Restaurant Vuur

Lang

Jouw recensie over het restaurant Restaurant Vuur

Jeanette V.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2018
Vanavond Kerstdiner met 19 personen. Echt fantastisch! Voorbereiding en telefonisch overleg meer dan vriendelijk. Prachtige warme aankleding in Kerstsfeer van het Koetshuis. Gastvrouw Fabienne werkelijk uitmuntend. En het diner op zich super! Knap van de keukenbrigade. En nee, we zijn echt niet zomaar zo lovend.
Paula S.
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2018
Bij Vuur eten we vaak. Het is altijd goed. Warme sfeer, superaardige en attente bediening, lommerrijk terras in de zomer, en binnen gezellige lounge met open haard. In het restaurant kun je (als je wil) door een glazen wand naar de bedrijvigheid in de keuken kijken. Gerechten zijn altijd goed, ben nog nooit teleurgesteld. Op dit moment hebben ze het heerlijke twee-hele-kreeftenmenu, de zomerse Vuurtraditie.
Frank V.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2018
Een keer per jaar in juni of juli gaan wij bij Vuur in de sfeervolle tuin eten (binnen vinden we het niet zo gezellig) want dan serveren ze kreeft waar mijn vrouw idolaat van is.
Elk jaar is het eten goed, de kreeft fantastisch en de tuin sfeervol.
De bediening is best wel vriendelijk maar vrij afstandelijk maar wat me echt stoort, zoals ook in vele andere recensies, is de veel te lange wachttijd tussen de gerechten, echt heel vervelend.
Mensen die later binnenkomen worden eerder bediend, ook zo’n storende factor!
En de prijs - kwaliteit verhouding is echt buiten proportioneel; allebei een voorgerecht, totaal 5 glazen wijn, een hoofdgerecht, 1 dessert en 1 irish coffee en dan € 148,- moeten afrekenen dat kan echt niet!!!
Het is dat de kreeft zo geweldig is anders kwamen we hier echt niet meer terug en het zal ook zeker een jaar duren tot de volgende keer.
Timo D.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2018
Voor dit prijsniveau wordt hier echt ver onder de maat gekookt, en vooral een slechte bediening geleverd.

Gezien de prijs echt een afrader.
Maarten K.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2018
Prima restaurant, alleen moet je wel de tijd hebben en niet te veel trek. Wij hebben bijna 90min moeten wachten op ons voorgerecht. Kwamen om 19:25 het restaurant binnen heb hadden om 20:50 ons voorgerecht. En dit kwam niet doordat we laat bestelt hadden.

De bediening had totaal geen controle, waren niet attent. Ik denk dat dit restaurant te veel tafels/gasten wil plaatsen waardoor ze de controle kwijt raken. een aantal jaar geleden ook een keer hier gegeten doen was ik erg positief nu niet meer. Wij gaan voor dit geld liever elders eten.
Marlies H.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2017
We kwamen aan bij het restaurant, slecht ontvangst ... zelf onze jassen ophangen. Het was koud in het restaurant. Voelt niet fijn! Eten was wel Okay! Ook bij het weggaan liep er niemand mee... zelf weer onze jassen pakken! Nee, ik ga hier niet meer heen.
Andre N.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2017
Op een ogenschijnlijk afgelegen locatie staat aan een parallelweg, restaurant Vuur. Een pand met een nette uitstraling en voldoende parkeergelegenheid.

Gereserveerd om 8 uur. Het wordt al snel duidelijk dat we een van de laatste zijn in het restaurant. Later wordt dat meer dan duidelijk als we ook als laatste het hoofdgerecht geserveerd krijgen. Al was dit maar omdat het bestellen hiervan de nodige tijd in beslag neemt. Met name wachttijd.
Het restaurant heeft een gezellige uitstraling al voelt het wel wat vol aan. Ondanks dat ervaar ik geen overlast van de gasten om ons heen.
Helaas is het niet de eerste locatie waar de persoon die geen wijn drinkt blijkbaar wordt aangemerkt als degene die ook niets anders wil drinken. Echt een gemiste kans op extra omzet.
De bediening is helaas bij vlagen goed. Eigenlijk is dit pas op niveau na het hoofdgerecht. Waarschijnlijk door de rust in de tent waardoor de bediening de ogen weer naar buiten kan richten.
De open keuken laat goed de geoliede machine zien. De sous chef en de chefkok werken geruisloos samen.
Alle gerechten zien er prima uit en smaken goed, echter niet gedurfd of uitgesproken.
Het lijkt moeilijk om de aandacht te krijgen die je verwacht. De wijnkaart komt eigenlijk niet en als we deze al hebben is het weer lastig om daadwerkelijk ook wijn te krijgen. Ook bij het bestellen van de hoofdgerechten vergeet de bediening te vragen of we ook bijgerechten willen bestellen. Ze hebben de omzet blijkbaar niet nodig. De locatie, menukaart, uitstraling en prijs hebben naar mijn idee een mismatch. De prijs in combinatie met de kwaliteit en service is niet in evenwicht. Duidelijk een horecagelegenheid met potentie maar dat kan net zo makkelijk de andere kant op gaan. Iets met tafellaken en servet...
Ninette H.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2017
Kwaliteit van gerechten en service is
niet meer wat het geweest is. De originaliteit is er niet meer. Voor de prijzen verwacht je net dat extra's en iemand die met je meeloopt als je weggaat.
Catherine P.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2017
18.30 uur aan tafel, 20.50 uur het hoofdgerecht. Pas toen we weg liepen, bleken de gerechten klaar te zijn. Sorry blijkt 'the hardest word to say'. Zeldzaam arrogant personeel, vooral de manager. De gerechten werden niet in de juiste volgorde geserveerd en evenmin warm als dit van toepassing was / had moeten zijn. Zeer slechte ervaring,
Pieter N.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2017
Eten is prima, bediening alleszins redelijk. We hadden een bisque en een steak tartare en daarna kalfsschenkel. Minpuntje is het geluidsnivo van al het geroezemoes om je heen en de iets te volle ruimte. Maar Vuur zit altijd vol en dat snappen we
Chiel B.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2017
We kozen voor het 3 gangen lunchmenu. Vandaag griefilet, black angus beef en een fris dessert. Alles smaakvol, mooi opgemaakte borden. Bediening is attent en correct, voldoende ruimte tussen de tafels (wel een beetje wiebelig) en prima stoelen. Fraaie ligging.
Plukkieb .
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Afgelopen zaterdag hier gegeten. Het eten en de sfeer waren goed. Bediening was correct. Had een tikkeltje allerter/ persoonlijker gemogen (de olijfolie ontbrak op onze tafel, het uitserveren van eten gebeurde volgens de etiquette, maar voelde niet echt gemeend/oprecht).
Er zijn nieuwe stoelen die prettig zitten!

Het enige (redelijk dominerende) nadeel was dat de temperatuur in het restaurant te koud was. Er was de hele avond een koude luchtstroom, waardoor wij het allemaal fris hadden. Dat is niet fijn als je aan het eten bent. (de bloemen op tafel wapperden ook van de wind).
Rob H.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
matige gerechten (taaie eendeborst) , weinig verrassend, kleine porties (geb. eendelever) of matige kwaliteit (bruchetta's op een soort beschuit met olijf tapas of de zeer matige fazanten bouillon (waterig)). Helaas vind je hier geen ''value for money''.Dit geldt ook voor de inrichting en sfeer (snackbar tafeltjes en achterin 'snackbar opstelling" en daarnaast is ijskoud tafelen ook niet bevorderlijk voor een gezellig avondje uit.Klap op de vuurpijl was dat de frites , waarvan men bij het hoofdgerecht vroeg of we die erbij wilden , op de nota in rekening werden gebracht (+€.3.50)...!Niet voor herhaling vatbaar .
Eric O.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2016
Met zijn tweeën bij restaurant Vuur gedineerd. Op de parkeerplaats en bij het restaurant wordt op diverse manieren gewaarschuwd voor diefstal uit de auto. Dat geeft geen lekker gevoel. Wat ook opvalt is dat de kaart die je krijgt, afwijkt van de kaart op internet. Dat vind ik in deze moderne tijd niet kunnen.
Het voor mij grootste minpunt van Vuur is de tafelindeling. Wij hadden rechts en links op nog geen 20 centimeter een tafel met andere gasten naast ons. Het restaurant zat bomvol, dus ik begrijp wel dat er ‘veel’ tafels zijn, maar zonder enige privacy en met het geroezemoes van een volle kantine, is dit een aspect dat mij van een nieuw bezoek weerhoudt.
Als amuse werd er kroepoek gegeven met een vijzel, waarin pinda’s waren vermalen. Of dit nou echt bij de ambiance past kun je je afvragen. Daarna werd er royaal brood met daarbij nog een soepje (heerlijk) geserveerd. Als voorafje een zalmgerecht resp. eendenlever. Prima geportioneerd en netjes opgemaakt. Wij hadden beiden een hazenrug, mals en prima op smaak. Ook de wijnkeuze is top.
De bedieningsbrigade is groot, maar dat moet ook wel gezien het aantal tafels en de volle bezetting. Nadeel is wel dat er gedurende de avond verschillende mensen aan tafel verschijnen en men niet alle bestellingen al bij de eerste keer vragen afhandelt. Voor mij een restaurant met prima eten, maar door de massaliteit niet de sfeer die ik verwachtte en mede daarom voor mij een verkeerde prijs/kwaliteitsverhouding.
Positiv O.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2016
Na een mooie wandeling zonder te bespreken binnengestapt bij Vuur. We boften. Omdat we vrij laat voor de lunch waren was er inmiddels 1 tafeltje voor 2 vrijgekomen. Het zat dus stampvol en we snappen nu waarom. Het ligt prachtig, je kunt op ruim eigen terrein parkeren, het personeel is goed opgeleid, vriendelijk en correct en de gelegenheid zelf ademt een soort rustige, vanzelfsprekende gastvrijheid. De lunchkaart is gevarieerd en wij beperkten ons tot Oosterse Markt en Drakenst. Royal. Zeer attent werden beide schotels midden op tafel gezet en kregen wij ieder een extra bord zodat wij konden delen. Perfect! De wijnkaart bevat voldoende lichte (lunch)wijnen en wij kozen voor de MIP Rose uit de Provence. Ons totaal onbekend maar best goed. Zo ongeveer tussen de "middelste Minuty", en de AIX en dat is geen straf. Mooie gesneden glazen en een eenvoudig maar met zorg gedekte (wel iets te kleine) tafel maakten dat wij buitengewoon plezierig ongepland uitje hadden.
We gaan zeker nog eens terug.
Frank V.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
Mijn vrouw had zich sinds vorige zomer al een jaar lang verheugd op de kreeft bij Vuur dus de avond kon sowieso niet mis gaan.
Prettige ontvangst door meneer, die ons een gezellig tafeltje gaf in de tuin.
Per abuis kwam hij met een fles water en chardonnaywijn aanzetten maar dat was precies wat we wilden bestellen, heerlijke wijn en het water stond later niet op de rekening (!).
De amuse viel zwaar tegen: paar stukjes fletse komkommer en dito radijs met een sausje wat wel lekker was.
Bestelling geplaatst, mijn vrouw had heerlijke zalmrolletjes vooraf en ik beef sashimi met twee soorten supermals vlees met twee heerlijke sausjes, een geweldig begin voor ons beiden!
Voor haar dus de kreeft als hoofdgerecht, ze heeft genoten (!!) en voor mij de tournedos die erg goed was met een ruime groente/minichampignons garnering.
Dat je daarbij de friet (en desgewenst extra groente) apart moet bestellen tegen resp. € 3,50 en € 5,50 op een prijs van € 27,50 voor alleen de tournedos vind ik echt niet kunnen, de friet hoort er voor die prijs gewoon bij!
We dronken er behalve de Chardonnay een heerlijke rode wijn bij.
Mijn vrouw nam als dessert een Irish Coffee die haar goed smaakte en ik de frambozensandwich die erg lekker maar wel wat klein was.
Het eten was werkelijk bijzonder goed, maar wel erg aan de prijs.
Voor 2 personen 3 gangen met 4 glazen wijn en 1 cappuccino € 141,- afrekenen vind ik absoluut niet in verhouding.
Dan over de service; vanaf het hoofdgerecht werden we vooral bediend door Mandy die zich werkelijk van haar allerbeste kant heeft laten zien aan ons.
Ze nam alle tijd voor ons, heeft heel goed geadviseerd over de rode wijn, vroeg regelmatig of alles naar wens was, excuseerde zich met uitleg over het lange wachten vanwege een groot gezelschap, klantvriendelijkheid staat bij haar hoog in het vaandel!
Ik vroeg haar naam om die in deze recensie te vermelden en daar reageerde ze buitengewoon leuk en spontaan op!
Zij verdient absoluut een 9,5 maar omdat haar collega's wat afstandelijk waren (wel netjes!) en hier en daar wat slordig (gevraagde extra saus vergeten, geen brood bij het voorgerecht) heb ik voor service een 8 genoteerd.
Enkele slotopmerkingen:
- hele plezierige sfeer in de tuin
- eten van zeer hoge kwaliteit
- prijzen absoluut te hoog
- Mandy moet als ze dat nog niet heeft direct een vaste aanstelling krijgen
- als men vantevoren weet dat er zo'n grote groep komt eten houd daar dan rekening mee voor de overige gasten zodat de wachttijden niet zolang worden tussen de gangen door.
- we komen volgend jaar zeker weer terug voor de kreeft maar vast nog wel een keer eerder om ook eens van iets anders te genieten (een lekker lunch of zo).
We kijken terug op een heel plezierige avond in de sfeervolle tuin met Mandy als onze gastvrouw!
Vriendelijke groeten,
Frank en Marianne van Renesse
Brandybro .
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2016
Veel over dit restaurant gehoord dus voor drie personen een reservering gemaakt voor de lunch. Dit als verrassing ter gelegenheid van de verjaardag van een vriendin. Tijdens het reserveren dit nog eens duidelijk aangegeven enn afgesproken een 5 gangen verrassingsmenu te serveren.
Bij binnenkomst werd naar de naam gevraagd waaronder gereserveerd was en na deze gegeven te hebben zei de uiterst vriendelijke dame: " Oh ja daar dat weet ik. U bent van het vijf gangen verrassingsmenu". Na deze domper te boven gekomen te zijn begaven wij ons naar onze tafel op het zonnige terras. De dame in de bediening was vlot en attent en uiterst vriendelijk en de drankjes stonden al snel op tafel. Haar blunder van zojuist werd haar dan ook snel vergeven. Voorgerecht van gerookte tonijn, tartaart van zalm en krokantje van gamba was een regelrecht succes. Bisque van schaaldieren en het tussengerecht van zeebaars dik in orde!! Het hoofdgerecht van lamsrack verfijnd en het nagerecht een prima afsluiter. Weinig te zeuren in dit restaurant. Gerechten zijn qua presentatie keurig verzorgd. Er wordt op smaak gekookt en qua bereidingstechnieken begrijpt met ook wat men aan het doen is. Mooie quisons van zowel vlees als vis en alles op de juiste temperatuur. Als er al wat te zeuren zou zijn dan zou ik de crème brulee niet op een dergelijke wijze op een lepel frommelen. Koffie en thee op een weer eens andere wijze. Vuur doet het leuk. Prijzen in overeenstemming met het gebodene, interieur verzorgd en warm, eten OK en vlotte vriendelijk soms iets te enthousiaste bediening. Een aanrader.
Linnie P.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Ze hadden weer kreeftjes bij Vuur dus afgesproken weer te gaan eten. Vorige jaar voor het eerst geweest na de reclame van de kreeftjes op billboard te hebben gezien, sindsdien ontvangen we de nieuwsbrief. Het service niveau ligt hier hoog en de meiden in de bediening zijn vriendelijke en denken met je mee. I.p.v. de kreeftjes hadden we ook wel zin in het verrassingsmenu, dus gevraagd of er een combinatie gemaakt kon worden met de kreeft en het menu. Dit kon dus eerste gang was salade met halve kreeft, toen de bisque van rivierkreeftjes, als hoofdgerecht lamskotelet, het toetje had de één kaas en de ander zoet met aardbei romanov. Alles was erg lekker en begeleid met bijpassende wijnen, bij het zoete toetje zat een pink port, weer eens wat anders. Aperitief kregen we van het huis.
Mooie entourage!
Zeker voor herhaling vatbaar!
Mvries D.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2016
Restaurant Vuur heeft één van de beste terrassen in de wijde omgeving wij hebben hier op de vroege zondagavond genoten van de gezellige ambiance, uiteindelijk waren alle tafels bezet zonder dat het overvol wordt. Alleen wat dat betreft alleen al een aanrader.
Voor dat u verder leest, ik heb hier een heerlijke avond gehad en dat is om met de reclame van een creditcard te spreken, "onbetaalbaar".
De bediening is correct maar afstandelijk en misschien ook minder betrokken dan zou moeten. Niet weten wat de (vis)schotel van de dag is vind ik een misser van formaat.
Het eten is redelijk maar geen hoogvlieger. Mijn tournedos was oké en naar mijn wens gebakken, maar de garnituur was voor de prijs (€27,50) zwaar onder de maat. Het was een soort "groentefantasie met doperwtjes" dat je vroeger in het ziekenhuis (RKZ) op zondag geserveerd kreeg als de koks geen zin hadden om te koken. Het was ook te weinig. Ook hier had ik graag gezien dat de bediening mij had geadviseerd om frites bij te bestellen want als het eten eenmaal op tafel staat is het te laat.
De "Ocean Salad" was zeer smakelijk maar niet voor grote eters. Ook hier was de prijs aan de stevige kant (€18,50 voor in feite een bak gemengde sla, dressing, één grote garnaal en een garni van vis) maar dit had ik graag over voor de ambiance.
De desserts zijn goed en royaal. De koffie toe was goed, met een lekker koekje en een chocoladetruffel.
Petra V.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2016

Heerlijke kreeftjes, die mogen wel iets groter zijn, zo lekker!!
Service is prima, snel en vriendelijk
Leuk gelegen, binnen ook sfeervol!