Restaurant Witlof

Lage Markt 79 6511 VK Nijmegen Nederland Kaart

Over het restaurant Restaurant Witlof

Super gezellig en ongedwongen restaurant in een pand uit 1660 aan de Lage Markt 79 in de benedenstad van Nijmegen. Je kunt er terecht voor een biertje met een portie bitterballen maar ook voor een 10-gangen culimenu met bijpassende wijnen. Voor ieder wat wils in een fijne omgeving, de chef ontvangt je en maakt risotto in het restaurant. Kom genieten van wat we te bieden hebben.

Meer informatie over restaurant Restaurant Witlof

• Amex , Mastercard , Pin , Visa
  • Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Wi-Fi

Jouw recensie over het restaurant Restaurant Witlof

Daphne S.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2018
Via dr mail en een dinerbon hebben we een 4 gangen diner met wijnarrangement cadeau gegeven.
Vooraf prettig mailcontact gehad met Jurgen. Mijn ouders, voor wie dit een verrassing was, hebben ontzettend genoten!
zandnet .
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2017
Na jaren van ronddolen in restaurants rondom Nijmegen, hebben we weer eens gegeten bij Witlof (voorheen De Schat) en het was heerlijk. Ook voor vegetariërs een aanrader.
Noortje A.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2017
Heerlijke avond gehad bij Witlof. Wanneer je binnenkomt voel je je al meteen welkom door de gastvrouw die je jas ophangt. Persoonlijke aandacht, verrassende, goede kwaliteit gerechtjes en de rustige, fijne sfeer zorgen voor een avond je verwend voelen. Voor ons wat prijzig maar zeker de moeite waard!
Arno L.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2017
Enkele prima gerechten, afgewisseld met een enkele uitglijder. Overall goed gegeten. We vonden de puree te zout. Daarnaast viel de gevogeltebouillon met garnalen niet in de smaak (geen balans) en vonden we het dessert te zoet. Daar stonden prima gerechten tegenover zoals de zalm, de wildzwijnfilet met pompoen en de sukade. Sfeer erg goed
Erik V.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2017
We hebben gisteravond met vrienden heerlijk genoten van de diverse gerechtjes van het verassingsmenu die voorbij kwamen. De gerechten werden vergezeld van goede bijpassende wijnen en andere drankjes en een vriendelijke en vlotte bediening.
Na goede berichten gehoord te hebben stond Witlof al een tijdje op ons lijstje. Nou ze hebben het helemaal waar gemaakt. We komen zeker terug.
Rombout D.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2017
Een leuk, knus huiskamerrestaurant met goede wijn en aandacht voor eten en gasten.
Jammer van het rode kool incident. Ik had wilde eend met witlof, spruiten en bokbierjus besteld. Helaas kreeg ik mijn vlees met erg veel en dominante rode kool, waar ik niet van houd.
Omdat ik nooit eerder wilde eend had gegeten, heb ik dat thuis even gegoogeld. Er blijkt dus ook geen wilde eend op mijn bord te hebben gelegen. Kortom, een totaal verkeerde maaltijd is mij uitgeserveerd.
In het restaurant zelf heb ik wel een opmerking gemaakt over de rode kool. Daar werd netjes en met excuses op gereageerd. Ik zat al aan de koffie, dus het aanbod van 'wilt u nog wat witlof' was niet gepast. Beter was een koffie van het huis of een tegoed voor een volgende keer geweest. Een bord eten van € 20,- dat je niet écht lekker vindt, is toch zonde van het geld.
Theo V.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2017
Prima eten, goede service. Wel erg veel lawaai door slechte akoestiek. Huiswijn (rood) is lekker. Gezellige avond gehad.
Anne-Marie D.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2017
Heerlijk eten, goede entourage, goede sfeer, fijne en persoonlijke bediening
Je voelt je altijd welkom!
Reden genoeg om weer terug te komen.
Janne V.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2017
Ter ere van ons 10-jarig vriendschapsjubileum hebben we hier een 10 gangen menu gegeten. Alles werd super netjes verzorgd, we werden geadviseerd over de wijnen, hele vriendelijke bediening en het eten was fantastisch. Echt een aanrader.
Arjan Q.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2017
4 gangen menu genomen en stokbrood vooraf.
Eerste gerecht te snel terwijl het stokbrood er nog niet was als vooraf.
bij 4 de gang de bijpassende wijn vergeten.
Bij controle kassa bon teveel berekend!!
Toen ook nog mijn jas onvindbaar.
Marcel E.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2017
Vanaf het begin was het bezoek aan Witlof een klein feestje. We waren met ons zessen en hebben gekregen waar we voor kwamen: een avond samenzijn in een warme ambiance met betrokken en hulpvaardige bediening en heerlijk eten. Er werd creatief meegedacht met de keuze van gerechten en met de afstemming van dranken op die gerechten. Ook was er zorg voor enkele zeer specifieke wensen. Hoe verschillend de gerechten ook waren, we aten altijd samen. De waterflessen waren nooit leeg. Wat bijdroeg aan de fijne sfeer was dat de gastheer en gastvrouw regelmatig aan onze tafel verschenen voor een praatje dan wel check of alles goed was. Alles werd uitgeserveerd op ons tempo.
De tijd was aan ons.
Witlof afficheert zich met 'koken en verwennen 'with love''. Voor ons hebben ze dat helemaal waargemaakt.
Marcel van den Ende
Toos W.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2017
Het geluid van andere tafels is zo storend, dat je elkaar soms niet kunt verstaan. Dit beperkt het genot van een avondje uit eten.
Kristie H.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2017
Gezellig avondje uit eten met vier vriendinnen. Leuke huiselijke atmosfeer, maar wel met de sjieke touch. Als hotello's waanden we ons weer in alle etiquette van de horeca. Een lekker 6 gangen verrassingsmenu met wijnarrangement. Heerlijke wijnen! Vooral complimenten voor de chef die veel aan onze tafel te zien was en een erg leuke uitleg van de kaart deed.
Tessa H.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2017
Een aanrader voor mensen die opzoek zijn naar een gezellige sfeer, goede service en heerlijk eten! Wij hebben voor het eerst een verassings 5-gangen diner geprobeerd en het was erg geslaagd. Complimenten aan de koks.
hapjesman .
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2017
Fijne plek: hartelijke persoonlijke verwelkoming zonder amicaliteit, correcte horeca-etiquette, linnen servetten, uitstekend eten. Wat wil een mens nog meer na een dagje uit?
Hanneke V.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2017
We hebben heerlijk én gezellig gegeten op 14 oktober. het eten was erg smakelijk en het zag er fraai uit.
Over de prijs/kwaliteit verhouding kan ik niet oordelen, er is voor mij betaald!
E.A.W. D.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2017
Ontspannen sfeer, jong enthousiast team, uitstekend gegeten.
Moesten even wennen aan solitaire plek in voorgedeelte (op de banken), achteraf was het in het 'echte' restaurant qua akoestiek waarschijnlijk minder gunstig.
Alles bij elkaar prima avond gehad (Dank daarvoor!) aan een straat waar we in de jaren vijftig (!) van de vorige eeuw vaak kwamen!
Gorontalo .
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2017
We hebben fantastisch gegeten, mooie gerechten. Ook met de allergie werd goed rekening gehouden.
De bediening ging niet helemaal vlekkeloos, water en wijn werden vergeten en de airco mocht niet uit terwijl onze gasten op de tocht zaten. Veel omgevingsgeluid.
Blijft dat we heerlijk hebben gegeten!!
Jan R.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2017
Ontspannen sfeer, vriendelijke bediening, die hier en daar een klein steekje liet vallen. werd echter met een kwinkslag en gepaste reactie opgelost, inspelend op de sfeer in het gezelschap. Kom graag nog eens terug.
Vera H.
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2017
Gisteravond voor het eerst met twee personen gegeten bij een rustige Witlof. Leuke locatie en een toegankelijke, vriendelijke en aangename sfeer. Zeer gastvrij ontvangen door twee leuke meiden in bediening.

Gekozen voor het 10-gangen culi mini menu. Het viel ons een beetje tegen. We hadden zoals op de kaart stond kleine gerechtjes verwacht, maar het waren meer hapjes. Per gang een hoofdingredient en een saus. We misten een goede garnering, waardoor de hapjes geen gerechtje werden. Kleine porties zijn niet erg, maar maak er wel een heel gerechtje van. Qua smaak waren de hapjes niet slecht, maar het had allemaal wat spannender gemogen, de culinaire twist konden we niet ontdekken. Hoogtepunten waren de varkenswang en de zeebaars in paprikasaus, deze waren beide verassend en goed op smaak. De kaas waren wel hele kleine stukjes en de toetjes een beetje braaf. Wel erg lekkere wijnen en goede koffie na.

Tot slot: Grappig dat je op weg naar de wc's in de keuken terecht komt waar de jongens van de keuken nog even vriendelijk vragen of alles naar wens is.

Op culinair gebied valt er dus nog zeker winst te behalen, tot die tijd is het gewoon een leuke plek.