Restaurant Will's

6,3
Voordelig
Miepjuh K.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Vanmiddag met mijn zus bij Will's eetcafe in Utrecht uiensoep en een mandje stokbrood besteld en snel gekregen.
Nadat we de soep ophadden werden onze soepkommen maar ook het stokbrood wat wij nog eens niet ophadden zonder te vragen weg gehaald.

Bij de bediening een klacht ingediend hierover want je betaald wel voor een mandje stokbrood.
Maar tot onze verbazing werd er NIETS met de klacht gedaan! Erg jammer dat je als klant niet serieus wordt genomen!
Latiifaaax .
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2016
Gisteren met een vriendinnetje van mij wezen eten. de kaart is erg simpel maar het eten wat we hadden was erg lekker. Wel merk je dat de bediening niet geschoold is, wat erg jammer is in zo'n leuk knus bedrijfje. goed personeel is het visitekaartje van je bedrijf!
Brigitte V.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2015
Het eten was heerlijk maar daarmee is ook alles gezegd. De meiden van de bediening vonden de aandacht met elkaar belangrijker dan de gasten. Meeste tafels waren allang uitgegeten of uitgedronken. We moesten de bediening uit hun telefoon en bord met eten trekken om vervolgens nog een drankje te kunnen bestellen.. Jammer want heb t altijd leuk gevonden. Helaas niet meer wat het geweest is. Wij komen niet meer terug.
FrankAdam .
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2015
Gegrilde zalm met patat en sla staat er op de kaart. De sla bestond uit een plakje komkommer, een stukje tomaat en 1/2 blaadje sla. De serveerster verontschuldigde zich op onze vraag hierover. Eigenlijk staat het niet goed op de kaart. Maar we konden nog apart sla bestellen; doen we dat maar. Even later komt ze terug om te vertellen dat heel veel ingrediënten die in de sla horen op zijn, dus dat het helaas niet lukt. Wij houden van groenten dus zeggen dat iets beter is dan niets; en inderdaad, even later komt ze terug met een redelijke hoeveelheid sla met blokjes feta erdoor. Helaas was de zalm niet helemaal gaar.
Bij het afrekenen staat per ongeluk de drank van de tafel ernaast op onze bon en ook de volle prijs voor de sla. Het verbaast mij dat je in zo'n situatie waarbij je 2x aangeeft dat je het beloofde niet volledig kan leveren, dan toch de volle prijs betaalt.
Verder een heel aardige serveerster, redelijk eten en een redelijke entourage.
Mijet .
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2015
Gelunched in Will's. Erg simpel. Bestelde broodje beenham en kreeg een Italiaanse bol met wat plakjes ham die even in de koekenpan hadden gelegen. Niet onsmakelijk, maar beslist geen beenham. Viel dus tegen. De bol was lekker.
Interieur en meubilair zijn wel aan een opknapbeurt toe. Ik vond alles een beetje vies en plakkerig. Zeker het toilet.
JoyceAn .
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2014
Voor lunch gegratineerde uiensoep besteld. Kregen soep met paar sliertjes gemalen kaas erover. Toen serveerster op ons verzoek terug ging met soep met opmerking dat deze niet gegratineerd was, kreeg zij opmerking; Ja, en? Uiteindelijk werd er een sneetje stokbrood met kaas op gelegd en in oven gezet. Veder was soep veel te zout. Clubsandwich was erg simpele versie, wat kaas en gekookte ham.
Amby16 .
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2014
Over onze bestelde lunch kan ik kort zijn.De zogenaamde gegratineerde uiensoep was niet gegratineerd en de kok had dat volgens mij nog nooit bereid.Ook veel te zoutig.
Geen waar voor je geld gekregen !
Toen naar de toilet natuurlijk.Schrik ! Overal de schimmel op muur en plafond.
En het schoonmaakdoekje is er volgens mij nog nooit langsgeweest.
Nee niet voor herhaling vatbaar !!

Sammyutrecht .
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2014
Wills Utrecht heeft mij vanavond verwend met de lekkerste spareribs van Utrecht. Vergeleken met de ribs van American Broadway en Gauchos was de ribsschotel van Wills superieur in malsheid en smaak. Lekkere fiertjes ook. Ga zo door.

Bielo .
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2014
Gisteren met mijn dochter onbeperkt spareribs gegeten. Was een Groupon aanbieding. De Ribs waren perfect, de bediening was spontaan en aardig (geen hotelschool!) en de sfeer was prima (Bistro). Een gezellig avondje wat ons betreft en een sparerib tip!
Claudia V.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2014
De bediening was om te huilen. We hebben ontzettend lang moeten wachten op de menukaart, het hoofdgerecht dat we bestelde bleek op te zijn en de friet werd pas gebracht toen het eten bijna op was. Niet voor herhaling vatbaar.
Marconetty .
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2013
wat een fantastische tent! supervriendelijke bediening en enthousiaste uitstraling. Eigenlijk wilde we naar een andere eetgelegenheid maar per toeval binnengelopen.
Netjes vroegen ze om: kan de volgende gang al doorkomen, wil je nog wat drinken enz enz.
En ook nog een leuke attentie omdat ik jarig was( mijn dochter had dit ff snel nog geregeld) een aangepast toetje op kosten van......jawel Will's restaurant!
Zeer goed en een aanrader!
Laura V.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2013
Wat een balle tent! Wij gingen gezellig even met z'n tweeën even lunchen en kregen nog net een goedemiddag. Eenmaal aan een tafeltje werden we wel snel gevraagd wat we wilden drinken. Mijn vriend neemt een Italiaanse Koffie en ik gewoon een rivella'tje. Deze koffie was bij het bestellen van het eten al bijna leeg. We bestellen een Stokbroodje Will's en een Clubsandwich. Daarbij meldt mijn vriend héél duidelijk (ivm een allergie) dat hij graag alles zonder tomaat en paprika wil. Dat was geen probleem. Mooi! Alles tot nu toe goed.

Wanneer het eten op tafel komt, ligt het bord van mijn vriend vol met tomaat. Wanneer we er aardig iets van zeggen, word er in eerste instantie niet gereageerd en zei de jongen dat hij het toch echt had doorgegeven. (Alsof het dus geen tomaten zouden zijn.)

Wanneer het bord dan toch terug mee word genomen, komt het even later weer terug. Zonder tomaat, gelukkig.

Zo! Smakelijk! Zag er goed uit!

Het broodje van mijn vriend is iets wat karig. Waar daar en tegen mijn sandwich beetje "too much" is.

Mijn sandwich is ligt getoast, maar dan alsnog proef je dat het brood oud was. Ontzettend droog. En de honingmosterd saus die er bij zou zitten was erg ver te zoeken. Was blij dat ik mijn rivella'tje had om het door te spoelen, maar zoals ik zei... het was wel goed veel en je kreeg genoeg voor de €9,75 die je hier voor betaald.

Maar dan, wanneer mijn vriend wat salade op wil eten, komen er verscheidene stukjes paprika naar boven. Als hij dit binnen had gekregen hadden we daar een groot probleem gehad.

Er werd tussendoor niet gevraagd of alles naar wens was en er werd dus ook niet opgemerkt dat mijn vriend zijn glas al een hele poos leeg was. Erg jammer.

Bij het afruimen word er wel gevraagd of het lekker was. Daarbij melden we duidelijk dat het allemaal wel erg jammer is zo..
Geen excuses, geen compensatie.. (ook al gaat het ons daar niet om, dat zou toch wel moeten bij deze blunders) Helemaal niets.

Na het betalen van de rekening verlaten wij erg teleurgesteld deze tent.

Voor ons niet weer.
Gerard V.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2013
Voorafgaand aan een avnondje musical de binnenstad ingelopen voor een simpele maaltijd. Tercht gekomen in Will's. Donkerbruine inrichting maar we hadden leuke tafel aan de muur. Personeel is enthousiast. Simpele kaart met een aantal keuzes. Wij hadden de sate en de varkenshaas met brie. Gewoon lekker en voldoende al had er best wat meer brie op/in de varkenshaas mogen zitten. Geen hoogvlieger maar leuk zaakje voor snelle hap.
Nisha87 .
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2013
Vanavond heb ik in dit voor mij nieuwe eetcaf? gegeten. Bij binnenkomst hing er meteen een typisch Utrechts sfeertje en we werden beleefd ontvangen door de dame en heer in de bediening. Mijn tafelgenoten en ik hebben allemaal gekozen voor het driegangenkeuzemenu. Het voorgerecht bestond uit een paar gamba's in een iets te sterke marinade waardoor je de gamba niet meer proefde met daaronder sla met ketjapdressing. Het hoofgerecht was voor mij de kabeljauw (de victoriabaars was op). Op zich mooi opgemaakt met wat risotto en asperges, maar jammergenoeg te lang gebakken en omwikkeld met spek en de asperges met serranoham. En die combinatie van smaken en de verdoezeling van het hoofdingredi?nt snap ik niet. Ook mijn overbuurvrouw had iets omwikkeld in spek en naast me zag ik een varkenshaas met hetzelfde ingredi?nt. Voor diegene die alleen vis lust zijn deze gerechten dus niet van toepassing. De cheesecake was best lekker maar het ijs leek zo uit een diepvriesbak geschept. Bij het afrekenen bleek de pinautomaat een storing te hebben en te lezen aan eerdere reviews blijken ze hier vaker last van te hebben. Wat mij betreft graag wat meer creativiteit!
Antonia .
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2013
Het welkom was warm, maar daarna ging het bergafwaarts. Vooraf trio van garnalen en carpaccio: beide wel prima. Toen kogelbiefstuk die (hoewel rare gebakken ipv mediumrare) goed was, maar kabeljauw die gortdroog en taai was. Nauwelijks groente erbij. Wel leuke opmaak van borden. Toe crème brûlée en cheesecake die beide goed waren. Maar nu komt het: de service was belachelijk. De dame deed haar best voor nette manieren (hand op de rug bij wijn inschenken) maar had een ronduit ongeinteresseerde toon van praten en houding die werkelijk alles teniet deed en ons beide opviel. Ik vrees dat ze misschien niet eens door heeft hoe het allemaal overkomt. De bediening zat geregeld met elkaar te ruziën/informeel te doen binnen gehoorsafstand en we hoorden iemand zeggen 'ik kan geen koffie maken hoor haha' terwijl ze met de koffie bezig was. Daarnaast zou ze mijn klacht over de vis doorgeven, maar hier hoorden we niets over terug, niet eens een excuus oid. De klap op de vuurpijl was dat we niet konden pinnen en we ernaast in de gokhal geld dienden op te nemen. Nouja, als ze dit op een vriendelijke, enigszins schuldbewuste manier had gezegd: prima. Maar dat was niet zo, en haar reactie op onze verbazing was bijna geïrriteerd.
Nee, hier komen we niet meer terug. Voor ons idee leek het niet dat we pech hadden deze avond. Daarbij zijn de prijzen te hoog voor de kwaliteit van eten (en natuurlijk de service). Jammer want de zaak zit op een leuke plek, en is goed ingericht. Het verklaart wel waarom het op een vrijdagavond niet eens halfvol zat.
Arjan M.
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2013
Na een dagje winkelen vielen we binnen bij Wiil's om een hapje te eten. Ondanks dat het vol zat konden we nog aanschuiven aan een klein tafeltje tegen de bar. Gezellige Utrechtse sfeer en no-nonsens bistro. Snelle bediening. Omdat de tafeltjes dicht tegen elkaar staan moet de bediening steeds dicht langs je tafel manoeuvreren. Bediening is overigens vriendelijk en attent; een omgevallen glas drank wordt direct opgemerkt en vervangen.Toen er wat meer ruimte kwam werden wij direct aan een ruimer tafeltje gezet.
De gerechten zijn heerlijk, goede porties, prima prijzen. Vooral de Surf & Turf was overheerlijk.
Mario K.
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2013
Mijn eerste keer bij dit eetcafe. Het eten was tegenvallend. De carpaccio vooraf was op zich prima, hoewel wat flauw van smaak. De varkenshaas was erg droog en er zat nauwelijks groente bij. Een vriend van mij had vooraf (lauwe) tomatensoep en een droge witvis. Er zat een bakje friet bij, wat prima was, maar ja daarvoor ga ik niet naar een eetcafe.
Het dessert (cheesecake) was wel erg lekker. Al met al toch tegenvallend.

Een grappige voorganger had de deksel van het zoutvaatje open gedraaid waardoor ik mijn varkenshaas compleet met zout overgoot. Ik was bezig met het afschrapen van het zout toen de serveerster eraan kwam. Ik meldde het voorval en zij nam het (inmiddels vieze) zoutvaatje mee. Ze liep weg en kwam toen terug en stelde me de vraag of ik misschien ..(wij dachten dat de vraag gesteld ging worden of ik misschien een nieuwe varkenshaas zou willen)... een nieuw zoutjevaatje wenste!! Hilarisch toch? Kortom: service..beroerd!

Qua ambiance is het een gezellig en knus pand, dus lekker om te zitten en uit te kijken over de gracht.
Met een wat betere service en meer aandacht voor de kwaliteit van het eten, durf ik het over enige tijd nog wel eens te proberen.
Tom B.
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2013
Laatst hier sinds lange tijd weer gegeten met drie personen. Bij binnenkomst werden we hartelijk ontvangen en naar onze tafel gebracht. Terwijl we de menukaart kregen werd ons het drie-gangen keuze menu uitgelegd. We besloten allemaal het menu te nemen en dit is ons zeer goed bevallen. Als voorgerecht hadden we twee keer de carpaccio en de thaise salade. Goede porties en lekker van smaak. De hoofdgerechten (2x victoriabaars en 1x de kogelbiefstuk) waren prima bereid en goed van smaak. Als dessert namen we allen de mascarpone cheesecake, een leuke variant op dit bekende nagerecht. Kortom een lekker menu met een scherpe prijs-kwalitieit verhouding.
DeLaJambon .
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2013
Voor het eerst sinds lange tijd waren we weer eens bij Will's gaan eten (sinds de kinderen geboren zijn, is het toch lastiger om uit te gaan eten met z'n tweetjes). Helaas was het dit keer behoorlijk slechter dan we gewend waren ...

Bij het openen van de menukaart viel het gelijk op dat mijn twee favoriete gerechten van Will's (salade met gerookte kip en de roergebakken ossenhaas met groente in een teriyakisaus) niet meer op de kaart staan. Op zich niet erg, dan kies ik gewoon wat anders: de carpaccio. Deze was goed van smaak, maar plakte heel erg aan het bord.

Vervolgens het hoofdgerecht: varkenshaas met brie en spek. Deze had overduidelijk te lang onder de warmhoudlamp (of zo) gelegen, want de buitenkant was enorm uitgedroogd en van de brie was niets meer over. Het was niet slecht genoeg om het terug te sturen, maar het was ook niet goed genoeg om er van te kunnen genieten. Daarom heb ik uiteindelijk ook niet alles opgegeten, wat voor mij bijzonder uitzonderlijk is ...

De saté van mijn vrouw was op een aantal uiteinden aangebrand, dus ook zij heeft niet alles opgegeten.

De hoeveelheid groente en bijgerechten was veel minder dan we gewend waren ... op mijn bord lag één rolletje haricots verts gerold in bacon, twee stukjes babymais en drie partjes aardappelschijfjes. Het schaaltje friet dat er naast stond (welke erg lekker was) is dan snel op ...

Bij het afruimen viel het de dame op dat we niet alles hadden opgegeten. We zagen de twijfel bij haar ontstaan of zij moest vragen of alles naar wens was geweest ... en ze vroeg het uiteindelijk niet. Wij hebben toen zelf aangegeven dat we beter gewend waren. De dame heeft deze boodschap aangenomen en doorgegeven aan het personeel in de keuken ...

Inmiddels viel het ons op dat ook bij de andere tafeltjes wat geroezemoes/gemopper gaande was, met name over de kleinere porties en de langere tijd die men bij de bediening leek nodig te hebben.

Het dessert was heerlijk (cheesecake), maar eigenlijk aan de kleine kant, zeker omdat het hoofdgerecht niet voldoende was.

Al met al zijn we met een lichte teleurstelling rijker weer naar huis gegaan en we hopen dat dit een eenmalig dipje was. Zo niet, moeten we toch op zoek naar een nieuw favoriet eetcafé in Utrecht ...
Reviewexp .
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2013
Niet onder de indruk. Grote gamba's besteld voor 18,75 euro. Het waren 6 kleine gamba's die je in één hap op had geserveerd met een klein beetje sla. Er werd een mini schaaltje met friet geserveerd die me met meerdere mensen moest delen. En als sausje voor de garnalen kreeg je zoete chilisaus uit een flesje lijkt te komen. Voor die prijs zeker wat anders verwacht. Met nog enorme honger naar huis gegaan. Ik snap werkelijk de goede reviews niet.