Restaurant Wereldmuseum

Willemskade 25 3016 DM Rotterdam Nederland Kaart

Over het restaurant Restaurant Wereldmuseum

Romantiek in Het Wereldmuseum

Alsof Het Wereldmuseum van Rotterdam op zichzelf niet boeiend genoeg is. Het museum over culturen van het heden en verleden heeft een restaurant met een eigen sfeer. De inrichting is gevuld met spullen van de collectie uit het museum, maar de ruimte heeft een eigen rustige en romantische setting.

Glas champagne

• Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
Prima
De tafel van Aran V.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2017
We hebben een heerlijke avond gehad waarbij we genoten hebben van het 6 gangen menu. Attente en vriendelijke bediening in een stijlvolle en ontspannen ambiance. De gerechten waren van goede kwaliteit, zoals mag worden verwacht. Prettige wijn/spijs combinaties. Het bier dat op enig moment geschonken werd in plaats van wijn combineerde goed met de eendenlever in het gerecht. Complimenten voor deze keuze. Het prijsniveau is gunstig ten opzichte van de kwaliteit van de gerechten en de wijnen.
Leontine S.
Afgelopen vrijdag heerlijk gegeten in Restaurant Wereldmuseum. Naast het lekkere eten ook mijn complimenten voor de inrichting. Er zijn lekkere stoelen, waardoor je heerlijk ontspannen zit. Geen moeilijke hoge krukken. De bediening is erg vriendelijk en voorkomend. Al met al een fijn avond gehad. Het aanbevelen waard.
Joyce D.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2017
We hadden wel eens een diner aanbieding gedaan met goed resultaat en waren erg benieuwd naar het a la carte diner dus besloten om te gaan dineren en het was heerlijk. Er was net een nieuwe kaart en alles leek ons wel wat. Na overleg met de zeer enthousiaste restaurantmanager Ingrid Buikema ( hebben we even opgezocht) besloten om de porties iets aan te passen en ook de prijs zodat we alles konden proeven. Geweldige eet ervaring wederom en leuke bediening. Wij waren relatief vroeg en dan merk je dat het uitserveren iets te snel gaat en naar gelang het drukker aan het worden is gaat dat beter maar ik weet zeker als we hadden verzocht om een beetje langzamer, had dat ook geen probleem geweest, Om toch even te zeuren 1 puntje van kritiek en die is heel persoonlijk, wij misten armleuningen aan de iets te zachte stoeltjes. Dit restaurant is zeker een aanrader en wij gaan vast nog een keer.
David B.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2017
Vanaf de binnenkomst één erg fijne avond gehad. Het restaurant is gevestigd op een mooie locatie in een historisch gebouw. Bediening is vriendelijk, professioneel, maar heeft een ongedwongen kwaliteit waardoor je direct een goed gevoel krijgt. Het eten is uitdagend, mooi opgemaakt en erg lekker. Een aanrader voor een avondje uit.
Patricia R.
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2017
Het is een top kwaliteit restaurant, het eten was heerlijk, goede smaken, bijzondere texturen en mooie opmaak. De wijnkaart is zeer uitgebreid, daarvan hebben we een Chileense wijn gekozen van 2003! Uitstekend.
De sfeer was rustig, ideaal voor een leuke gesprek en van elkaar te genieten.We missen misschien wat achtengrond muziek. Maar het is zeker een aanrader, we komen graag terug.
Frederik B.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Goed gegeten, prachtige ligging, vriendelijke jonge bediening.
Filip P.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2017
TECHNISCH GOED KLAARGEMAAKT, maar een beetje meer variatie in presentatie zou mogen voor een sterrenrestaurant, en zeer aparte keuze in passende wijnen bij menu die zeker niet bi iedereen in de smaak zal vallen.
its V.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2016
PiekB .
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Wederom gast bij het wereldmuseum. Wat een absoluut toprestaurant. 6 gangen (vega) verrassingsmenu met bijpassende even verrassende wijnen.
Wat een geweldige kwaliteit, afwisselend en perfect passend in het seizoen. Enorm vriendelijke gastvrijheid en fijne ambiance.
Dit is het beste restaurant in Rotterdam
Ferdinand T.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
Heerlijk 6 gangenmenu met wijnarrangement in ongedwongen sfeer met als topper de lagoestine en dessert, top!
Michael B.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2016
Afgelopen zaterdag voor het eerst bij dit restaurant gegeten . Qua sfeer is het formeel maar gelukkig wel Rotterdams . Het eten was super ! Een klein minpuntje was dat er was van de wijnfles in een glas zat , maar dit was netjes opgelost door een nieuwe fles. Al met al kan ik iedereen dit culinaire hoogtepunt aanraden !
Annemieke L.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2016
Via een winactie terecht gekomen bij dit
restaurant. een super ervaring! erg mooie ambiance, vriendelijk personeel, lekkere gerechten met bijpassende wijnen. wij komen zeker nog eens terug.
Arjan V.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Een restaurant waar alles klopt! Heerlijk verfijnde gerechten, geweldige wijnen en zeer kundig personeel. Perfecte akoestiek in combinatie met een open keuken. Top: de ongefilterde wijnen met uitleg, boterzachte edelhert en het toetje van vijgen en de aandacht voor alles van het personeel. Tip: de lekkernij bij de koffie kan beter....ik ben gek op zoet. Wij komen zeker terug!
Arjan V.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Het restaurant waar alles klopt! Heerlijke verfijnde gerechten, prachtige wijnen en zeer kundig personeel.
Top: originele ongefilterde wijnen met uitleg bij afgestemd op de vraag, edelhert en het toetje van vijgen.
Tip: lekkernij bij de koffie kan beter
Wij komen zeker terug!
André T.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2016
Al lang was het eten bij Wereldmuseum* in mijn verlanglijst geweest. De andere sterren restaurants in Rotterdam was ik reeds bij geweest. Eindelijk was ik afgelopen woensdag mijn wens in vervulling geweest. Mijn vorige reservering moest ik annuleren wegens familieomstandigheden. De zes gerechten waren lekker en verfijnd. Heel vriendelijke bediening en mooi sfeer. Aan het eind kreeg ik ook de beschrijvingen van de gerechten die ik had gekregen, bedankt hiervoor.
John V.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2016
prijs/kwaliteit is sinds de michelinster niet meer ok. Het eten was goed maar niet meer dan dat. Toen we een aanmerking hadden over het gebodene (na afloop van de maaltijd) was de reactie van de gastvrouw erg onverschillig en ze kwam met de opmeking dat als er iets niet goed was dat beter gedurende de maaltijd gezegd kon worden (klant is koning was voor haar een vreemd gegeven). Het zal lang duren voordat we er terug komen.
Beste,
Sinds er door de Guide Michelin een ster aan ons toegekend is zijn onze prijzen niet veranderd. We vinden het zeer spijtig dat u uw vergelijking met eerder als negatief verwoord. Wij probeerde u te informeren open te staan voor kritiek en dat wij hier zeker op het moment zelf het meeste mee kunnen doen, ten goede van uw beleving! We hopen u snel weer te mogen verwelkomen!
Robbert M.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2016
Helaas waren er minder gasten door de wegopbreking waardoor ook nog eens de telefoonlijn gebroken was. De ontvangst was prima en het diner verrukkelijk met allerlei tussendoor gerechten. Ook de start van een amuse was super.
Joyce D.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Gebruik gemaakt van de diner aanbieding waarbij een bubbel aankomst drankje zat. Wij zijn niet van de bubbels en vroegen een wissel naar een glas rode wijn. Geen probleem. Wijnarrangement alleen rood ging na wat overleg, de sommeliers moeten altijd wennen aan geen wit bij bepaalde gerechten, prima. Mooie gerechten en prima service. Jammer dat je geen idee hebt wat er in de andere vleugel aan het afspelen is. Schone en zeer lekker ruikende toiletten met handdoekjes.
Ris S.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2016
Normaliter is het eten prima, laatste keer vonden we het vlees iets te ver. Toen we dit aangaven kwam de ober met een rauw stuk vlees om aan te geven dat we ongelijk hadden. Ik vond dit niet passend.
Beste,
Dank dat u de tijd heeft genomen een stukje te schrijven alhoewel wij best schrikken van uw reactie.
Uw tafeldame gaf te kennen het vlees te gaar te vinden. Nadat wij u hebben uitgelegd dat zulk verwend Black Angus rund door voeding, luxe en rijping zo rijk in vetten is, en een langere zachte garing hierdoor zeer van belang is, had hij ook besloten de dame toch te verblijden met een extra portie met een garing zoals gewenst. De dame gaf te kennen dit heel attent te vinden en had ook na het genieten hiervan haar enthousiasme voor uitgesproken! U zult begrijpen dat uw reactie daardoor als een donder bij heldere hemel komt. Mocht u zich bij ons ooit niet juist behandeld voelen vernemen we dit graag tijdens het bezoek zelf zodat een fijne herinnering heeft en weet dat wij enkel goede bedoelingen hebben naar onze gasten.