Restaurant-Wijnbar Quartier Latin

Hartesteeg 13 2312 JW Leiden Nederland Kaart

Over restaurant Restaurant-Wijnbar Quartier Latin

Eerlijke gerechten, heerlijke wijn.

Superverse producten worden omgetoverd tot simpele, eerlijke gerechten, de mediterrane keuken op zijn best. Kies voor het 'menu du chef' of ga voor kleine hapjes in de vorm van tapas en mezedes. Begeleid dat lekkers met een goed glas wijn, de kaart staat vol met heerlijks uit de beste wijnlanden.

Meer informatie over restaurant Restaurant-Wijnbar Quartier Latin

Maandag t/m Zondag vanaf 10:00
- Wijnbar vanaf 11:00

• Af te huren , Huisdieren welkom , Terras , Wi-Fi
Jeroen O.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2015
We hebben hier met 4 personen gegeten op tweede kerstdag. Wat een fijne zaak met dito bediening. Wij maakte gebruik van de onbeperkte Griekse tapas en allemaal vonden we het geweldig. Kraakverse tapas komen uit de keuken. Vis, kip, kalf, rund alles is ruim aanwezig. Wijn is goed en betaalbaar. Kortom vrienden van Iens, ben je in leiden? Ga hier eten. Krijg je geen spijt van. (je kan er ook lunchen)
Proefmeisje .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2015
Het was prima eten, de bediening kan beter. We mochten wel op verzoek op een ander plaatsje zitten in het restaurant (in het bargedeelte) omdat we het restaurantgedeelte wat saai vonden. Veel ouder publiek en niet echt levendig. Wij zaten fijner aan een hoge tafel met wat muziek.
Aardige bediening, wel lang wachten op het opnemen van de bestelling!

Kortom, was prima, maar niet uitmuntend!
Remco V.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2015
Eerste in(druk): Druk.
Maar goed, als het druk is betekent het in de meeste gevallen dat het ook goed is. Helaas was dit nu niet het geval.
Het interieur heeft diverse invloeden van grand-café tot mediterraans. De stoelen zijn hoog en niet prettig om lang op te zitten.
Het personeel was vriendelijk, maar wist niet met passie te vertellen over de gerechten en las de menukaart gewoon voor.
Vooraf kozen we voor de tapas, met z'n tweeën kregen we 10 verschillende bordjes met diverse hapjes. Smaakte prima, hoewel de warme hapjes iets warmer mochten zijn.
De hoofdgerechten waren een enorme tegenvaller. We kozen beiden voor vis, mijn vriendin voor dorade en ik voor de scholfilet. De vissen waren op de huid gebakken, alleen te lang. Allebei waren ze aangebrand. De vis lag op een combinatie van groente, die veel te ver gaar waren en enorm naar boter smaakte. De broccoli en wortel waren een puree geworden.
Aangezien het drukker werd in het restaurant (gasten moesten staan en aan de bar wachten), kregen wij direct na het hoofdgerecht ons desert. Terwijl wij nog een halve fles wijn in de wijnkoeler hadden staan. Ook bij het desert was de kwaliteit ver te zoeken, waterige Tiramisu en Panna Cotta met kersen uit pot.
Conclusie: € 35,- voor het menu staat niet in verhouding met de kwaliteit van het eten.
SammyPulman .
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2015
Het Menu du chef: een combinatie van gegrilde filets, ossehaas, kipfilet met verse champignons was goed klaar gemaakt. Een prima glas wijn. Espresso! Mooie avond gehad!
MaisonBasca .
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2015
Het keuzemenu was erg lekker en voldoende qua hoeveelheid. De bediening was erg vriendelijk. Jammer dat enkele wijnen juist niet voorradig waren, maar het alternatief dat de ober aanraadde was prima. Wij waren hier op een woensdagavond. Eerst leek het erg leeg, maar in de loop van onze maaltijd vulde het restaurant zich aardig. Er was live muziek (gitaar, synthesizer en zang). Best gezellig. De locatie en aankleding worden gecomplementeerd door het prachtige uitzicht op de Hooglandse Kerk.
Kloek-hobbelman .
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2014
Het eten smaakte opgewarmd, en dan nog slecht opgewarmd. De tapas die warm moesten zijn, waren lauw. De De aardappeltjes, die knapperig zouden moeten zijn, leken uit de magnetron afkomstig en daarom melig. De vis had een levertraansmaak. De groente bestond uit koolsalade had een nare smaak, waarschijnlijk door verkeerde olie.
Erg aardige bediening maar ze hebben geen idee van lekker eten.
Joyce D.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2014
Om de hoek, maar onbezocht. Schande! Dus nu een avondje 3 gangen diner gegeten a la carte bij Quartier Latin.

Algemeen: het is een wijnbar, tapasbar en brasserie. Je kan dus elke keer als je er naar toe gaat doen waar je pet naar staat.

Beginnen met de pluspunten:
-De service. Het was een drukke avond, maar onze serveerster had altijd tijd en oog voor ons.
-Het entree: wij bestelden 2x collectie tapas en kregen 8 verschillende in plaats van 2x dezelfde. Dat is attent!
-wijnadvies: wij hadden bij het entree de Tempranillo maar de gesuggereerde Malbec paste erg goed bij het lamsrack. Dat ook goed was.

Minpuntje:
voor een wijn bar vond ik de wijn niet heel overtuigend.

Overall: de moeite waard
Adgos .
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2014
Heerlijk gegeten, anders dan de naam doet vermoeden betreft het een restaurant met Griekse achtergrond, wat vooral tot uiting komt in de heerlijke en uitgebreide tapas en mezze schotels vooraf. Daarna prima verse vis.
Delta1313 .
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2014
Ik vind de prijs-kwaliteit verhouding matig (menu €35,=). Voorgerecht prima (tapas)hoofdgerecht zeer eenvoudig. Nagerecht redelijk. Voor het menu niet voor herhaling vatbaar. Hele avond hoog zitten moet je ook aanspreken. Persoonlijk vind ik het niet geschikt voor een wat langere zit.
Floorr .
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2014
We waren er met de actie van Albert Heijn en Iens. We werden zeer gastvrij ontvangen en kregen een mooi plekje bij het raam. Jammer was dat bij het voorgerecht, waar normaal gesproken een glas Cava bij zit we deze nu niet kregen. Wel werd ons de wijn aangeraden en deze paste zeer goed. De lamsrack was een van de lekkerste die ik ooit gegeten heb, en ook daar ging de wijn goed bij. De creme brulee na was niet overal even warm, maar wel erg smakelijk. De bediening was top, een hele lieve vrouw die goed begrijpt hoe het werkt. Zeker zin om terug te komen! (zeker omdat we onze spaarkaart mochten houden om nog eens in te zetten!)
Sylvia V.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2014
Ik heb met mijn man en dochter bij Quartier Latin gegeten en we vonden het alledrie heerlijk. De Ierse sukade was écht super. Écht een aanrader.
Anneroos D.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2014
Heerlijk gegeten. Echte aanrader: de verschillende tapas als voorgerecht. Deze was ook zonder vlees te krijgen. Hoofdgerechten ook erg lekker, genoeg salade en aardappeltjes erbij geserveerd. Vriendelijk personeel, ze spraken wel engels maar dat vonden wij geen probleem. We mochten zelf kiezen waar we gingen zitten. Gezellige sfeer, wel muziek maar niet overheersend. Wij hadden een actie waardoor het wel voor een heel goed prijsje was, anders was het misschien wat prijzig. Maar de kwaliteit was dan ook wel hoog.
Nard V.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2014
Kan kort zijn, laat je gewoon verrassen door Quarter Latin.
Er is voor elk wat wils en alles smaakt er prima!
Leuk en sfeervol restaurant met vlotte en gezellige bediening, en live muziek.
Gewoon proberen dus!
Vincent K.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2014
Eten was ok! Het zal wel bij de sfeer horen (?) maar de lichten van bovenaf zijn te fel en te klinisch. Daarnaast was het volume van de live-band (duo) veel te hoog....normaal praten was lastig...neemt bepaalde intimiteit weg.
Laurentam .
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2014
Met de Iens restaurantactie gingen we hier uit eten. Als voorgerecht hadden we beiden de selectie van tapas, was lekker, maar niet super. Als voorgerecht had mijn vriend de heerlijkste lamsrack die hij ooit had gegeten. Ik had zeebaars met saus van gamba's. De zeebaars was best zwart geblakerd, en de saus van gamba's bestond uit 2 garnalen. Toen ik er wat van zei kreeg ik nieuwe zeebaarsfilet, en die was heel lekker! Goede service van Quartier.
Het toetje was lekker, jammergenoeg was de tiramisu op, verder konden we alles kiezen.
Wijn was heerlijk, maar dat verwachtten we wel in een wijnbar.
In conclusie : lekker gegeten, goede service, maar als we niet het tweede 3-gangendiner gratis kregen, was het het geld niet helemaal waard voor mij (35e per menu)
Kvanderstam .
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2014
Ik heb heerlijk gegeten! We hadden keuze uit het menu du chef en die had voor ieder wat wils. Als voorgerecht een mix van verschillende tapas. Als hoofd een mixed grill en na een heerlijke huisgemaakte tiramisu. Het personeel was heel vriendelijk en gezellig. In het begin was er een groot gezelschap, dus ietwat rumoerig. maar zodra die weg gingen was de sfeer ook heel gezellig en zelfs een beetje romantisch. Echt top!
Daalmeijer .
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2014
Wij zijn er op een zaterdag avond gaan eten met z'n tweeën. Was lekker druk.
We hebben er Heerlijk gegeten, lekkere wijnen. Ziet er gezellig uit. Degene die bediend praat geen Nederlands. Jammer!
Albert F.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2014
De kwaliteit van de gerechten vond ik niet in overeenstemming met de prijs. Menukaart erg onduidelijk. Drank wordt genoemd in een gerecht en die drank staat later apart op de rekening. De kaart beloofde meer dan je uiteindelijk op je bord kreeg. De sfeer vond ik erg prettig en de bediening was gemiddeld. Ik vind het niet voor herhaling vatbaar
IngeVollaard .
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2014
We zijn gaan eten met de AH actie. Voor de volle prijs zouden we het eten wel wat te duur vinden. Het is best lekker maar niet heel bijzonder. Wel vriendelijke bediening, hoewel ik de jongere heel aardige bediendes wel heel onervaren vind en vooral aandoenlijk. De afwasmachine bleek de koffiebonen niet goed af te spoelen dus de cappuccino moest terug naar de keuken.
HAMA123 .
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2014
De sfeer is er heerlijk en de bediening ongedwongen maar zeer vriendelijk. Het is een leuke mix van Grieks Italiaans en Spaans etc etc echt Mediterraan. rijk aan smaken.