Restaurant Zee van Tijd (Hotel Zee van Tijd)

Rixt van Doniastraat 18 9163 GR Nes (Ameland) Nederland Kaart
31-519543003

Meer informatie over restaurant Restaurant Zee van Tijd (Hotel Zee van Tijd)

Riekus H.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2016
Dit blijft toch een van m'n favoriete plekjes op Ameland. Heerlijk geslapen in een Royal suite. In de ochtend een compleet ontbijt. En natuurlijk het diner met een gekonfijte eendenbout die niet malser en smakelijker kan. Super goed!
Jacqueline D.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2016
Al ruim 15 jaar komen wij het eerste weekend van november naar Ameland. Wij hebben in vele restaurants gegeten op Ameland maar zijn sinds een paar jaar groot fan van "een zee van tijd" De vriendelijke, kundige bediening, de met zorg bereide en gepresenteerde gerechten, en de gezellige, sfeervolle inrichting hebben ons dit jaar doen besluiten om alle 3 de avonden hier te reserveren...en wij hebben geen spijt gehad van deze keuze! Zeker tot volgend jaar!
Gert-Jan R.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2016
Het restaurant is verdeeld over twee ruimtes op verschillende niveaus; wij zaten in de lage zijzaal. Strakke inrichting met gladde houten tafels en harde houten stoelen; gelukkig kreeg ik van mijn partner een kussen van de bank waarop zij zat. Achtergrondmuziek niet mijn smaak, maar niet te luid. Speciaal aperitief 'Thijs tea' van fruit dat anders wordt weggegooid. We kozen voor een 'Zee van Tijd platter' bestaande uit een combinatie van starters. Sommige onderdelen (bospaddenstoelensoep, vitello tonnato en gamba's) waren bijzonder lekker, andere banaal zoals een mini-hamburger met helaas slappe frites. Groot onderling verschil in kwaliteit. Als dessert een bijzonder lekkere frambozen-cheesecake! De bediening was vriendelijk maar niet opdringerig.
Conclusie: met een juiste keuze uit het menu kun je hier heel goed eten, maar mijn gemiddelde is niet meer dan 7 à 8.
Francis E.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2016
Afgelopen zaterdag (24 sept. '16) heb ik hier gegeten met mijn familie. Een erg gezellig restaurant qua locatie en aankleding. We zaten i.v.m. het werkelijk uitstekende weer op het terras, waar je de laatste zonnestralen van de dag heerlijk mee kunt pikken.

Mocht u eens de beste varkenssaté willen eten, dan moet u echt bij dit restaurant zijn! Zo'n 2 maanden eerder had ik deze hier ook besteld tijdens een bezoek aan het eiland (waarbij de kwaliteit van de saté mij heel heel heel erg blij stemde), en ik wilde testen of het nogmaals zo bereid kon worden. Gelukkig werd ik niet teleurgesteld. Werkelijk héérlijk! Het vlees is heerlijk mals en de satésaus is gewoonweg goed.

De rest van mijn familie bestelde de hamburger en hier waren zij uitermate blij mee. Heerlijk!

Wij hebben genoten van de gemoedelijke en relaxte sfeer, samen met het lekkere eten. Aanrader!
Pascal K.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2016
Heerlijke maaltijdsalade gegeten. Verse ingrediënten in een goed gebalanceerde mix met creatieve bijgerechten en heerlijke patat. Het warme witte chocolade mousse dessert was verrukkelijk. De vlotte bediening en het gezellige terras maakten onze avond af. Top!
Holle Bolle Gijs D.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2016
Zonder reservering vooraf kwamen wij om 18 uur aan bij dit restaurant. Alle tafels waren geboekt, toch konden wij gedurende 1,5 uur een tafel krijgen, dus geen zee van tijd, daarom slechts 2 gangen. Na een aperitief dus een voorgerecht en een hoofdgerecht. We kozen voor Prosecco met fruit toevoeging, Vitello Tonnato, Biefstuk, Aberdeen Angus. De kwaliteit was goed en lekker. Door het mooie september weer zaten de meeste andere gasten aanvankelijk buiten op het terras. Ondanks onze "gestolen tijd"gaf men ons geen opgejaagd gevoel. Mogelijk hadden we er toch nog op ons gemak espresso kunnen drinken.
Rita H.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2016
Gister enorm genoten van de High Tea. Allerlei overheerlijke zoete én hartige lekkernijen, lekkere theesoorten maar ook koffie.
En als afsluiter een flammkuchen. Perfect!
En ALTIJD die ontzettend vriendelijke bediening en fijne sfeer.
Absoluut mijn favo restaurant op Ameland!
Jobke D.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Genoten van de lunch. De meest geweldige flammekuchen gegeten. Garnalenkroketjes overheerlijk. Fijn terras, half schaduw, half zon. Vriendelijke bediening. Een aanrader als je op Ameland bent
Gaelle V.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Dit is zonder twijfel mijn favoriet op Ameland! Het decor is prachtig met een hele fijne modern-romantische sfeer. Het eten is er heerlijk en er zijn lekkere vegetarische pasta's. Kies bij het dessert zeker "van alles een beetje", het is namelijk allemaal erg lekker! Ze schenken een mooie selectie van wijnen met oa een heerlijk frisse pinot grigio.
De bediening is vriendelijk en maakt de beleving helemaal af. Top!
Alex- .
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2016
Een groot contrast tussen de kwaliteit van de service en de kwaliteit van het eten. Bediening was weinig vriendelijk en kwam wat uit de hoogte over, verzoeken werden op onvriendelijke wijze afgewezen en drinken was zeer moeilijk te krijgen (eerst al een vergeten bestelling, daarna niet de mogelijkheid om tijdens het hoofdgerecht een tweede drankje te bestellen). Het eten zelf was ontzettend lekker, maar het plezier was er voor ons wel een beetje af.
Jochem C.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2016
Heerlijk gegeten voor de tweede keer deze week. De carpaccio is een echte aanrader zowel voor de lunch als diner te bestellen. De varkenshaas saté tevens heerlijk met huisgemaakte frieten. Als nagerecht een eigen creatie geïnspireerd door snickers. Heerlijk! Wij komen hier zeker weer eten wanneer we weer op Ameland verblijven.
TY 5.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2016
Gezellig en informeel restaurant met een groot terras in het centrum van Nes. De menukaart was redelijk uitgebreid en ook de wijnkaart bood voldoende keuze. Uniek is dat bij de bereiding van de gerechten zoveel mogelijk producten van Ameland worden gebruikt die op ambachtelijke en duurzame wijze door Amelanders worden geproduceerd. Als begeleider van het voor- en hoofdgerecht kozen we voor een frisse en aromatische Franse Chardonay.

We kozen soep als voorgerecht. De verschillende soepen waren heerlijk van smaak en leuk gepresenteerd. Het hoofdgerechten bestonden uit scampi's met pasta en warm gerookte zalm met pasta. Ook deze gerechten waren heerlijk en met zorg bereid. Voor het desert kozen we voor cheesecake en voor witte warme chocolade mousse met frambozen en verse frambozen. De lauwwarme en vloeibare witte chocolade mousse met het zurige ijs vormden een geweldige combinatie!

We hebben een gezellige avond gehad en heerlijk gegeten. De Chardonay was een goede keuze. Complimenten voor de gastvrije, vriendelijke en behulpzame bediening. Een echte aanrader!
Maartje G.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2016
Het lekkerste ontbijt van Ameland! Spontaan samen met twee vriendinnen op het overdekte terras gaan zitten van dit restaurant. Vrolijke bediening raadde ons het ontbijt van 12,50 aan met verse jus, yoghurt en broodjes. Verse was ook echt vers. Koffie was erg goed en de thee bestond uit een ruime keuze losse thee (die ook te koop was). Ruim voldoende gegeten en complimenten aan het gastvrije personeel.
Bgotink .
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2016
Prima hotel, super dienstbaar, gastvrij personeel.
Kamers schoon en netjes.
Eten en bediening zeer goed.
Een echte aanrader.
Bassie27 .
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2016
Lekker gegeten duidelijke kaart
Ook wat drankjes keuze
Aanrader proeverij toetjes
Met als afsluiter lekkere borrel met koffie
Carla D.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2016
Tijdens een vakantie op Ameland verrukkelijk gegeten bij dit restaurant. Sfeervolle inrichting en veel keuze op de kaart, ook als je vegetarisch wilt eten. De maaltijden zijn goed klaargemaakt, met verse ingredienten. De aspergesoep, vis- en vegetarische gerechten en natuurlijk het dessert hebben ons prima gesmaakt. Van de dessertkaart vonden we de warme witte chocolademousse met frambozen de lekkerste. Het personeel is erg vriendelijk en behulpzaam. Tijdens ons verblijf zijn we ook een paar keer op het terras neergestreken voor een kop koffie. Het is echt een feest om hier te zijn.
Rik S.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Afgelopen weekend hier heerlijk gegeten en overnacht. De bediening is erg gastvrij. Je voelt je hier snel thuis. Zowel het restaurant als de hotelkamer zijn erg leuk ingericht waardoor er een authentieke en huiselijke sfeer ontstaat.
Het eten was echt fantastisch. De gerechten waren veelal huisgemaakt en verrukkelijk. Wij hebben echt genoten en gaan hier zeker weer naartoe!
WJPW P.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2016
Volgens de recensies het beste restaurant van Ameland en ook nog eens Iens-topper. 's Morgens gereserveerd, toen hadden we al laatste vrije tafeltje van de avond.

Het restaurant ziet er leuk en warm uit. Personeel is vriendelijk.

We kozen de platter van verschillende gerechtjes van de kaart. Al snel kregen we een etagere met diverse warme en koude gerechten. Jammer dat je zo verplicht wordt om eerst snel alle warme gerechten op te eten.

Het aspergesoepje was erg lekker. De gamba's wat aan de zachte kant. De loempia's wat gewoontjes en de gefrituurde mosselen en de patat lekker.

De koude gerechten, carpaccio, eendenborst, rosbief en zalm, allemaal lekker maar niet heel speciaal.

Al met al best lekker gegeten, maar we hadden wat meer verwacht. Het enige wat echt verraste was eendenborstfilet met geroosterd suikerbrood. Maar die combinatie vonden we dan weer een beetje erg gewaagd :-)
Enrico B.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2016
Wat een verassing tijdens ons verblijf op Ameland. Zelfs nu het eiland nog rustig was is er al voldoende aanloop. De service in deze mooie ambiance is super en complimenten voor de kok. Verassende en heerlijke gerechten. Echt een aanrader als je op Ameland bent.
Sophie V.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
Hier tijdens afgelopen paasweekend gegeten. Ivm drukte op het eiland was Zee van Tijd volgeboekt, maar we konden nog wel om half 9 een tafeltje krijgen. Afgesproken dat we rond 20 uur zouden komen en een drankje zouden drinken tot de tafel vrij was. Bij aankomst kregen we een plekje op het buiten terras onder de heater, waar gelukkig ook andere mensen zaten. Daarna werden we snel naar de tafel gebracht, waar we konden bestellen. Ik koos samen met een van mijn tafelgenoten de flammkuchen en daarna de zee van tijd platter, een proeverij van allerlei verschillende gerechtjes. Erg lekker, en leuk om te eten. Wat jammer was, was dat deze alleen per twee personen te bestellen was. Een derde tafelgenoot wilde ook de platter, maar dit was helaas niet mogelijk, jammer! De andere gerechten op tafel waren ook erg goed, met name de coquilles als voorgerecht waren heerlijk! Je merkte dat het personeel waarschijnlijk een drukke avond achter de rug hadden, ze waren vriendelijk en netjes maar je merkte dat ze het niet erg vonden een einde aan de avond te breien. Toen er om de dessertkaart gevraagd werd is die daarna dan ook vergeten. De inrichting van de zaak is leuk, hip en gezellig met genoeg ruimte aan en om de tafels.
Al met al vind ik zee van tijd een erg leuke zaak, met goed eten! Qua bediening hadden we misschien niet de beste avond als ik naar de andere recencies kijk, maar ook die was prima! Bij een nieuw weekendje Ameland kom ik graag een keer terug!