Restaurant Zegels

6,6
6,8
Margret K.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2016
Via travelbird arrangement geboekt met een diner. Prima hotel , historische locatie, goede service en het diner was goed. Tiramisu bevatte vrij veel slagroom maar daarnaast heerlijke bol ijs met vers fruit! Uitstekend ontbijt. Al met al erg tevreden!
Groovemeister2 .
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2016
soep was te pittig, mijn (zakelijke) gast kreeg tranen in de ogen. mijn hoofdgerecht (parelhoen) zou gegrilld zijn, de zalm van de gast ook, dat was niet het geval. mijn parelhoen was droog en niet lekker, kennelijk ontdooid mbv magnetron. geen schaaltje groente erbij, was ook niet te bestellen, wel salade. Had menu vanaf website bekeken, maar ter plekke waren er andere (lees mindere) gerechten. Hier kom ik nooit meer.
Paul V.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Restaurant Zegels is een onderdeel van Grand Hotel Alkmaar, dat is gevestigd in het monumentale voormalige postkantoor. Wij waren er via Travelbird en over het hotel niets dan lof. Hoe anders is dat met dit restaurant. We hadden 's middags een high tea en die viel zeker niet tegen. Bij arrangement vaak een vast menu, zo ook hier en doorgaan belooft dat niet veel goeds, zo ook hier.
Vooral een preisoepje met spekjes, een beetje flauw, maar op zich redelijk smakelijk. Daarna gegrilde biefstuk met pepersaus. Op zich was de biefstuk goed klaargemaakt, maar dit werd geheel verpest door de pepersaus, die volgens mij uit een pakje kwam en in ieder geval niet te eten was. Daarbij spruiten waarbij men een stalen kunstgebit nodig heeft om er doorheen te komen en een onooglijk schaaltje gegratineerde aardappel. De gratin was OK, maar de aardappel laf. Sloten we dit "feestje"af met een creme brulée, die zo kort was gebrand, dat hij volledig koud op tafel kwam. Kortom, een haastklus in een toch niet overvol restaurant. De bediening was vriendelijk en (des)kundig, maar liep wel voortdurend als een hazewindhond heen en weer. Maakt het wat onrustig.Wij hadden zowel witte als rode huiswijn van Spaanse origine en die smaakte goed. Sympathiek was, dat men één van de flessen niet rekende vanwege onze (terechte) klachten.
Pluto21 .
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2016
De high wine gedaan met drie glazen wijn. Al het eten werd in 1 keer op tafel gezet en na 1 wijn is je eten op. Dan maar gratis koffie. Wij waren niet de enige tafel die dit probleem had. Eten van zeer matige kwaliteit. Er heerst geen gezellige sfeer, te donker. Service matig, niets persoonlijks. Helaas geen adres om terug te keren.

Cintha W.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2016
Gisteren met mn zus een Royal High Wine gehed bij zegels, en was helemaal top. Een geweldige serveerster die bij alle gerechtjes uitlegde was het was en ook bij de wijn. Het was heerlijk en heel gezellig. Een aanrader.
Flietstra.y .
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2015
De reservering was niet overgekomen, het was vol en we kregen niet de indruk dat we erg welkom waren. Lang wachten op eten omdat er te weinig personeel rondliep. Het is ons niet eerder overkomen dat we besloten om het 3-gangen menu niet af te maken. Op zich was de kwaliteit wel goed, maar de biefstuk had een aparte (grondige) smaak.
Nathaliedejong78 .
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2015
We hebben niet erg lekker gegeten. Biefstuk was niet medium maar te rauw, spruitjes niet gaar, niets smaakte vers het smaakte uit de vriezer of als kant en klaar. Achteraf spijt dat we er gegeten hebben. Prijs kwaliteit verhouding ook totaal niet met elkaar matchen. Mijn man en ik hadden ieder alleen een hoofdgerecht, onze zoon een bordje friet en toetje. Verder wat drinken en de rekening was €83,80.
Mieke M.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2015
wij zijn gisteren bij zegels geweest, viel enorm tegen. voor elk gerecht erg lang wachten en maar met de wijnfles langskomen. de portie waren erg klein. kwaliteit/prijsverhouding helemaal scheef. bij ons hoofdgerecht kregen we de verkeerde saus, terugsturen vonden we zonde, dus we hebben het opgegeten. er kon geen bedankje af.de creme brulée was amper te eten en koud. patat en sla extra betalen en niet gelijktijdig serveren. vlees bijna koud, toen pas de bijgerechten.
kortom, we zullen nooit meer terug gaan en raden het anderen ook af.
Maarten B.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2015
Na een een dagje in de stad op de terugweg naar restaurant zegels. Op zich een mooie zaak maar het eten is wat ons betreft wat eenvoudig en inspiratieloos. als voorgerecht beide gekozen voor de zalmtartaar: niet echt hoog op smaak en ook niet echt origineel.
Hoofdgerecht gekozen voor het beemsterrund met een gepofte aardappel (4,50,- !!!!!!), goede garing maar had iets meer zout bij gemogen. Tot slot een kopje koffie genomen omdat geen van de desserts ons aansprak.
Niet echt een zaak waar we snel nog een keer naar binnen stappen
BasZoeteman .
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2015
Ik hoef hier niet terug te komen voor prijskwaliteit, noch voor de service. Het
eten was matig, flauw en de portionering was erg op maat. De bediening was niet
vlot en ook niet attent. De tafels bleven lang vies en niet opgeruimd. Er moet
veel op schop hier.
Ton Z.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2015
Met een gift for you bon een lunch gegeten bij Zegels. Restaurant veel te donker, tafel aan het raam was nog niet opgeruimd is gedurende de lunch ook niet opgeruimd. Plek op podium. Geeft geen goed gevoel, er wordt met bedden gesjouwd? Voor ons nooit meer.
I.c. R.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2015
Gereserveerd bij Zegels, bij aankomst een gesloten deur. Na een poosje werden we naar de naastgelegen brasserie geleid. Eten op zich prima maar de iets grotere eter zal meteen na het diner nog een Vlaams frietje kopen. Wat opgediend wordt is veel te weinig! Weinig sfeervol is dat de hoofdmaaltijd op één bord ligt, geen bijgerechtjes . Een paar knoertharde aspergepuntjes, 2 blaadjes witlof en een vierkante centimeter vermoedelijke aardappelgratin. In het midden van het bord een ieniemienie beemsterrund biefstukje. De carpaccio als voorgerecht was prima, net als de Dame Blanche toe. Het tempo van opdienen was hoog, zo hoog dat het wachten op de koffie lang scheen.
Wat ook niet sfeerverhogend werkt is dat je de keuze van je menu vanaf een schoolbord moet maken i.p.v een mooi geprinte menukaart. In de brasserie staan de tafeltjes wat dichter bij elkaar wat zorgt voor minder privacy. Een tafelgesprek voeren was daardoor eigenlijk niet mogelijk. Een jong stel verkaste dan ook naar een andere, vrijgekomen, plek.
Scodie .
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2015
In een prachtig pand in de binnenstad van Alkmaar zit restaurant Zegels en helaas was dat ook het enige positieve aan deze avond. Na een tijdje aan onze tafel te hebben gezeten waren de drankjes nog steeds niet opgenomen en hebben we maar gevraagd om de kaart, en drankjes. De gerechten waren an sich aardig maar de porties karig. Zo was de salade met geitenkaas voornamelijk sla met wat verdwaalde toevoegingen. Na hier iets over gezegd te hebben ging het bord terug naar de keuken en werd het iets rijker gemaakt.

Uiteindelijk alleen een hoofdgerecht genomen en toen elders in de stad een kop koffie genomen. Helaas -wat mij betreft- geen aanrader.
Kfvdsluijs .
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2015
Met een gift-for-you-bon hebben wij afgelopen week bij restaurant Zegels gegeten. De gerechten die wij besteld hadden waren heerlijk en de entourage in het restaurant is sfeervol. De service had wat beter gekund. Restaurant was nog gesloten toen wij even voor zessen voor de deur stonden, terwijl wij om zes gereserveerd hadden (en we waren niet de enigen die voor een dichte deur stonden). Eén persoon meer in de bediening had geen kwaad gekund, maar verder was de bediening vriendelijk en adequaat. Jammer dat je op de gift-for-you website kunt lezen dat je vrije keuze voor een 3-gangen menu hebt, maar dat dat in vrijwel alle gevallen betekent dat je bij moet betalen (niet alleen voor de drankjes, maar ook het menu zelf).
Baars12 .
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2015
Afgelopen week uiteten geweest bij restaurant Zegels. Bij aankomst kregen we een warm ontvangst van de gastheer. De nieuwe menukaart werd duidelijk uitgelegd. Vooraf een garnalen cocktail en als hoofdgerecht de kabeljauw. Heerlijk gegeten en erg gezellig gezeten bij de open haard. Ik kom hier zeker nog eens terug!!
Edjewaag .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2015
De bediening was erg slecht. Als je om 19.00 binnen bent om half 8 voorgerecht krijgt moeite moet doen om eindelijk wat drinken te krijgen en om 21.00 nog geen hoofdgerecht heb gehad. Erg slecht. Terwijl er mensen na ons binnenkwamen en al allang klaar waren. We zijn weggegaan en heb 1 drankje cadeau gekregen. Ik ga er niet meer eten.
Uijltjes .
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2015
Kort en goed is de kaart best beperkt en zijn de prijzen fors. Als je dan ziet dat er eigenlijks niets spannends op de kaart staat (ook al zegt Zegels zelf van wel) dan wordt het "gewoontjes" eten voor te veel geld. Ook de prijzen van de consumpties zijn fors! De gamba's uit de oven als voorgerecht zitten in een schaaltje met wat knoflook olie met chili en een paar blaadjes sla. Zo wordt de eendenborst geserveerd met zuurkool en aardappelpuree en één stoofpeertje. Laten we eerlijk zijn: het eten smaakt verder goed en is lekker, maar eigenlijk gewoon saai. De bediening oogt wat amateuristisch en niet erg attent. Het decor is op zich mooi: hoog en in rustige kleuren met heerlijke stoelen. Maar ook hiervoor geldt: een beetje saai. Weinig sfeer.
SabVe .
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2015
Vorige week met een groep van zeven personen een vergadering gehad met aansluitend in diner. De vergaderzaal was goed, de apparatuur was in orde. Wij hebben lekker gegeten en werden gastvrij ontvangen. De service is goed en wij kunnen ons dan ook niet vinden in de slechte recensies hier op de site...
Ozden T.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2015
Na april'14 jaar weer eens langs (1ste keer was jaar ervoor) met een vv-voucher (we moeten op de kleintjes letten met klein kind).
Portobello/uiensoep voor en maaltijdsalade/eendenborst hoofd. De gerechten leken tikkeltje minder dan vorige keer; uien in uiensoep leek niet goed gecarameliseerd, wijn overheerste, broodje was te zacht.
Portobello was goed, zoals vorige keer.

Bediening vriendelijk/hartelijk, maar tot 2x toe bestelde drankjes nog een keer moeten bestellen als reminder.
Wel uitstekend geholpen met vinden van plastic tas vanwege 'noodgeval' met onze peuter.

Het zou het bijgesloten hotel sieren, als men een faciliteit zou regelen om een kind te kunnen verschonen, nu moest dat provisorisch in een van de toiletten.
We zullen volgende keer ook pas over een paar jaar weer naar Zegels komen, als de kinderen minimaal 4-5 jaar zijn (en dat is over 4-5 jaar), tenzij er een verschoonplek voor kleine kinderen ingericht wordt, dan komen we wel eerder, omdat we de rustige/kalme ambiance van Zegels waarderen.
Henk T.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2015
Vooraf een Soep van Stellendams garnalen en een Tartta van Zalm met garnalen. Hoofdgerechten Tagliatella en Eendenborst. Nagerecht was een Chocoladebrownie en een Dame Blanche. Het was alles bij elkaar smakelijk, maar niet echt top! Met een bon van vakantieveilingen was het goedkoop eten, maar als je de werkelijke prijs zou moeten betalen, zou het dat niet waard geweest zijn.