Restaurant Zilt & Zoet

Dorpsweg 153 3738 CD Maartensdijk Nederland Kaart

Over restaurant Restaurant Zilt & Zoet

Puur genot

De bosrijke omgeving nodigt echt uit om een avond lang te tafelen, misschien wel voor een romantisch onderonsje of met je hele familie. Je komt in ieder geval helemaal tot rust! Waar mogelijk wordt er gebruik gemaakt van biologische producten uit de omgeving, bijvoorbeeld van Landgoed Eyckenstein.

Meer informatie over restaurant Restaurant Zilt & Zoet

• Af te huren , Catering , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
9,1
Alexandra71 .
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Vrijdagavond onverwachts gaan eten bij restaurant Zilt en Zoet. Zilt en Zoet overtreft de verwachtingen en we hebben een fantastische avond gehad. Bij binnenkomst worden we persoonlijk begroet door Monica, we worden begeleid naar onze tafel met heerlijke stoelen. Restaurant is zeer gezellig ingericht met genoeg privacy voor iedereen. Het eten van chef Rob is echt geweldig, er was niks aan te merken op de gerechten die wij gegeten hebben. De bediening is leuk en vriendelijk. Kortom een hele goede ervaring die we iedereen kunnen aanbevelen. Wij komen zeker terug.
Wendy V.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Zaterdagavond gegeten bij dit restaurant. En niet voor het eerst. Als we met familieleden of vrienden uit eten gaan en zeker willen zijn van een lekker diner dan reserveren wij graag bij Zilt & Zoet. De gerechten waren weer kleine schilderijtjes. Bijna zonde om op te eten; toch gedaan.
Het restaurant zat vol maar dat kan de bediening van Zilt & Zoet prima handelen. Vakmanschap, sfeer en smaak komen hier samen in dit restaurant. Het was weer een geslaagde avond met nieuwe lekkernijen en bijpassende wijnen.
Embeeee .
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2016
Fantastisch gegeten op een doordeweekse dag, keurige ontvangst en begonnen met apéritief buiten op het terras in de avondzon. De kaart was recent gewisseld en werd ons toegelicht, wij kozen voor een reeks gevarieerde gerechten in het vier- en vijfgangen BIB Gourmand menu met bijpassend wijnarrangement. Prachtig opgediende borden met kleurrijke en smakelijke kunstwerkjes met vis of vlees, prima porties en allemaal even smakelijk en verzorgd. Bij de derde gang werd het buiten te fris en stond binnen een mooie tafel voor ons gereed. Wij hebben een geweldige avond gehad in een uitstekend restaurant in een landelijke omgeving met royale parkeergelegenheid. Goede prijs/prestatie.
Jannie D.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2016
Het restaurant is helemaal gerestyled. Het ziet er mooi uit, veel ronde tafels, leuke stoelen, die ook lekker zitten. Het restaurant heeft een moderne frisse uitstraling gekregen. Het eten was dit keer een aanbieding vanwege het feit dat de vakantie er aan komt en het restaurant dan dicht gaat. Het was een heerlijk 4 gangen menu met daarbij extra een amuse en broodjes. De witte en de rode wijn was heerlijk. (Jammer dat het water er niet gratis bij wordt geserveerd. Ik vind een karaf met water uit de kraan een prima alternatief.) We zijn hier al vaker geweest en we komen er vast nog wel eens terug!
Heidi V.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2016
Ter ere van ons 3 jarig samenzijn uit eten geweest bij Zilt & Zoet. Zilt & Zoet werd ons al door meerdere vrienden aangeraden. De verwachtingen waren dan ook hoog.

Wat hebben wij heerlijk gegeten. We werden echt verrast. Wat ik zelf erg leuk vond is dat je een klein wijnmenu erbij kunt doen. Je krijgt ipv per gerecht een vol glad een halfvol glas. Perfect als je toch bij ieder gerecht een bijpassende wijn wilt drinken maar niet ladderzat naar huis wilt. Wat ook erg leuk is is dat ze alle wijnen die ze serveren ook verkopen via de webshop. Wij hebben dan ook 2 flesjes wijn mee naar huis genomen.

Bediening is top en locatie is perfect. Tafels staan niet te dicht bij elkaar. Perfect.

Ik kom hier zeker nog eens terug. Het was een heerlijke avond.
Arno H.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2016
Met een gezelschap van 15 personen zakelijke private dining (Weteringzaal met lange ovale tafel) en vergaderen gecombineerd. De ambiance is prima, de bediening perfect (we konden heerlijk eten en vergaderen tegelijk), goede service én ook nog eens heerlijk gegeten. Het 3-gangenmenu bestond uit een Coquille (krab/Elstar appel/avocato/asperge/mango), Abeerdeen Angus (paddenstoelen/aardappel/asperge/voorjaarsgroentes/Aceto Balsemico) en Aardbeien (sinaasappel/hangop/roomijs/wodka). Fijne huiswijnen erbij geserveerd. Dit alles viel beviel ons 'culinair ervaren' gezelschap prima, ook het vegetarisch menu voor een van ons.
Men heeft oog voor detail (leuke menukaart met daarin subtiel ons logo), service én kwaliteit. Prachtig hoe men vergaderen mogelijk maakt tijdens een private dinner! Kortom, niet alleen privé maar ook voor zakelijk een absolute aanrader. Wij komen vast terug!
MissFijnproever .
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2016
Opnieuw valt ons vanavond op wat een prachtige zaak Zilt & Zoet geworden is na de renovatie. Dit past helemaal (beter!) bij de ambitie van het restaurant.
We kiezen voor het viergangen menu, waarbij de een uitsluitend vlees kiest en de ander een voorkeur heeft voor de visgerechten. We genieten van uitstekend bereide gerechten, puur en verfijnd op prachtig opgemaakte borden. De bediening is in vaardige handen van twee heren die elkaar prima aanvullen. Ongedwongen maar altijd correct en met een zeer goede kennis van zaken zorgen zij voor een perfect samenspel tussen de keukenbrigade en het restaurant. We voelen ons hier echt gast en dat houdt niet op als de rekening is betaald. Dat zie je wel eens anders. Wat ons betreft een aanrader!
Catherine E.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2016
Gegeten met moederdag met ons gezin. Hartelijk welkom geheten, lekkere amuse gekregen. Hoofdgerecht angus, eendeborst en lam prima van kwaliteit, de porties vonden wij aan de kleine kant. We moesten relatief lang wachten op het dessert. Was wel zeer de moeite waard, cheesecake. Prachtige bijpassende wijnen. Terras was nog niet helemaal gereed, parasols nog niet en tafelranden nog vuil. Al met al een aanrader
Norbert T.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2016
Afgelopen vrijdagavond met 7 personen genoten van het 4-gangen jubileummenu. Door de verschillende keuzes per persoon hebben we alles van deze voor-elk-wat-wils-lijst mogen proeven. Aangevuld met een bijpassend wijnarrangement (ook in bobvariant voor de chauffeurs leverbaar) en een uitstekende, vakbekwame en vlotte bediening heeft Zilt&Zoet gezorgd voor een zeer geslaagde avond. Hoogste tijd om de Bib Gourmand uit te breiden met, om te beginnen, een plek richting top100 van Lekker.
Johanna T.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2016
Heerlijk asperge menu gegeten met bijpassende wijn. Eten was lekker en ook verrassend. Goede bediening en fijne ambiance.
Tineke H.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2016
De laatste keer dat wij bij Zilt & Zoet aten we, vanwege de verbouwing, “in de tent”.
Buitengewoon origineel overigens en daarbij getuigd het van lef en ondernemersgeest om op deze manier toch door te werken tijdens zo een grootscheepse verbouwing! Zoals gebruikelijk was sfeer knus en het eten fantastisch.
Afgelopen vrijdag konden we onze nieuwsgierigheid niet langer bedwingen en reden richting Maartensdijk.
WOW!! Dat was het eerste wat we dachten toen we binnen kwamen. Want buiten het hartelijke ontvangst leek het in niets meer op het Zilt & Zoet zoals wij het ons herinnerde. Wat een metamorfose!!
Bij binnenkomst viel meteen het raam op wat letterlijk een kijkje in de keuken biedt aan de Chef en zijn brigade.
Chique, sfeervol, origineel,modern……… gewoon geweldig! Een “walk in” wijnkast waardoor de voorheen nog iets apart gelegen zaal nu echt een geheel met het restaurant vormt.
Stoelen die zo heerlijk zitten dat je ze thuis wel zou willen hebben, alles is zo mooi op elkaar afgestemd. De tafelversiering in de vorm van bronzen beelden is gebleven met als blikvanger de “trotse” pauw in de entree.
We kozen voor het Asperge menu incl. wijnarrangement. Tsja en ook daar over kunnen we niets anders dan enthousiast zijn.
In alle gerechten proef je de liefde voor het koken en mooie producten.
Mooie zachte gerookte zalm met zo’n lekker scharreleitje van de boerderij, gevolgd door een smakelijke asperge soep, mals Hollands lamsvlees met de klassieke rozemarijn aardappeltjes afgesloten door een dessert van hangop, aardbei en ijs.
Om je vingers bij af te likken.
We wilden deze heerlijke avond net iets langer rekken en namen koffie met lekkers na.

B B.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
Zilt en Zoet was een favoriet om naar terug te gaan. Bij aankomst bleek de entourage te zijn veranderd, we vonden het minder knus en soberder dan voorheen, jammer. Het publiek was flink op leeftijd en al aan de tweede/derde gang, gelukkig startten 2 andere tafels gelijk met ons, waardoor we niet alleen eindigden. We kozen het 10 jarig jubileum menu wat overheerlijk was. Alleen De artisjoksoep vonden wij te pittig ( delicate artisjok smaak proefde je niet echt), bleek de voorkeur van de kok. Het toetje om voor terug te komen; advocaat bombe gevuld met overheerlijke witte chocolade. Al met al voortreffelijk menu, aardige bediening maar sfeer en entourage nodigden deze keer niet uit om Zilt en Zoet weer als terugkomer op de lijst te zetten.
Henk O.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2016
"Zullen wij hier eens gaan eten", zei ik tegen mijn vrouw. er was gelukkig nog plaats. De jassen werden voor ons opgehangen en wij kregen een mooi tafeltje aan het raam. Vanwege het 10 jarig jubileum van het restaurant was er een speciaal menu. Dat kozen wij dan ook. Bib? Gourmand 3 gangen menu. Een heerlijke fles Pouilly Fuisse werd besteld en wij genoten al snel van een bijzondere amuse. Het voorgerecht van Zalm opgemaakt met "haring" en "zalm" eitjes, voorzien van een kwartel-uitsmijtertje en nog wat gekleurde versierselen smaakte verrukkelijk. De Agnus beef was een prima keuze. Mooi opgemaakt met diverse groenten en puree, smaakte bijzonder en was heerlijk mals. Dan het mooie kaasplankje. Mijn vrouw had een dessert met advocaat en mousse. Kortom een prachtig menu en de smaak was voortreffelijk. De bediening was ter zake kundig en heel vriendelijk. En... wij kregen onze jassen op het juiste moment weer terug. De bediening heeft er "kaas"van gegeten. Dit restaurant komt op onze favorieten lijst te staan.
Peter K.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
Binnen de beperking van het paalmenu was er voor ons toch voldoende keuze. Gekozen voor de viergangenvariant. Heerlijke gerechten, fraai opgemaakt en smaakvol.
De bediening is bijzonder attent en vrolijk. Kleine zaken als tijdig en ongevraagd brood aanvullen en (kraan)water verversen. Zeer aangenaam.
Dit restaurant is een absolute aanrader!
Eva1973 S.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2016
Op aanraden van een van de mede tafelgenoten voor de 1e bij Zilt & Zoet gegeten en wat een heerlijke verrassing! De sfeer is goed, de bediening zeer goed, maar de gerechten spannen de kroon: FANTASTISCH!!! We kozen het 4 gangen jubileummenu en wat hebben we genoten van alle gerechten; zo bijzonder, net even anders, gewoonweg overheerlijk. Ik kom zeker nog een keer terug!
A. T.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Alhoewel wij hier graag exclusief kwamen dineren was dit gevoel deze keer afwezig. Er bleek een renovatie te zijn gedaan. Felle belichting, geen wit kleed meer op tafel en nieuwe aankleding à la Van der Valk konden ons niet bekoren. De bediening was correct. Misschien voldoende voor een zakenlunch maar ons zul je hier niet snel terug zien.
Mark K.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2016
Het blijft een van onze favorieten!. Heerlijk eten, verse ingrediënten en een mooi menu. De coquilles en Aberdeen Angus met paddenstoelen en seizoen groenten zijn een aanrader. Je kunt hier een avond goed bijpraten doordat de tafels niet boven op elkaar staan. De bediening is attent en ze zijn zich elke keer aan het oriënteren op smaakvolle gerechten. We verheugen ons alweer op het terras waarop het geweldig eten is op een zonnige dag.
111161 .
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2016
Gisteravond met mijn 2 vriendinnen bij Zilt & Zoet gegeten.
Wat een verrassing , allereerst een prachtige zaak wat een mooie ambiance. En niet te vergeten
wat een super bediening.
En wat kan je hier geweldig dineren, we hebben gekozen voor het 10 jarig jubileummenu.
Wat een mooie heerlijke gerechten zichtbaar met heel veel liefde gemaakt. Wat een TOPKOK.
Ik kom hier heel graag nog eens terug.
Monique Steinmetz

• Datum van je bezoek: 5 dec. 2015
Soms wil je eigenlijk niet opschrijven hoe goed je gegeten om te voorkomen dat nog meer mensen de weg naar het restaurant gaan vinden. Op sinterklaasavond leek het restaurant volledig volgeboekt en dat was gezien het menu niet voor niets. Voor de vegetarier was er een licht warme Roquefort als voorgerecht, niet alleen lekker, maar ook prachtige opgemaakt. Het hoofdgerecht bestond uit ravioli van pompoen en werd eveneens zeer gewaardeerd. Mijn voorgerecht van hertencarpaccio was geweldig ophemaakt met oosters bewerkte paddestoeltjes en een slade met ondermeer cashewnoten. Het hoofdgerecht van sukade op twee manieren was simpelweg subliem. Zowel als stoofvlees, maar zeker als biefstuk bereid, was het uit de kunst. Complimenten.
Gert-Jan V.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
Gekozen voor een 4 gangen menu en bijpassend wijnarrangement voor 4 personen. Alle gerechten waren prima verzorgd en niet "over-done". Heerlijke verse gerechten met diverse keuzemogelijkheden. Bij elk gerecht en wijnkeuze werd verduidelijking gegeven door de gastvrouw. Een aanrader.