Restaurant WILDE ZWIJNEN

Vrijdag t/m Zondag 18:00 - 22:00

Jouw recensie over het restaurant Restaurant WILDE ZWIJNEN

Hans E.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2018
Al veel over Wilde Zwijnen gehoord. Ontvangst was vriendelijk en ok. Als entree had ik de kalfstong. Kalfstong was ok, huisgemaakte picallilly was lekker maar het geheel vond ik.... niet zo'n geheel. Alsof er iets miste. Als hoofd de asperges (die ik eigenlijk alleen thuis maak en eet) en die waren prima, mooi geheel. Het geluidsniveau is erbarmelijk; als de zaak vol zit, is er eigenlijk geen normaal gesprek meer te voeren. Dat is zonde en niet nodig.
Nikee R.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2018
Zeg niet graag dat ik Hollands eten lekker vind, maar bij Wilde Zwijnen lust ik er wel pap van. Wat kom ik hier graag! De sfeer is gezellig, altijd druk, prijs/kwaliteit verhouding goed, de wijnen lekker. Echte aanrader!
Sander D.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2018
Nooit heeft Wilde Zwijnen me teleurgesteld en ook deze keer niet. We waren met een aardig groot gezelschap (12 man) maar dat mocht de pret niet drukken. Heerlijk eten, goede wijn en een prima bediening. Wat blijft dit restaurant een plezier om naartoe te gaan.
Julia V.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2018
Heerlijk gegeten bij Wilde Zwijnen. In ons midden iemand die geen vlees at, en ook die heeft genoten van het verassingsmenu (4 gangen). Stuk voor stuk heerlijk, en zeer vriendelijk personeel. Het enige minpuntje is dat er wel erg veel tafels staan, met name achterin het restaurant. Omdat daar ook geen ramen zijn, is het daar een beetje 'opgepropt'. Verder eigenlijk geen minpunten, ik kom zeker terug en dan ga ik ook kijken bij de Eetbar!
Tessa K.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2018
Heerlijk gegeten. Een van de betere restaurants van Amsterdam (oost). Verassingsmenu is een aanrader, en over het wisselen van het toetje doen ze ook niet moeilijk. Super vriendelijke bediening. Wel rumoerig. Maar dat maakt het eten en de bediening meer dan goed!
jacqueline H.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2018
Heerlijk gegeten, ambiance goed, wijnen ook prima. Goede avond gehad en de gerechten waren verrassend.
Echter 1 ding wat me niet beviel en dat is dat er geen décafe koffie is. Het kwam zelfs een beetje raar over toen ik de reden daarvan vroeg en dat er vervolgens verteld werd dat de eigenaar dit niet wilde want dat vond hij geen "echte koffie" ....
Er zijn echter heel veel mensen die daar anders over denken en ik vind het het wel in een restaurant met jullie kwaliteit horen horen
Maurice M.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2017
Op vrijdagavond met 4 vrienden gegeten. Zaak zat tot de laatste tafel vol; goede levendige sfeer. Prijs/kwaliteit van het menu is goed. Gerechten worden mooi uitgeserveerd. Al met al, goede avond gehad.
henk D.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2017
Dit is nieuw ruig op z'n best nieuwruigs. Denken we. Wij aten eerder in nieuw west in dergeleojke restaurants, eten goed en puur, slechte akoestiek, leuk volk. In Amsterdam oost ziet het er wat anders uit, minder aanstellerig misschien. En jeetje wat is het eten hier goed!
Hollandse nieuwe subtiel met gedeconstrueerde korreltjes roggebrood zacht uitje, dingetje..
De enorme runderMerg (wow) met daarop zijn rode poon jumjum..
Ravioli klein is een hele portie met prachtige groen erin en knapperige doperwtjes eromheen, dat sausje..
Hoofdgerechten de ribeye van een melkkoe subliem en beeldschone harderfilet.
Dat toetje gaat echt niet meer.
We hebben gesmuld en vlot klaar (dat bedoelen we positief).
Paul A.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2017
Zondermeer lekker gegeten. Maar het restaurant is wel erg lawaaierig. Tafeltjes staan erg dicht bij elkaar.. Just not my cup of tea. Bovendien ook erg warm (en was alles behalve op een warme zomerdag). Vriendelijke bediening. Maar kan horecapersoneel nu eens leren wanneer gasten met elkaar in gesprek zijn er whamm tussendoor te komen met hun tafelboodschappen. Wacht gewoon nou eens even. Je gasten snappen echt wel dat ze je aandacht willen.
Wilco L.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2017
Wij waren met 4 en gingen voor het 4 gangen verrassingsmenu. Dit was nog het best als tegenvallend te omschrijven. Twee koude voorgerechtjes met vis. Nou ja, de vis was er overheen gevlogen. Overheersende mierikswortel. Hoofdgerecht twee mini plakjes entrecote, niet op smaak. Nagerecht was fijn.
De porties waren echt zeer minimaal (en ik ben geen grote eter). Menu was niet in balans, te weinig en de smaken niet op peil. Jammer want voorheen vond ik het hier wel OK. Nu niet.
Sander D.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2017
Eens in de zoveel tijd moet je gewoon naar Wilde Zwijnen. Misschien wel het beste restaurant van Oost. Het verrassingmenu was heerlijk. De koude soep van asperges en doperwten met wasabi het hoogtepunt. Enig minpuntje het wat wrange prosecco rose aperitief.
Thorsten H.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2017
Bij de naam Wilde Zwijnen denk ik vooral aan puur eten, geen poespas, geen experimenten! Tot mijn verrassing echter was het menu nogal truttig (harder gemarineerd in rababer), minuscule stukjes inktvis en ga zo maar door. Kennelijk geinspireerd op Noma, maar die ambitie maken jullie niet waar.
Voor 180 euro met 4 personen verwacht ik wat beters.
Joey V.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2017
Op 21 april bij Wilde Zwijnen gaan eten. Ik was hier nog nooit geweest en wilde het eindelijk eens proberen naar al die goede verhalen en het stelde zeker niet teleur.
De zaak is druk, rumoerig maar na een glaasje wijn gaat dat over naar levendig.
We hadden het verassingsmenu en op het eten was dan ook vrij weinig aan te merken. We hebben echt heerlijk gegeten.
De bediening was attent, informeerde ons goed over bijpassende wijnen. Het was soms wel wat lastig wat te bestellen, maar dat kwam ook wel omdat het propje vol zat. Al met al een super avond gehad.
Catheleyne W.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2017
Jaa lekker gegeten weer! Altijd goed, Ik vind het een fijne plek, met ouderwets goede bediening. Het eten is uitmuntend en al jaren een fijne constante in oost!
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2017
Eten bij Wilde Zwijnen was een goede ervaring. De koks koken geweldig en vertellen je met veel enthousiasme waar de producten vandaan komen. De bediening is er wanneer je ze nodig hebt, maar vallen je niet de hele tijd lastig met vragen en ongevraagde informatie. De ruimte is wel krap en rumoerig.
Catheleyne W.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2017
heel erg goed, 3 gangen menu was gebalanceerd en ik ben altijd blij als er aan de groentekalender gedacht wordt. Dus veel kool en veel variatie. Eigenlijk al jaren een constante in Oost. Goede bediening en hele goede prijs kwaliteit verhouding. aanrader!
Wiebe W.
  • Datum van je bezoek: 31 dec. 2016
Voor mijn verjaardag zijn we bij Wilde zwijnen gaan eten.
Een drie gangen menu genomen, het was lekker, maar niet mind blowing, en het was eigenlijk te veel eten... Daarnaast was het erg rumoerig. We gaan nog wel een keer bij de eetbar eten, maar het restaurant sla ik over.
Felix C.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Al meermaals geweest en heeft nog nooit teleurgesteld Topeten in leuke tent. Bediening goed maar service mag iets sneller zijn.
Stan O.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2016
Met een groep gaan eten bij Wilde Zwijnen, in de opgeknapte en nu vrij hippe buurt rondom het Javaplein.
Een mooi eveneens hip exterieur en interieur valt direct op. Niet echt een duidelijke entree, en geen kapstok, maar mijn jas wordt netjes aangenomen. Ruwe bakstenen, industriele lampen en veel gebruikt hout, waarop (op tafel) met krijt de reserveringsnaam geschreven is. Hip en origineel. Mooie tent dus, al zijn de wc-ruimten helaas vies en wel heel erg basic.

Zeer professionele bediening weet goed hoe alles hoort, zonder dat het ongemakkelijk of te strak wordt. De jas wordt aangenomen, er wordt correct in- en uitgeserveerd en ingeschonken, en de enorme lappen tekst van de smaakcombinaties zitten er goed ingestampt. Fijne bediening, die jong maar toch zowel vakkundig als zeer vriendelijk is! Net iets vaker checken zou nog prettiger zijn.

Een mooie kaart met prachtige en verrassende smaakcombinaties. Geen honderd keuzes, maar toch keus genoeg.
Helaas is een menu van de chef (verrassing) alleen te bestellen wanneer de hele tafel dit doet. Klein minpuntje.
Toch allemaal het risico genomen en daar heeft niemand spijt van! Wat een heerlijke en originele combinaties. Een fijn stukje rog met vergeten groenten en een zeer apart sausje. Dan een pompoensoepje met gehaktballetjes van wild zwijn en zwarte knoflook. Dan een heerlijk mals rose stukje haas met een ansjovisroom en pastinaak en hazelnoot en daarbij een bitterbal van rund en bokbier.
Als dessert nog een vanillebolletje met proseccoschuim en nootjeskruim. Ik vergeet nog minstens 10 smaken, en al waren alle porties minimaal, de smaken en gerechten waren top!
Helaas staat de kaart nooit online. Tweede minimale minpuntje.
Aardige wijnen en bieren overigens.

Kortom, een hippe jonge tent waar niet alles op chique is, maar de gerechten (ondanks daarbij behorende forse prijzen) en de bediening zijn gewoonweg top.
Een hele prettige plek waar je zeer goed kunt eten! Het omfietsen en de rekening (en de drukte?) zeker waard. Mooi restaurant dat een aanwinst is voor de buurt en dit segment.
LunaValentino87 .
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2016
Op aanraden zijn wij gister gaan eten bij restaurant Wilde Zwijnen. Bij aankomst moesten we enige tijd wachten om te horen of er plek was en voordat we uiteindelijk zaten waren we weer enige tijd verder. Eerste indruk was erg leuk, mooi terras met een mooie luifel. Voorgerecht was prima, niet geweldig bijzonder zoals de kaart echter wel doet blijken. Vervolgens moesten we erg lang wachten voordat het hoofgerecht werd geserveerd. Ik had een halve maïskip besteld, zo stond op de menu kaart beschreven voor € 23,50, echter kreeg ik twee kleine vleugeltjes van de kip die ook nog eens erg droog waren. Dit was vrij teleurstellend, mijn partner had de longhaas die naar eigen zeggen ook teleurstellend was. Hij beschreef het alsof het de ‘left overs’ van de longhaas waren. Dit daar gelaten. De halve kip zat me niet lekker, na dit te hebben aangegeven werd mij gevraagd of ik anders nog wat meer kip wou, maar helaas, mijn trek was weg. Toen we de rekening kregen, kwam de manager/ eigenaar naar ons toe met excuses en dat hij een deel van de prijs had afgehaald, wel te verstaan € 5,- op een rekening van € 90,-. Als je het mij vraagt vind ik dit geen service, we werden niet gedag gezegd bij weg gaan, dan wel bedankt voor de fooi die we toch hebben neergelegd. Helaas is dit restaurant voor mij geen aanrader.