Restaurant Yatta

Woensdag Gesloten
Donderdag t/m Zondag 16:00 - 22:00

Klaartje D.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2016
We hebben erg lekker gegeten aan het water; hele verse zalmbuik, tonijn en angusrund in de sushi, en heerlijke knapperige en smaakvolle tempura. Ook de wijn was prima. En erg vriendelijke bediening. We konden niet goed kiezen uit de hoeveelheid opties en kordaat stelde de ober voor iets lekkers voor ons samen te stellen. Dat was een groot succes, en helemaal niet duur. Voor 65 euro waren we met zijn tweeën klaar en helemaal voldaan.
Jasper G.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2016
Wij komen hier altijd graag! Meerdere keren gegeten en altijd kwalitatief goed! Vooral de sushi met gerookte paling is onze favoriet! Ook de bezorging thuis gaat niet ten kosten van de kwaliteit. Voor ons persoonlijk beter dan een all you can eat shushi tent!
Jackiebas3 .
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2015
Mooi en rustgevend ingericht. Personeel is vriendelijk en behulpzaam. Je voelt je welkom.
De sushi is heerlijk. Ik heb de vegetarische temaki en de tonijn temaki gegeten erg smakelijk!
Cees-jan D.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2015
Zaterdag in het zonnetje hier diverse kleine hapjes gegeten. Een gevulde miso soep. De ‘Kushi Yaki’ Black Angus. Gekruide stukjes biefstuk aan twee spiesjes. Drie soorten Nigiri. Lekker vers en goed van smaak. En de prima tonijn sashimi. Alles uitstekend. Prettige vlotte bediening ook.
Michiel N.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2015
Bestellen hier regelmatig online. Altijd snel en compleet bezorgd. Echt heel vers en fantastisch eten. Ken veel Japanners in Amsterdam, maar dit is een van de betere. Een aanrader.
Mante .
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2015
We hebben gisteren met zijn vieren hier gegeten en echt ontzettend genoten!
We hadden al een aantal keer sushi laten bezorgen bij Yatta, maar nog nooit in het restaurant gegeten. In het restaurant is er veel meer keuze uit sushi en andere gerechten dan wanneer je laat bezorgen. Het eten stond steeds vrij snel op tafel en was echt heerlijk! De sushi roll met angus beef, geroosterde knoflook, truffel en zoete sojasaus hadden we nog niet eerder gegeten maar is echt aan te raden! Verder aten we verschillende maki's, yakitori, eendenborst, dumplings en zeewiersalade.
Naast het feit dat het eten echt top is, krijgt het personeel een dikke 10! De dames van de bediening waren uiterst vriendelijk en behulpzaam. Ze wisten waar ze het over hadden en van elk gerecht werd uitgelegd wat het was. Zeer duidelijk dat de klant hier echt koning is!!
Wij komen hier zeker (nog heel vaak) terug!
Wanda-proever .
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2015
Wij hebben hier op een maandag avond met zn vieren gegeten. Op het terras zaten wat mensen maar binnen in de zaak waren zo n drie tafeltjes bezet. Het duurde enige tijd voordat we ons eerste drankje kregen en de kaart. Toen ik na enige tijd in de gelegenheid was om de bediening een vraag te stellen over de kaart keek hij als of hij water zag branden, echte uitleg zat er dan ook niet in. We bestelde uit eindelijke verschillende soorten sushi. Het duurde erg lang voor we dit kregen maar het smaakte heerlijk en naar meer, dus deden wij nog een bestelling. Ook nu moesten wij lang wachten zeker zo n drie kwartier (dit leek te komen door alle bestellingen voor de bezorg service die tussendoor werd gemaakt). Ik had aangegeven geen lente ui over de sushi te willen maar dit ging mis, aangezien de bediening niet komt vragen of alles naar wens is ben ik zelf naar de bediening gelopen en deze ging in discussie wat erg onprettig was en er kwam geen oplossing wij moesten het er maar mee doen (geen aanrader voor mensen met een allergie).

Al met al lekkere sushi, niet heel goedkoop en de service was echt onder de maat zelf voor Amsterdamse begrippen.
Soesja H.
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2015
Yatta is een van onze favoriete adressen om sushi te laten bezorgen. De sushi worden gemaakt met mooie verse ingredienten en dat proef je. Op het menu zijn er veel verschillende aparte sushi te bestellen, de zogenaamde dragonrolls. Er is veel variatie en ze zijn stuk voor stuk lekker.
Het restaurant is smaakvol ingericht en heeft leuke gezellige tafeltjes achterin.
Omdat het gebied vrij nieuw is ontwikkeld is, is het er nog vrij rustig, maar dan ben je wel verzekert van een plekje!
Bora D.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2015
Wij hebben vrijwel alle Japanse tentjes in Amsterdam reeds bezocht, maar wat hier op tafel komt is werkelijk fantastisch! Zeer creatieve sushi's staan er op de kaart, bijvoorbeeld met truffel, black angus beef, fantastisch roll met st. jacob schelp, enz. Bediening was perfect. Kortom... voorlopig staat Yatta op eenzame hoogte in ons 'sushi-boekje'.
ps. bij mooi weer is het terras een dikke tien! Maar helaas scheen bij ons de zon niet, dus een 9. ;-)
Vooral te danken aan het gegeven dat het zo schoon was.
Emiel D.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2015
Voor Amsterdamse begrippen was het er erg leeg. Aangezien de zaak ruim is opgezet valt dat dan extra op. De bediening was vriendelijk, en kon het uiteraard prima bijbenen,
Het eten was gewoon ok, maar gezien de prijzen had ik er wel meer van verwacht. De sushi en zeker de sashimi was niet echt vers. De keuze aan niet- sushi gerechten was beperkt, die gerechten waren overigens best wel goed.
Erik V.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2015
Prima Japanner op een mooie plek met veel licht en mooie grote ramen. Hier voor de 2e keer geweest, en het eten was goed en de bediening vlot en vriendelijk. We aten onder andere prima sushi (zalm, californian roll, groenten), teriyakki en tempura, heerlijke biefreepjes op een bedje van kruiden, en goed groene thee en zwarte sesam ijs toe. Klein minpuntje is dat de portie zeewiersalade wat karig is en een beetje slap.
Lennaert V.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2015
spontaan idee op zaterdag om in Oost sushi te gaan eten. we waren met zijn vieren (twee volwassenen en twee kinderen). en wat een fantastisch idee was dit! heerlijk sushi gegeten. gewoon van de kaart, zelf gerechten uitzoeken. de keuze is overvloedig (zelfs zo groot, dat we niet eens aan de teppanyaki gerechten toe zijn gekomen; dat moet een volgende keer dan maar!), en alles is heerlijk. de 'gewone' sushi (Hosomaki, uramaki, nigiri, etc), de rolls en 'new-style' rolls, de side dishes en overige gerechten (vlees, spiesjes, sashimi) . bediening is vriendelijk, correct en attent. de inrichting is 'typisch Japans': strak en minimalistisch, maar smaakvol. de verzonken tafels achterin de zaak zijn intiem en verhogen het authentieke Japanse gevoel. kortom echt een aanrader. je bent echt Japans aan het eten en zit niet in een onpersoonlijk-fast-food-all-you-can-eat-sushi-fabriek.
Rita M.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2014
Gisteren, 8-11-2014, met mijn zus hier gegeten. Degerechten waren echt hartstikke lekker!
Zelf wat hapjes uitgezocht, o.a. Stokjes met angus beef, rock shrimps, garnalen in eenjasje met een heerlijk sausje. Sint jakobsschelpen, de tatak guy roll, op advies van de chef (rijst, avocado, warme angus beef, knoflook en nog wat dingen) was verrukkelijk.
Dit was nog niet eens alles, toetje erbij, wijn erbij.

Dit is zeker een aanrader om naar toe te gaan!!

Groet Rita
Marco V.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2014
Op zoek naar Sushi in Oost en op zoek naar wat nieuws. Absoluut de moeite waard en wij gaan hier terug komen.
Bediening was correct, vriendelijk en zeer behulpzaam.

Een gerecht op de menukaart leek ons wel heel erg lekker allen er zat ook vlees in verwerkt. We hadden dan ook de vraag of het misschien aangepast kan worden. Een goede discussie ontstond waar ook de chef bij betrokken werd. Men had duidelijk de mening dat het toch echt het lekkerst was met het vlees. Toch de chef de vrije hand gegeven of hij het misschien wilde aanpassen.
Inderdaad had hij een vis soort gevonden wat er goed bij zou passen.
De gemaakte combinatie was bijzonder geslaagd en overtrof onze verwachtingen. Ik denk dat de vlees variant dus zeker een aanrader is voor degene die wel vlees eten :)

Een goede aanwinst in Amsterdam-Oost op een plek die meer aandacht zou moeten krijgen.
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2014
Fraai vormgegeven restaurant en een mooi menu voor een erg redelijke prijs. Japans eten is niet altijd een feest voor je portemonnee maar het Chefs menu van Yatta van €25,00 p.p. kan ik van harte aanbevelen. Je krijgt 5x een mooi en lekker bordje voorgezet variërend van malse rauwe bief (net even de pan geraakt) pittig gemarineerd maar je smaakpapillen in tact latend, kleine spiesjes met tomaatjes omwonden met gekruide spek, garnalen in rijstdeeg, gefrituurde garnalen op een bedje van smakelijke zeewier. Kortom telkens een klein feestje op je bord en uiteindelijk dus ook op de rekening. Aanrader!
MeikeW .
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2014
Nog erg nieuw en niet zo druk, maar het eten was heerlijk. Ik had al een paar keer sushi afgehaald en dat was prima, maar teppan yaki, tuna tataki en wijn waren ook heerlijk.
Rosa M.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2014
Heerlijk Japans eten, fijne bediening. Goed menu van de Chef voor 25 euro, lekkere wijn en goede locatie aan het water. Aanrader! Probeer de St. Jakobsschelp sashimi.
FotoRein .
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2014
Nou is dat even leuk, om de eerste recensie over Yatta op Iens te mogen schrijven! Yatta was een Japans afhaalservice in de Linnaeusstraat in Amsterdam Oost. Hier had ik nog nooit eten besteld omdat er zich al twee andere Japanse gelegenheden in Oost bevonden. Nu het bedrijf verhuisd is naar de Oranje Vrijstaatkade in het nieuwe gebied Oostpoort is er wel het nodige veranderd en qua uitstraling zeker verbeterd. Een riant echt restaurant en niet zomaar iets, alles brandnieuw en nauwelijks droog, de verf is er bij wijze van spreken nog nat.
Het eten is werkelijk eerste klas! Momenteel zijn er enkele aantrekkelijke menu's in de aanbieding waardoor de prijs/kwaliteit verhouding opvallend geslaagd is. De nieuwe locatie beschikt ook over een royaal terras aan het water van de Ringvaart. Het zou me verbazen als dit geen groot succes wordt.