Restaurant WILDE ZWIJNEN

Duur
Lang
Felix C.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Al meermaals geweest en heeft nog nooit teleurgesteld Topeten in leuke tent. Bediening goed maar service mag iets sneller zijn.
Stan O.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2016
Met een groep gaan eten bij Wilde Zwijnen, in de opgeknapte en nu vrij hippe buurt rondom het Javaplein.
Een mooi eveneens hip exterieur en interieur valt direct op. Niet echt een duidelijke entree, en geen kapstok, maar mijn jas wordt netjes aangenomen. Ruwe bakstenen, industriele lampen en veel gebruikt hout, waarop (op tafel) met krijt de reserveringsnaam geschreven is. Hip en origineel. Mooie tent dus, al zijn de wc-ruimten helaas vies en wel heel erg basic.

Zeer professionele bediening weet goed hoe alles hoort, zonder dat het ongemakkelijk of te strak wordt. De jas wordt aangenomen, er wordt correct in- en uitgeserveerd en ingeschonken, en de enorme lappen tekst van de smaakcombinaties zitten er goed ingestampt. Fijne bediening, die jong maar toch zowel vakkundig als zeer vriendelijk is! Net iets vaker checken zou nog prettiger zijn.

Een mooie kaart met prachtige en verrassende smaakcombinaties. Geen honderd keuzes, maar toch keus genoeg.
Helaas is een menu van de chef (verrassing) alleen te bestellen wanneer de hele tafel dit doet. Klein minpuntje.
Toch allemaal het risico genomen en daar heeft niemand spijt van! Wat een heerlijke en originele combinaties. Een fijn stukje rog met vergeten groenten en een zeer apart sausje. Dan een pompoensoepje met gehaktballetjes van wild zwijn en zwarte knoflook. Dan een heerlijk mals rose stukje haas met een ansjovisroom en pastinaak en hazelnoot en daarbij een bitterbal van rund en bokbier.
Als dessert nog een vanillebolletje met proseccoschuim en nootjeskruim. Ik vergeet nog minstens 10 smaken, en al waren alle porties minimaal, de smaken en gerechten waren top!
Helaas staat de kaart nooit online. Tweede minimale minpuntje.
Aardige wijnen en bieren overigens.

Kortom, een hippe jonge tent waar niet alles op chique is, maar de gerechten (ondanks daarbij behorende forse prijzen) en de bediening zijn gewoonweg top.
Een hele prettige plek waar je zeer goed kunt eten! Het omfietsen en de rekening (en de drukte?) zeker waard. Mooi restaurant dat een aanwinst is voor de buurt en dit segment.
LunaValentino87 .
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2016
Op aanraden zijn wij gister gaan eten bij restaurant Wilde Zwijnen. Bij aankomst moesten we enige tijd wachten om te horen of er plek was en voordat we uiteindelijk zaten waren we weer enige tijd verder. Eerste indruk was erg leuk, mooi terras met een mooie luifel. Voorgerecht was prima, niet geweldig bijzonder zoals de kaart echter wel doet blijken. Vervolgens moesten we erg lang wachten voordat het hoofgerecht werd geserveerd. Ik had een halve maïskip besteld, zo stond op de menu kaart beschreven voor € 23,50, echter kreeg ik twee kleine vleugeltjes van de kip die ook nog eens erg droog waren. Dit was vrij teleurstellend, mijn partner had de longhaas die naar eigen zeggen ook teleurstellend was. Hij beschreef het alsof het de ‘left overs’ van de longhaas waren. Dit daar gelaten. De halve kip zat me niet lekker, na dit te hebben aangegeven werd mij gevraagd of ik anders nog wat meer kip wou, maar helaas, mijn trek was weg. Toen we de rekening kregen, kwam de manager/ eigenaar naar ons toe met excuses en dat hij een deel van de prijs had afgehaald, wel te verstaan € 5,- op een rekening van € 90,-. Als je het mij vraagt vind ik dit geen service, we werden niet gedag gezegd bij weg gaan, dan wel bedankt voor de fooi die we toch hebben neergelegd. Helaas is dit restaurant voor mij geen aanrader.
AndreJ .
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2016
Het was een topavond bij Wilde Zwijnen: een warme nazomeravond, buiten eten op een oergezellig terras in een levendige buurt, prima wijn. De bediening snel, persoonlijk en vriendelijk en goed. Wilde zwijnen is een hele leuke plek om te eten en te drinken. Het eten vond ik redelijk tot goed. We namen het 4-gangen verrassingsmenu. De 1e gang met scholfilet en mosselen was wel lekker, het tweede gerecht een gazpacho van erwten en komkommer met sardines erg lekker. Het hoofdgerecht vond ik veel minder: ik begrijp "al dente", maar in dit geval vond ik de groenten bijna rauw en dat was voor mij een stap te ver. Het toetje was weer OK. Iets ruimer schenken met gedestilleerd kan geen kwaad. Al met al een fijne ervaring, maar wel met een kanttekening.
Ard K.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2016
Een heel mooi voorbeeld van een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding en dat begint met een goede kwaliteit: met een heerlijke noordzee vissoep, goed klaar gemaakt lamsvlees en een werkelijk heerlijk toetje van kersentaart met citroenschuim en vers fruit ben ik de hele avond verwend. Als je dan vervolgens ook nog personeel hebt die weet hoe ze mensen een prettige avond moeten geven dan kun je alleen maar een geslaagde avond krijgen. Om dan af te sluiten met de prijs: zeer betaalbaar. Een pareltje.....
BAlieve .
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
De Indische buurt ontstond eind 19e eeuw in de onteigende Polder ‘Over Amstel’ door bevolkingsgroei . Na verkrotting veranderde de bewonerssamenstelling en worden gebouwde sociale huurwoningen nu omgezet naar koopwoningen. Met meer horeca is de wijk trekpleister. Het Javaplein is een knooppunt. Architectonisch opvallend door Berlageblokken (1915), Badhuis (1942), beiden rijksmonument en het Borneohof (2011). Wilde Zwijnen (met tarras) ligt concfortabel achter het Badhuis. Zeker entiteit op zichzelf. Fijne locatie, fijne sfeer, je voelt je er op je gemak. Volgens de zeer bekwame foodrecensent van het Parool vallend onder de term ‘nouveau ruig’. Gelukkig goed bier op tap: Brand Weizen (4.50) en Cinay Blond (3.50). We kiezen het verrassings-3-gangen-lunchmenu (26.50). Een echte tractatie (wijn 4. 00). Genietend, ontspannend, je gewaardeerd voelend. Iets wat we zeker vaker zullen gebruiken, op daags dat niet alles helemaal op rolletjes verloopt. Voor ons waren de groenten helemaal top-top, de vis vonden we ietsje (te) zout. Laat je vooral tracteren en geniet van deze top tent. Open Ma-Do v/a 18.00 Vr-Zo v/a 12.00 De Eetbar Dí-Do v/a 17.00 en Vr-Zo v/a 15.00 uur. Aan de oostkant van de Indische Buurt ligt het Flevopark (1931) tussen Joodse Begraafplaats en Nieuwe Diep. Stadspark en Natuurgebied, het bezoeken waard. Wij wandelen na het eten naar distilleerderij en proeflokaal voor een digestief. Maar dat is een ander verhaal. ’t Nieuw Diep is open Di-Zo v.a. 15.00 uur.
X V.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Afgelopen zaterdag weer eens gegeten bij Wilde Zwijnen. Het was wederom een feestje. We hadden gekozen voor een 4 gangen verrassingsmenu en een lekkere fles rosé erbij.
Gelukkig krijg je nog kraanwater geserveerd zonder dat dit in rekening wordt gebracht, zie je helaas nog wel eens anders. Vooraf kregen scholfilet, mosselen, iets met kabeljauw en diverse groentes. Het was verrukkelijk we hebben echt zitten smullen. Daarna doperwten gazpacho met stukjes buikspek, ook heel lekker. Als hoofdgerecht kalfsfile met allerlei lekkers, de kalfsfile was niet heel veel, drie kleine plakjes, mijn partner vond het echt wat te weinig. Tot slot het dessert met chocoladecake en mousse en framboos, dit vonden we allebei niet bijzonder.
Het was weer helemaal vol en daardoor heel gezellig. De bediening is zoals altijd voortreffelijk, zeer gastvrij en altijd opgewekt wat zeker bijdraagt aan het gevoel lekker een avond uit te zijn !
Echt een superleuke avond gehad, een aanrader !!
JorieW .
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2016
Het verrassingsmenu was echt een kunstwerk op ons bord. Heerlijke samenstelling van ingrediënten. Geweldige bediening. Het menu is ook prima qua prijs. Top avond gehad.
Mangiamo .
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2016
Eén van de hippe restaurants in Oost, en dus waren we benieuwd! De bediening is informeel en super vriendelijk, de setting is ook informeel (geen tafellinnen, simpele stoeltjes etc.). Dus verwacht hier geen formele toestanden. De menukaart is niet heel uitgebreid, en gebaseerd op het seizoen/lokale produkten. Er wordt veel met groente gewerkt: daarmee onderscheiden ze zich veel veel andere restaurants. Voorgerecht en hoofdgerecht waren beide erg goed (gebalanceerde smaken); het kersendessert viel wat tegen. De wijnkaart is niet heel uitgebreid maar biedt voldoende goede wijnen. Het was zonder meer een prima avond!
EVleugel .
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2016
We hebben op een doordeweekse dag met een groep van 12 mensen hier gegeten, waaronder twee vegetariërs en een iemand die geen vlees eet. We aten een 4-gangen chef menu, dit was vooraf duidelijk gecommuniceerd en er werd goed rekening met allergieën gehouden. Omdat wij al voor 6 uur wat wilden drinken deden we dit bij het Eetcafe. Fijn dat dit kon, wel jammer dat we apart moesten afrekenen (terwijl aan de telefoon was aangegeven dat het op dezelfde rekening kon).
We hebben heerlijk gegeten (ik denk vooral nog terug aan de bieten gazpacho). Soms zelfs met een jaloerse blik naar degene die het vegetarische gerecht hadden, zeker ook voor vegetariërs een aanrader! (hoewel de prijs van het menu voor vega dan wel wat aan de hoge kant is misschien) Er zat een fijn tempo in de gangen, was een goede verdeling tussen vis/vlees en we aten een heerlijk kersendessert.

Het was wel fijn geweest als er iets vaker voor drinken naar ons werd omgekeken. Onze tafel was verder geheel aan de achterkant van het restaurant (wellicht omdat we met een grotere groep waren), maar dit is zeker niet mijn favoriet. De kleding geurde ontzettend naar de keuken, dus het afzuigsysteem werkt niet goed genoeg.
Edda .
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2016
Voor mijn verjaardag met onder andere mijn iets slechthorende oma hier gaan eten. Het eten was heerlijk, het personeel gezellig en attent, maar de akoestiek erg slecht en we moesten erg onze stem verheffen de hele avond. Mijn oma kon nauwelijks iemand verstaan. Heel jammer dat er ook buiten geen plekje beschikbaar was, het was erg warm binnen en daardoor was de algehele ervaring en stuk minder dan het had kunnen zijn!
Nicole A.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2016
Gekozen voor het 3-gangen verrassingsmenu, aanpassing was geen enkel probleem. Alle gerechten waren inderdaad even verrassend als overheerlijk. Bij het hoofdgerecht zat een bitterbal van rund met witbier en citrus en bij het toetje zaten watermeloenblokjes die waren gemarineerd in jenever met munt en een bolletje komkommerijs ... je moet er maar op komen.
Het personeel is bijzonder vriendelijk en neemt de moeite om uitleg over de (eet)gangen te geven.
Alleen de akoestiek is niet al te best, het is lastig om elkaar goed te kunnen verstaan. Dit zal ons er niet van weerhouden om nog een keer terug te gaan.
Sandra K.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2016
Misschien moet je als vegetariër ook niet willen eten bij een zaak die Wilde Zwijnen heet, want de vega gerechten vond ik erg tegenvallen. We kozen voor het 3-gangen menu van de chef. Voorgerecht van een soort rookkaas en biet vond ik niet erg lekker, erg sterke smaken en onaangename geur vooral. De asperges in het hoofdgerecht waren heerlijk en het toetje met komkommerijs en fruit lekker fris maar ik vond het allemaal niet erg bijzonder en dan toch best wel prijzig. Verder een leuke tent en aardige bediening, maar veel kabaal van pratende mensen om je heen want de akoestiek is niet fantastisch.
Jeroen V.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2016
Zeker niet de eerste keer dat we bij Wilde Zwijnen zijn gaan eten. Het weer was lekker dus we konden op het terras zitten en dat geeft een prettige sfeer, het is een drukke buurt dus je moet niet verwachten dat t heel stil/ rustig is als je buiten zit.
Voorgerechten vielen wat tegen (oa krab-soep en venkel-citroen ravioli) net wat vlakke smaak, misten wat finesse. Hoofdgerechten waren wel allemaal goed.
Helaas werd de vis van de dag aangeprezen als rog, uiteindelijk bleek dit bij serveren Kabeljauw te zijn, toch een groot verschil. Werd snel opgelost (met excuses) waarbij er een extra stukje rog werd geserveerd.
Desserts waren goed en origineel.
Personeel is jong en vergeet wel eens dingen maar blijven heel netjes en correct.
Kom zeker weer een keer terug.
Paul B.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2016
Eten was de absolute winnaar een week of twee geleden. Wat een fijne avond! We zaten aan een tafel met uitzicht op de keuken waar een werkelijk fascinerende hoeveelheid borden werd klaargemaakt. Mooie zaak (weet wel dat het luidruchtig is) met fijne en attente bediening. Het heeft even geduurd voor we er de eerste zijn geweest, een volgende laat zeker weten niet lang op zich wachten. Dank!
Sanfun .
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Het ontvangst bij Wilde Zwijnen is prettig en oogt laagdrempelig. De entourage is niet stijf: het feit dat je de keuken in kan kijken zorgt voor een levendige uitstraling. We kwamen op een druk moment binnen en werden waarschijnlijk daardoor niet heel erg snel geholpen. Toen we eenmaal onze bestelling hadden doorgegeven ging het uitserveren van start.
We kozen voor het 4-gangen menu van de chef. Heerlijke tarbot met krokante bloemkool met lamsoor en lavas. Zelden zo'n lekkere witvis gegeten. Het tussengerecht was aspergesoep met kleine stukjes ham. Vrij basic maar erg lekker. De "touch" van dragon maakte het echt af. Het hoofdgerecht was kogelbiefstuk. Deze was heerlijk sappig en mals en tevens krokant aan de buitenkant. Het toetje was erg verrassend. Dit bestond uit sorbet van komkommer, mousse/crème van vanille, een crumble en in wodka gelegde watermeloen. Top! Ook het kaasplankje met Franse kazen van Nederlandse bodem was genieten.
Al met al een heerlijke avond.
Bert Wassen .
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2016
Wij zijn hier al diverse keren geweest en steeds heerlijk gegeten. Nu een 3 gangen lunch met combinaties met vis en vlees. Prima en smaakvol en niet te overheersende ingredienten. Toetje met vers fruit en ijs was een prima afsluiter. Weer een reden om hier weer terug te komen.
Rob D.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2016
Diner met 6 personen. Gekozen voor het 4-gangen chef's diner. Er waren wat wensen en allergiën, maar dat werd probleemloos opgelost. Begonnen met een stukje heilbot met groentes, heerlijk. Daarna een perfect aspergesoepje. Vervolgens het hoofd, kogelbiefstuk, behoorlijk rood, maar uitstekend van smaak. Tenslotte komkommerijs (!) met rum gewelde watermeloen, ook lekker. De aanbevolen Spaanse witte en rode wijn waren prima. Ook het vegetarisch diner en het kaasplankje waren heerlijk volgens de disgenoten. De bediening was
vriendelijk, tijdig en zeer op haar taak voorbereid. De kritiek op deze site over de wat magere portionering en lawaaiige ruimte, deel ik niet, terwijl de zaak vol zat. Wel is à la carte behoorlijk prijzig en de (2) menu's zijn dat juist weer niet. Het is daarnaast goed te ruiken waar de open keuken mee bezig is. Misschien het afzuigsysteem wat sneller schoonmaken?
Conclusie, prima restaurant op een leuke locatie, aanrader!
Maarten M.
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2016
Heerlijk gegeten in dit mooie restaurant. Op de rundertartaar vooraf en de ribeye valt qua smaak helemaal niets af te dingen. De gerechten waren verrassend en zeer goed bereid. Wel waren de porties wat klein en was het geheel wel aan de prijs. Ook zat er erg veel tijd tussen de gangen en had het broodje vooraf wel iets royaler gemogen. Om kraanwater moesten we apart vragen, dat is ook niet helemaal netjes.
Gorbatsjov .
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Dit restaurant stond al een tijdje op mijn lijstje en 2 april jl kwam het er dan van. We zijn met 6 pers gaan eten en het was bomvol. Na een zeer warm ontvangst begonnen we rond 21:30 met wat brood en een cocktail. Ik had een runder tartaar vooraf welke prima op smaak was maar eerlijk gezegd niet zo bijzonder dat ik m nog een keer zou bestellen. Mijn hoofdgerecht was een stoofpotje van wild zwijn en daar kom ik nog wel een keer voor terug. Het is vooral een gezellige plek om te eten met een klein groepje en met de sympathieke bediening erbij heb je gewoon een leuke avond hier.