Restaurant W

S W.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2016
Trudy&Jan V.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2016
Helemaal niemand binnen, gasten noch personeel. Oei. Na even wachten verscheen de gastheer die dacht abusievelijk dat we niet hadden gereserveerd, na "jassen?" de kapstok aanwees en de jassen aannam. U kunt zelf een tafeltje uitkiezen. Het was inmiddels duidelijk dat we een 'Heerlijk-menu" wilden, vooraf moesten de wensen/afkeren 2 keer herhaald worden, de wijnkaart (mooie wijnen, echter het jaar ontbrak) gevraagd en ging de gastheer naar de keuken om te vragen wat het menu inhield, zodat we een idee kregen van een bijpassende wijn. Alle! wijnen waren per glas te bestellen, Het menu: heekfilet, pompoensoep, hert en zoethout dessert. De wijn: Scaia bianca tenuta sant'antonio (heerlijk) en een Couvent des Jacobins pinot noir Louis Jadot (een misser) die werd vervangen door een restje uit de laatste fles van de Ripassa valpocella aziende vitivinicola zenato (heerlijk en op de rekening weggelaten). Erbij een geurig bolletje en Spaanse olijfolie met een pepertje. De heekfilet werd in stukjes geserveerd in een origineel sardineblikje met mooie gevarieerde sla, saffraan dressing en wasibikroepoek (niet zelf gemaakt, maar toch er nog eentje extra gevraagd): een mooie starter. Daarna werd er een mooie lege kom met wat frutseltjes voor me neergezet waarin de gastheer uit een fraai schenkpotje de romige pompoensoep met pompoenpitjes schonk: zacht en milde pompoensmaak. Als hoofd: hertenbiefstuk (goed bereid, weinig jus), een potje met pastinaakpuree (te vast) en hazenpeper en wildzwijn (aan de droge kant), een half worteltje, een halve minicourgette (de kleinste zijn de lekkerste) en wat haricots verts. Het dessert is een verhaal apart. Ik kan niet tegen kaas, maar de ware kaasliefhebber wordt op "de" wenken bediend. Op een grote marmeren blad stonden een aantal bijzondere kazen uitgestald die met groot enthousiasme worden toegelicht met bietengelei, walnoten en honing (zonder uitleg). "Zwaluwgekwetter" een Munsterachtigkaasje om er eentje te noemen. Een Must voor de liefhebber. Voor mij een dessert van zoethoutbereidingen, mousse, ijs en een vrij harde lolly. De zoethoutsmaak was zeer aanwezig en daarom gauw weggespoeld met gratis! kraanwater. Een goede espresso als afsluiting met een koekje dat overbodig was, na zo'n copieus diner. Een aanrader en chapeau voor de chefkok en zijn brigade.
Bill M.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2016
Een gangbare avond-kaart, niet bijster origineel samengesteld, maar we kwamen er 's middags. We konden kiezen uit 3 dag-gerechten op basis van gekookte mosselen die uitstekend waren klaar gemaakt, per pan 21,50 p.p. Bediening vriendelijk en attent, maar het zat er niet vol. Een prachtig statig pand, en de grote ruimten binnen hebben een gezellige ouderwetse allure.
X-elf .
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2015
wat een teleurstelling! Beperkte kaart waarvan nog eens 2 gerechten niet leverbaar zijn. Zeebaars besteld, na wachten komt de ober zeggen dat de zeebaars ook niet leverbaar is. Hij heeft wel slibtongetjes. Deze staan niet op de kaart, dat had al een teken moeten zijn. Duurde lang voor het eten kwam. Brood bij besteld wat niet geleverd is. Slibtongetjes leken uit de vriezer te komen. Sommige stukken leek wel gum. Bediening heeft niet geinformeerd. Wij wilde niets mee, alleen koffie. Ook dat ging fout. Aangegeven dat wij zwaar ontevreden zijn. We hebben een gezelschap in de achter zaal - was het antwoord. Verder werd er niets mee gedaan.
Prijs prestatie is niet in verhouding. Veel te duur.
Teleurstellend.
Michiel B.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2015
Voor het lunchkwartet dat men hier (à een pittige 14 euro 95) serveert, moet de kok inspiratie hebben opgedaan in het restaurant van Madurodam.
Ik noteerde onder (niet veel) meer een garnalencroquet ter grootte van een flinke rijstkorrel. Daar past natuurlijk met geen mogelijkheid een garnaal in! Niet verwonderlijk dus dat het ding(etje) leeg was.
RuudvB .
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2015
Met een zakenrelatie hier geluncht. De kaart is beperkt en de lunchgerechten zijn duur. Mijn Italiaanse bol met tonijnsalade was prima; alleen € 12,50 vind ik een boel geld. De bediening was efficiënt, hoewel we twee keer om de koffie moesten vragen. De serveerster bood haar excuses ervoor aan. De afknapper kwam thuis. Ik had betaald en niet op de bon gekeken. Bij thuiscontrole bleek er een glas wijn op gezet te zijn, die we echt niet besteld hadden.
Remco H.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2015
ik heb hier gegeten omdat ik hier ook overnachte, het decor was niet echt leuk maar het eten was top.
bediening was super en het eten was ook top
Iris H.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2013
Ondanks dat het centrum op loopafstand is hebben wij er toch voor gekozen hier te eten. Een prima smakelijke carpaccio en als hoofdgerecht rib-eye. Lekker wijntje erbij genomen (Chardonnay). Het eten was niet heel bijzonder maar de smaak was verder goed. We waren wel blij dat we extra patat frites hadden besteld omdat de garnituur niet heel bijzonder was. We moesten wel onze best doen om aandacht van de bediening te krijgen.
Butterfly-song .
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2012
slecht gegeten voor heel veel geld. De bediening verontschuldigde zich wel, maar je kon zien dat het niet menes was. Neen, bij een volgende bezoek aan zwolle zullen we wel ergens anders een eetgelegenheid opzoeken