Restaurant Vuur

Maandag t/m Zondag

• Catering , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Eric O.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2016
Met zijn tweeën bij restaurant Vuur gedineerd. Op de parkeerplaats en bij het restaurant wordt op diverse manieren gewaarschuwd voor diefstal uit de auto. Dat geeft geen lekker gevoel. Wat ook opvalt is dat de kaart die je krijgt, afwijkt van de kaart op internet. Dat vind ik in deze moderne tijd niet kunnen.
Het voor mij grootste minpunt van Vuur is de tafelindeling. Wij hadden rechts en links op nog geen 20 centimeter een tafel met andere gasten naast ons. Het restaurant zat bomvol, dus ik begrijp wel dat er ‘veel’ tafels zijn, maar zonder enige privacy en met het geroezemoes van een volle kantine, is dit een aspect dat mij van een nieuw bezoek weerhoudt.
Als amuse werd er kroepoek gegeven met een vijzel, waarin pinda’s waren vermalen. Of dit nou echt bij de ambiance past kun je je afvragen. Daarna werd er royaal brood met daarbij nog een soepje (heerlijk) geserveerd. Als voorafje een zalmgerecht resp. eendenlever. Prima geportioneerd en netjes opgemaakt. Wij hadden beiden een hazenrug, mals en prima op smaak. Ook de wijnkeuze is top.
De bedieningsbrigade is groot, maar dat moet ook wel gezien het aantal tafels en de volle bezetting. Nadeel is wel dat er gedurende de avond verschillende mensen aan tafel verschijnen en men niet alle bestellingen al bij de eerste keer vragen afhandelt. Voor mij een restaurant met prima eten, maar door de massaliteit niet de sfeer die ik verwachtte en mede daarom voor mij een verkeerde prijs/kwaliteitsverhouding.
Positiv O.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2016
Na een mooie wandeling zonder te bespreken binnengestapt bij Vuur. We boften. Omdat we vrij laat voor de lunch waren was er inmiddels 1 tafeltje voor 2 vrijgekomen. Het zat dus stampvol en we snappen nu waarom. Het ligt prachtig, je kunt op ruim eigen terrein parkeren, het personeel is goed opgeleid, vriendelijk en correct en de gelegenheid zelf ademt een soort rustige, vanzelfsprekende gastvrijheid. De lunchkaart is gevarieerd en wij beperkten ons tot Oosterse Markt en Drakenst. Royal. Zeer attent werden beide schotels midden op tafel gezet en kregen wij ieder een extra bord zodat wij konden delen. Perfect! De wijnkaart bevat voldoende lichte (lunch)wijnen en wij kozen voor de MIP Rose uit de Provence. Ons totaal onbekend maar best goed. Zo ongeveer tussen de "middelste Minuty", en de AIX en dat is geen straf. Mooie gesneden glazen en een eenvoudig maar met zorg gedekte (wel iets te kleine) tafel maakten dat wij buitengewoon plezierig ongepland uitje hadden.
We gaan zeker nog eens terug.
Frank V.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
Mijn vrouw had zich sinds vorige zomer al een jaar lang verheugd op de kreeft bij Vuur dus de avond kon sowieso niet mis gaan.
Prettige ontvangst door meneer, die ons een gezellig tafeltje gaf in de tuin.
Per abuis kwam hij met een fles water en chardonnaywijn aanzetten maar dat was precies wat we wilden bestellen, heerlijke wijn en het water stond later niet op de rekening (!).
De amuse viel zwaar tegen: paar stukjes fletse komkommer en dito radijs met een sausje wat wel lekker was.
Bestelling geplaatst, mijn vrouw had heerlijke zalmrolletjes vooraf en ik beef sashimi met twee soorten supermals vlees met twee heerlijke sausjes, een geweldig begin voor ons beiden!
Voor haar dus de kreeft als hoofdgerecht, ze heeft genoten (!!) en voor mij de tournedos die erg goed was met een ruime groente/minichampignons garnering.
Dat je daarbij de friet (en desgewenst extra groente) apart moet bestellen tegen resp. € 3,50 en € 5,50 op een prijs van € 27,50 voor alleen de tournedos vind ik echt niet kunnen, de friet hoort er voor die prijs gewoon bij!
We dronken er behalve de Chardonnay een heerlijke rode wijn bij.
Mijn vrouw nam als dessert een Irish Coffee die haar goed smaakte en ik de frambozensandwich die erg lekker maar wel wat klein was.
Het eten was werkelijk bijzonder goed, maar wel erg aan de prijs.
Voor 2 personen 3 gangen met 4 glazen wijn en 1 cappuccino € 141,- afrekenen vind ik absoluut niet in verhouding.
Dan over de service; vanaf het hoofdgerecht werden we vooral bediend door Mandy die zich werkelijk van haar allerbeste kant heeft laten zien aan ons.
Ze nam alle tijd voor ons, heeft heel goed geadviseerd over de rode wijn, vroeg regelmatig of alles naar wens was, excuseerde zich met uitleg over het lange wachten vanwege een groot gezelschap, klantvriendelijkheid staat bij haar hoog in het vaandel!
Ik vroeg haar naam om die in deze recensie te vermelden en daar reageerde ze buitengewoon leuk en spontaan op!
Zij verdient absoluut een 9,5 maar omdat haar collega's wat afstandelijk waren (wel netjes!) en hier en daar wat slordig (gevraagde extra saus vergeten, geen brood bij het voorgerecht) heb ik voor service een 8 genoteerd.
Enkele slotopmerkingen:
- hele plezierige sfeer in de tuin
- eten van zeer hoge kwaliteit
- prijzen absoluut te hoog
- Mandy moet als ze dat nog niet heeft direct een vaste aanstelling krijgen
- als men vantevoren weet dat er zo'n grote groep komt eten houd daar dan rekening mee voor de overige gasten zodat de wachttijden niet zolang worden tussen de gangen door.
- we komen volgend jaar zeker weer terug voor de kreeft maar vast nog wel een keer eerder om ook eens van iets anders te genieten (een lekker lunch of zo).
We kijken terug op een heel plezierige avond in de sfeervolle tuin met Mandy als onze gastvrouw!
Vriendelijke groeten,
Frank en Marianne van Renesse
Brandybro .
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2016
Veel over dit restaurant gehoord dus voor drie personen een reservering gemaakt voor de lunch. Dit als verrassing ter gelegenheid van de verjaardag van een vriendin. Tijdens het reserveren dit nog eens duidelijk aangegeven enn afgesproken een 5 gangen verrassingsmenu te serveren.
Bij binnenkomst werd naar de naam gevraagd waaronder gereserveerd was en na deze gegeven te hebben zei de uiterst vriendelijke dame: " Oh ja daar dat weet ik. U bent van het vijf gangen verrassingsmenu". Na deze domper te boven gekomen te zijn begaven wij ons naar onze tafel op het zonnige terras. De dame in de bediening was vlot en attent en uiterst vriendelijk en de drankjes stonden al snel op tafel. Haar blunder van zojuist werd haar dan ook snel vergeven. Voorgerecht van gerookte tonijn, tartaart van zalm en krokantje van gamba was een regelrecht succes. Bisque van schaaldieren en het tussengerecht van zeebaars dik in orde!! Het hoofdgerecht van lamsrack verfijnd en het nagerecht een prima afsluiter. Weinig te zeuren in dit restaurant. Gerechten zijn qua presentatie keurig verzorgd. Er wordt op smaak gekookt en qua bereidingstechnieken begrijpt met ook wat men aan het doen is. Mooie quisons van zowel vlees als vis en alles op de juiste temperatuur. Als er al wat te zeuren zou zijn dan zou ik de crème brulee niet op een dergelijke wijze op een lepel frommelen. Koffie en thee op een weer eens andere wijze. Vuur doet het leuk. Prijzen in overeenstemming met het gebodene, interieur verzorgd en warm, eten OK en vlotte vriendelijk soms iets te enthousiaste bediening. Een aanrader.
Linnie P.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Ze hadden weer kreeftjes bij Vuur dus afgesproken weer te gaan eten. Vorige jaar voor het eerst geweest na de reclame van de kreeftjes op billboard te hebben gezien, sindsdien ontvangen we de nieuwsbrief. Het service niveau ligt hier hoog en de meiden in de bediening zijn vriendelijke en denken met je mee. I.p.v. de kreeftjes hadden we ook wel zin in het verrassingsmenu, dus gevraagd of er een combinatie gemaakt kon worden met de kreeft en het menu. Dit kon dus eerste gang was salade met halve kreeft, toen de bisque van rivierkreeftjes, als hoofdgerecht lamskotelet, het toetje had de één kaas en de ander zoet met aardbei romanov. Alles was erg lekker en begeleid met bijpassende wijnen, bij het zoete toetje zat een pink port, weer eens wat anders. Aperitief kregen we van het huis.
Mooie entourage!
Zeker voor herhaling vatbaar!
M D.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2016
Restaurant Vuur heeft één van de beste terrassen in de wijde omgeving wij hebben hier op de vroege zondagavond genoten van de gezellige ambiance, uiteindelijk waren alle tafels bezet zonder dat het overvol wordt. Alleen wat dat betreft alleen al een aanrader.
Voor dat u verder leest, ik heb hier een heerlijke avond gehad en dat is om met de reclame van een creditcard te spreken, "onbetaalbaar".
De bediening is correct maar afstandelijk en misschien ook minder betrokken dan zou moeten. Niet weten wat de (vis)schotel van de dag is vind ik een misser van formaat.
Het eten is redelijk maar geen hoogvlieger. Mijn tournedos was oké en naar mijn wens gebakken, maar de garnituur was voor de prijs (€27,50) zwaar onder de maat. Het was een soort "groentefantasie met doperwtjes" dat je vroeger in het ziekenhuis (RKZ) op zondag geserveerd kreeg als de koks geen zin hadden om te koken. Het was ook te weinig. Ook hier had ik graag gezien dat de bediening mij had geadviseerd om frites bij te bestellen want als het eten eenmaal op tafel staat is het te laat.
De "Ocean Salad" was zeer smakelijk maar niet voor grote eters. Ook hier was de prijs aan de stevige kant (€18,50 voor in feite een bak gemengde sla, dressing, één grote garnaal en een garni van vis) maar dit had ik graag over voor de ambiance.
De desserts zijn goed en royaal. De koffie toe was goed, met een lekker koekje en een chocoladetruffel.
Petra V.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2016

Heerlijke kreeftjes, die mogen wel iets groter zijn, zo lekker!!
Service is prima, snel en vriendelijk
Leuk gelegen, binnen ook sfeervol!
Christian P.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2016
Leuke aankleding , zeer fraai. Ik en mijn collega namen het chefs special menu op vertouwen dat de chef onze smaakpapillen kon verwenen. De amuse van 't huis was zeer opsmaak en niks op aan te merken . Voorgerecht tonijn was zeker lekker . Tussengerecht bisque was aangenaam maar niet t wouw gevoel. Hoofdgerecht : zeer matig. Vlees te ver , aardappel garnituur niet gaar (wat bloemerig) saus niet bijpassend . Dessert : aarbeien met zelf gemaakte vanille ijs is nooit verkeerd ,alleen de dessert wijn was helaas te overheersend.
Epictetus I.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2016
Bij binnenkomst kregen we een plek aangeboden die ons niet zo beviel vanwege de hoge stoelen. Bij het vriendelijk vragen naar een andere plek werd er nogal afstandelijk gereageerd. We kregen nu plek aangewezen op het drukste punt van het restaurant. Het was vrij lawaaierig. Mijn vrouw bestelde een tempranillo rode wijn, die wat prikkerig smaakte. Volgens de serveerster kon dit niet zo zijn(!). Uiteindelijk werd 'een nieuw glas' aangeboden, uit dezelfde fles welteverstaan.... Kortom, geen gasvrij en niet een leuk begin. Om niet meteen onze mening klaar te hebben stelden we ons toch open voor de rest van de avond. Gelukkig maar, want na het begin van de avond werd het toch nog bijzonder. De keuken is namelijk echt heel erg goed. Als voorgerecht had ik gerookte zalm en makreel, mijn vrouw had zelfgemaakte kroketten met tomatenbrood. Bij mijn gang zat voor E9 een enorm glas Amerikaanse witte wijn, J. Lohr Monterey Riverstone Chardonnay, en dit was de lekkerste witte wijn die ik me kan herinneren, echt fantastisch. Als hoofdgerecht een tournedos, met een heerlijke Australische rode wijn, en mijn vrouw aspergers. Het nagerecht was ook fantastisch fris zelfgemaakt ijs. Kortom, het eten is zeker een 9 waard. Over de service en decor zijn we minder enthousiast. Het was nogal massaal. Toch hebben we een leuke avond gehad vanwege het uitstekende eten en fantastische wijnen. Aanrader om er op een rustig moment heen te gaan en je te laten verrassen door de originele keuken.
Labeldop V.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2016
Met 7 personen hier gegeten en dat was niet voor de eerste keer.
Zeer prettige bediening, gerechten niet buitengewoon maar prima en
zeker meer dan genoeg.
Desserts hebben we gedeeld en dat was zeker geen probleem.
Glazen wijn aan tafel ingeschonken maar net iets te duur vinden wij.
De koffie in de aparte ruimte bij de haard is prima en je zit daar gezellig
om uit te buiken.
Kortom ...fijne locatie om te dineren of te lunchen.
Leon M.
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2016
Een prettige plek om - zoals wij deden- van een zondagse lunch te genieten. Er was een lunchmenu, maar losse gerechten bestellen kon ook. Alles met zorg klaargemaakt in de keuken die je wel ziet maar niet ruikt. Wij hadden een gerecht met kabeljauw op krokante toast - echt heerlijk- en een mooie clubsandwich met frietjes. De bediening is gastvrij en informeel. En voor rokers is er bij Vuur een speciale blokhut buiten het restaurant.
Henk E.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Chateaubriand zoals chateaubriand bedoeld is!
Een restaurant in een mooie groene omgeving met fraai uitzicht. Ook zinnen is het uitzicht op de open (en zeer schone) keuken zeer de moeite waard. Personeel is vriendelijk en kundig.
Wij zijn gestart met de proeverij van kroketjes en hebben ook de heerlijk verse sashimi geprobeerd. Daarna werd de chateaubriand aan tafel gesneden en geserveerd. Echte heerlijk rose klaargemaakt met een smaakvol sausje. Een aanrader zelfs zonder sausje!
EdwardR .
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2016
Smaakvol ingericht. Erg jong maar zeer voorkomende dames. Open keuken gescheiden door grote glaswand. Redelijk qua prijzen. Goede parkeer gelegenheid.
De ossestaartsoep was lekker, enigszins kruidig. Amuse maakte weinig indruk, een beetje onbestemd. Het kleine bruine knapperige broodje ZELF snijden ! Jammer. Het hoofdgerecht: wij (4) bestelde op aanraden van de jongedame een schotel met diverse soorten stukjes vis. Lekker maar wel heel erg weinig. Daarom om wat gebakken aardappeltjes/frietjes gevraagd en gekregen. Het nagerecht: chocolade crême bruleé, apart maar erg zwaar. De sfeer was plezierig, de rekening incl. lekkere wijn en plat water € 225,- we gaan hier zeker nog een keertje terug.
Jan B.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2016
Gelukkig hadden wij gereserveerd want VUUR zat weer helemaal vol. Graag wilden wij nog gebruik maken van het januari/februari aanbod van een Chateaubriand met heerlijke dikke frieten. Wij hadden nog een bevriend stel meegevraagd om gezellig met z'n vieren te genieten.
Ik had hen verteld dat VUUR altijd een lekker broodje met het woord VUUR er in gebakken verstrekt als knabbel voor de maaltijd. Na het bestellen vroeg ik daarnaar aan de serveerster die de wijnkaart brachten kreeg als antwoord dat het brood geserveerd werd na het bestellen.( ?) Wij bleven dus keurig in afwachting tot niet lang daarna de chateaubriand werd geserveerd. Het brood had natuurlijk niet veel zin meer. Kennelijk loopt er in de communicatie het een en ander mis als er in de bediening meerdere personen aan tafel komen. De chateaubriand en de frieten waren uitstekend. Ook de wijn was een prima begeleider van de maaltijd. Toch jammer van dat brood. Ik had er nog wel zo hoog van opgegeven. Wij zullen er niet voor wegblijven, maar de score voor de service lijdt er wel onder.
Humsumsum .
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Prima kwaliteit, mooie chateaubriand al was de beloofde 400 gram niet helemaal aan de orde. Prachtige voor- en nagerechten alleen een wat onpersoonlijke bediening. Zeker niet onaardig maar afstandelijk en weinig betrokken. Wel een aanrader om vaker langs te gaan.
PDM2015 .
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2016
Wij zijn voor de eerste keer bij Vuur geweest wat gevestigd zit op een mooie locatie. De aankleding is sfeervol en oogt sjiek. Een mooie open keuken. Vooraf een lekkere amuse pompoensoep. Daarna gekozen voor oesters. Goed opengemaakt, maar jammer dat de oesters niet los waren gemaakt. Dan maar even stoeien met de bijgeleverde vork. Als voorgerecht eendenlever met tarte tatin van ui. Mooie presentatie, maar jammer dat de bodem van de tarte tatin niet helemaal gaar was. Ook de uien en de eendenlever waren flauw van smaak. De eendenlever zelf was te ver gebakken waardoor hij tegen het droge en korrelige aan zat. De smeuïgheid, zoals een eendenlever hoort, zat er niet bij. Wij hebben dit dan ook netjes gemeld. Als hoofdgerecht surf en turf. Goed van smaak en mooi opgemaakt. Daar in tegen waren de flensjes met eend veel te zout. Ook niet zo gek want het bleek dat de groenten en eend met zoute soja saus was afgeblust.
Brrrr deze hebben wij dan ook niet opgegeten. Nagerecht was prima en ter compensatie voor het flensje kreeg mijn partner de bestelde Italian koffie van het huis.
Wij komen er zeker terug want aan de sfeer lag het zeker niet.
Martijn S.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2015
Restaurant Vuur is een schitterend restaurant, met een fijne keuken! Al een aantal keer heb ik hier gegeten, waaronder met een mooie kerstlunch. Vooraf een heerlijke wildpate (met zelfgemaakt brood), daarna sukade van black angus en een heerlijk kaasplateau toe. De wijnen van Vuur zijn ook super! Vuur is niet goedkoop, maar zeker een aanrader!
Jaap H.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2015
We komen min of meer geregeld bij Vuur. Een enkele keer 's avonds, maar meestal zakelijk met de lunch. Vuur heeft een wisselend twee- of driegangen lunchmenu, maar uiteraard kan er ook uit de kaart gekozen worden. Het lunchmenu is eigenlijk elke keer geslaagd. Zo ook vandaag; een wildtrio als vooraf en een heerlijk stukje vlees als hoofdgerecht. Vlotte bediening, prima wijn. Vuur is constant in kwaliteit en een prima gelegenheid voor een zakelijke bijeenkomst of een familiebezoek!
Eva333 .
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2015
Heerlijk gegeten, het was echt feestelijk. Alleen de kastanjepuree die met stengeltjes vooraf werd geserveerd was wat flauw, de rest heerlijk. We kozen een verrassingsmenu en konden aangeven dat we geen wild wilden. Dat werd nu een overheerlijke Angus steak. Dessert was ook heel verfijnd en verrassend. Wijn prima (ik mocht eerst even proeven van twee witte wijnen). Erg goede vlotte bediening en gastvrouw. Overal vuurtjes wat gezellig staat maar hierdoor werd het wel heel erg warm..
Al met al een heel gezellige en lekkere avond gehad, ik woon niet echt vlakbij maar ga zeker nog eens terug!
CobyBorn .
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2015
Uitstekend restaurant, aan de bosrand met gratis parkeergelegenheid. Vriendelijk personeel. kwaliteit van de gerechten, vooral de sashimi (smullen...) is voortreffelijk. ze hebben regelmatig leuke aanbiedingen, kreeftenmaanden etc. zeker een bezoekje waard. moderne inrichting met een open keuken, altijd leuk de koks aan het werk te zien...
een sigaretje na het eten kan buiten in een gezellig verward bos-hutje...