Restaurant Waters of the World (Fontana Resort Bad Nieuweschans)

Weg naar de Bron 3-9 9693 GA Nieuweschans Nederland Kaart

Over het restaurant Restaurant Waters of the World (Fontana Resort Bad Nieuweschans)

Overheerlijke ervaring bij Waters of the World

Dit restaurant bevindt zich in het hotel van Fontana Resort Bad Nieuweschans, één van de meest uitgebreide Wellness Resorts van Nederland met eigen thermale bron. Chef-kok Stefan Steinigeweg en zijn brigade werken uitsluitend met verse en duurzame producten, bij voorkeur van lokale producenten en uit eigen (kruiden)tuin. Gastheer Erik Lokken (sommelier/tea-master) zorgt er met zijn team voor dat je een overheerlijk culinair avondje uit beleeft. Met bijpassende wijnen die ook per glas verkrijgbaar zijn en bijzondere mineraalwaters die je op de uitgebreide waterkaart vindt. Tijdens de lunch in Waters of the World hanteren zij een kleine kaart. Graag verwijzen wij je hiervoor naar de website.

Meer informatie over restaurant Restaurant Waters of the World (Fontana Resort Bad Nieuweschans)

Maandag t/m zondag 07:00 - 21:00
- Ontbijt 07:00 - 10:30

Jouw recensie over het restaurant Restaurant Waters of the World (Fontana Resort Bad Nieuweschans)

Edith S.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2018
Wachttijden voor de gerechten vond ik veel te lang. Het restaurant was ook niet vol en wij waren daar rond 18.30u.
Jos K.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2018
Gerechten zien er indrukwekkend uit, maar maken het kwa smaak niet waar. Alles is vooral te droog (de groente) heb het idee dat de groente al een tijdje klaar staat. Zelfs de prei is droog. Kabeljouw was te zout en de rode wijn te warm. We kregen een andere rode wijn die koeler was, maar dat bleek een hele andere wijn te zijn. Tja, je gaat niet overal wat over zeggen. De kok heeft het menu bedacht, en dat wordt vervolgens zielloos uitgevoerd. Oh ja en het rabarber dessert: hoe is het mogelijk dat jonge rabarber naar niks smaakt?
Edith S.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2018
In lange tijd niet zo'n originele en verrassende kaart gezien. Alles was bovendien heel goed klaargemaakt, en smaakte voortreffelijk. Zeer vriendelijke bediening bovendien en uitstekende prijs-kwaliteitsverhouding. Een absolute aanrader..
Anika P.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2018
Lekker geluncht. Vriendelijke bediening. Salade bij de kroketten was veelal atjar. De focaccia caprese was wel aan de prijs voor de hoeveelheid maar wel lekker. Prima eten tijdens een bezoek aan Fontana.
Geert M.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2017
Ontzettend goed en lekker gegeten. Kundig personeel, perfect afgestemde gerechten. Fijne huiswijn. Goede sfeer. Het wachten op met name het hoofdgerecht duurde even en die portie had iets ruimer gemogen.

Er wordt veel gebruik gemaakt van streekproducten, wat als niet-Groninger leuk is. Je merkt dat ze de locatie (daar kom je echt niets, mits met een reden) juist heel goed benutten om Groningen aan te kaarten.
Uitstekend gegeten, zeker een aanrader!
jan D.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2017
Lekker eten en goed bediening, gaan we zeker vaker doen
Yvonne V.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2017
Erg genoten bij dit restaurant, heerlijke en uitdagende gerechten die prachtig opgemaakt geserveerd worden.
darling2 .
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2017
Na een lange tijd weer eens gegeten in waters of the world. Met z'n vieren een gezellige avond uit gepland. het ontvangst was hartelijk en we werden meegenomen naar de serre. Het restaurant was nog in kerstsferen wat een gezellige sfeer gaf. Voor de keuze van de kaart werden we verwend met kleine hapjes zoals een muffin van Groninger mosterd met appel gel en kaas kroepoek. Nadat we een keuze uit de kaart gemaakt hadden volgde een lekkere amuse en biologisch brood met regionale bijlage(n). De eerste gerechten kwamen ter tafel en waren dan ook heerlijk het betrof 3 bereidingen van gans en voor de andere tafelgenote zalm met quinoa. het tussen gerecht was met coquilles en buikspek en werd begeleid met een viognier een erg lekkere combinatie. het hoofdgerecht waren voor 2 van de 4 bavette met kalf sukade en voor de andere 2 hertenbiefstuk met mispel jus. de garnituren van de hert waren iets drogend en had wat ons betreft iets meer jus mogen hebben. de andere gerechten waren top. de begeleidende wijnen waren dan ook weer goed. we weten nog een enira bessa te noemen uit Bulgarije. het dessert was ook heerlijk we kozen voor de combinatie van chocolade en gepocheerde banaan. voortreffelijk. 1 tafelgenote koos voor de kaas plateau. afgesloten met koffie en bonbons uit eigen keuken. Samenvattend hebben we een super avond gehad en de prijs viel ons reuze mee voor het gebodene
Sander V.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
Ik vond de recensies hier toch wel erg positief dus dachten we proberen het ook is. Restaurant erg netjes en door de verdeelde ruimtes ook rustig. Bediening was heel vriendelijk. Het eten wat we kregen smaakte grotendeels ok maar was kwa hoeveelheid echt onder de maat. We namen bijde een 4 gerechte menu en begonnen met het bouillon dat was erg lekker van smaak. 2e voorgerecht wildzwijn daar zat preischuim bij maar dat stonk en smaakte naar blauwe kaas. Omdat we dat toch Ff melde kregen we daarvoor gratis drinken wat we heel netjes vonden. Hoofdgerecht was herte biefstuk en heilbot bijde gerechten smaakte opzich best ok. Dessert gekonfijte banaan smaakte alles goed wat op het bordje lag behalve de konfijte banaan :P ik had yoghurt ijs met appel en nog wat andere dingen. Dat alles smaakte ook goed. Samenvatting eten was ok maar zeker niet voor dat geld. Service en locatie erg netjes en goed.
D F.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Hier eten was voor mij een feeste voor mijn smaakpupillen! De Ice-tea werd gemaakt van ijs en verse hete thee op een heerlijke siroop. En live voor mijn ogen klaargemaakt met een heldere en leuke uitleg. De uiensoep was heerlijk en vers en de andere gerechten ook. Het leek wel steeds lekkerder te worden. En het zag er ook allemaal heerlijk uit. Ik was positief verbaasd! Ook de bediening was kundig, fijn en voorzien van een dosis humor. Heb er heerlijk en leuk gegeten! Ik kom zeker weer eens eten!
Butenposter .
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2016
Wij hebben hier gegeten tijdens ons bezoek aan Fontana Resort. Voor de eerste gang kozen wij beide voor een tomatenvelouté. Er wordt heel veel aandacht besteed aan de presentatie, zo krijg je de velouté aan tafel ingegoten in je bord. Minpunt is dat de velouté door de presentatie gewoon lauw was, ondanks de smaak (die echt wel goed was). De keuze voor de tweede gang was biefstuk medaillons voor mevrouw en voor mij Rouleau van scharrelhoen, beide vielen overigens uitstekend in de smaak. We sloten af met een nagerecht. Onze indruk is dat hier echt heel goed gewerkt wordt, de bediening probeert op een heel ontspannen manier de gasten 't naar de zin de maken. De algemene sfeer is dan ook vriendelijk en men heeft de tijd voor de gasten.
Lammy H.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2016
We hebben ons laten verassen door de koks , chef Stefan steinigeweg en z'n mannen, 5 gangen verassings menu met een bijpassende wijn, uitgezocht door Erik lokken , sommelier , en toegelicht door L. Zuidema , bediening . De gerechten zijn fijn van smaak , vers , en lekkere combinaties , vooral de zwaardvis , deze was erg lekker en zeker niet droog ! Goed bereid en met die heerlijk van smaak gemaakte couscous eronder , waar ik zeker t recept van moet hebben ;)! Verder werd vis en vlees afgewisseld en een heerlijk nagerecht vers bereid , koffie, en de thee aan tafel gemaakt , met lekkernijen , kon het niet op ! Echt een avondje uit !
Karin T.
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2016
We hebben ons laten verrassen door de chefs. Het was wederom geweldig, heerlijk gegeten. De bediening (mevrouw L. Zuidema) wist ons veel te vertellen over de wijnen die zij overigens voor ons uitzocht daar wij natuurlijk niet wisten wat er geserveerd zou worden.
Kortom een geslaagd avondvullend 4-gangen diner samen met de familie.
Dit was niet ons eerste bezoek en zeker niet het laatste.
Dank!!
Lucy S.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
Wij gaan regelmatig even naar Fontana om te relaxen in het bronnenbad, om aansluitend te genieten van een driegangen menu in het restaurant Waters of the World. Prachtig opgemaakte borden met verrukkelijke gerechten. Alles is even lekker.
Helaas was Klaas (onze favoriete ober) niet aanwezig, maar gelukkig hadden we een geweldige nieuwkomer; Annette! Dit zijn de mensen waarom wij speciaal naar het restaurant blijven komen.........
Chrissy J.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
We komen er al jaren en hebben het in positieve zin zien veranderen.

Decor: keurig verzorgd, rustig, onopvallend. Eén deel van het restaurant is qua stijl aangepast (meer warme kleuren) waardoor het veel gezelliger is. Blikvanger blijven de muren met (aparte) flessen bronwater uit allerlei landen. Blijft leuk om te bekijken.

Het eten vinden we geweldig. Creatieve smakelijke gerechten en altijd mooi opgemaakt. Brood is altijd vers. Leuk om de kruiden te zien groeien die in de keuken gebruikt worden.

De bediening is (in tegenstelling tot een paar jaar geleden) goed qua tempo. Personeel is soms stijfjes tegenover nieuwkomers en amicaal tegenover bekenden. Die tegenstelling kan wat knullig overkomen.

Verder een meer dan prima adres waar wij blijven terugkomen.
nina95 .
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2016
Totally flabbergasted! Mijn vriend een viergangen en ik een driegangen diner. Verrassende smaken en mooi opgemaakte borden. De decoratie is misschien wat standaard maar dat doet zeker niet af aan het eten en service. Vlees en vis is top gegaard en de gerechten zijn goed in balans. De toppers van de avond waren toch wel de tamme eend, zoetwater garnalen met forel en de schuimpjes bij het dessert gemaakt van roze peper. Ook een en al lof over de bediening. Vriendelijke en enthousiaste medewerkers. De sfeer is losjes maar uiteindelijk zeer beleefd en behulpzaam. Dit was een avond vol op genieten!
Tineke F.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2015
De sfeer in het restaurant is aangenaam, de bediening, de verlichting, het straalt allemaal een sfeer uit van rust en welzijn.
de voorgerechtjes waren heerlijk van smaak en een lust voor het oog.
Ook de wijn was voortreffelijk.
Het hoofdgerecht vis en hertenbiefstukje, werd ons persoonlijk geserveerd door de chefkok.
In één woord verrukkelijk al die smaken en de opmaak was prachtig.
Het dessert was ook een explosie aan heerlijke smaakbeleving.
Helaas was de koffie en het likeurtje (2 slokjes !!), beneden de maat. Jammer.
Onze vraag was echter, waarom heeft dit restaurant geen ster? Althans een vermelding.
Hier komen wij zeer graag weer. Een fantastische avond!!
annekedekker1114 .
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2015
Dames gym. club Groen Wit
Wij hebben met 12 dames gedineerd in restaurant Waters of the World'. Het was voortreffelijk. Het eten was heerlijk. De bediening perfect en zelfs de chef kok liet zich even zien om een praatje te maken en ons op een lekkere bonbon te trakteren. Kortom wij hebben genoten. Bedankt namens de dames.
Sophiejanna .
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2015
heerlijk genoten in dit restaurant. vooraf verwend met 2 soorten brood met bijlagen en een huis aperitief. de amuse betrof een glaasje met tomaten bavarois waarbij basilicum kaviaar en krokant van kaas en noten, een smaak bom. als voorgerecht gerookte eend met appel, kers en amandel en zalm met thee bouillon (werd aan tafel uitgeschonken) erg leuk bedacht. Als hoofd kabeljauw met schorseneren en cranberry en kalfs sukade met parelgort en pompoen, super zacht en erg smaakvol. Als dessert voor de een een fantastisch kaas assortiment en een macaron XL, begleid door rumrozijnen en chocolade. de bediening was erg attent en had een super wijn keus bij de gerechten. bij het kaas verrassend genoeg zelfs 2 soorten, een peren cider bij de jonge kazen en 5 jaar oude Madeira bij de rijpere zachte kazen. overigens nette prijzen.
Wikke K.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2015
De lokale bevolking van Groningen heeft dit restaurant nog niet gevonden en weet niet wat ze mist. Dit is veruit het beste restaurant in de omgeving van Winschoten. Heel goed eten, een perfecte bediening, een smetteloze en sfeervolle omgeving en ook heel goed betaalbaar.
We hebben een heel leuke avond gehad en ik kan het van harte aanbevelen aan mensen die in een echt restaurant willen eten.