Restaurant Wereldmuseum

Willemskade 25 3016 DM Rotterdam Nederland Kaart

Over restaurant Restaurant Wereldmuseum

Romantiek in Het Wereldmuseum

Alsof Het Wereldmuseum van Rotterdam op zichzelf niet boeiend genoeg is. Het museum over culturen van het heden en verleden heeft een restaurant met een eigen sfeer. De inrichting is gevuld met spullen van de collectie uit het museum, maar de ruimte heeft een eigen rustige en romantische setting.

Glas champagne

Zaterdag 18:00 - 21:30
Zondag

PiekB .
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Wederom gast bij het wereldmuseum. Wat een absoluut toprestaurant. 6 gangen (vega) verrassingsmenu met bijpassende even verrassende wijnen.
Wat een geweldige kwaliteit, afwisselend en perfect passend in het seizoen. Enorm vriendelijke gastvrijheid en fijne ambiance.
Dit is het beste restaurant in Rotterdam
FT A.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
Heerlijk 6 gangenmenu met wijnarrangement in ongedwongen sfeer met als topper de lagoestine en dessert, top!
Michael B.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2016
Afgelopen zaterdag voor het eerst bij dit restaurant gegeten . Qua sfeer is het formeel maar gelukkig wel Rotterdams . Het eten was super ! Een klein minpuntje was dat er was van de wijnfles in een glas zat , maar dit was netjes opgelost door een nieuwe fles. Al met al kan ik iedereen dit culinaire hoogtepunt aanraden !
Annemieke L.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2016
Via een winactie terecht gekomen bij dit
restaurant. een super ervaring! erg mooie ambiance, vriendelijk personeel, lekkere gerechten met bijpassende wijnen. wij komen zeker nog eens terug.
Arjan V.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Een restaurant waar alles klopt! Heerlijk verfijnde gerechten, geweldige wijnen en zeer kundig personeel. Perfecte akoestiek in combinatie met een open keuken. Top: de ongefilterde wijnen met uitleg, boterzachte edelhert en het toetje van vijgen en de aandacht voor alles van het personeel. Tip: de lekkernij bij de koffie kan beter....ik ben gek op zoet. Wij komen zeker terug!
Arjan V.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Het restaurant waar alles klopt! Heerlijke verfijnde gerechten, prachtige wijnen en zeer kundig personeel.
Top: originele ongefilterde wijnen met uitleg bij afgestemd op de vraag, edelhert en het toetje van vijgen.
Tip: lekkernij bij de koffie kan beter
Wij komen zeker terug!
André T.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2016
Al lang was het eten bij Wereldmuseum* in mijn verlanglijst geweest. De andere sterren restaurants in Rotterdam was ik reeds bij geweest. Eindelijk was ik afgelopen woensdag mijn wens in vervulling geweest. Mijn vorige reservering moest ik annuleren wegens familieomstandigheden. De zes gerechten waren lekker en verfijnd. Heel vriendelijke bediening en mooi sfeer. Aan het eind kreeg ik ook de beschrijvingen van de gerechten die ik had gekregen, bedankt hiervoor.
John V.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2016
prijs/kwaliteit is sinds de michelinster niet meer ok. Het eten was goed maar niet meer dan dat. Toen we een aanmerking hadden over het gebodene (na afloop van de maaltijd) was de reactie van de gastvrouw erg onverschillig en ze kwam met de opmeking dat als er iets niet goed was dat beter gedurende de maaltijd gezegd kon worden (klant is koning was voor haar een vreemd gegeven). Het zal lang duren voordat we er terug komen.
Beste,
Sinds er door de Guide Michelin een ster aan ons toegekend is zijn onze prijzen niet veranderd. We vinden het zeer spijtig dat u uw vergelijking met eerder als negatief verwoord. Wij probeerde u te informeren open te staan voor kritiek en dat wij hier zeker op het moment zelf het meeste mee kunnen doen, ten goede van uw beleving! We hopen u snel weer te mogen verwelkomen!
Robbert M.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2016
Helaas waren er minder gasten door de wegopbreking waardoor ook nog eens de telefoonlijn gebroken was. De ontvangst was prima en het diner verrukkelijk met allerlei tussendoor gerechten. Ook de start van een amuse was super.
Joyce D.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Gebruik gemaakt van de diner aanbieding waarbij een bubbel aankomst drankje zat. Wij zijn niet van de bubbels en vroegen een wissel naar een glas rode wijn. Geen probleem. Wijnarrangement alleen rood ging na wat overleg, de sommeliers moeten altijd wennen aan geen wit bij bepaalde gerechten, prima. Mooie gerechten en prima service. Jammer dat je geen idee hebt wat er in de andere vleugel aan het afspelen is. Schone en zeer lekker ruikende toiletten met handdoekjes.
Ris S.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2016
Normaliter is het eten prima, laatste keer vonden we het vlees iets te ver. Toen we dit aangaven kwam de ober met een rauw stuk vlees om aan te geven dat we ongelijk hadden. Ik vond dit niet passend.
Beste,
Dank dat u de tijd heeft genomen een stukje te schrijven alhoewel wij best schrikken van uw reactie.
Uw tafeldame gaf te kennen het vlees te gaar te vinden. Nadat wij u hebben uitgelegd dat zulk verwend Black Angus rund door voeding, luxe en rijping zo rijk in vetten is, en een langere zachte garing hierdoor zeer van belang is, had hij ook besloten de dame toch te verblijden met een extra portie met een garing zoals gewenst. De dame gaf te kennen dit heel attent te vinden en had ook na het genieten hiervan haar enthousiasme voor uitgesproken! U zult begrijpen dat uw reactie daardoor als een donder bij heldere hemel komt. Mocht u zich bij ons ooit niet juist behandeld voelen vernemen we dit graag tijdens het bezoek zelf zodat een fijne herinnering heeft en weet dat wij enkel goede bedoelingen hebben naar onze gasten.
Ortwin.costenoble .
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2016
Dit was een zeer onverwacht genoegen. De setting is niet zo formeel - al is het wel wat saai die grijze vestjes - en de gehele bediening is vriendelijk en waardeert ook jouw commentaar. Heerlijk eten met een breed smaakpalet. We hadden een 3-gangen all-inn diner (wat op zich minder is dan de normale 4 tot 8 a-la-carte) maar dat werd gecomplementeerd met twee amuses en twee varianten aan desserts met een koffieservies. Daarmee ben je een lekkere avond onder de pannen. Wat er uit de pannen komt is ook goed en origineel.
En met een zeer goed wijnkeuze erbij maakte het de hele avond af. Geen verrassingen aan het eind van water of koffie die nog wordt bijgerekend, dus wij hadden een heel goede prijs/kwaliteit. Maar voor de kwaliteit komen we graag nog een keer terug
Ineke V.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Onze 2e keer binnen korte tijd, mede omdat de eerste keer zo goed was bevallen. We werden herkend en zeer hartelijk begroet. Daarna ontspon zich een avond met heerlijke gerechten en vooral spannende wijnen. Wij zijn beiden liefhebbers van witte wijn en we hebben veel verrassends mogen proeven. Daarnaast combineerden die wijnen heel mooi met het fantastische eten. Veel verschillende smaken op het bord ook en een lust voor het oog. Enig kritiekpuntje was het dessert, dat was binnen deze rij gerechten opeens wat aan de zware kant met een vesting van knapperige rijst. Wel erg smakelijk. Verder is de bediening attent en prettig informeel, precies goed. Dit restaurant staat op onze lijst van favorieten!
Shavaskia .
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Gebruik gemaakt van de Iens deal. Heerlijk driegangenmenu! Menu werd aangepast omdat ik mijn vlees goed doorbakken wilde. Vis geserveerd gekregen in plaats van vlees omdat het doorbakken niet zo goed zou smaken. Helemaal goed! Wijnen pasten ook bij de geserveerde gerechten. Alles klopte. Mijn complimenten.
EduardArthur .
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
Gisteren onze 25 jaar jubileum gevierd. Alle borden waren met zorg opgemaakt. Verfijnde keuken, mooi in balans, een culinair avontuur! Bediening erg goed en vriendelijk. Wij hebben een leuke avond gehad.
Burak A.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2016
Eten was super. Combinatie met wijn was top. Bediening attent. Mooie decoratie. Er werd goed rekening gehouden met dieetwensen.
Hans H.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2016
Voor ons de eerste keer dat wij hier gegeten hebben. Het eten was heerlijk met verrassende gerechten en was mooi opgediend. De bediening was perfect en er werd rekening gehouden met allergie (noten) ter plekke werd dit aangepast. Wij komen hier zeker terug.
Rob V.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Goede porties, creatief en uitstekende kwaliteit. De locatie en uitstraling is uniek voor Rotterdam. De bediening is vriendelijk maar wel gejaagd.
Gurp .
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
Zalig gegeten, met name de amuses, bediening was prima en er werden behoorlijke wijnen geschonken. Kortom top avond gehad, zeker voor herhaling vatbaar.
Petrabeek .
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2016
Zeer aangename ambiance, bijzonder verfijnd eten, prachtig opgediend, 2 amuses en een tussendoor gerecht dat extra werd geleverd bij het 3- gangenmenu. Inclusief wijnarrangement een bijzonder goede kwaliteit prijs verhouding. Hele vriendelijke, vrolijke bediening.