Restaurant WILDE ZWIJNEN

Vrijdag t/m Zondag 18:00 - 22:00

Jouw recensie over het restaurant Restaurant WILDE ZWIJNEN

Maurice M.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2017
Op vrijdagavond met 4 vrienden gegeten. Zaak zat tot de laatste tafel vol; goede levendige sfeer. Prijs/kwaliteit van het menu is goed. Gerechten worden mooi uitgeserveerd. Al met al, goede avond gehad.
henk D.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2017
Dit is nieuw ruig op z'n best nieuwruigs. Denken we. Wij aten eerder in nieuw west in dergeleojke restaurants, eten goed en puur, slechte akoestiek, leuk volk. In Amsterdam oost ziet het er wat anders uit, minder aanstellerig misschien. En jeetje wat is het eten hier goed!
Hollandse nieuwe subtiel met gedeconstrueerde korreltjes roggebrood zacht uitje, dingetje..
De enorme runderMerg (wow) met daarop zijn rode poon jumjum..
Ravioli klein is een hele portie met prachtige groen erin en knapperige doperwtjes eromheen, dat sausje..
Hoofdgerechten de ribeye van een melkkoe subliem en beeldschone harderfilet.
Dat toetje gaat echt niet meer.
We hebben gesmuld en vlot klaar (dat bedoelen we positief).
Paul A.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2017
Zondermeer lekker gegeten. Maar het restaurant is wel erg lawaaierig. Tafeltjes staan erg dicht bij elkaar.. Just not my cup of tea. Bovendien ook erg warm (en was alles behalve op een warme zomerdag). Vriendelijke bediening. Maar kan horecapersoneel nu eens leren wanneer gasten met elkaar in gesprek zijn er whamm tussendoor te komen met hun tafelboodschappen. Wacht gewoon nou eens even. Je gasten snappen echt wel dat ze je aandacht willen.
Wilco L.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2017
Wij waren met 4 en gingen voor het 4 gangen verrassingsmenu. Dit was nog het best als tegenvallend te omschrijven. Twee koude voorgerechtjes met vis. Nou ja, de vis was er overheen gevlogen. Overheersende mierikswortel. Hoofdgerecht twee mini plakjes entrecote, niet op smaak. Nagerecht was fijn.
De porties waren echt zeer minimaal (en ik ben geen grote eter). Menu was niet in balans, te weinig en de smaken niet op peil. Jammer want voorheen vond ik het hier wel OK. Nu niet.
Sander D.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2017
Eens in de zoveel tijd moet je gewoon naar Wilde Zwijnen. Misschien wel het beste restaurant van Oost. Het verrassingmenu was heerlijk. De koude soep van asperges en doperwten met wasabi het hoogtepunt. Enig minpuntje het wat wrange prosecco rose aperitief.
Thorsten H.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2017
Bij de naam Wilde Zwijnen denk ik vooral aan puur eten, geen poespas, geen experimenten! Tot mijn verrassing echter was het menu nogal truttig (harder gemarineerd in rababer), minuscule stukjes inktvis en ga zo maar door. Kennelijk geinspireerd op Noma, maar die ambitie maken jullie niet waar.
Voor 180 euro met 4 personen verwacht ik wat beters.
Joey V.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2017
Op 21 april bij Wilde Zwijnen gaan eten. Ik was hier nog nooit geweest en wilde het eindelijk eens proberen naar al die goede verhalen en het stelde zeker niet teleur.
De zaak is druk, rumoerig maar na een glaasje wijn gaat dat over naar levendig.
We hadden het verassingsmenu en op het eten was dan ook vrij weinig aan te merken. We hebben echt heerlijk gegeten.
De bediening was attent, informeerde ons goed over bijpassende wijnen. Het was soms wel wat lastig wat te bestellen, maar dat kwam ook wel omdat het propje vol zat. Al met al een super avond gehad.
Catheleyne W.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2017
Jaa lekker gegeten weer! Altijd goed, Ik vind het een fijne plek, met ouderwets goede bediening. Het eten is uitmuntend en al jaren een fijne constante in oost!
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2017
Eten bij Wilde Zwijnen was een goede ervaring. De koks koken geweldig en vertellen je met veel enthousiasme waar de producten vandaan komen. De bediening is er wanneer je ze nodig hebt, maar vallen je niet de hele tijd lastig met vragen en ongevraagde informatie. De ruimte is wel krap en rumoerig.
Catheleyne W.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2017
heel erg goed, 3 gangen menu was gebalanceerd en ik ben altijd blij als er aan de groentekalender gedacht wordt. Dus veel kool en veel variatie. Eigenlijk al jaren een constante in Oost. Goede bediening en hele goede prijs kwaliteit verhouding. aanrader!
Wiebe W.
  • Datum van je bezoek: 31 dec. 2016
Voor mijn verjaardag zijn we bij Wilde zwijnen gaan eten.
Een drie gangen menu genomen, het was lekker, maar niet mind blowing, en het was eigenlijk te veel eten... Daarnaast was het erg rumoerig. We gaan nog wel een keer bij de eetbar eten, maar het restaurant sla ik over.
Felix C.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Al meermaals geweest en heeft nog nooit teleurgesteld Topeten in leuke tent. Bediening goed maar service mag iets sneller zijn.
Stan O.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2016
Met een groep gaan eten bij Wilde Zwijnen, in de opgeknapte en nu vrij hippe buurt rondom het Javaplein.
Een mooi eveneens hip exterieur en interieur valt direct op. Niet echt een duidelijke entree, en geen kapstok, maar mijn jas wordt netjes aangenomen. Ruwe bakstenen, industriele lampen en veel gebruikt hout, waarop (op tafel) met krijt de reserveringsnaam geschreven is. Hip en origineel. Mooie tent dus, al zijn de wc-ruimten helaas vies en wel heel erg basic.

Zeer professionele bediening weet goed hoe alles hoort, zonder dat het ongemakkelijk of te strak wordt. De jas wordt aangenomen, er wordt correct in- en uitgeserveerd en ingeschonken, en de enorme lappen tekst van de smaakcombinaties zitten er goed ingestampt. Fijne bediening, die jong maar toch zowel vakkundig als zeer vriendelijk is! Net iets vaker checken zou nog prettiger zijn.

Een mooie kaart met prachtige en verrassende smaakcombinaties. Geen honderd keuzes, maar toch keus genoeg.
Helaas is een menu van de chef (verrassing) alleen te bestellen wanneer de hele tafel dit doet. Klein minpuntje.
Toch allemaal het risico genomen en daar heeft niemand spijt van! Wat een heerlijke en originele combinaties. Een fijn stukje rog met vergeten groenten en een zeer apart sausje. Dan een pompoensoepje met gehaktballetjes van wild zwijn en zwarte knoflook. Dan een heerlijk mals rose stukje haas met een ansjovisroom en pastinaak en hazelnoot en daarbij een bitterbal van rund en bokbier.
Als dessert nog een vanillebolletje met proseccoschuim en nootjeskruim. Ik vergeet nog minstens 10 smaken, en al waren alle porties minimaal, de smaken en gerechten waren top!
Helaas staat de kaart nooit online. Tweede minimale minpuntje.
Aardige wijnen en bieren overigens.

Kortom, een hippe jonge tent waar niet alles op chique is, maar de gerechten (ondanks daarbij behorende forse prijzen) en de bediening zijn gewoonweg top.
Een hele prettige plek waar je zeer goed kunt eten! Het omfietsen en de rekening (en de drukte?) zeker waard. Mooi restaurant dat een aanwinst is voor de buurt en dit segment.
LunaValentino87 .
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2016
Op aanraden zijn wij gister gaan eten bij restaurant Wilde Zwijnen. Bij aankomst moesten we enige tijd wachten om te horen of er plek was en voordat we uiteindelijk zaten waren we weer enige tijd verder. Eerste indruk was erg leuk, mooi terras met een mooie luifel. Voorgerecht was prima, niet geweldig bijzonder zoals de kaart echter wel doet blijken. Vervolgens moesten we erg lang wachten voordat het hoofgerecht werd geserveerd. Ik had een halve maïskip besteld, zo stond op de menu kaart beschreven voor € 23,50, echter kreeg ik twee kleine vleugeltjes van de kip die ook nog eens erg droog waren. Dit was vrij teleurstellend, mijn partner had de longhaas die naar eigen zeggen ook teleurstellend was. Hij beschreef het alsof het de ‘left overs’ van de longhaas waren. Dit daar gelaten. De halve kip zat me niet lekker, na dit te hebben aangegeven werd mij gevraagd of ik anders nog wat meer kip wou, maar helaas, mijn trek was weg. Toen we de rekening kregen, kwam de manager/ eigenaar naar ons toe met excuses en dat hij een deel van de prijs had afgehaald, wel te verstaan € 5,- op een rekening van € 90,-. Als je het mij vraagt vind ik dit geen service, we werden niet gedag gezegd bij weg gaan, dan wel bedankt voor de fooi die we toch hebben neergelegd. Helaas is dit restaurant voor mij geen aanrader.
AndreJ .
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2016
Het was een topavond bij Wilde Zwijnen: een warme nazomeravond, buiten eten op een oergezellig terras in een levendige buurt, prima wijn. De bediening snel, persoonlijk en vriendelijk en goed. Wilde zwijnen is een hele leuke plek om te eten en te drinken. Het eten vond ik redelijk tot goed. We namen het 4-gangen verrassingsmenu. De 1e gang met scholfilet en mosselen was wel lekker, het tweede gerecht een gazpacho van erwten en komkommer met sardines erg lekker. Het hoofdgerecht vond ik veel minder: ik begrijp "al dente", maar in dit geval vond ik de groenten bijna rauw en dat was voor mij een stap te ver. Het toetje was weer OK. Iets ruimer schenken met gedestilleerd kan geen kwaad. Al met al een fijne ervaring, maar wel met een kanttekening.
Ard K.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2016
Een heel mooi voorbeeld van een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding en dat begint met een goede kwaliteit: met een heerlijke noordzee vissoep, goed klaar gemaakt lamsvlees en een werkelijk heerlijk toetje van kersentaart met citroenschuim en vers fruit ben ik de hele avond verwend. Als je dan vervolgens ook nog personeel hebt die weet hoe ze mensen een prettige avond moeten geven dan kun je alleen maar een geslaagde avond krijgen. Om dan af te sluiten met de prijs: zeer betaalbaar. Een pareltje.....
BAlieve .
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
De Indische buurt ontstond eind 19e eeuw in de onteigende Polder ‘Over Amstel’ door bevolkingsgroei . Na verkrotting veranderde de bewonerssamenstelling en worden gebouwde sociale huurwoningen nu omgezet naar koopwoningen. Met meer horeca is de wijk trekpleister. Het Javaplein is een knooppunt. Architectonisch opvallend door Berlageblokken (1915), Badhuis (1942), beiden rijksmonument en het Borneohof (2011). Wilde Zwijnen (met tarras) ligt concfortabel achter het Badhuis. Zeker entiteit op zichzelf. Fijne locatie, fijne sfeer, je voelt je er op je gemak. Volgens de zeer bekwame foodrecensent van het Parool vallend onder de term ‘nouveau ruig’. Gelukkig goed bier op tap: Brand Weizen (4.50) en Cinay Blond (3.50). We kiezen het verrassings-3-gangen-lunchmenu (26.50). Een echte tractatie (wijn 4. 00). Genietend, ontspannend, je gewaardeerd voelend. Iets wat we zeker vaker zullen gebruiken, op daags dat niet alles helemaal op rolletjes verloopt. Voor ons waren de groenten helemaal top-top, de vis vonden we ietsje (te) zout. Laat je vooral tracteren en geniet van deze top tent. Open Ma-Do v/a 18.00 Vr-Zo v/a 12.00 De Eetbar Dí-Do v/a 17.00 en Vr-Zo v/a 15.00 uur. Aan de oostkant van de Indische Buurt ligt het Flevopark (1931) tussen Joodse Begraafplaats en Nieuwe Diep. Stadspark en Natuurgebied, het bezoeken waard. Wij wandelen na het eten naar distilleerderij en proeflokaal voor een digestief. Maar dat is een ander verhaal. ’t Nieuw Diep is open Di-Zo v.a. 15.00 uur.
X V.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Afgelopen zaterdag weer eens gegeten bij Wilde Zwijnen. Het was wederom een feestje. We hadden gekozen voor een 4 gangen verrassingsmenu en een lekkere fles rosé erbij.
Gelukkig krijg je nog kraanwater geserveerd zonder dat dit in rekening wordt gebracht, zie je helaas nog wel eens anders. Vooraf kregen scholfilet, mosselen, iets met kabeljauw en diverse groentes. Het was verrukkelijk we hebben echt zitten smullen. Daarna doperwten gazpacho met stukjes buikspek, ook heel lekker. Als hoofdgerecht kalfsfile met allerlei lekkers, de kalfsfile was niet heel veel, drie kleine plakjes, mijn partner vond het echt wat te weinig. Tot slot het dessert met chocoladecake en mousse en framboos, dit vonden we allebei niet bijzonder.
Het was weer helemaal vol en daardoor heel gezellig. De bediening is zoals altijd voortreffelijk, zeer gastvrij en altijd opgewekt wat zeker bijdraagt aan het gevoel lekker een avond uit te zijn !
Echt een superleuke avond gehad, een aanrader !!
JorieW .
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2016
Het verrassingsmenu was echt een kunstwerk op ons bord. Heerlijke samenstelling van ingrediënten. Geweldige bediening. Het menu is ook prima qua prijs. Top avond gehad.
mangiamo .
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2016
Eén van de hippe restaurants in Oost, en dus waren we benieuwd! De bediening is informeel en super vriendelijk, de setting is ook informeel (geen tafellinnen, simpele stoeltjes etc.). Dus verwacht hier geen formele toestanden. De menukaart is niet heel uitgebreid, en gebaseerd op het seizoen/lokale produkten. Er wordt veel met groente gewerkt: daarmee onderscheiden ze zich veel veel andere restaurants. Voorgerecht en hoofdgerecht waren beide erg goed (gebalanceerde smaken); het kersendessert viel wat tegen. De wijnkaart is niet heel uitgebreid maar biedt voldoende goede wijnen. Het was zonder meer een prima avond!