Over restaurant Restaurant Welp

De gezelligste straat van Eindhoven

Welkom bij restaurant Welp, waar het motto is ‘een knipoog naar toen met de toegankelijkheid van vandaag’. Deze instelling zorgt voor een gezellige en informele sfeer waarin je makkelijk een avondje kan blijven plakken. Dit knusse restaurant bevindt zich aan de Kleine Berg in Eindhoven, oftewel de gezelligste straat van de stad. Zet hier een stap over de drempel en je bent verkocht! Niet alleen door de heerlijke geuren, maar ook door de ontvangst van het vriendelijke personeel!

Meer informatie over restaurant Restaurant Welp

• : Gratis parkeren in de buurt & Betaald parkeren in de buurt

Maandag t/m Zondag vanaf 12:00

• Af te huren , Airconditioning , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
7,1
Lang
Hubert-Jan E.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
We hadden gereserveerd bij de Welp, waarbij men ons vroeg om zo mogelijk wat vroeg te komen, omdat onze tafel om 20.00 uur weer vrij moest zijn voor een andere reservering. Dit kwam ons goed uit, want wij moesten nog naar een verjaardag eb gaven dit duidelijk aan. Er werd snel een lekkere sauvignon gebracht een ook de proeverij voor twee personen. Die was overigens heerlijk, met name de kroketjes. Echter daarna bleef het 'stil'. De hoofdgerechten bleven maar uit. Desgevraagd zei de serveerster, dat het wel was doorgegeven aan de keuken maar zij het niet hadden doorgekregen. Dit lange wachten overigens zonder excuus of een gebaar een wijntje / koffie van het huis, was wel een domper. De hoofdgerechten (runderbavetje/zalm van gril) waren overigens ook weer heerlijk.
Prisca .
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2016
Al een aantal keren gegeten bij Welp en alle keren prima! Prima keuken, goede prijs-kwaliteit verhouding, leuke ontspannen ambiance en vriendelijk personeel. Pluspunt is dat je verschillende wijnen per glas kunt bestellen en niet alleen de huiswijn. De garnalenkroketjes zijn mijn favoriet.
Speedter .
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
In het weekend gelunched bij Welp, maar hier werden we allerminst hartelijk ontvangen door de chagrijnige gastheer ("kan ik u helpen?!?"). Drankjes werden snel opgenomen maar het serveren duurde en bleef maar duren. Als lunch voor de steak tartaar en pasteitje gegaan en dit was er nog eerder dan de drankjes.... Het glas kraanwater is helemaal niet op onze tafel aangekomen.

Qua smaak waren beide gerechten nogal vlak en van de steak tartaar (16,95!!!) had ik toch echt meer verwacht (bv verse friet, een salade etc). Drie kleine ronde vormpjes met 3 kwartel eitjes, wat garnering en truffel mayo. Dit kan echt niet!
De ragout bij het pasteitje was lekker, maar het pasteitje zelf was meer een dekseltje en nog een kapje, maar zeker geen pasteitje. Verder hadden we beide echt nog trek na deze twee gerechten....

Kortom overpriced eten in een gezellige setting met een gastheer die het liever over z'n pouleermachine heeft dan gasten helpt....

Saskia T.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Ondanks dat het eten goed was, hebben we een afschuwelijke avond gehad. Aan het tafeltje naast ons zat een erg luidruchtig gezelschap die blijkbaar al klaar waren met eten maar nog uren bleven nadrinken. Ze werden steeds luidruchtiger, gingen buiten roken en kwamen met vrienden aanzetten die bijschoven en zo bijna op onze schoot zaten. De bediening zei hier niets van, bleef die tafel van drank voorzien. Wij zijn een tafel opgeschoven en de gasten waar we toen naast kwamen zitten zeiden ' eindelijk rust' . Ook zij hadden last van de groep. We konden elkaar inderdaad eindelijk verstaan. Maar de groep breidde zich uit, rust was van korte duur, weer verkast maar bediening zei er niets van en kwamen ook niet langs om koffie of thee op te nemen. Uiteindelijk naar kassa gelooen waar ons werd gevraagd of we een fijne avond hadden gehad. Uitgelegd waarom niet en er kon alleen een sorry hoor van af. De luidruchtige gasten kwamen er bij staan en gaven eerst hun sorry maarvervolgens vlogen ons de verwensingen om de oren. Ook toen greep de bediening niet in. We hebben de rekening betaald, met gemengde gevoelens, maar 1 ding is zeker; je ziet ons niet terug. Maar als dit restaurant liever een café wilt zijn dan zijn jullie op de goede weg.
Suzzz .
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Wat een toptentje! We kwamen alleen voor een nagerecht na een concert en die waren verrukkelijk. Bediening super enthousiast en meedenkend.
Volgende keer lunchen we bij Welp. En de keer erna dineren!
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2016
Gezellig restaurant met super lekker eten toch een rare nasmaak.
Binnen 10 minuten had de ober al 3x zijn excuus aangeboden, had de bestelling van drinken niet goed verstaan. Bij karaf water kwam hij met een klein flesje aan. Volgens hem hadden ze geen karaf (kraan) water dus moest ik een grote fles water bestellen. Vervolgens bij het bestellen van een maaltijdsalade maakte hij de opmerking dat dat niet kon terwijl op de kaart bij de lunch alleen een 'vanaf' tijd staat en geen 'tot' tijd. Toen hij het ging navragen kon het toch wel. Niet echt positief gevoel voor de lijners onder ons. Al met al niet een restaurant waar we nog eens naar toe zouden gaan, voor één keertje prima.
Danielle B.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2016
Restaurant Welp is een sfeervol restaurant waar je lekker en goed kunt eten in een ongedwongen sfeer. Het personeel is heel vriendelijk en het eten is goed verzorgd. Leuk is dat je de gerechten kunt uitkiezen uit een 'Magazine', met informatie over het restaurant, de gerechten en het personeel. Heel erg origineel! Ik heb heerlijk gegeten, met name het nagerecht was uit de kunst!! Kortom het was een absolute aanrader en ik kom graag nog eens terug!
Eric T.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2015
Uiterst vriendelijk personeel ontving ons (3 personen) en we hebben heerlijk gegeten.

Ongeveer alle wijnen waren per glas te bestellen, dat was erg prettig.

Als voorgerecht was er een proeverij van circa vier voorgerechtjes via het 'shared dining concept' (de zalm was mijn favoriet); als hoofdgerecht had ik een ossenhaas, perfect gegaard zoals gevraagd (medium rare) en voldoende vergezeld door groenten die ook goed waren qua garing. Nagerecht was weer een proeverij, met vier kleine nagerechtjes per persoon.

Het was een heerlijke en bijna overdadig menu, en werkelijk alles was heerlijk bereid. Rekening houden met een noten-allergie was geen enkel probleem. We gaan zeker terugkomen.

Prijs/kwaliteit verhouding is erg goed, en het personeel is heel toegankelijk en vriendelijk.
Makadejo .
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2015
Heerlijk gegeten met 4 personen, in een gezellig bijna huiskamerachtig decor.
mooie voorgerechten, zeker de proeverij was prima.
Ook het hoofdgerecht van vis tot hertenbiefstuk was, op de iets te zure saus bij de vis, was
als een schilderij op het bord.
Min punt vinden wij dat je bij de voortreffelijke wijnen je ook nog € 5,50 voor een fles water moest betalen en dat in Nederland, waar je juist naast je wijn een glas water behoort te krijgen.
Beste,
Goed om te horen dat jullie lekker hebben gegeten. Wij serveren ook een glaasje water uit de kraan, geen enkel probleem. Alleen voor een fles water moeten wij wel iets rekenen. Door onze scherpe prijzen van de wijnen hebben we geen ruimte meer om flessen water aan te bieden.
mvg, Mark
Franca K.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2015
Erg sfeervol en mooi ingericht; leuk om rond te kijken naar de details. Eten heerlijk, mooi opgemaakte borden, goede hoeveelheden. Wij hadden alle vier het viergangen verrassingsmenu.
Service was een beetje dubbel. Bij ontvangst heel enthousiast en vriendelijk. Vervolgens kwam de tweede gang pas na een uur en de derde waren ze ook vergeten. Tijdens de derde gang komen 4 verschillende medewerkers vragen of alles naar wens is. Het dessert komt vervolgens direct na de derde gang; daar zat echt maar 3 minuten tussen.
TY 5.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2015
Karakteristiek en informeel stadsrestaurant in een van de gezellige oude straten van Eindhoven. Originele presentatie van de menukaart in een eigentijds tijdschrift. We kozen voor het driegangen Welp-menu. Dit bleek een goede start te zijn met een heerlijke proeverij van verschillende voorgerechten: knoflook-gourgette soep, garnalenkroket, oosterse zalm met wasabi en gerookte eendenborst. Het hoofdgerecht bestond uit malse en perfect gegaarde ossenhaas met truffelroomsaus, gegrilde groenten en gebakken roseval aardappelen. Daarbij een heerlijk glas valpolicella ripasso. Het dessert was wederom een proeverij met een perfect gemaakt lopend chocoladetaartje met vloeibare chocolade, een parfait van banaan met karamelcrème en gekarameliseerde banaan en een crème van vanille met pistache espuma. De gerechten waren heerlijk van smaak en de opmaak was goed verzorgd.
De bediening was vriendelijk. Een restaurant dat zeker de moeite waard is.
TonEmm .
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2015
Lunch genoten bij restaurant Welp. Eerst een kopje koffie op het terras aan de trendy, maar wat lawaaierige Kleine Berg. Mooi en goed ziitend terras meubilair, lekkere koffie en capu.
Binnen in sfeervol, ruim opgezet restaurant plaatsgenomen in rondzit. Losse stoel (imitatie Eames) zat heerlijk, bank iets minder comfortabel. Keuze uit lunchkaart ruim voldoende. Club sandwich heerlijk, bruin brood (eigen keus) iets te droog en hard. Heezer geitenkaas mooi zacht en smaakvol. Leuk de huisgemaakte frietschilfers. Bediening was prettig, rustig en heel vriendelijk. Prijs-kwaliteit (gerechten rond 10 euro) is goed.
Janneke J.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2015
Lekker buiten gegeten, een variatie van vier voorgerechten voor twee personen plus een gedeelde biefstuk. Erg lekker! Vriendelijke en behulpzame bediening. Een aanrader!
wout K.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2015
Ik geef niet gauw een negen voor een lunch, maar de lunch bij welp was superieur, een heerlijke hamburger met zelfgemaakte frites en mijn vrouw had salade met gerookte eend, en was zeer enthousiast.
Een heerlijke witte wijn voor mijn vrouw, terwijl ik een gin tonic bestelde zo lekker als ik nog nooit heb gedronken. De service was charmant en goed. Uitstekende koffie toe. Een absolute aanrader.
Zweedse_chef .
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2015
Met klein gezelschap hier lekker gegeten. Inrichting is ruim, modern en sfeervol verlicht. Zachte muziek op de achtergrond maak het tot een prima omgeving om te dineren. De kaart biedt voldoende gerechten die netjes opgemaakt worden opgediend. De enige prangende vraag aan het einde van de avond betrof de garnalenkroketten die ik als voorgerecht genomen had. Volgens de kaart de lekkerste van Eindhoven (of hadden ze een prijs gewonnen?). Ergo, de verwachtingen waren hooggespannen, maar ze vielen tegen. Glorieuze (prijs)winnaars waren het niet. De truffelsaus bij kalfssukade had wat minder zout gemogen. Het chocoladetaartje als desert was uitstekend.
Danielle .
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2015
Heerlijk gegeten bij Welp, we hebben het verassingsmenu genomen en een fles wijn van de kaart besteld. Uitstekende bediening en mooie aankleding. Echt een aanrader!
Mo2000 .
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2014
Heerlijk gegeten. Een goed gebakken kalfsoester met perfect gegaarde groenten! En zeker dat laatste is uniek en kom ik niet vaak tegen in gelijksoortige restaurants. Ook geen bergen friet gelukkig, waardoor het dessert (running chocolatecake, mmmmmmmmmmm) niet tot een overvolle maag met buikpijn leidde. Bediening daarbij erg vriendelijk! Beslist een aanrader.
Rien D.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2014
Leuk restaurant met prima bediening. Prijs kwaliteitsverhouding kan beter. Eten is OK. Maar alles wordt betaald. Frietjes, brood vooraf, water op tafel.
Vooraf rund op zijn Indisch, gewoon lekker, en als hoofdgerecht gamba met coquille, met bij betaling. OK maar niet bijzonder.
Al met al zeker geschikt voor een gezellig avondje.
Sandra1981 .
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2014
Voor de tweede keer gegeten bij Welp en wederom erg lekker (07-06-2014). Zowel voor als na de proeverij besteld waarbij je je vingers aflikte. De dame in de bediening was erg vriendelijk en enthousiast, de heer mag iets beter zijn best doen om gastvrij over te komen.
Jammer dat je een (prijzige) fles water krijgt als je een kan besteld (bij je wijntjes!). Friet moet je bijbestellen en was enigszins droog (hadden ambachtelijke frieten verwacht en geen dierpvriesfriet) Op het eten verder niets aan te merken, konden heerlijk buiten zitten en de prijzen zijn redelijk.
Hans H.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2014
restaurant welp , een heerlijk avondje dineren in een fijne ambiance , alles
was erg goed verzorgt ,het 4 gangen menu gekozen , met als eerste voorgerecht gamba's overheerlijk bereid en mijn dinerpartner ging voor de carpaccio mooi opgemaakt en van goede smaak en uitstekende kwaliteit. het tussen gerecht een cocktail van Hollandse garnalen,en mijn tafelgenoot de gamba's, hoofdgerecht sliptong en coquilles voor mijn partner, dit ter tafel gebracht met een mooie salade ,perfect, de vierde gang hebben overgeslagen ,en alleen een lekkere koffie genomen . en wat ons op viel bij de rekening er stond een 3 gangen menu op , goed bezig mijnheer welp. bedankt ,een restaurant om terug te keren hans en marjolijn