Restaurant Westergasterras

6,2
Erg lang
Maestro M.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2016
Met wat vrienden en kleine kinderen naar het WGT gegaan voor een lunch. Na een lange wachttijd en excuses voor het tekort aan personeel hebben we kunnen bestellen. Het eten was eerder klaar en lekker. Complimenten aan de chef(s). Bediening was slecht en ging met een vol dienblad met hete thee koffie enz boven het hoofd van een kleintje staan uitserveren. Daarop gereageerd kwam de opmerking 'ik doe dit al 20 jaar'. dit getuigt van behoorlijke arrogantie en desinteresse. Het leek er zowieso op alsof het personeel ook de avond en nachtdiensten draait (versuft) en de middelen nog niet geheel zijn uitgewerkt de volgende dag. Maar ja, op zo'n locatie hebben ze dan ook weinig te klagen over de aanloop.
Mae V.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2016
Heerlijk geborreld en gegeten hier met collega's. Verrassende vegetarische opties en vriendelijke bediening. Er ging met de bestelling van onze groep wel wat mis, maar dat werd snel en correct opgelost. Ik heb genoten van het voorgerecht met pompoen, toast, feta en waterkers en als hoofdgerecht het heel verrassende gerecht met artisjok. Deze wordt in zijn geheel geserveerd met groenten en saus, echt heel lekker. Ik vond het een leuke locatie, prima bediening en lekker eten. Ik zou wel terug komen voor dezelfde gerechten.
Emmaaaaaaaaaaaaa .
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Heerlijke zomerse avond gehad. We hadden een tafeltje in de zon en hebben genoten van de piepkuiken en de mosselen. Bediening was snel en vriendelijk.
Na het eten startte er een dj, wat een goede sfeer gaf en de avond afmaakt.
We komen zeker snel een keer terug!
Haarlem16 .
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2016
Heerlijk geborreld en gegeten op terras op onverwacht zonnige avond. Asperge salade was lekker, net goede hoeveelheid dressing, lekker eitje, wel iets aan de flauwe kant. We hadden eerder om broodmandje gevraagd, maar dame zei dat dit er helaas niet meer was. Nog geen kwartier later wordt op tafeltje naast ons mandje brood neergezet, heel vreemd. Bediening vriendelijk maar je moet wel voor elk drankje bediening met veel moeite wenken of naar toe lopen, en duurt vrij lang voordat het voor je staat.
Koekie8 .
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2016
Wij hebben hier gegeten met een high tea. Dat was super.
Maar wel ruim een half uur wachten op onze drankjes en als je een nieuw drankje wilde bestellen was er niemand te zien.
Op twee van de champagneglazen zat lippenstift. Nadat wij een nieuw glas hadden gevraagd was het alleen weg gehaald waardoor het er nog viezer uitzag.
Carin S.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2016
Via Facebook erg enthousiast geworden over Sunday Soultrain met deze boodschap: "Chef Tommy zal vanaf 17:00 een heerlijk mals speenvarken aan het spit presenteren... Altijd al eens de fijne kneepjes van het roasten willen leren? Onze chef geeft je handige tips en tricks!..."
Wij hebben geen chef Tommy gezien dus ook geen tips & tricks en verder ging alles mis. Wij hadden de 'slider speenvarken' besteld als voorafje en het menu - speenvarken met groente + extra friet - als hoofdgerecht. Daar kwam tweemaal het hoofdgerecht en eenmaal de slider. Uitgelegd dat we het zo niet besteld hadden toen gingen de grote borden weg en bleef 1 slider staan en hebben we moeten wachten op de tweede slider wat wel even duurde. Maar de sliders smaakte wel erg lekker! Bij afruimen gaf de ober aan meldt het maar zodra jullie klaar zijn voor hoofdgerecht dan geef ik dat door aan de keuken. Dat vonden we fijn maar nog geen 2 minuten later kwam de serveerster met de hoofdgerechten zonder de friet. Wel opmerking gemaakt dat het niet de bedoeling was maar oké vooruit zet maar neer. Na een paar hapjes van het vlees en groente werd het ons duidelijk dat het de borden waren die eerder die avond geserveerd waren, die hadden dus gewoon al die tijd op ons staan wachten onder de warmte lampen. Het eten was lauw en koud. Serveerster geroepen en mee terug laten nemen. Bord met de salades lieten ze staan op de tafel. En daar was ineens het mandje met friet zonder hoofdgerecht. De frietjes waren op en ja hoor daar kwamen weer de hoofdgerechten. De bloemkool was hard en koud, de asperges slecht schoongemaakt (zonde van het product) waardoor je harde slierten hebt, gelukkig smaakte de worteltjes het vlees en de salades goed. Al met al is het door de bediening rechtgezet door twee glazen wijn van de bon af te halen maar voor ons was dit el een eenmalig etentje bij Westergasterras! Los van het eten bleek ook nog eens dat Sunday Soultrain pas om 21.00 uur van start ging ipv de aangegeven tijd 17.00 uur. Enkele andere gasten rondom onze tafel waren ook hierover niet te spreken aangezien die er ook al vanaf 17.00 uur waren.

Embeeee .
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2016
Voor een eenvoudige en betaalbare lunch (de meeste gerechten kosten rond de € 7,00) in een 'industriële setting' kun je bij Westergasterras prima terecht. Bij lekker weer kun je buiten aan het water zitten. Wij hadden pech en zaten binnen ;-) wij bestelden linzensoep, de WGT burger met friet en croque monsieur. Allemaal goed van smaak, de soep werd als enige kaal afgeleverd. Op verzoek kreeg ik er een mandje brood bij, dat moet wat mij betreft standaard. De verse jus was al enige tijd ervoor geperst, verbeterpuntje. Huiswijn was OK, bediening idem, alles samen prijs/prestatie helemaal in orde.
Rvgj .
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2015
Super locatie, lekker eten, aardig personeel

Mooi restaurant op een super locatie, erg warme en gezellige sfeer in het restaurant

Ik had een heerlijke Sucade na aanrader van het personeel.
Na het eten begon er een gezellig feest met leuke muziek, ga zeker nog een keertje terug op vrijdag avond.
Sophie1991 .
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2015
Een paar weken gegeten bij het Westergasterras op donderdagavond. Ondanks dat het niet druk was in het restaurant, hing er een prettige sfeer. We aten de paddenstoelen risotto en de WGT burger. Eten was prima op smaak en het personeel was vriendelijk. Toen wij vroegen naar de wijnen, wilde we graag van te voren proeven, voordat we een keuze maakte. Dit was geen probleem! Wij hebben een prettige avond gehad en komen hier zeker terug! Echt een fijne hangplek.
R. M.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2015
Voorgerecht (Vitello Tonato) smaakte goed, de heilbot hier en daar wat flauwtjes, redelijk maar te simpel voor die prijs. Hoogtepunt was echter het desert. Een heerlijke cheesecake! Meestal lijkt het wel alsof je een pak boter zit weg te kauwen maar nu was alles in balans. Aanrader! Sfeer en locatie zijn leuk! Bediening is vriendelijk maar kan veel scherper! zelf een aantal keer moeten vragen om wat drinken is altijd een beetje armoe troef in een restaurant. Redelijk restaurant maar geen plek waar ik nog een keer naar toe zou gaan.
LDRVK .
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2015
NIET GAAN ETEN! Eten matig, binnen lawaaiig, maar vooral zoals andere recensies al melden zeer zeer slechte bediening. Wij gingen voor verjaardag van mijn man met groep van 12 incl 2 kinderen eten en werden door verschillende serveersters bediend die niets noteerden. Met als gevolg dat ze 4x iets waren vergeten en we om de betreffende gerechten/drank moesten vragen. Nadat 1 hoofdgerecht veel later kwam dan de 11 overige hoofdgerechten en men ter compensatie een gratis glas wijn aanbood, vergat de serveerster de ronde daarna mijn thee terwijl de rest wel drinken had. Zo schandalig slecht bediend, dat geloof je gewoon niet. Ook superslecht dat ze zich niets van kritiek aantrekken, want ik heb uiteraard na 4e keer gezegd dat ik het echt heel vervelend vond allemaal. Nauwelijks een reactie. Restaurant ook zeker niet kindvriendelijk, waren ze kindermenu's vergeten uit te delen (ook nog) en gaven de kids rauwe ui in de door ons gevraagde rauwkost als voorgerecht. Gewoon niet naar toe, deze mensen interesseert t werkelijk helemaal niets.
Sandia K.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2015
Op aanraden van een collega eindelijk beland bij Westergasterras. Lekker in de zon. We (3 personen) besloten om diverse gerechten te nemen. Zoals de Texas Ribs, King Crab, Mini Burger, Zomersalade, Zalm (steak tartaar) & Asperges (gegrild). We hebben heerlijk gegeten. En de porties waren prima. Service viel mee, dame lette niet altijd op. Jammer.
Op de donderdag wordt er voor het terras Summer Breeze Latin Night georganiseerd. Dus in de loop van de avond werd het drukker. Heerlijke sfeer, want er wordt muziek gedraaid en buiten wordt er gedanst.
Joost1986 .
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2015
Gisteravond hier gegeten met collega's uit het buitenland. Begonnen met Bitterballen en die waren top! Het eten was verder zeker niet verkeerd en iedereen had na afloop goed gegeten. Dat in combinatie met het goede weer en het gezellige terras maakt het dat je nog een keer terug wilt komen.

De enige kanttekening die ik wil maken is de dramatische bediening. Je moet werkelijk om alles vragen, de lege glazen en borden worden niet weg gehaald bij het brengen van nieuwe, geen kaart in het Engels ("ja, die hebben we wel, maar die ligt ergens achterin ver weg waar ik niet bij kan"), geen doekje over de tafel halen, geen servetten bij de bitterballen, etc.

Maargoed, dit lijkt mij verder dan ook het meest simpele probleem om op te lossen dus verder vind ik dit zeker een aanrader!
Anoniemmm .
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2015
Voor lunch een sandwich/broodje besteld voor 6 a 7 euro. Dan komt er 1 sneetje brood met beleg. Vond ik aan de karige kant. Broodje smaakte goed, maar is te weinig om als lunch aan te bieden. Heb er ook nog een keer gedineerd. Toen was het portie ook erg klein. Zeker als je vegetarisch eet, aangezien dat minder vult dan vlees.
Suzanne K.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2015
Het Westergasterras ligt op een prachtige locatie. Omgeven door veel groen pal naast de industriële gashouder en vlakbij het centrum. Met de vlonder aan het vijver heeft het zelfs iets weg van een strandtent, het is er met mooi weer dan ook heerlijk toeven. Er staan erg lekkere gerechten op de lunchkaart, Val's special, met forelfilet is een absolute aanrader.
Henk D.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2014
Het eten was typisch eetcafe met een gezonde twist, niet bijzonder maar best aardig. De kids vonden de pannenkoeken goed, de friet oké, wij waren matig enthousiast over de burger en quesadilla. Allerliefste bediening en het is tijdens de lunch echt zo'n lekkere hangplek.
Chris K.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2014
Leuke locatie, gezellige hoekjes, service slecht..

Met zijn zessen wezen lunchen vorige week op een zondagmiddag. Alles ging ok, maar helaas bleek dat de keuken ons bonnetje had laten vallen en deze vergeten waren. Daardoor meer dan anderhalf uur op ons eten zitten wachten...

Na dit gemeld te hebben werd het eten na ongeveer vijf minuten gebracht, zonder 'sorry' of iets van compensatie. Cobb salad was niet lekker en heel bitter. Burger was erg lekker.

Een foutje kan gebeuren, maar ze hadden best iets ter compensatie mogen aanbieden na zon ontzettend lange wachttijd. Daarom kom ik niet meer terug!
ABouma .
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2014
Gisteren hier een hapje gegeten in combinatie met een bezoekje aan Unseen dat werd gehouden in de Westergasfabriek. We bestelden kipburgers (13 euro voor een kleine burger en +-6 patatten met mayo) die niet helemaal gaar leken. Bediening was ook vrij apart. Meisje kwam onze drankjes brengen, wij vragen of we eten mogen bestellen. "Ja dat kan bij mijn collega, die moet je zelf even roepen." Jij werkt hier toch? Je kunt toch op zijn minst even aan je collega doorgeven dat onze tafel wil bestellen? Locatie is wel perfect, mooi pand en fijn terras.
Donkirk .
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2014
Mijn vriendin en ik hebben gisteren hier onderdak van de regen gezocht, en paar wijntjes gedronken en omdat het maar niet ophield met regenen, besloten hier te eten. Het was rustig op een maandag avond maar toch gezellig, lekker bij het open haard een wijntje met een plateau gerokte vis die perfect was. We hadden zin in vlees en besloten we de de tomahawk steak (900 gr. voor twee personen) te bestellen en een fles Piemonte. De ober zette een tafel voor ons klaar met brood, glazen, etc. En een half uur later liet ons weten dat het eten klaar was. We lieten de open hard achter en bij ons tafel lag een schaal die er fantastisch uitzag! Een enorme steak, met krieltjes uit de oven groene asperges en andere groente. Het vlees was echt grilled to perfection! Mals, rosé van binnen en met een lekkere korstje. De jus bij het vlees en de groenten was ook heerlijk, vol van smaak en heerlijk gekruid. De service was uitstekend en voor dat en dat prachtig schotel komen we zeker terug, Complimenten aan de chef!
Marjon I.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2014
Op een lekkere zomerse dag hier wezen dineren met wat vrienden. Mooie locatie, maar helaas was de rest niet echt wat we ervan verwacht hadden. Het duurde lang voordat we bediend werden, en moesten ook zelf om de kaart vragen. Vervolgens als borrelhapjes de kipstukjes, nacho's en zoete aardappel besteld. De kipstukjes hoorden pittig te zijn, maar waren dit bij lange na niet, en aan de zoete aardappel zat weinig smaak. Vervolgens dinergerechten besteld. Ik had zelf de penne arabiata, en vrienden hadden de thaise beef salade en de kipburger. De thaise beef salade smaakte goed, de kipburgers medium, maar de arabiata was niet lekker. Totaal niet pittig, smakeloos. Na dit te hebben aangegeven werd er goed op gereageerd door de bediening en hebben zij 1 van de 2 pasta's van de rekening gehaald. Al met al een gezellige avond gehad, maar als je uit eten gaat verwacht je toch iets meer dan wat we hier kregen.