Over het restaurant Restaurant Wannee

Restaurant Wannee in Leeuwarden houdt van vers en gezond. Gezond voor jou, als gast, maar ook gezond voor het milieu en de natuur. Daarom is de filosofie van Restaurant Wannee gebaseerd op Dutch Cuisine. Deze vorm van koken is ontwikkeld door SVH Meesterkok Albert Kooy waarbij 5 principes heel belangrijk zijn:

1. Cultuur; laten zien welke mooie ingrediënten en tradities Nederland herbergt

2. Gezond; koken met groenten als basis voor elk gerecht

3. Natuur; werken met biologische producten zonder chemische toevoegingen

4. Kwaliteit; enkel gebruik van kwaliteitsproducten met respect voor product en producent

5. Waarde; werken zonder verspilling met de gedachte van ‘no waste’

Restaurant Wannee gebruikt deze principes elke maand in een nieuw menu, waarbij groenten de basis vormen en dieren als garnituur dienen.

Benieuwd naar dit verse, eerlijke en gezonde menu? Reserveer direct een tafel bij Restaurant Wannee in Leeuwarden. Eenvoudig online en direct bevestigd per e-mail.

Meer informatie over restaurant Restaurant Wannee

Erg gunstig

Jouw recensie over het restaurant Restaurant Wannee

Marcel V.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2019
Leuk ontvangen, goede uitleg over werking van restaurant. Eten was goed. Ook ala carte!
Jos A.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2019
Erg goed eten en fijne bediening, genoten.
Jan H.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2019
Keurige ontvangst, prettige sfeer, uitstekende keuken, goede bediening. We hebben genoten!
Froukje A.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2019
Wij hebben een ontzettend fijne avond gehad bij Wannee. Een zes gangen menu - na reserveren - aangepast aan mijn dieet wensen. Fantastisch! Al die verschillende smaken, de 'vergeten' groenten, de presentatie, de uitleg erbij. Het kijkje in de keuken - waar wij gang 1 mochten eten - heel erg leuk. Een erg vriendelijke ober en een top kok! Kortom: een perfecte avond uit!
R.J.F.M. T.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2019
Het eten was verrukkelijk. Alleen het wachten op de diverse gangen duurde erg lang. Misschien vanwege de glutenallergie van een van de gasten, waardoor gerechten dienden te worden aangepast. De bediening was erg vriendelijk en voorkomend. Kortom, als je geen haast hebt is dit restaurant een echte aanrader.
Dorien L.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2019
Ontzettend lekker eten, prachtig opgediend en zeer vriendelijke bediening met uitgebreide uitleg door de studenten van de hotelschool. Het wijnarrangement maakte het helemaal volmaakt. Absolute aanrader!
Frits D.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2019
Prachtig hoe Wannee alledaagse ingrediënten veredelt tot een memorabele smaakbeleving. Hartverwarmend de passie van gastronomisch talent. Als je in Leeuwarden bent: ga hier dineren!
Rieke S.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2018
Door vrienden was ik uitgenodigd en wat was dit mooi.
We kregen een zesgangen menu aangevuld met de daarbij behorende wijnen. Het was een bijzondere smaakvolle beleving. Vriendelijke ontvangst, goede tafel en sfeervol.
Na een entree kregen we het eerste gerecht. De uitleg was plezierig en juist samengevat. De bijpassende wijn was zo goed dat het de smaak van het gerecht versterkte en daardoor aangenaam verraste!
De tussenpozen tussen de gerechten waren prettig. Er was voldoende tijd om een gesprek te hebben te kunnen nagenieten en zo op het goede moment het volgende gerecht te mogen ontvangen. Alle gerechten waren verrassend smaakvol en de afmetingen helemaal naar genoegen. Een Michelin ster zou hier volkomen op de plaats zijn. Toen wij een paar uren later het restaurant verlieten restten ons slechts een wens, in het nieuwe jaar hier nogmaals mogen te genieten!
Johan D.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2018
Heerlijk, bijzonder eten. Allemaal kleine kunstwerkjes qua uiterlijk en smaak
Bas H.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2018
Zeer goed restaurant, professionele en persoonlijke bediening met kennis, ik heb niet gemerkt dat ik hier met personeel in opleiding te maken had. Uitstekende bijpassende wijnen bij het 6 gangen diner, voor een uitstekende prijs.
Bart B.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2018
Gastvrije studenten hebben ons een hele fijne avond bezorgd. Tiptop verzorgd. Alle zes de gangen waren plaatjes om te zien en de smaken heerlijk. Het wijnarrangement paste er perfect bij. Geweldige ervaring!
Sibolt E.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2018
Meer dan voortreffelijk gegeten. Warme bediening door de studenten van de Hogeschool. Een echte aanrader.
Maaike A.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2018
Heerlijk gegeten! Interessante gerechten met bijzondere smaakcombinaties. Alle gerechten en wijnen werden ook netjes uitgelegd. Service was top!
Hinke H.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2018
Heerlijk gegeten met bijpassende wijnen. Verassend het dessert met rode biet .Onze serveerster eerste jaar deed zo enorm haar best dat wij ons enorm thuis voelden .
Herma M.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2018
Was prima en verrassend
TanjaValkenburg .
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2018
Gisteren 21/10 voortreffelijk gegeten in Wannee. Top bediening en elk gerecht was een beleving en het waren kleine schilderijtjes op het bord!
Zeker voor herhaling vatbaar!!!
Linda J.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2018
We hebben lunch gehad. Het eten was heerlijk en de wijnen waren perfect voor de gerechten. De bediening was keurig en op precies de juiste tempo. Voor een maaltijd van deze qualiteit zijn de prijzen echt redelijk.
Roelof J.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2018
Heerlijke lunch met lekkere gerechten.
Zoutarme menu was ook goed geregeld. Nette bediening!
Trudeke B.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2018
Complimenten. we hadden een top avond
Willem V.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2018
Zeer lekker, zeer vriendelijk, goede passende wijnen. Natuurlijk ook nog eens prijs-gunstig. Jammer dat niet alle gasten wisten dat het een restaurant van een hotelschool was. Anders waren ze nog meer verbaasd geweest door de prijs-kwaliteit. Een volgend bezoek aan Leeuwarden gaan we zeker weer.