Meer informatie over restaurant Restaurant Wannee

- Bar 08:00 -

Voordelig
Rients D.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Mooi restaurant, dat een onderdeel is van de Hogere Hotelschool. De studenten kunnen hier in een professionele omgeving werkervaring op doen. Gemotiveerde studenten doen hun uiterste best om het de gasten naar hun zin te maken. Wij hadden gekozen voor het 6-gangen menu en hebben werkelijk genoten van hetgeen ons werd voorgeschoteld, de ene smaaksensatie na de andere. Je zou bijna denken dat je in sterrenrestaurant zit te dineren.
Leuk ook om hier in contact te komen met sommige internationale studenten, die in goed engels zeer helder vertellen welk gerecht wordt geserveeerd. Al met al een verrassende avond met veel genietmomenten. Een mooi concept!
Bob P.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2016
Wat een verrassing! Nauwelijks 10 minuten lopen vanaf het historisch centrum en dan zo'n leuk en goed restaurant. 6 verrassende en heerlijke gerechtjes - Michelin ster-waardig - 80 procent groenten en 20 procent vlees of vis, originele goede bijpassende natuurlijke bio-wijnen en daarbij bediend worden door enthousiaste internationale studenten, wat zou je nog meer willen? En dat ook nog eens voor een bijna symbolische prijs. We hebben een fantastische avond gehad.
Herman G.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Leuke ontvangst. 6-gangendiner vegetarisch met wijnarrangement. Leuk was ook dat we het dessert in de keuken konden genieten en zodoende de hectische sfeer aldaar ietwat konden meemaken. Zeer voor herhaling vatbaar.
Herman G.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Prima. Vegetarisch 6-gangenmenu gedaan. Erg lekker. Bediening vriendelijk en gemoedelijk. Prijs/kwaliteitverhouding alleszins redelijk. Een aanrader.
Martijn B.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2016
Heerlijk genoten van het 6 gangen menu inclusief wijn arrangement. stuk voor stuk goede gerechten en kwamen met juiste tussenposes achter elkaar. zeker een aanrader in Leeuwarden
Ton S.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Het restaurant maakt deel uit van een hogeschool en een hotel en is mede opgericht voor opleidingsdoeleinden. Het ligt zeer ver van het centrum vandaan. De entourage en bediening is sympathiek en de keuken is innovatief en best lekker. Wij waren de enige gasten.
Ruth R.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2016
Een luxe culinaire ervaring tegen een spotprijs. Ben gewend om te eten in Michelin ster restaurants en restaurant Wannee komt qua kwaliteit daar dichtbij in de buurt. Optimaal genieten en dat voor weinig. Een echte aanrader!
PaulienR .
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2016
We hebben met een groep van 9 personen het 5-gangenmenu besteld. Het eten was super, de bediening (Studenten hogere hotelschool) erg klantvriendelijk en attent. Dit restaurant is zeker een aanrader; we komen graag terug.
Joost V.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Hier onlangs met 2 personen gedineerd. Goed en lekker avontuurlijk eten, en zeer vriendelijke bediening. Vooral het wijnarrangement is goed bevallen, dus dat is zeker een aanrader bij het 6-gangen menu. Als 6 volle wijnglazen teveel voor je is kun je kiezen voor het BOB-arrangement: een bijpassend half gevuld wijnglas bij elke gang (€ 12,50 p.p.) Dat was onze keuze en daar hebben wij zeker geen spijt van. Tevens overnacht en ontbeten in het Stenden hotel, dat net zoals het restaurant gerund wordt door studenten van de Stenden Hogeschool. Alles is supergoed bevallen dus ik zou hier zeker weer boeken bij een volgend bezoek aan Leeuwarden.
Mirjam V.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2016
Wauw wat een verrassing en wat een aanrader. Heb slechter gegeten in sterren restaurants. Super goede prijs. Goede combinaties, goede hoeveelheden, leuke wijnen, super bediening... Dus echt gewoon doen. Aan de inrichting mag nog wel iets gedaan worden, mag iets stijlvoller zeker als je zulke mooie gerechten serveerd!
Pieter B.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2016
In eerste instantie wat moeilijk te vinden door ons.
Zeer ruim restaurant waar medewerkers opgeleid worden in het vak.
Vriendelijk, netjes en goed eten voor een zeer betaalbare prijs.
Hoog plafond, waardoor de akoestiek prima is en er geen echo hangt.
Parkeren kan gratis bij het restaurant, door de slagboom of iets verder op betaald.
Ingang is niet erg duidelijk.
Aanrader om eens te gaan eten.
Frediens .
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
Goede keuken, zelfs voor een vleesliefhebber bij 20/80 principe van de keuken.
Opleidingsaspect is aangename plus van het restaurant met Engels als tweede voertaal.
Marieke H.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Heerlijk gegeten bij Wannee. En dat voor Een mooi bedrag :zes gangen voor €30,-. Je kunt ook een mooi en passend wijnarrangement erbij nemen. De bediening door de studenten is goed. De een heeft er meer feeling voor dan de ander maar dat is juist zo leuk daar. De eetzaal mist wat sfeer maar het ging ons om t eten en dat was echt goed.
Joost V.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2016
Mooie gerechten. Zeer vriendelijke bediening. Leidinggevende in het restaurant heeft veel kennis van de wijnen en brengt zijn enthousiasme over op zijn staf. We komen terug !!!
Nelleke D.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2016
We hebben met zijn zevenen bij Wannee gegeten. Het zes gangen menu voor € 30. De eerste drie kwamen vlot, haast te vlot, achter elkaar. Het uitserveren van de vierde gang liet lang en de vijfde gang zelfs nog langer op zich wachten. Eten was oke. Bediening niet. Van studenten verwacht je dat ze het doen zoals het hoort. Maar niet dus. Slordig en de gerechten werden niet gepresenteerd. Een glas verse jus werd op de rekening een kan twv € 11,95. Ambiance is Ikea meets Hema. Ruimte wel lekker ruim en licht. Zou er niet snel weer gaan eten. Prijs kwaliteit verhouding redelijk. Drankjes te duur. Geen cola light in assortiment (!!).
Bramvnoord .
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2016
Het was geweldig. De bediening was top en hebben heerlijk gegeten, met speciale gerechten en mooi gepresenteerd. Komen zeker een keer terug!
Hoekstik .
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2016
Er was keuze van één tot zes gangen. Vier bleek genoeg en daarna nog een dessert. Wij hebben daar ongeveer drie uren over gedaan en dat beviel goed. Het proeven kwam zo goed tot z'n recht. De bediening (service) was vriendelijk en niet opdringerig.
Margo K.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2016
Wij hebben er op Goede Vrijdag met 2 personen gegeten. Zowel het onthaal als de bediening was uiterst vriendelijk, beleefd en adequaat! Wij hadden gekozen voor een 5 gangen-diner wat heerlijk smaakte. De uitleg bij de gerechten was prima. De gerechten waren schitterend opgemaakt! De prijs-kwaliteitverhouding was uitstekend. En onze complimenten aan Sofia en Travis! Wij zullen vrienden zeker aanraden om een keer langs te gaan.

Alleen omdat ernaar gevraagd wordt; het decor was wat kaal waardoor wij het gevoel hadden in een hele grote zaal te zitten. Wellicht dat met wat tussenschotten/planten e.d. de grote ruimte wat gebroken zou kunnen worden. De achtergrondmuziek was aangenaam alsmede de akoestiek.
Bas B.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
Prettig en vriendelijke ontvangst. De entourage in het restaurant is heel erg goed en niets op aan te merken. Twee leuke, lekkere en originele amuses. Het eerste gerecht, salade van schorseneren was niet bijzonder smaakvol met uitzondering van de krokante rijst. Jammer dat een blokje van het bord op de grond viel. De inktvis was heerlijk, jammer dat de kool niet afgespoeld was waardoor we een hap zout aten. Derde gerecht was wel een heel klein stukje slibtong, geen filet dus ook nog graten. Waarom niet mooi fileren aan tafel? Het vierde gerecht was volledig aards zonder mooie smaken van lekkere paddestoelen. Waar was de sambal? Het hoofdgerecht bestond uit veel te droge draadjesvlees met wel een lekkere crème van knolselderij. Nagerecht was oké. Zou de keukenbrigade zelf goed de gerechten proeven? Prijs/kwaliteit verhouding niet verkeerd maar we hadden eerlijk gezegd net wat meer aan smaak en verfijning verwacht. Presentatie van de borden was wel dik in orde. Met veel personeel en weinig gasten is het erg rommelig en onrustig in het restaurant. Veel beweging van studenten die op zoek zijn naar werk. Onze serveerster was erg vriendelijk.
Paul S.
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2016
Eten bij Wannee, een feestje!
We aten het 6-gangenmenu (voor 30 (!) euro).
Dit was een bijzondere ervaring, vooral omdat het keukengilde zich inspande om zoveel mogelijk met groenten te werken. We zijn geen vegetariërs, maar we misten de forse hoeveelheden vlees die we gewend zijn, geen moment.
De bediening was zeer attent en vriendelijk. Een leerpuntje is om ervoor te zorgen dat iedereen weet wat er op het bord ligt dat ze serveren. Nu moesten ze vaak terug naar de keuken om te vragen wat ze ons hadden voorgezet. Geen punt; het is tenslotte een restaurant waar iedereen nog in de leer is.
Ook mag het brood warm zijn.
Maar verder niets dan lof!!! Bijzondere gerechten met voortreffelijke wijnen.