Restaurant Wereldmuseum

Willemskade 25 3016 DM Rotterdam Nederland Kaart

Over het restaurant Restaurant Wereldmuseum

Romantiek in Het Wereldmuseum

Alsof Het Wereldmuseum van Rotterdam op zichzelf niet boeiend genoeg is. Het museum over culturen van het heden en verleden heeft een restaurant met een eigen sfeer. De inrichting is gevuld met spullen van de collectie uit het museum, maar de ruimte heeft een eigen rustige en romantische setting.

Glas champagne

Zaterdag 18:00 - 21:30
Zondag

Rosa K.
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2017
Gisteravond 21 maart voor het laatst genoten van de kookkunst van Wim en de witte brigade en de service van Ingrid, Sebastiaan en Wendy,
Robert was vrij. De 4 jaar heerlijk lunchen zijn voorbij. JAMMER.
Maar ik ga ze allemaal weer zien in andere restaurants binnenkort van 2 weet ik al waar ze heen gaan en 1 ben ik vergeten.

Het was een aanwinst voor het afbrokkelende wereldmuseum.

Rosa
André B.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2017
Jammer dat dit restaurant gaat verdwijnen. Ben er diverse keren geweest naar volle tevredenheid.
M F.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2017
Super lekker gegeten. Bediening en sfeer prima, vriendelijk en geen poeha
Loek W.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2017
Zo goed als direct na de opening van restaurant Wereldmuseum dineren wij er. Vanaf ons eerste bezoek waren wij direct verliefd op dit mooie restaurant. Vraag is dan alleen of de kwaliteit in de loop van de jaren ook hoog blijft. Daar hoeft niemand zich zorgen over te maken. Het is alleen maar beter en beter geworden.
Bijzonder is de zwarte brigade. In de eerste plaats is er weinig verloop. Wij zien steeds dezelfde gezichten en dat is heel fijn. In de tweede plaats maakt het echt niet uit wie de bediening doet aan de tafel. Allemaal, maar dan ook allemaal, zijn ze gastvrij, hartelijk, alert en willen jou een geweldige avond bezorgen. Dat zit ze in de genen.
Over de gerechten kunnen wij eindeloos schrijven. We zullen ons beperken tot en van de voorgerechten. Terrine van rundersucade. Met daarin/op verwerkt gegrilde eendenlever, duindoornbes, peterseliewortel en cashewnoot. Een explosie van mooie smaken en wij zijn verbaasd dat we aan het eind onze vingers nog hebben. Je zou ze erbij opeten. Onder leiding van Wim Severein (chefkok) komen de mooiste gerechten uit de keuken. Om erg blij van te worden.
We hebben eigenlijk zin om de dames en heren van de Michelin gids te bellen met de vraag: waar blijft nu toch die 2e ster voor het Wereldmuseum ? Zijn jullie vergeten die uit te reiken ?
Loek Wijchers
Ilona En Martijn R.
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2017
Wij hebben een heerlijke avond genoten in het Wereldmuseum. We hebben het viergangenmenu gekozen met bijpassende wijnen. De sommelier weet echt waar hij mee bezig is. De wijnen en bieren pasten perfect bij de gerechten. De snelheid zat er in het begin in. Toen we aangaven dat wij alle tijd hadden pasten ze de snelheid van uitserveren aan.
Jack D.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
Prima
De tafel van Aran V.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2017
We hebben een heerlijke avond gehad waarbij we genoten hebben van het 6 gangen menu. Attente en vriendelijke bediening in een stijlvolle en ontspannen ambiance. De gerechten waren van goede kwaliteit, zoals mag worden verwacht. Prettige wijn/spijs combinaties. Het bier dat op enig moment geschonken werd in plaats van wijn combineerde goed met de eendenlever in het gerecht. Complimenten voor deze keuze. Het prijsniveau is gunstig ten opzichte van de kwaliteit van de gerechten en de wijnen.
Leontine S.
Afgelopen vrijdag heerlijk gegeten in Restaurant Wereldmuseum. Naast het lekkere eten ook mijn complimenten voor de inrichting. Er zijn lekkere stoelen, waardoor je heerlijk ontspannen zit. Geen moeilijke hoge krukken. De bediening is erg vriendelijk en voorkomend. Al met al een fijn avond gehad. Het aanbevelen waard.
Joyce D.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2017
We hadden wel eens een diner aanbieding gedaan met goed resultaat en waren erg benieuwd naar het a la carte diner dus besloten om te gaan dineren en het was heerlijk. Er was net een nieuwe kaart en alles leek ons wel wat. Na overleg met de zeer enthousiaste restaurantmanager Ingrid Buikema ( hebben we even opgezocht) besloten om de porties iets aan te passen en ook de prijs zodat we alles konden proeven. Geweldige eet ervaring wederom en leuke bediening. Wij waren relatief vroeg en dan merk je dat het uitserveren iets te snel gaat en naar gelang het drukker aan het worden is gaat dat beter maar ik weet zeker als we hadden verzocht om een beetje langzamer, had dat ook geen probleem geweest, Om toch even te zeuren 1 puntje van kritiek en die is heel persoonlijk, wij misten armleuningen aan de iets te zachte stoeltjes. Dit restaurant is zeker een aanrader en wij gaan vast nog een keer.
David B.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2017
Vanaf de binnenkomst één erg fijne avond gehad. Het restaurant is gevestigd op een mooie locatie in een historisch gebouw. Bediening is vriendelijk, professioneel, maar heeft een ongedwongen kwaliteit waardoor je direct een goed gevoel krijgt. Het eten is uitdagend, mooi opgemaakt en erg lekker. Een aanrader voor een avondje uit.
Patricia R.
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2017
Het is een top kwaliteit restaurant, het eten was heerlijk, goede smaken, bijzondere texturen en mooie opmaak. De wijnkaart is zeer uitgebreid, daarvan hebben we een Chileense wijn gekozen van 2003! Uitstekend.
De sfeer was rustig, ideaal voor een leuke gesprek en van elkaar te genieten.We missen misschien wat achtengrond muziek. Maar het is zeker een aanrader, we komen graag terug.
Frederik B.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Goed gegeten, prachtige ligging, vriendelijke jonge bediening.
Filip P.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2017
TECHNISCH GOED KLAARGEMAAKT, maar een beetje meer variatie in presentatie zou mogen voor een sterrenrestaurant, en zeer aparte keuze in passende wijnen bij menu die zeker niet bi iedereen in de smaak zal vallen.
its V.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2016
prima lunch met effectieve vriendelijke service
PiekB .
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Wederom gast bij het wereldmuseum. Wat een absoluut toprestaurant. 6 gangen (vega) verrassingsmenu met bijpassende even verrassende wijnen.
Wat een geweldige kwaliteit, afwisselend en perfect passend in het seizoen. Enorm vriendelijke gastvrijheid en fijne ambiance.
Dit is het beste restaurant in Rotterdam
Ferdinand T.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
Heerlijk 6 gangenmenu met wijnarrangement in ongedwongen sfeer met als topper de lagoestine en dessert, top!
Michael B.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2016
Afgelopen zaterdag voor het eerst bij dit restaurant gegeten . Qua sfeer is het formeel maar gelukkig wel Rotterdams . Het eten was super ! Een klein minpuntje was dat er was van de wijnfles in een glas zat , maar dit was netjes opgelost door een nieuwe fles. Al met al kan ik iedereen dit culinaire hoogtepunt aanraden !
Annemieke L.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2016
Via een winactie terecht gekomen bij dit
restaurant. een super ervaring! erg mooie ambiance, vriendelijk personeel, lekkere gerechten met bijpassende wijnen. wij komen zeker nog eens terug.
Arjan V.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Een restaurant waar alles klopt! Heerlijk verfijnde gerechten, geweldige wijnen en zeer kundig personeel. Perfecte akoestiek in combinatie met een open keuken. Top: de ongefilterde wijnen met uitleg, boterzachte edelhert en het toetje van vijgen en de aandacht voor alles van het personeel. Tip: de lekkernij bij de koffie kan beter....ik ben gek op zoet. Wij komen zeker terug!
Arjan V.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Het restaurant waar alles klopt! Heerlijke verfijnde gerechten, prachtige wijnen en zeer kundig personeel.
Top: originele ongefilterde wijnen met uitleg bij afgestemd op de vraag, edelhert en het toetje van vijgen.
Tip: lekkernij bij de koffie kan beter
Wij komen zeker terug!
André T.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2016
Al lang was het eten bij Wereldmuseum* in mijn verlanglijst geweest. De andere sterren restaurants in Rotterdam was ik reeds bij geweest. Eindelijk was ik afgelopen woensdag mijn wens in vervulling geweest. Mijn vorige reservering moest ik annuleren wegens familieomstandigheden. De zes gerechten waren lekker en verfijnd. Heel vriendelijke bediening en mooi sfeer. Aan het eind kreeg ik ook de beschrijvingen van de gerechten die ik had gekregen, bedankt hiervoor.