Restaurant Waters of the World (Fontana Resort Bad Nieuweschans)

Weg naar de Bron 3-9 9693 GA Nieuweschans Nederland Kaart

Over het restaurant Restaurant Waters of the World (Fontana Resort Bad Nieuweschans)

Overheerlijke ervaring bij Waters of the World

Dit restaurant bevindt zich in het hotel van Fontana Resort Bad Nieuweschans, één van de meest uitgebreide Wellness Resorts van Nederland met eigen thermale bron. Chef-kok Stefan Steinigeweg en zijn brigade werken uitsluitend met verse en duurzame producten, bij voorkeur van lokale producenten en uit eigen (kruiden)tuin. Gastheer Erik Lokken (sommelier/tea-master) zorgt er met zijn team voor dat je een overheerlijk culinair avondje uit beleeft. Met bijpassende wijnen die ook per glas verkrijgbaar zijn en bijzondere mineraalwaters die je op de uitgebreide waterkaart vindt. Tijdens de lunch in Waters of the World hanteren zij een kleine kaart. Graag verwijzen wij je hiervoor naar de website.

Meer informatie over restaurant Restaurant Waters of the World (Fontana Resort Bad Nieuweschans)

Maandag t/m zondag 07:00 - 21:00
- Ontbijt 07:00 - 10:30

• Af te huren , Airconditioning , Bar , Engels gesproken , Invalidentoilet , Lift aanwezig , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Yvonne V.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2017
Erg genoten bij dit restaurant, heerlijke en uitdagende gerechten die prachtig opgemaakt geserveerd worden.
darling2 .
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2017
Na een lange tijd weer eens gegeten in waters of the world. Met z'n vieren een gezellige avond uit gepland. het ontvangst was hartelijk en we werden meegenomen naar de serre. Het restaurant was nog in kerstsferen wat een gezellige sfeer gaf. Voor de keuze van de kaart werden we verwend met kleine hapjes zoals een muffin van Groninger mosterd met appel gel en kaas kroepoek. Nadat we een keuze uit de kaart gemaakt hadden volgde een lekkere amuse en biologisch brood met regionale bijlage(n). De eerste gerechten kwamen ter tafel en waren dan ook heerlijk het betrof 3 bereidingen van gans en voor de andere tafelgenote zalm met quinoa. het tussen gerecht was met coquilles en buikspek en werd begeleid met een viognier een erg lekkere combinatie. het hoofdgerecht waren voor 2 van de 4 bavette met kalf sukade en voor de andere 2 hertenbiefstuk met mispel jus. de garnituren van de hert waren iets drogend en had wat ons betreft iets meer jus mogen hebben. de andere gerechten waren top. de begeleidende wijnen waren dan ook weer goed. we weten nog een enira bessa te noemen uit Bulgarije. het dessert was ook heerlijk we kozen voor de combinatie van chocolade en gepocheerde banaan. voortreffelijk. 1 tafelgenote koos voor de kaas plateau. afgesloten met koffie en bonbons uit eigen keuken. Samenvattend hebben we een super avond gehad en de prijs viel ons reuze mee voor het gebodene
Sander V.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
Ik vond de recensies hier toch wel erg positief dus dachten we proberen het ook is. Restaurant erg netjes en door de verdeelde ruimtes ook rustig. Bediening was heel vriendelijk. Het eten wat we kregen smaakte grotendeels ok maar was kwa hoeveelheid echt onder de maat. We namen bijde een 4 gerechte menu en begonnen met het bouillon dat was erg lekker van smaak. 2e voorgerecht wildzwijn daar zat preischuim bij maar dat stonk en smaakte naar blauwe kaas. Omdat we dat toch Ff melde kregen we daarvoor gratis drinken wat we heel netjes vonden. Hoofdgerecht was herte biefstuk en heilbot bijde gerechten smaakte opzich best ok. Dessert gekonfijte banaan smaakte alles goed wat op het bordje lag behalve de konfijte banaan :P ik had yoghurt ijs met appel en nog wat andere dingen. Dat alles smaakte ook goed. Samenvatting eten was ok maar zeker niet voor dat geld. Service en locatie erg netjes en goed.
D F.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Hier eten was voor mij een feeste voor mijn smaakpupillen! De Ice-tea werd gemaakt van ijs en verse hete thee op een heerlijke siroop. En live voor mijn ogen klaargemaakt met een heldere en leuke uitleg. De uiensoep was heerlijk en vers en de andere gerechten ook. Het leek wel steeds lekkerder te worden. En het zag er ook allemaal heerlijk uit. Ik was positief verbaasd! Ook de bediening was kundig, fijn en voorzien van een dosis humor. Heb er heerlijk en leuk gegeten! Ik kom zeker weer eens eten!
Butenposter .
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2016
Wij hebben hier gegeten tijdens ons bezoek aan Fontana Resort. Voor de eerste gang kozen wij beide voor een tomatenvelouté. Er wordt heel veel aandacht besteed aan de presentatie, zo krijg je de velouté aan tafel ingegoten in je bord. Minpunt is dat de velouté door de presentatie gewoon lauw was, ondanks de smaak (die echt wel goed was). De keuze voor de tweede gang was biefstuk medaillons voor mevrouw en voor mij Rouleau van scharrelhoen, beide vielen overigens uitstekend in de smaak. We sloten af met een nagerecht. Onze indruk is dat hier echt heel goed gewerkt wordt, de bediening probeert op een heel ontspannen manier de gasten 't naar de zin de maken. De algemene sfeer is dan ook vriendelijk en men heeft de tijd voor de gasten.
Lammy H.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2016
We hebben ons laten verassen door de koks , chef Stefan steinigeweg en z'n mannen, 5 gangen verassings menu met een bijpassende wijn, uitgezocht door Erik lokken , sommelier , en toegelicht door L. Zuidema , bediening . De gerechten zijn fijn van smaak , vers , en lekkere combinaties , vooral de zwaardvis , deze was erg lekker en zeker niet droog ! Goed bereid en met die heerlijk van smaak gemaakte couscous eronder , waar ik zeker t recept van moet hebben ;)! Verder werd vis en vlees afgewisseld en een heerlijk nagerecht vers bereid , koffie, en de thee aan tafel gemaakt , met lekkernijen , kon het niet op ! Echt een avondje uit !
Karin T.
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2016
We hebben ons laten verrassen door de chefs. Het was wederom geweldig, heerlijk gegeten. De bediening (mevrouw L. Zuidema) wist ons veel te vertellen over de wijnen die zij overigens voor ons uitzocht daar wij natuurlijk niet wisten wat er geserveerd zou worden.
Kortom een geslaagd avondvullend 4-gangen diner samen met de familie.
Dit was niet ons eerste bezoek en zeker niet het laatste.
Dank!!
Lucy S.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
Wij gaan regelmatig even naar Fontana om te relaxen in het bronnenbad, om aansluitend te genieten van een driegangen menu in het restaurant Waters of the World. Prachtig opgemaakte borden met verrukkelijke gerechten. Alles is even lekker.
Helaas was Klaas (onze favoriete ober) niet aanwezig, maar gelukkig hadden we een geweldige nieuwkomer; Annette! Dit zijn de mensen waarom wij speciaal naar het restaurant blijven komen.........
Chrissy J.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
We komen er al jaren en hebben het in positieve zin zien veranderen.

Decor: keurig verzorgd, rustig, onopvallend. Eén deel van het restaurant is qua stijl aangepast (meer warme kleuren) waardoor het veel gezelliger is. Blikvanger blijven de muren met (aparte) flessen bronwater uit allerlei landen. Blijft leuk om te bekijken.

Het eten vinden we geweldig. Creatieve smakelijke gerechten en altijd mooi opgemaakt. Brood is altijd vers. Leuk om de kruiden te zien groeien die in de keuken gebruikt worden.

De bediening is (in tegenstelling tot een paar jaar geleden) goed qua tempo. Personeel is soms stijfjes tegenover nieuwkomers en amicaal tegenover bekenden. Die tegenstelling kan wat knullig overkomen.

Verder een meer dan prima adres waar wij blijven terugkomen.
nina95 .
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2016
Totally flabbergasted! Mijn vriend een viergangen en ik een driegangen diner. Verrassende smaken en mooi opgemaakte borden. De decoratie is misschien wat standaard maar dat doet zeker niet af aan het eten en service. Vlees en vis is top gegaard en de gerechten zijn goed in balans. De toppers van de avond waren toch wel de tamme eend, zoetwater garnalen met forel en de schuimpjes bij het dessert gemaakt van roze peper. Ook een en al lof over de bediening. Vriendelijke en enthousiaste medewerkers. De sfeer is losjes maar uiteindelijk zeer beleefd en behulpzaam. Dit was een avond vol op genieten!
tineke F.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2015
De sfeer in het restaurant is aangenaam, de bediening, de verlichting, het straalt allemaal een sfeer uit van rust en welzijn.
de voorgerechtjes waren heerlijk van smaak en een lust voor het oog.
Ook de wijn was voortreffelijk.
Het hoofdgerecht vis en hertenbiefstukje, werd ons persoonlijk geserveerd door de chefkok.
In één woord verrukkelijk al die smaken en de opmaak was prachtig.
Het dessert was ook een explosie aan heerlijke smaakbeleving.
Helaas was de koffie en het likeurtje (2 slokjes !!), beneden de maat. Jammer.
Onze vraag was echter, waarom heeft dit restaurant geen ster? Althans een vermelding.
Hier komen wij zeer graag weer. Een fantastische avond!!
annekedekker1114 .
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2015
Dames gym. club Groen Wit
Wij hebben met 12 dames gedineerd in restaurant Waters of the World'. Het was voortreffelijk. Het eten was heerlijk. De bediening perfect en zelfs de chef kok liet zich even zien om een praatje te maken en ons op een lekkere bonbon te trakteren. Kortom wij hebben genoten. Bedankt namens de dames.
Sophiejanna .
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2015
heerlijk genoten in dit restaurant. vooraf verwend met 2 soorten brood met bijlagen en een huis aperitief. de amuse betrof een glaasje met tomaten bavarois waarbij basilicum kaviaar en krokant van kaas en noten, een smaak bom. als voorgerecht gerookte eend met appel, kers en amandel en zalm met thee bouillon (werd aan tafel uitgeschonken) erg leuk bedacht. Als hoofd kabeljauw met schorseneren en cranberry en kalfs sukade met parelgort en pompoen, super zacht en erg smaakvol. Als dessert voor de een een fantastisch kaas assortiment en een macaron XL, begleid door rumrozijnen en chocolade. de bediening was erg attent en had een super wijn keus bij de gerechten. bij het kaas verrassend genoeg zelfs 2 soorten, een peren cider bij de jonge kazen en 5 jaar oude Madeira bij de rijpere zachte kazen. overigens nette prijzen.
Marjan-Blauwestad .
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2015
De lokale bevolking van Groningen heeft dit restaurant nog niet gevonden en weet niet wat ze mist. Dit is veruit het beste restaurant in de omgeving van Winschoten. Heel goed eten, een perfecte bediening, een smetteloze en sfeervolle omgeving en ook heel goed betaalbaar.
We hebben een heel leuke avond gehad en ik kan het van harte aanbevelen aan mensen die in een echt restaurant willen eten.
Léon V.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2015
Weer een aantal dagen in dit geweldige restaurant mogen eten, als onderdeel van mijn verblijf in het hotel. De keuken is van uitzonderlijke kwaliteit, wederom hebben ze mij weer verrast met bijzondere en smaakvolle gerechten. Ook het aanbod aan wijnen is erg leuk, er zijn diverse wijnen uit minder bekende landen. Een wijnarrangement is zeker aan te bevelen. De prijs/kwaliteit is eigenlijk uit verhouding en dan richting de kant van de prijs, die aan de lage kant is voor deze kwaliteit. De moeite waard om een keer naar toe te rijden.
Maria P.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2015
We hebben een heerlijke avond uit gehad. Het eten is op top niveau en niet duur. We hebben een 5 gangen verrassingsmenu genomen. We hebben alles gekregen, van vlees tot vis naar gegrilde groente. Alles lekker op smaak en prachtig opgemaakt. De hoeveelheid was perfect, nou zijn wij ook grote eters.
De bediening is vriendelijk, altijd in voor een grapje en vakkundig. Zij hebben ons geadviseerd in onze wijn mogelijkheden bij elk gerecht en hebben hierdoor elk gerecht naar een nog hoger niveau getild.
Samengevat een top avond vol lekker eten, wijntjes en service.
TheodoorDekker .
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2014
Sinds een jaar of zeven eet ik met familie uit Amsterdam en Bad-Nieuweschans (gemiddeld 3 keer per jaar minstens) in restaurant Waters of the World en moet er nu een paar hele hoge cijfers tegenaan gooien om voor eens en voor altijd te laten weten dat dit restaurant van de allerhoogste klasse is !. Ongeacht de keuze, zelf ben ik een groot fan van de canard op de kaart, heeft vrijwel elk gerecht een verrassende smaak die nooit tegenvalt. Tja, dat lijkt een wat algemene opmerking maar mijn dochter van 22 die nog nooit in haar leven een stuk vlees heeft gegeten is ook altijd ultiem tevreden. M.a.w. de koks weten zowel een bourgondiër als een verfijnde vegetariër te verleiden met echt veel variaties. De wijn komt ergens uit een kelder want langs elke muur en zover als je kunt kijken zie je een ongekende collectie flessen water staan. Dat water is vast heel lekker maar de wijn is meer dan voortreffelijk en dan vooral de witte wijnen waarvan er veel uit de naastgelegen wijngaarden in Duitsland komen. Mocht u ergens in oost Groningen rondrijden, op zoek naar het beste eten en drinken maar tussen de voormalige graanvelden zijn verdwaald, zet dan uw navigatie op Fontana Bad Nieuweschans ! U krijgt geen spijt. Hartelijke groeten, Theodoor Dekker c.s.
25111960 .
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2014
Het is heerlijk om in Oost Groningen in deze oase neer te strijken, ik kom geregeld in Bad Nieuweschans en ga dan altijd op zoek naar een nieuw restaurant maar in deze buurt is het heel moeilijk om een keuken te vinden waar het eten heerlijk is, de entourage rustig en gezellig en de bediening prettig en vriendelijk...uiteindelijk is eigenlijk iedere keer weer Waters of the World het eindpunt, het beste restaurant in de wijde omtrek!
alexus .
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2014
wederom heerlijk gegeten in waters of the world. Sinds lange tijd hier weer op bezoek geweest. ontvangst in de (nieuwe) salon met aperitief van peren cider. vervolgens aan tafel gekozen voor het carte blanche menu (5 gangen). Het 1e gerecht betrof zeevruchtjes, risotto, zoet water garnaal, zeekraal en witte wijn saus (grau burgunder). Het 2e gerecht roodbaarsfilet, met o.a. mosterd mousseline, pompoen en peterselie schuim (vouvray). het 3e gerecht met iberico varken aan tafel gerookt, erg leuk bedacht heerlijk met witlof, balsamico uitjes en truffel jus (pinot noir). het 4e gerecht was met boerderij hert, ook erg smaakvol, waarbij appel, linzen, bloedworst en specerijen jus (biologische cotes du rhone). het dessert bestond uit kaas voor de een en een crème brulee (op verzoek) voor de ander, deze werd aan tafel gebrand en geserveerd met ijs. de kaasselectie was erg bijzonder met bij elke kaassoort wel een verhaal. en subliem qua smaken....top! begeleid door heerlijke port en beeren auslese voor bij de brulee. tot slot de avond afgesloten in de salon met cappuccino en latte macchiatto. de gastheer wist een leuke avond te verzorgen, met een uitstekende wijn-spijs advies, een ontspannen sfeer en af en toe een gepaste grap.
Vriescheloo .
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2014
Een verrassing in mijn nieuwe woonomgeving Bellingwedde e.o. . Als zeer verwend randstedelijk horeca ganger was ik aangenaam verrast door deze locatie: fris en toch sfeervol is dit restaurant (niet te verwarren met de brasserie aan de achterzijde van fontana waar iedereen in badjas loopt), discrete en adequate bediening en prima kaart met smaakvolle boerderij eend en mooie nagerechten. Wijnkaart is wat tam, zou wat meer lef mogen hebben. Plezierig borrelen vooraf in speciale ruimte. Een verademing in een regio waar alleen restaurant Boschhuis in Ter Apel tegenwicht biedt.