Over restaurant Restaurant Wilhelminapark

In het Wilhelminapark van Utrecht zit jawel, restaurant Wilhelminapark. Met het certificaat van uitmuntendheid van Tripadvisor op zak, weet je dat je hier geen standaard gerechten zult eten, maar bijvoorbeeld escabeche van gegrilde zeeduivel met pata negra. In deze keuken draait om de perfecte benadering en behandeling van een vers product. In de stijl van de Amsterdamse School dineer je aan witgedekte tafels.

Meer informatie over restaurant Restaurant Wilhelminapark

• : Parkeerplaats

Maandag t/m zondag 11:00 - 22:00

Duur
Fred V.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Altijd fijn om hier te zijn!Verrassend eten het menu is vaak een geweldige zekerheid om de kaart te negeren klasse! De bediening is persoonlijk en onopvallend.Neem vooral de Oudwijker kaas voor het vertrek en kom weer snel weer terug.
Edwin K.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2016
Een negentienjarig samenzijn vieren met een gezellig etentje in restaurant Wilhelminapark. Dat viel even tegen helaas. Klaarblijkelijk komen de gasten niet door de regen op de fiets hier. De gastheer liet ons zelf de spullen in garderobe hangen en toonde geen interesse meer in ons. Werd gelukkig netjes hersteld door een gastvrouw die haar excuses aanbood. Deze dame bleek later de uitzondering op de regel te zijn helaas....

We kregen een tafel bij de plek waar bediening continue achter je staat om vuile glazen neer te zetten, terwijl de zaak halfvol is en we ruim van tevoren gereserveerd hadden.

Geen vaste gastheer/ gastvrouw, maar vier verschillende personen aan je tafel. Geen aandacht voor je. Dus zelf om extra water vragen en bijschenken. Dat verwacht je niet bij dit type restaurant. Hadden kaasplankje i.p.v. toetje gevraagd, dat ging verkeerd. Maar kan gebeuren uiteraard. Herstellen van deze vergissing duurde echter vijfentwintig minuten. En dat nadat ik de vraag stelde of er nog iets kwam. Dit werd rommelig opgepakt en excuses kwamen op een erg ongelukkige wijze.

Uiteindelijk is er vanwege het lange wachten bij de rekening een gebaar gegeven. Maar daar kom je niet voor bij een restaurant als Wilhelminapark.

Kortom de bediening laat te wensen over: weinig oplettend en interesse in de gasten. Gastheerschap moet echt iets aan gedaan worden hier.

Eten is goed, maar niet bijzonder. Vlak van smaak, met name de visgerechten. De ree was wel heerlijk, kaasplankje aardig maar niet bijzonder. Ik had er meer van verwacht, zeker voor deze prijs.
W Ilto N O.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Zondag 9 oktober 2016 was Restaurant Wilhelminapark geopend. Dat is fijn, want lang niet alle restaurants zijn op zondag open. Het eten was prima, de bediening was prima en de locatie is briljant. Van de zomer kom ik zeker nog een keer terug om buiten te eten. Nu kon ik met de auto bijna voor de deur rijden. En gratis parkeren. Prijs/kwaliteit vond ik in orde, 50 euro per persoon afgerekend voor drie gangen en de drankjes.
F. N.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Op 21 oktober met 5personen hier gegeten. Het eten was lekker maar de porties waren heel erg klein. Vooraf kregen wij wat brood dat erg lekker was, maar het duurde 15 minuten voordat ik de aandacht van een ober kon trekken om er wat boter bij te serveren. Om nu droog brood vooraf te eten! De bediening was niet onbeschoft maar oplettend was men evenmin. Toen ik aan het einde van de avond wilde afrekenen ben ik na 25 minuten tevergeefs de aandacht van een ober te krijgen maar zelf naar de kassa gelopen. Deze slechte service verwacht je toch niet. De ligging van het restaurant was wel erg mooi en je hebt een prachtig uitzicht op de vijver. Het duurde ook wel een eeuwigheid voordat het dessert op tafel kwam. Men had daar wel iets moois van gemaakt. Uiteindelijk was het toch wel een teleurstelling want als je naar zo'n restaurant gaat verwacht je toch wel iets beters. Zeker gezien de ambiance die men probeert te creeren. Zeker gezien de prijzen die gehanteerd worden. We komen dan voorlopig ook niet terug.
PB1981 .
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Vanavond wezen eten hier. Met fooi waren we met zijn 2en 235e kwijt. 1 fles redelijke Pecorino voor rond de 40euro en een fles matige PinotNero voor rond de 55euro genomen. We namen het 4 gangen chef menu. Ook hebben we vooraf 6 oesters gedeeld. Bij het eerste gerecht was de vistartaar zelf (hoofdingredient) erg smakeloos. De garnering was dan wel weer lekker, jammer dat het gerecht hierdoor meer een gevalletje hoopvol maar levert niet is. Het 2e gerecht was kabeljouw met een saus en wat garnering, wederom saai en weinig verheffend. Het hoofdgerecht was wilde eend. Dit was erg lekker, goed gegaard en echt lekkere saus. Het toetje was verschillend, mijn vriendin vond het fruit niet mega vers. Bij mij was gember sorbet lekker de mille feiulle was gevuld met keiharde meringue dat was jammer. Al met al een teleurstellende ervaring. Voor dit bedrag had ik een beter restaurant ook kunnen eten. LocAtie top, bediening lief spontaan en gezellig maar het eten maakt de rekening van meer dan 200e echt niet waar.
Bas M.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2016
Bij aankomst hebben we een aperitief genomen op het terras, zo niet het mooiste terras van Utrecht. Binnen hebben we het voogestelde 4 gangen menu besteld met een fles gekoelde spatburgunder voor bij alle gangen. Dergelijke wijn kun je niet overal drinken in Utrecht, hij smaakte erg goed. Het menu was zoals altijd dik in orde. Mooie salade met langoustine vooraf, het tussengerecht was misschien wat flauw maar de ossehaas daarna was ronduit geweldig. Het desert hebben we overgeslagen om het diner wederom op het terras af te sluiten met koffie en bonbons.
RosaX .
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2016
Aangenaam verblijf op een unieke plek met bijzondere gerechten. Bij het overhandigen van de menukaarten werd ons het menu van de chef uitgebreid verteld. Mijn eetgenote koos daarvoor, zelf koos ik de vegetarische gerechten. De presentatie en uitleg van elk gerecht was uitstekend. Sommige elementen hadden iets langer op het vuur gemogen, waren wat hard en taai, zowel groente (pompoen en bloemkool) als vis en vlees. De sauzen waren tongstrelend ! De hoeveelheid juist goed, niet te veel, niet te weinig, zodat elke gang genoeg ruimte en aandacht krijgt van de eter. Prachtige locatie in paviljoen met rieten dak, ook terrasmogelijkheid, uitzicht op de vijver van het statige Wilhelminapark in Utrecht. Na afloop prettig vertrokken zonder "overvol gevoel", voldaan maar niet te. Prijs/kwaliteitsverhouding is goed. Bediening is vriendelijk en deskundig. Wel vier verschillende mensen aan onze tafel gehad. Zelf heb ik liever een en dezelfde persoon, die je door de gangen begeleidt. We hoefden niet lang te wachten tussendoor, precies goed. Reserveren is aan te raden, vooral in het weekend.
Muffinimal .
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2016
Lunch hier gedaan. Gerechten kwamen niet echt samen in onze beleving. Alles zag er mooi uit, was lekker, maar vormde geen geheel. Waardering zou tegen de tien hebben gelegen als de prijzen lager zouden hebben gelegen, maar voor deze prijs verwacht je toch iets anders. Bediening was vriendelijk, maar gaf onvoldoende aandacht: verzoeken werden vergeten, wijn kwam pas nadat het gerecht op tafel stond, er bij het hoofdgerecht ook geen uitleg wat er op je bord lag, tussendoor kwam men niet langs en lege waterglazen werden niet bijgevuld bij het opdienen van gerechten. Rekening klopte uiteindelijk ook niet. Dit is in lijn met onze eerdere ervaring hier. Service is vooruitgegaan, maar lijkt nog steeds gewoon te doen wat ze zelf goed lijkt in plaats van principes vanuit het restaurant.

Omdat er ook om rating gevraagd wordt van het decor: wiebelende tafel bij aankomst, toiletten zien er gedateerd uit, maar verder is het practig gelegen in het park en de tuin van het restaurant zelf wordt heel mooi onderhouden.

Negatief? Er is inderdaad veel te verbeteren; dit was de tweede en wat mij betreft laatste keer dat ik hier gegeten heb, maar ik heb wel genoten van een prima lunch op een prachtige locatie.
Kok-o-vin .
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2016
Afgelopen dinsdag weer als vanouds heerlijk gegeten op deze wereldplek.
Tafeltje t.o. de fontijn schitterend uitzicht op het park.
Ondanks dat de bediening een beetje chaotisch verliep ( eerste keer dat ik dit meemaak ) en onze bon niet ingevoerd was , hebben we weer genoten van een heerlijke kreeftensalade, tussengerecht met Harder en een MRIJ dry- aged entrecote.
Alles op de kaart is aantrekkelijk , klassiek met een moderne schwung, evenals de wijnen die naadloos passen ( veel open wijnen ). Toch vreemd dat dit restaurant bij vrienden nog steeds wordt geassocieerd met oudbollig en duur . Gewoon doen !
Jasper G.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2016
Afgelopen woensdag bij Restaurant Wilhelminapark in Utrecht gegeten. Een stijlvol en chique restaurant, zowel qua uitstraling, als bediening en ook qua doelgroep. Het eten is er prima. Als voorgerecht had ik de salade van zomergroenten en Canadese kreeft genomen, als hoofdgerecht het gerecht van de dag (de Black Angus Runderbavette), die echt heerlijk mals was. Nagerecht was de Chocoloco. Al met al was het eten een goede 9. De service was prima, een 8. Het decor is erg mooi, stijlvol en chique. Wel wat jammer vond ik dat alle gasten nogal redelijk dicht op elkaar zitten, waardoor ik het eten hier wel echt als een stukje minder intiem heb ervaren. In de directe omgeving van het restaurant is verder prima parkeergelegenheid
NickyvanOosterhout88 .
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2016
Wat een avond. Veel bijzonders te vieren en daar de perfecte plek voor gekozen. Heerlijke oesters met een lekkere bubbel. Waanzinnig uitzicht in de tuin, wat een prachtig terras! Vijf gangen chefs menu; gang na gang een plaatje en streling voor de tong. Passende wijnen geschonken door vriendelijke, professionele bediening. Prijs/kwaliteit ongelofelijk goed. Aanrader!
Michel M.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2016
Gezellig met vrienden gegeten in wilhelmina park
lekker buiten gezeten!
We namen verschillende gerechten waaronder heerlijke tournedos
Erg lekker met goede smaken en mooi opgemaakt
Bediening was prima
Ozzy E.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2016
Een tijdje geleden gegeten bij restaurant Wilhelminapark. We kozen voor een 4-gangen menu. Als voorgerecht kregen we salade van zomergroentes met kreeft. Bereiding was prachtig en erg smakelijk. Als tussen kregen we een zwezerik. Als hoofdgerecht kregen we een fantastich opgemaakte bord met daarop dry aged entrecote. Zeker smakelijk!! Ons nagerecht we millefeuille met combinaties van gember. Bediening was erg professioneel zoals verwacht, het was ook fijn dat ze af en toe een gesprekje aangaan. Over het restaurant zelf, dat is natuurlijk niet te beschrijven! Heel erg genoten en we komen zeker meerdere malen terug!
Daniel U.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2016
Gisteren weer gegeten. Onwijs goed, lekker en gezellig.
Vooral de Macron op het tussengerecht is een fantastische combinatie. Steak tartaar was ook weer ouderwets goed
Egerrits .
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2016
Heerlijk gegeten in Wilhelminapark! Dit is een van de weinige restaurants in Utrecht die spannend kunnen koken. De tonijn als voorgerecht was fantastisch, de kalfswang smolt op je tong en van het nagerecht met hangop had ik nog drie borden opgekund. Bediening was goed, maar kan her en der iets beter. Restaurant zelf heeft een prachtige ambiance. We komen hier zeker terug!
Lsonneveld .
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016
Met drie personen menu du chef en een a la carte gegeten. De kwaliteit van zowel voor- als hoofd- en nagerechten was uitstekend. Ook de presentatie was meesterlijk. Hoewel de kwantiteit niet voor iedereen even passend was, was sprake van voedzame gerechten zodat we hebben afgerond naar een negen.
De bediening was vriendelijk maar niet altijd even alert. Daarom een zeven.
De locatie,een oase midden in de stad, en inrichting vinden wij een negen waard.
Nicholas S.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2016
Heerlijke zonnige avond op het prachtige terras met uitzicht over de vijver van het Wilhelminapark! 3 gangen gegeten. Goede producten, verse vis, creatieve bereidingen en perfect op smaak! Zoals gewoonlijk top eten. Deze keer alleen met wat mindere service dan gewend. Geen brood op tafel (wel na vragen), geen boter (bitter wrange olijfolie) en geen amuse. Personeel was duidelijk druk op bomvol terras, dus begrijpelijk en vergeven. Fantastische avond en wij komen snel weer terug!
Samen28 .
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2016
Restaurant Wilhelminapark: zomerse voorjaarsdag, schitterende locatie, mooi uitzicht, mooi terras om te lunchen. Helaas viel het eten erg tegen. De vele lovende recensies vinden ook wij onbegrijpelijk. Te duur voor onvoldoende kwaliteit en kwantiteit. Als eerste gang hadden wij (man en vrouw) de charcuterieschotel, waarvan de 'ham- en worstsoorten met piccalilly' behoorlijk waren. Van de beloofde ‘zuurdesembrood, boter en olijfolie' op de kaart stond alleen de laatste op tafel. Afijn, er was al eerder een mandje gebracht met gewoon wit vloerbrood met taaie korst. Man verheugde zich op zijn ‘gebakken forel', maar kreeg slechts een deel van een halve gebakken filet (op de rekening stond wel terecht ‘forelfilet’). De forel was matig van smaak, iets te droog. Aan het maken van de 'saus van wortel, paling en laurier’ was de kok niet toegekomen: er lagen twee verschrompelde sopgare worteltjes en een stukje paling, taai aan de huidzijde; ook van de ‘gezouten citroen’ was niets te bespeuren. De 'gerookte aardappel' had de vorm van dunne smakeloze puree; verder een vage saus en een minieme hoeveelheid priegeltjes groenten plus stukjes verbrande knoflook. Vrouw had als hoofdgerecht 'tartaar van ossenhaas, klassiek aangemaakt’ en dat was in één woord: smerig. De tartaar was een zompige aangestampte massa zeer dunne sliertjes waterig vlees met de consistentie van puree in plaats van fijn gesneden vlees. Na een paar minieme hapjes heeft mijn vrouw de "tartaar" in een doggybag gedeponeerd (onze hond lustte het thuis wel.) Verder een verlept blad sla en een stuk 'geroosterde uienmayonaise’: taai en niet te eten. De frites met mayonaise waren in orde. Nadat vrouw de rekening gevraagd en betaald had vroeg de ober: de bon voor mevrouw? Ongepast. Voor het overige was de bediening door drie medewerkers vriendelijk wat betreft de jongere man en vrouw, de andere gastheer was zo nors dat je het gevoel had niet welkom te zijn. Jammer, zo’n locatie en ambiance, maar we zullen niet meer terug komen.
Simonvanmourik .
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2016
Het restaurant is prachtig gelegen in het gelijknamige Wilhelminapark. Naast het fantastische eten dat naar mijn mening zijn gelijke in Utrecht niet kent was ik vooral blij verrast door de ongedwongen sfeer. De bediening was erg vriendelijk en ten alle tijde bereid om (met een glimlach) een stapje extra te zetten. Het restaurant bezorgt je echt een avondje uit!
Oscar V.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2016
Wij zaten op een warme vrijdag avond in de tuin van het restaurant. Fontein op de achtergrond, een gezellige drukte en je zit er echt heerlijk! Prachtig! Stijlvol glaswerk, goed aardewerk..Ja, ik word hier wel blij van.

De kaart is klein, maar bijzonder..In ons gezelschap probeerde we vrijwel allemaal iets anders waardoor we een goed beeld van de gerechten kregen. Iedere gerecht was in presentatie goed gedaan, het zag er smaakvol en uitnodigend uit. Puntje van kritiek vonden we bij de Yellowfin tonijn met oester crème, Franse makronen met maanzaad, haringkuit en kaffir lime ( die er werkelijk beeldschoon uitzag) de zoetheid van de macaron. Deze was te zoet voor het gerecht en drukte de tonijn weg. Hulde voor het idee, maar in de uitvoering vonden wij dit toch minder.

De Mabré van konijn, runderrookvlees, gepekelde eendenlever en armagnac was erg goed, complimenten! Een gerecht waar je met spijt moet ontdekken dat je bordje al leeg is.

Hoofdgerechten van de zelfde constante kwaliteit. Mensen die mijn recensies lezen weten dat ik vergelijk op prijs; dus maakt een keuken waar wat ze vragen in de gerechtprijs. Wilhelmina is een goed voorbeeld van wel. Natuurlijk is het met circa 25,00 voor een hoofdgerecht niet goedkoop, maar het is wel een goede koop. Je krijgt waar voor je geld, eten met smaak en aandacht en dat is om eerlijk te zijn in Utrecht iets waar anderen een voorbeeld aan kunnen nemen.

De bediening is ergens rond de dertig en capabel. Zowel in wijn en gerechtenkennis. Zowel de dames als de heren waren vriendelijk en vlot. Prettige bijkomstigheid was dat er diverse smakelijke en goed betaalbare wijnen beschikbaar waren.

Ja, erg prettig.. Voor mij niet een zaak waar ik "even een hapje eet", want daarvoor aan de hoge kant qua prijs. Wel een zaak waar ik graag terugkom om lekker te dineren.