingen meemaken, wij antwoorden je legt de lat wel gelijk flink hoog werd weer beantwoord met geen enkel probleem. Ons gezelschap ( 11 pers.) werd een speciaal menu van € 35 aangeboden, als opwarmertje werd aangeboden om een soort speciale ham erbij te nemen ( er werd niet bij gezegd wat de prijs was, welnu goed aan de prijs zullen we maar zeggen). Hupsakee rode wijn en witte wijn op tafel , water er achteraan en flink schenken maar, dit alles begeleid door een wel zeer amicale bediening die ongevraagd halve glazen weer volschonk en wat brood met een behoorlijk zoute olijven tapenade neerzetten ( dorstmaker!).
Ik kan kort zijn, het eten was zeker niet slecht, maar wel een beetje fantasieloos, voorgerecht carpaccio (hoezo je gaat wat meemaken?), hoofdgerecht sukadevlees ( medium gebakken ?) en een heel klein stukje cheesecake of ja je gaat wat meemaken een Crème Brulée na.
Rekening € 65 pp., Ik vond de prijs kwaliteit verhouding wat mager ( te duur dus), zeker na de uitgesproken pretenties bij binnenkomst of betrof het hier Rotterdamse bluf?
Jeanine K.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Zeer vriendelijk ontvangen.
Warm ingerichte zaak met zeer comfortabele stoelen.
Goede uitleg kaart . Mooie wijnkaart
Gerechten zien er prachtig uit .mooi uitgeserveerd. En zeer smakelijk.

Toilet schoon .

Kort om een aanrader .

Ansclaassens .
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
We hebben een heerlijke avond gehad. Personeel was erg hartelijk en eten was heerlijk.
Het vlees wordt bereid in een green egg en dat proef je. Super mals.
I.kwaijtaal .
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Afgelopen zaterdag zeer gastvrij ontvangen in die sfeervol ingerichte restaurant met zeer comfortabele stoelen. Een gevarieerd gezelschap aan gasten, zowel met als zonder kinderen van harte welkom. Omdat het kreeftentijd is, het voorgerecht met kreeft genomen met een salade van avocado, dit was werkelijk een verrukkelijk gerecht.
Ook de bestelde vlees gerechten waren ontzettend goed. Het vlees zeer mals en zacht alsook de erbij geserveerde groenten, zo zacht als boter! Het dessert van Cheesecake met mangoijs was voor onze zoetekauwers de kers op de taart.
Het vriendelijke personeel heeft alle benodigde kennis in huis en heeft onze avond tot een feestje gemaakt. Dit restaurant is een echte aanrader voor een perfecte avond uit!
Erwin T.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
We hadden na onze vorige ervaring beloofd om snel terug te komen en we zijn blij dat we dit gedaan hebben. Het was weer top ! Je hoeft dus helemaal niet naar de stad als in je in Hillergersberg goed wil eten..Gewoon op de straatweg !
Bellafleurella .
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Het ontvangst door de eigenaar en ander personeel was erg vrolijk en warm. We voelden ons meer dan welkom. Gastvrijheid met een extraatje dus. Beiden hadden we het surf & turf menu welke heerlijk was (m.n. het vlees was super mals). De ambiance was gemoedelijk, sfeervol ingericht. Een aanrader voor een gezellige en/ of romantische avond.
Michelle S.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2016
Geweldig kreeftenmenu gegeten bij Zotte, heerlijk frisse salade van kreeft als voorgerecht en een hele kreeft geserveerd met kreeftenrisotto als hoofdgerecht. Alles klopte van smaak tot aan presentatie ook het Aardbeiendessert was uitmuntend ! Geweldige kok. Ik kom zeer zeker weer terug.